Πλήρης η ανάλυσή σου περί αγωγιμότητας ηλεκτρικού ρεύματος των διαφόρων μετάλλων.
Κάποιες απορίες που έχω: Πρώτον: τι ρόλο παιζει το υλικό της σωλήνας του μοντ στην αγωγιμότητα στο ρεύμα από τη στιγμή που δεν έρχεται σε επαφή με τις επαφές της μπαταρίας? Γιατί κάποιοι προτιμούν μοντ με χάλκινο εσωτερικό περίβλημα?
Δεύτερον: εκτός από το υλικό που παίζει τον ρόλο του θετικού πόλου και μεσολαβεί μεταξύ θετικού πόλου μπαταρίας και πόλου ατμοποιητή, ποιο άλλο κομμάτι παίζει ρόλο στην καλή κυκλοφορία του ρεύματος με τις λιγότερες δυνατές απώλειες?
Τρίτον: από τι μέταλλο ειναι φτιαγμένοι οι πόλοι-επαφές της μπαταρίας?
Το σωμα του μοντ , ειναι φορτισμενο με αρνητικό φορτιο , αφου συνδεεται με τον αρνητικο πολο της μπαταριας.
Απο εκει φευγει το ρευμα και παει στον ατμοποιητη.
Ολο το μοντακι δηλαδη , εκτος απο το μικρο κομματι μεταλλου που ειναι ο θετικος πολος , ειναι φορτισμενο με αρνητικο φορτιο.
Οσο καλυτερη κατασκευη και οσο καλυτερα σαν αγωγιμοτητα υλικα υπαρχουν στο κατω μερος του μοντ , τοσο πιο ευκολα και περισσοτερο ρευμα θα μεταβει απο τη μπαταρια στο σωμα του μοντ , δηλαδη στη σωληνα.
Απο εκει θα παει το ρευμα στον κονεκτορα και στη συνεχεια στον αρνητικο πολο , οπου και θα συναντισει το μέσο βραχυκυκλωσης που ειναι το πηνιο ή αλλιως την αντισταση.
Εκει υπαρχει δηλαδη ενα κομματι συρμα που δεν αφηνει το ρευμα να περασει και ετσι εχουμε συσσώρευση ρευματος , με αποτελεσμα να υπαρχει ανοδος θερμοκρασιας και φυσικα πυρακτωση.
Ετσι λοιπον εχουμε και την ατμοποιηση , αφου θερμενεται το υγρο στο τροφοδοτικο υλικο (φιτιλι-βαμβακι-mesh) και παραγεται ο ατμος.
Απο 'κει το ρευμα που θα καταφερει να περασει απο την αντισταση , θα καταλήξει στον θετικο πολο και απο 'κει στον θετικο πολο της μπαταριας και στη συνεχεια στο εσωτερικο της .
Η ποσοτητα του ρευματος που καταναλωθηκε ωστε να εχουμε πυρακτωση , ειναι και η αιτια που το ποσοστο φορτισης της μπαταριας χανεται.
Στην ουσια ομως δεν χανεται , απλα γινεται θερμικη ενεργεια που ειναι η αιτια της ατμοποιησης οπως εγραψα και πιο πανω.
Με την ωρα ομως , αυτη η λειτουργια καταναλωνει ενεργεια απο την μπαταρια σιγα σιγα και ετσι εχουμε το ''αδειασμα'' της μπαταριας , αφου το ρευμα της μπαταριας στην ουσια το κανουμε..................ατμο........
Ο σωληνας λοιπον παιζει το ρολο του ''δρομου'' για να παει το ρευμα απο το ενα σημειο στο αλλο.
Ο χαλκος οπως εγραψα και πιο πανω , ειναι πολυ πιο αγωγιμος απο το ατσαλι και ετσι θα περασει πολυ περισσοτερη ποσοτητα ρευματος .
Αυτο θα εχει σαν αποτελεσμα να παει στο πηνιο περισσοτερη ποσοτητα ρευματος και να εχουμε μεγαλυτερη θερμοκρασια , αρα και περισσοτερο ατμο.
Εδω ειναι και το θεμα με τις απωλειες.
Οσο μικροτερη ειναι λοιπον η αντισταση του μεταλλου ως προς την πορεια/διελευση του ρευματος , τοσο περισσοτερο ρευμα θα εχουμε στην αντισταση του ατμοποιητη , τοσο καλυτερο και το αποτελεσμα.
Σε χαλκινο μοντακι , το λεπτο κομματι απο ατσαλι εξωτερικα , ειναι μονο και μονο για την προστασια του χαλκοσωληνα απο πεσημο ή γρατσουνιες , γιατι ο χαλκος ειναι πολυ μαλακος και χαραζεται ευκολα ή αν χτυπηθει η ανοχη και η αντοχη του , ειναι μηδενικη.
Το θεμα εδω ομως ειναι οτι στα σπειρωματα του χαλκινου σωληνα δεν υπαρχει καποια προστασια και μπορει με τον καιρο και τη χρηση , τα χαλκινα σπειρωματα να φαγωθουν και να χαλασουν.Λογο του οτι ειναι ομως ενα σωμα τα σπειρωματα με τη χαλκοσωληνα , αν χαλασουν τα σπειρωματα , το μοντακι ειναι για πεταμα , αφου δεν γινεται να ''γιατρευτει'' τετοια ζημια.
Αυτο ειναι ευκολο να γινει οταν εχουμε κουμπια ή καπακια τα οποια θα πρεπει να τα βιδωνουμε και να τα ξεβιδωνουμε ωστε να αλλαξουμε ατμοποιητη ή μπαταρια.
Θα πρεπει να ειναι προσεκτικος καποιος που εχει τετοιο μοντακι στα θεματακια αυτα.
Οποτε η χαλκινη σωληνα ειναι για την ευκολη διελευση του ρευματος και η ατσαλινη επενδυση παιζει προστατευτικο ρολο.
Ειναι ομως πολυ μικρη η προστασια αυτη .
Αγορασα δευτερη φορα το ιδιο χαλκινο μοντακι με ατσαλινη επενδυση , γιατι μου επεσε απο τραπεζι και δεν βιδωνε ουτε το καπακι , ουτε το κουμπι μετα ......
Δεν ξερω το γιατι και δεν μπορω ακομα να καταλαβω πως εγινε αυτο , γιατι δεν ειδα το χαλκοσωληνα να εχει στραβωσει καπου.........
Άβυσσος η ψυχη του χαλκου..........
Ολα τα κομματια εκτος απο τη σωληνα του μοντ που αφορουν πόλους , ειναι κατασκευασμενα απο ορειχαλκο ή χαλκο.
Τωρα πλεον εχουμε σχεδον σε ολα τα μοντακια επικαλυψη απο ασημι ή ρόδιο.
Το ασημι ειναι ο καλυτερος αγωγος του ρευματος και το ρόδιο ειναι μεν καλος αγωγος , αλλα οχι τοσο καλος οπως το ασημι , εχει ομως καλυτερη αντοχη στην τριβη που εχουμε συχνα αναμεσα στον ατμοποιητη και τον θετικο πολο του μοντ.
Κι αυτο το μεταλλο ομως με τον καιρο χανεται και θα δεις μετα απο λιγο το κοκκινοπο ή το κιτρινολο χρωμα του χαλκου ή του ορειχαλκου απο τα οποία υλικα ειναι φτιαγμενοι οι πόλοι του μοντ.
Υπαρχει βεβαια αυτη τη στιγμη μοντακι απο ατσαλι στην αγορα , που εχει απιστευτα καλη αγωγιμοτητα για τα δεδομενα κατασκευης του.
Ειναι απο ατσαλι , οι πολοι του ειναι κατασκευασμενοι απο χαλκο και εχει επικαλυψη απο χρυσο και ροδιο.
Η αξια του ειναι στα
136 € και ειναι απο τις καλυτερες , στιβαροτερες και ομορφες δουλειες που εχω δει.
Ειναι το
Atremon απο την ομαδα
Atmistique , και παρα τα δεδομενα της κατασκευης του , ειναι απο τα καλυτερα μοντακια στο θεμα απωλειες .
Μιλαω για τα δεδομενα κατασκευης του , γιατι εχει πολλα κομματια που συνδεονται και λογικα αυτο δημιουργει απωλειες.
Οσο περισσοτερα κομματια εχει μια κατασκευη , τοσο μεγαλυτερες θα ειναι οι απωλειες.
Αυτος ειναι και ο λογος που τα τηλεσκοπικα εχουν κατα πολυ μεγαλυτερες απωλειες απο τα μοντακια μιας σωλήνας.
Στον Atermon ομως αυτο δεν συμβαινει.
Δεν ειναι τηλεσκοπικο μοντακι , αλλα εχει το διακοπτη επανω. Σαν τις μπαταριες EGO δηλαδη.
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να υπαρχουν πολλα ξεχωριστα κομματια στο μοντ και σα συνεπεια λογικα θα επρεπε να εχει και μεγαλες απωλειες.
Αυτο δεν ισχυει στον Αtermon.
Eιναι τοσο καλα και προσεγμενα ολα του τα κομματια ,
ειναι τοσο ακριβειας οι ενωσεις ολως των μεταλλων και των μεταλλικων επαφων , ειναι καθαρος χαλκος οι πολοι του (με επικαλυψη απο χρυσο και ροδιο) , ειναι τοσο καθαρα τα μεταλλα γενικα σαν συνθεση , που στην τελικη εχουμε ενα μοντακι που πραγματικα δεν χρειαζεται σχεδον καθολου καθαρισμα , γιατι τα μεταλλα ειναι απαλλαγμένα απο περιττες χημικες ενωσεις και ετσι δεν εχουμε καταλοιπα ή δημιουργια φιλμ στις ενωσεις του.
Αρκετα ομως με τον Atermon ....... Δεν ειμαι ο κατασκευαστης , αλλα ενας απο τους χαρουμενους κατοχους......
Ελπιζω να βοηθησα φιλε μου.