vaping.gr

Προειδοποίηση

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το site και η δημόσια συζήτησή μας απευθύνεται μόνο σε άτομα ήδη εξαρτημένα στη νικοτίνη τα οποία ενδιαφέρονται να πληροφορούνται για θέματα γύρω από το άτμισμα και είναι άνω των 18 ετών


Προς τους ενήλικες: Το μήνυμα αυτό δεν θα είναι ορατό μετά την εγγραφή σας στο φόρουμ

215 επισκέπτες, 3 χρήστες
manoslykos, vasilis27p, maraki1308

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΣΙΓΑΡΟ

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΣΙΓΑΡΟ
« στις: Ιουλίου 08, 2011, 16:10 »
 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΣΙΓΑΡΟ


(τελευταία ανανέωση 2014)
Το άρθρο χρειάζεται ανανέωση.

Τι είναι το ηλεκτρονικό τσιγάρο; (η.τ.)
Κανονικά δε θα ‘πρεπε να λέγεται έτσι αλλά ας όψεται το μάρκετινγκ αλλά και το κανονικό τσιγάρο (κ.τ.) το οποίο υποκαθιστά. Είναι μια συσκευή που παράγει ατμό αντί για καπνό και δίνει την αίσθηση του καπνίσματος. Μπορεί να μοιάζει με κανονικό τσιγάρο αλλά υπάρχει και σε μορφή ηλεκτρονικού πούρου, πίπας, μέχρι και σε ορθογώνιο κουτιού!
Το αν ο ατμός του η.τ. θα περιέχει νικοτίνη ή όχι επαφίεται στην επιλογή του χρήστη. Το υπέρ της υπόθεσης είναι ότι αποφεύγεται 100% η πίσσα που είναι και ο χειρότερος εχθρός των πνευμόνων η οποία επικάθεται πάνω τους προκαλώντας χίλια δυο προβλήματα. Εδώ έχουμε μόνο ατμό χωρίς πίσσα κτλ. και αν θέλετε και χωρίς νικοτίνη.

Ορισμός του ηλεκτρονικού τσιγάρου:
Εν ολίγοις το ηλεκτρονικό τσιγάρο είναι μια συσκευή που μας προσφέρει έναν εναλλακτικό τρόπο καπνίσματος με ατμό αντί για καπνό, χωρίς πίσσα και χωρίς μερικές χιλιάδες ακόμα ουσίες που περιέχονται στο κανονικό τσιγάρο.




Πώς λειτουργεί το ηλεκτρονικό τσιγάρο;
Τα κύρια μέρη του ηλεκτρονικού τσιγάρου είναι τρία 1. Ο ατμοποιητής που είναι συνήθως το μεσαίο τμήμα της όλης συσκευής. 2. Η μπαταρία που αποτελεί και το μεγαλύτερο κομμάτι του συνόλου του η.τ.. και βρίσκεται στο τελείωμα της συσκευής (από τη μεριά της «καύτρας» θα λέγαμε). 3. Το «φιλτράκι» (χώρος αποθήκευσης του υγρού και επιστόμιο) που βρίσκεται συνήθως στο τμήμα που είναι πιο κοντά στο στόμα μας όταν τραβάμε μια τζούρα.  



σχέδιο: cobolt

1. Ο ΑΤΜΟΠΟΙΗΤΗΣ
Το κυριότερο εξάρτημα του η.τ. είναι ο ατμοποιητής που αποτελεί συνήθως το μεσαίο τμήμα της συσκευής. Αυτός περιέχει μέσα του μία αντίσταση (σε μορφή σύρματος) σε μικροσκοπικό μέγεθος περίπου 0,5 - 1,0 εκατοστό και σε αυτήν καταλήγει το υγρό άτμισης (e-liquid) με διάφορους τρόπους τροφοδοσίας το οποίο ατμοποιείται και μας δίνει τον ατμό που εισπνέουμε. Για καλύτερο αποτέλεσμα, το συρματάκι της αντίστασης είναι συνήθως τυλιγμένο γύρω από ένα άκαυστο φιτίλι (από υαλόνημα ή πυρίμαχη σιλικόνη) το οποίο πρέπει πάντα να είναι ποτισμένο και να συγκρατεί μια ποσότητα υγρού κάθε φορά που αυτό διοχετεύεται από το σύστημα τροφοδοσίας. Αυτό το φιτίλι μπορεί να καταλήγει στο δοχείο (ή φυσίγγιο) με το υγρό αλλά μπορεί και να σταματάει κοντά στην αντίσταση και να υπάρχουν και άλλα εξωτερικά φιτίλια σε μερικά συστήματα που αναλαμβάνουν να διοχετεύσουν το υγρό μέχρι εκεί. Άλλες φορές πάλι το ρόλο αυτό τον αναλαμβάνει ένα μεταλλικό πλέγμα. Κάθε μοντέλο έχει τη δική του φιλοσοφία. Στους ατμοποιητές νέας γενιάς που εμφανίστηκαν μετά το 2012 το τμήμα της αντίστασης βιδώνει πάνω στο τανκ με το υγρό και μπορεί να αλλαχτεί εύκολα (με μικρό κόστος) όταν παλιώσει ενώ δίνεται και η δυνατότητα αλλαγής του επιστομίου με κάποιο άλλο της αρεσκείας σας.





Ο ατμοποιητής των η.τ. στα αγγλικά λέγεται atomizer (ατομάιζερ). Λόγω μεγέθους του ονόματος, γρήγορα εμφανίστηκαν και οι «συντομογραφίες» τους όπως άτμο, ατμό, atty κτλ. Αν στον ατμοποιητή είναι ενσωματωμένο (μη αποσπώμενο) και το δοχείο υγρού (βλέπε παρακάτω) τότε λέγεται cartomizer (καρτομάιζερ) ή σύντομα carto, cart, κάρτο κτλ. ιδίως όταν στο δοχείο υγρού υπάρχει σφουγγαράκι (ή κάτι σαν συνθετικό μαλλί) που το συγκρατεί. Αν το ενσωματωμένο δοχείο υγρού παίρνει μόνο υγρό (χωρίς σφουγγαράκι) μέσα, τότε από το «τανκ = δεξαμενή» μπορεί να ονομάζεται και “tankomizer” (τανκομάιζερ). Αν η δεξαμενή είναι αποσπώμενη, τότε λέμε ότι έχουμε έναν ατμοποιητή με tank system. Αν το δοχείου υγρού είναι και διαφανές (από πλαστικό ή γυαλί) ώστε να ελέγχουμε τη στάθμη του, τότε μιλάμε για ένα clearomizer.
Παρά τις βελτιώσεις που γίνονται συνέχεια και την παρουσίαση νέων μοντέλων κάθε τόσο, οι συσκευές η.τ. έχουν ακόμα προβλήματα αξιοπιστίας στη λειτουργία τους. Λόγω της φύσης της κατασκευής τους ή θα στερεοποιηθούν υπολείμματα υγρού πάνω στην αντίσταση και θα μειωθεί η απόδοσή της ή θα μπουκώσει το φιτίλι και δε θα τροφοδοτεί σωστά με υγρό την αντίσταση ή δε θα συγκρατεί υγρό οπότε θα δίνει γεύση καμένου ή θα υπάρχουν μικροδιαρροές σε κάποια σημεία που μπορεί να περάσουν στην μπαταρία και να την καταστρέψουν αν δεν είναι «κλειστή» ή να μας λερώσει τα χέρια ή την τσέπη με υγρό κτλ. Το αποτέλεσμα είναι οι ατμοποιητές και τα καρτομάιζερ και ιδιαίτερα οι αντιστάσεις τους να έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής, από μια βδομάδα μέχρι μήνα το πολύ. Εξαιρέσεις υπάρχουν βέβαια και προς τα πάνω και προς τα κάτω. Προτείνονται και κάποιες εργασίες καθαρισμού και συντήρησης που μπορεί να παρατείνουν τη ζωή της αντίστασης αλλά όχι πάντα με επιτυχημένο αποτέλεσμα. Αυτό οδήγησε μερικούς να φτιάξουν τον δικό τους χειροποίητο ατμοποιητή όπου μπορούν να αλλάξουν και αντίσταση και φιτίλι αλλά και εκεί ακόμα προσπαθούν να βελτιώσουν κι άλλο τον τρόπο τροφοδοσίας τους με υγρό ή τον τρόπο αποθήκευσής του. Στη συνέχεια ακολούθησε και η βιομηχανία με ατμοποιητές που το τμήμα της αντίστασης (κεφαλή) μπορεί να αλλαχτεί πολύ εύκολα και με μικρό κόστος με ένα νέο που περιέχει έτοιμη προς χρήση φιτιλο-αντίσταση (δε χρειάζεται να τη φτιάξετε (τυλίξετε) μόνοι σας).

2. Η ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Εκτός όμως από τον ατμοποιητή που είναι το κύριο εξάρτημα του ηλεκτρονικού τσιγάρου, χρειάζεται και μια μπαταρία για να δίνει ρεύμα στην αντίσταση του ατμοποιητή που θερμαίνεται ώστε να ατμοποιηθεί το υγρό. Εκτός από τα βολτ, βατ κτλ., αυτό που παίζει επίσης μεγάλο ρόλο στη συμβατότητα μεταξύ μπαταριών και ατμοποιητών είναι το σπείρωμα (οι βόλτες που βιδώνει η μπαταρία και ενώνεται με τον ατμοποιητή). Για τα σπειρώματα και τα είδη των η.τ. θα μιλήσουμε ξεχωριστά.

Οι μπαταρίες των η.τ. είναι επαναφορτιζόμενες λιθίου (εκτός αν πρόκειται για συσκευή – δείγμα, μιας χρήσης). Υπάρχουν μπαταρίες αυτόματες που παίρνουν μπρος με την εισπνοή αλλά και manual (χειροκίνητες) με κουμπάκι που το πατάει ο χρήστης όταν τραβάει τη τζούρα.




Τα σπειρώματα (βόλτες σύνδεσης) των μπαταριών βέβαια απασχολούν όσους αγοράζουν «βιομηχανικές» μπαταρίες ειδικές για συγκεκριμένα μοντέλα η.τ., γιατί υπάρχουν και οι συνηθισμένες επαναφορτιζόμενες μπαταρίες του εμπορίου (πιο ειδικές, λιθίου όμως) που μπαίνουν σε μπαταριοθήκες (τα λεγόμενα mod ή μόντες) οι οποίες μπορεί να είναι από χειροποίητες μέχρι και εμπορικές. Εκεί βέβαια πάλι θα μας απασχολήσει το σπείρωμα, όχι της μπαταρίας αυτή τη φορά (αφού έχει μόνο πόλους), αλλά της μπαταριοθήκης, για το τι ατμοποιητή μπορούμε να βιδώσουμε πάνω της. Και βέβαια και το μέγεθος της μπαταριοθήκης για το τι μπαταρία (ή μπαταρίες) θα χωράει μέσα. Αλλά και τα σπειρώματα δεν μας απασχολούν ιδιαίτερα πια μιας και σήμερα έχει επικρατήσει το σπείρωμα eGo/510 στις περισσότερες συσκευές που κυκλοφορούν. Πρέπει ακόμα να αναφέρουμε ότι τελευταία κυκλοφορούν μπαταρίες και μπαταριοθήκες όπου ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την ισχύ ή την τάση και μπορούν να την κρατάνε σταθερή μέχρι λίγο πριν μας ειδοποιήσουν ότι χρειάζονται επαναφόρτιση.

3.ΤΟ «ΦΙΛΤΡΑΚΙ»
 Το υγρό λοιπόν πρέπει να είναι αποθηκευμένο κάπου και να διοχετευτεί με κάποιον τρόπο στην αντίσταση ώστε να ατμοποιηθεί. Το αποθηκευτικό μέσο μπορεί να ποικίλει από μία αμπούλα (τανκ) με υγρό ή ένα φυσίγγιο με ένα υλικό μέσα σαν σφουγγαράκι ή σαν συνθετικό μαλλί που συγκρατεί το υγρό αλλά και άλλες πιο εξωτικές λύσεις. Άλλα πάλι έχουν ενσωματωμένο το επιστόμιο (το σημείο που βάζουμε στο στόμα) και άλλα ξεχωριστό.
Επειδή ο χώρος αποθήκευσης του υγρού είναι το σημείο που βρίσκεται πιο κοντά στο στόμα μας μαζί με το επιστόμιο και καταλαμβάνει (ας πούμε) το χώρο του φίλτρου του κανονικού τσιγάρου, πολλοί εν συντομία το λέγανε στην αρχή «φιλτράκι», ιδίως στα συστήματα με φυσίγγιο και «σφουγγαράκι» (δες παρακάτω). Στα συστήματα με δοχείο υγρού (χωρίς «σφουγγαράκι») το λένε και «τανκ». Πρέπει να αναφέρουμε ότι η ονομασία "φιλτράκι" δε χρησιμοποιείται πια μιας και από την πρώτη εμφάνιση των συσκευών έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και σήμερα πια έχουν επικρατήσει τα τανκ με αποσπώμενη αντίσταση αλλά και αποσπώμενο επιστόμιο. Κρατάμε την ονομασία στο παρόν άρθρο και μόνο για ιστορικούς λόγους.





4.Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΥΓΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΛΤΡΑΚΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ
Για να καταλήξει το υγρό στην αντίσταση χρειάζεται βέβαια ένα σύστημα τροφοδοσίας. Το πώς θα διοχετευτεί το υγρό στην αντίσταση αποτελεί και τη μεγαλύτερη σπαζοκεφαλιά για τους κατασκευαστές η.τ. Υπάρχουν λύσεις με αμπούλες υγρού και φιτίλι που ξεκινάει μέσα από την αμπούλα και καταλήγει ακριβώς πάνω από την αντίσταση, λύσεις με φυσίγγια με αφρώδες υλικό μέσα σαν σφουγγαράκι (πολυεστέρας), που συγκρατεί το υγρό και στη συνέχεια εμποτίζει ένα μεταλλικό πλέγμα, που πολλοί το ονομάζουν «γέφυρα» (επειδή στέκεται σαν γέφυρα πάνω από την αντίσταση), το οποίο με τη σειρά του τροφοδοτεί το φιτίλι της αντίστασης (από τα πλάγια συνήθως) αλλά και λύσεις πιο σπάνιες και εξωτικές που είναι δύσκολο να περιγραφούν εύκολα. Το σύστημα τροφοδοσίας δεν αποτελεί απαραίτητα ξεχωριστό τμήμα του η.τ. Γι’ αυτό και το λέμε «σύστημα». Μπορεί να είναι οπές, δίοδοι, άκαυστα φιτίλια, πλέγμα ή και όλα μαζί και μπορεί κάποια από αυτά τα σημεία του συστήματος να βρίσκονται στον ατμοποιητή και άλλα στο «φιλτράκι» δηλ. στο δοχείο αποθήκευσης του υγρού ή και ενδιάμεσα καμιά φορά.
Μερικοί χρήστες πάλι παρακάμπτουν όλο τα σύστημα αποθήκευσης και τροφοδοσίας του υγρού και στάζουν (dripping) το υγρό κατευθείαν πάνω στη "γέφυρα" του ατμοποιητή ή άλλοι την αφαιρούν ακόμα κι αυτή και στάζουν απευθείας πάνω στην αντίσταση, με καλά μεν αποτελέσματα αλλά με το μειονέκτημα ότι πρέπει ο χρήστης να είναι συνέχεια με ένα μπουκαλάκι στο χέρι!

5. ΤΟ ΥΓΡΟ ΑΤΜΙΣΗΣ
Να μην ξεχάσουμε βέβαια και το υγρό άτμισης (e-liquid) που ατμοποιείται και μας δίνει τη γεύση (όχι απαραίτητα καπνική) αλλά και το «εφέ» του καπνού. Το υγρό άτμισης στο μεγαλύτερο μέρος του είναι η λεγόμενη «ατμιστική βάση» (ή σκέτη "βάση") και περιέχει προπυλενογλυκόλη (PG) ή φυτική γλυκερίνη (VG) ή μείξη και των δύο και αποσταγμένο νερό για αραίωση. Αν θέλετε και νικοτίνη στο υγρό σας, τότε δεν έχουμε απλή βάση αλλά "βάση νικοτίνης" ή νικοτινούχα βάση. Η βάση (PG ή και VG + νερό) μπορεί να είναι από σκέτη (100%) ως 90% του υγρού άτμισης. Το υπόλοιπο 0 – 10% μπορεί να είναι (ανάλογα με τα γούστα) αρωματικά υγρά (γεύση) ειδικά γι’ αυτό το σκοπό. Η νικοτίνη μπορεί να περιέχεται μέσα στην ατμιστική βάση (αλλά τότε θα λέγεται νικοτινούχα βάση) ή σε όλο το υγρό άτμισης σε ποσοστό 0% (non), 0,5% (low), 1,2% (medium), 1,8% (high), 2,4 % (extra high) και για τους θεριακλήδες υπάρχουν και μεγαλύτερες αναλογίες. Οι ονομασίες «low”, “medium” κτλ. δεν ανταποκρίνονται πάντα στα παραπάνω ποσοστά. Εξαρτάται από την εταιρία. Μερικές φορές κυμαίνονται μέχρι και δύο δεκαδικά ψηφία συν ή πλην, γι' αυτό πια και οι περισσότερες εταιρίες υγρών αναγράφουν στο μπουκαλάκι μόνο το ποσοστό της νικοτίνης αποφεύγοντας τους χαρακτηρισμούς low, high κτλ.. Τα παραπάνω ποσοστά τοις εκατό, άμα τα ανάγετε σε ποσοστά τοις χιλίοις βγαίνουν ανάλογα τα νούμερα 5, 12, 18, 24 κτλ. που έχουν επικρατήσει κιόλας σαν ονομασίες (π.χ. 24άρι υγρό σημαίνει 2,4% νικοτίνη). Τα υγρά με PG έχουν κάπως καλύτερο «χτύπημα» δηλ. αίσθηση στο λαιμό ενώ αυτά με VG δίνουν περισσότερο ατμό.
Υπόψιν ότι υπάρχουν όμως και νικοτινούχες βάσεις με πάρα πολύ μεγάλη περιεκτικότητα σε νικοτίνη οι οποίες δεν ατμίζονται απευθείας αλλά προορίζονται μόνο για αραίωση με PG ή VG.

Τα e-liquids μπορούν να αγοραστούν έτοιμα, όπου PG, VG, νερό, νικοτίνη (προαιρετικά) και άρωμα ή αλλιώς «γεύση» είναι έτοιμα αναμεμειγμένα. Δηλ. δε χρειάζεται να κάνετε τίποτα άλλο από το να γεμίσετε το τανκ σας. Οι γεύσεις των e-liquid είναι πάσης φύσεως. Είναι κάποιες σχεδόν ουδέτερες που προσπαθούν να προσομοιάσουν τη γεύση του τσιγάρου και άλλες φρουτώδεις, γλυκές, μέντα κτλ. Τα ονόματά τους πολλές φορές μοιάζουν με αυτά των κανονικών τσιγάρων αλλά μην περιμένετε να συναντήσετε κάποια ομοιότητα με αυτά. Ίσως μια μικρή κάποιες φορές. Μην ξεχνάτε ότι και η πίσσα έχει μια γεύση όπως και οι άλλες ουσίες του κτ.. Αν ήταν να τις βάλουν κι αυτές μέσα στα υγρά, τότε δε θα άξιζε τον κόπο η μετάβαση στο η.τ. όπως καταλαβαίνετε. Παρόλα αυτά μην νομίζετε ότι θα σας λείψει και πολύ η γεύση του κ.τ.. Μετά από λίγες μέρες χρήσης του η.τ. θα απορείτε πώς μπορούσατε και καπνίζατε αυτό το δηλητήριο τόσα χρόνια. Γευστικά το η.τ. υπερτερεί πάρα πολύ σε σύγκριση με το κ.τ..

Δεύτερη λύση είναι να αγοράσετε μισο-έτοιμα υγρά. Δηλ. μόνο ατμιστική βάση ( PG ή και VG + νερό) ή αν θέλετε νικοτίνη νικοτινούχα βάση (που περιέχει τα παραπάνω + νικοτίνη), έτοιμα αναμεμειγμένα και εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να προσθέσετε τη γεύση ή τις γεύσεις της αρεσκείας σας. Οι «γεύσεις» (αρώματα δηλ.) πουλιούνται ξεχωριστά σε μικρές ποσότητες και δεν ατμίζονται σκέτες. Η νικοτίνη είναι πάντα προαιρετική και η ποσότητά της δική σας επιλογή.

Χειροποίητα υγρά: Ακόμα πιο χειροποίητη επιλογή είναι να αγοράσετε σκέτη PG ή και VG, να την (τις) αραιώσετε με νερό και να προσθέσετε τη γεύση της αρεσκείας σας. Αν θέλετε και νικοτίνη, τα  πράγματα περιπλέκονται κάπως. γιατί Θα χρειαστείτε PG ή και VG + μία ατμιστική βάση με πολύ μεγάλη περιεκτικότητα σε νικοτίνη (π.χ. 4%, δηλ. 40άρι υγρό ή και παραπάνω) για να την αραιώσετε με την καθαρή PG ή VG ώστε το ποσοστό της νικοτίνης να κατέβει σε αποδεκτά επίπεδα. Στη συνέχεια προσθέτετε άρωμα (γεύση) και αποσταγμένο νεράκι και τα αναμειγνύετε μόνοι σας.
Όσο απομακρύνεστε από τα έτοιμα, τόσο μεγαλώνουν τα ρίσκα για αποτυχίες αλλά και ρίσκα σε θέματα υγείας αν δεν είστε καλός γνώστης του τι είναι τα υλικά που αναμειγνύετε. Μερικοί (στο εξωτερικό περισσότερο) μπορεί να πειραματίζονται ακόμα και με αναμείξεις με καθαρή νικοτίνη αλλά αν δεν προσέξουν έστω και ελάχιστα (γάντια, μάσκες, ακριβείς μετρήσεις, καλές γνώσεις κτλ.) μπορεί το εγχείρημα να αποβεί μοιραίο.
Επίσης πρέπει να έχετε υπόψιν ότι δεν κάνουν όλες οι PG και όλες οι VG για αυτή τη δουλειά. Ούτε όλα τα αρώματα και ακόμα ακόμα ούτε όλα τα νεράκια!! Χρειάζεται πολύ ψάξιμο και καλές γνώσεις για πλήρως χειροποίητο υγρό. Εμείς στο φόρουμ δεν το συστήνουμε πάντως.

6. ΤΡΟΠΟΣ ΧΡΗΣΗΣ
Το ηλεκτρονικό τσιγάρο θέλει κάπως διαφορετικό χειρισμό από ό,τι το κανονικό τσιγάρο. Αυτή η διαφορά εντοπίζεται περισσότερο στον τρόπο που ο χρήστης τραβάει την τζούρα. Λόγω της φύσης της κατασκευής του το η.τ. χρειάζεται κάποιον χρόνο για να προλάβει να ατμοποιήσει το υγρό την ώρα που περνάει από την αντίσταση. Αν και αυτό γίνεται ακαριαία όταν η τζούρα είναι απαλή και μακρόσυρτη, δυσκολεύεται όμως αν κάνουμε απότομες, κοφτές και δυνατές τζούρες ή πάρα πολλές απανωτές χωρίς ούτε 1΄΄ διάλειμμα μεταξύ τους. Σε μια τέτοια περίπτωση "άγαρμπου" χειρισμού, υπάρχει περίπτωση το φιτίλι της αντίστασης να μην προλάβει να ποτίσει με υγρό ξανά και να φέρει γεύση καμένου, ελάχιστο ατμό ή υγρό στο επιστόμιο.
Κάτι άλλο που χρειάζεται να έχετε υπόψιν σας είναι ότι χρειάζεται ένας μικρός προγραμματισμός ώστε να μην ξεμείνετε από υγρό ή από μπαταρία. Θα πρέπει να φροντίζετε οι μπαταρίες σας να είναι φορτισμένες, γι' αυτό και μία δεν είναι αρκετή, αφού την ώρα που θα φορτίζει αυτή, εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δεύτερη, και καλό είναι να έχετε και μια τρίτη για κάθε ενδεχόμενο. Αυτός ο "προγραμματισμός" είναι που κάνει τους χρήστες να στρέφονται όλο και πιο πολύ σε συσκευές με μεγάλες μπαταρίες και μεγάλα δοχεία υγρού για μεγαλύτερη αυτονομία.
Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, ένα καλό η.τ. που μοιάζει με κανονικό τσιγάρο και έχει περίπου το ίδιο μέγεθος μπορεί να κρατήσει μέχρι 2 ώρες περίπου με μέτρια χρήση. Ένα που δεν μοιάζει και τόσο με κ.τ. και έχει μεγαλύτερο μέγεθος, με δυσκολία μια μέρα, ενώ τα mod με αρκετά μεγαλύτερο μέγεθος μπορεί να ξεπεράσουν και τις δύο μέρες με μέτρα χρήση. Εδώ ισχύει απόλυτα το γνωστό "το μέγεθος μετράει" (size matters). Αν το μέγεθος δεν παίζει ρόλο για σας, είναι προφανές ποια θα είναι η επιλογή σας.

7. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΙΔΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΣΤΟΡΕΜΑΤΑ Η συμβουλή των παλαιότερων προς τους νέους είναι συνήθως να αρχίσουν με έτοιμα υγρά και έτοιμα η.τ. και αφού ενημερωθούν, να επιχειρήσουν και μόνοι τους ιδιοκατασκευές αν το θέλουν. Το αν θα ακολουθήσετε τις πρακτικές που συστήνουν άλλα μέλη του φόρουμ, αποτελεί αποκλειστικά δική σας ευθύνη. Η διαχείριση του φόρουμ επίσης δεν φέρνει καμία ευθύνη ούτε καν για το αν ακολουθήσετε αυτόν τον εναλλακτικό τρόπο καπνίσματος. Εδώ γίνεται συζήτηση. Δεν διαφημίζουμε κανένα προϊόν. Αν υπάρχουν κάποιες διαφημίσεις στο φόρουμ, δεν ανήκουν στο φόρουμ. Στο φόρουμ ανήκει μόνο ο χώρος της σελίδας που σε εκείνο το σημείο παραχωρείται για την ανάρτηση διαφημίσεων. Να το πούμε απλά, οι πινακίδες και το περιεχόμενό τους δεν ανήκουν στο φόρουμ, μόνο το «χωράφι» που στήνονται ανήκει σ’ αυτό και λογικό είναι να μην φέρουμε ευθύνη για το περιεχόμενό τους. Επίσης δώστε προσοχή στις εκφράσεις μερικών. Κάποιοι αποκαλούν το υγρό άτμισης (χαϊδευτικά) «λαδάκι». Παρακαλώ αποφύγετέ το. Τα πάσης φύσεως έλαια, αιθέρια ή μη δεν ενδείκνυνται για άτμιση και μπορεί να μπερδέψετε τους αναγνώστες σας.
 
8.
ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ
 Αν σας ενδιαφέρει το κόστος χρήσης του η.τ. θα πρέπει να πούμε ότι στην αρχή (για κάνα δίμηνο, μπορεί και παραπάνω) αν δεν ενημερωθείτε σωστά, μπορεί να ξοδέψετε και τα διπλάσια ή και τριπλάσια από ό,τι θα ξοδεύατε για κ.τ. μέχρι να κατασταλάξετε στο μοντέλο και τις γεύσεις που σας εκφράζουν καλύτερα. Διαβάζοντας το φόρουμ όμως μπορείτε να γλιτώσετε αρκετά χρήματα από το αρχικό κόστος και να σας στοιχίσει από την αρχή λιγότερο από ότι αν καπνίζατε κ.τ..  Στο φόρουμ μας υπάρχουν αρκετές κριτικές και γνώμες από έμπειρα μέλη και προτείνονται και διάφορα κόλπα και λύσεις για την αντιμετώπιση κάποιων προβλημάτων. Όταν κατασταλάξετε στις προτιμήσεις σας, το κόστος μπορεί να πέσει κατακόρυφα και να φτάσει σε μηδαμινά επίπεδα. Μερικοί μιλούν ακόμα και για 20 λεπτά την ημέρα (με πλήρως χειροποίητα υγρά και χειροποίητους ατμοποιητές). Το πιο συνηθισμένο κόστος αυτή τη στιγμή με έτοιμα υγρά και εργοστασιακούς ατμοποιητές και μπαταρίες βρίσκεται γύρω στο 1 με 1.50 ευρώ την ημέρα, αφού βγάλετε βέβαια το αρχικό κόστος απόκτησης μιας συσκευής.
 
9.
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ ΑΤΜΙΣΗΣ
 Τώρα, σε ό,τι αφορά τα συστατικά των υγρών άτμισης, ιδίως τα κύρια,  προπυλενογλυκόλη και γλυκερίνη που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος ενός υγρού άτμισης, έχουν γίνει πολλές έρευνες και δεν έχουν δείξει κάτι το επιλήψιμο ως τώρα ή τουλάχιστον δεν εντοπίσαμε εμείς κάποια τέτοια. Αρκεί να αναφερθεί ότι τα υλικά αυτά τα συναντάμε εδώ και δεκαετίες στα φαγητά, σε καλλυντικά, σε φάρμακα (ακόμα και εισπνεόμενα) αλλά και σε πιο περίεργες χρήσεις όπως σε εφέ καπνού για συναυλίες και σόου, σαν αντιψυκτικά σε ηλιακούς θερμοσίφωνες και χίλιες δυο άλλες χρήσεις. Βέβαια υπάρχουν και οι απόψεις που λένε «Καλά, αντιψυκτικό καπνίζεις;» Η απάντηση είναι ότι και με το νεράκι ψύχουν τους ατομικούς αντιδραστήρες ή με το ξίδι καθαρίζουν τα άλατα από τις λεκάνες. Αυτό δε μας λέει κάτι. Ένα προϊόν μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές χρήσεις. Εξάλλου αυτά που προορίζονται για εισπνοή έχουν φαρμακευτική καθαρότητα, ενώ τα άλλα μπορεί να περιέχουν και άλλα συστατικά.
 
10.
ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΑΙ ΗΜΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
 α) Προσοχή στους μύθους και την παραπληροφόρηση (ή ημιπληροφόρηση). Πολλοί υποψήφιοι χρήστες ψάχνοντας για πληροφορίες στο διαδίκτυο, μόλις βρίσκουν κάτι που τους αναστατώνει γύρω από το η.τ., τρέχουν αμέσως να το κοινοποιήσουν. Π.χ.: «Η PG έχει σοβαρές παρενέργειες στον ανθρώπινο οργανισμό»! Πάνω στη βιασύνη τους όμως δεν διάβασαν και λίγο παρακάτω που λέει π.χ. «….όταν παρέχεται σε ενέσιμη μορφή». Και με νεράκι της βρύσης αν κάνουμε ένεση, οι παρενέργειες είναι πολύ χειρότερες! Επίσης δώστε προσοχή στις ποσότητες που αναφέρονται σ’ αυτά που διαβάζετε και στον χρόνο που καταναλώνονται. Ας πούμε στα ποντίκια παρατηρήθηκε τοξικότητα στην (φαγώσιμη) ποσότητα PG των 18500 mg/kg. To οποίο σημαίνει ότι για έναν άνθρωπο 60 κιλών το όριο τοξικότητας ανέρχεται πάνω από το 1 κιλό προπυλενογλυκόλης! Το ξέρατε ότι και το νερό είναι τοξικό αν γίνει υπερκατανάλωση σε μικρό διάστημα; Μέχρι και θάνατο μπορεί να επιφέρει! Επίσης όταν διαβάζει κανείς μια ανάλυση κάποιου συστατικού, καλό θα είναι να κάνει σύγκριση και με αναλύσεις από άλλα συστατικά που ναι μεν είναι εγκεκριμένα αλλά έχουν έναν βαθμό επικινδυνότητας. π.χ. αλκοόλ, αλάτι, ζάχαρη κτλ. Έτσι θα καταλάβει καλύτερα τη φιλοσοφία αυτών των αναλύσεων.
 
β) Κάτι άλλο που έχει στοιχειώσει στο ίντερνετ από το 2009 και εμφανίζεται κάθε τόσο, ακόμα και σε «σοβαρά» sites λες κι είναι χθεσινό, είναι εκείνη η προειδοποιητική ανακοίνωση του FDA (του ΕΟΦ της Αμερικής δηλ.) που έλεγε ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο περιέχει καρκινογόνες νιτροζαμίνες. Το τι ακριβώς συνέβη με αυτή την προειδοποίηση το αναφέρουμε στα θέματα υγείας πολύ διεξοδικά αλλά συνοπτικά θα σας πούμε εδώ ότι ενώ στην εκφοβιστική αυτή ανακοίνωση δεν ανέφεραν ποσότητες, στη συνέχεια μετά από πιέσεις παραδέχτηκαν ότι ανιχνεύτηκαν σε κάνα δυο φιλτράκια με υψηλή περιεκτικότητα νικοτίνης (από καμιά 20αριά που έλεγξαν), «ίχνη» νιτροζαμινών της τάξης των 8 νανογραμμαρίων στο γραμμάριο υγρού. Παρέλειψαν όμως να πουν ότι το ίδιο ποσοστό βρίσκουμε και σε ένα – εγκεκριμένο - αυτοκόλλητο pad νικοτίνης που παίρνουμε από το φαρμακείο αλλά και ότι ένα κανονικό τσιγάρο (π.χ Marlboro) περιέχει 11.190 νανογραμμάρια τέτοιες νιτροζαμίνες! (ναι, χιλιάδες είναι). Και βέβαια να μην αναφέρουμε την πίσσα και άλλες 4.000 ουσίες που περιέχονται στο τσιγάρο από τις οποίες πάνω από 50 τουλάχιστον (άλλοι μιλούν για 100) είναι αποδεδειγμένα καρκινογόνες!
 
γ) Σχετικά με τις ανακοινώσεις, να είστε προσεκτικοί στο περιεχόμενό τους και όχι στα σχόλια των δημοσιογράφων στη συνέχεια. Π.χ. υπάρχει και η ανακοίνωση του Π.Ο.Υ (παλιά πια) για το θέμα που το μόνο που μας λέει είναι να μην χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικά τσιγάρα γιατί δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι είναι ασφαλή ή ότι μπορεί να βοηθήσουν στη διακοπή του καπνίσματος. Για το πρώτο θα συμφωνήσουμε εν μέρει (αν και σήμερα πια έχουν γίνει πολλές έρευνες και καμία δεν έδειξε κάτι χειρότερο από το τσιγάρο) αλλά από την άλλη ο κόσμος καπνίζει κανονικά τσιγάρα που είναι αποδεδειγμένα επιβλαβή (ενώ για τα η.τ. απλά δεν υπάρχουν τέτοια στοιχεία). Για το δεύτερο, για το αν βοηθούν δηλ. στη διακοπή του καπνίσματος, τότε μπορεί να μην υπήρχαν στοιχεία αλλά σήμερα έχουμε τις μαρτυρίες χιλιάδων χρηστών σε όλον τον κόσμο που έκοψαν το τσιγάρο, και μάλιστα με αναπάντεχη ευκολία.
 
δ) Για να καταλάβετε καλύτερα τι εστί παραπληροφόρηση θα φέρω ένα παράδειγμα. Εγώ είμαι παραγωγός αγγουριών και θέλω να «θάψω» τις ντομάτες για να έχω μεγαλύτερες πωλήσεις. Παίρνω λοιπόν ένα γεγονός και το δημοσιεύω με πηχυαίους τίτλους: «Η ντομάτα περιέχει νικοτίνη», (αυτό είναι γεγονός και το ξέρουμε όλοι). Στη συνέχεια συνεχίζω το άρθρο μου: «Η νικοτίνη είναι ένα ισχυρότατο δηλητήριο που….» κτλ. κ.τ.λ. Τις εντυπώσεις που ήθελα τις δημιούργησα: Θανατηφόρες οι ντομάτες!! Τώρα ποιος θα ασχοληθεί με ποσότητες και άλλες τέτοιες λεπτομέρειες!
 
ε) Για τη νικοτίνη, δε χρειάζεται να πούμε κάτι εδώ μιας και ως πρώην καπνιστές θα έχετε προσλάβει αρκετή στο σώμα σας. Εν γνώσει σας βέβαια. Η διαφορά εδώ είναι ότι μπορείτε αν θέλετε και να την αποφύγετε σε ένα μεγάλο βαθμό ή εντελώς (λίγο δύσκολο, είναι η αλήθεια, για τους περισσότερους), κάτι που δεν μπορείτε να κάνετε με τα κανονικά τσιγάρα.
 
11.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
 Για τις διαφορές από άποψη υγείας στον ανθρώπινο οργανισμό με τη χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, μόνο ενθαρρυντικά μηνύματα διαβάζουμε ως τώρα, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις που κάποιος χρήστης μπορεί να παρουσιάσει κάποια ευαισθησία σε κάποιο συστατικό (τις περισσότερες φορές προσωρινή) ή αλλεργία ή να έχει κάποια σπάνια ειδική πάθηση που απαγορεύεται η χρήση κάποιων από τα συστατικά των υγρών.  Το πρώτο και κυριότερο είναι η πάρα πολύ μεγάλη βελτίωση στο αναπνευστικό που είναι πιο εμφανής σε άτομα που είχαν φτάσει σε άσχημο βαθμό αναπνευστικής δυσλειτουργίας λόγω καπνίσματος, αλλά και πολλά άλλα θετικά (γεύση, όσφρηση κτλ.) που θα διαβάσετε στα ειδικά θέματα του φόρουμ για την υγεία από πάρα πολλούς χρήστες η.τ.
Για πολύ μακροχρόνιες επιπτώσεις δεν μπορούμε να έχουμε στοιχεία ως τώρα. Το η.τ. έχει περίπου 6 χρόνια στην αγορά και μέχρι στιγμής, γι’ αυτό το χρονικό διάστημα χρήσης, δεν έχουμε μάθει κάτι που να μας ανησυχεί. Ίσα ίσα σε πολλές έρευνες που έγιναν και θα βρείτε στα θέματα υγείας του φόρουμ, μόνο θετικά στοιχεία έχουν παρουσιάσει σε σύγκριση με το κάπνισμα.
Ακόμα όμως και στη χειρότερη περίπτωση που η μακροχρόνια χρήση θα είχε τα ίδια ρίσκα υγείας με το κανονικό τσιγάρο, και πάλι θα άξιζε πολύ περισσότερο το η.τ. γιατί προσφέρει ασύγκριτα καλύτερη ποιότητα ζωής και για τον «ατμιστή» αλλά και για τους γύρω του που δεν γίνονται αναγκαστικά παθητικοί καπνιστές αναπνέοντας την πίσσα και τις χίλιες δυο άλλες ουσίες του καπνού. Για να συνεννοούμαστε: Δεν υποστηρίζουμε ότι το η.τ. κάνει καλό στην υγεία! Το καλύτερο από όλα είναι το καθαρό αεράκι του βουνού. Αυτό δε χωράει συζήτηση! Αυτό που αποκομίσαμε από τις εμπειρίες χιλιάδων πρώην καπνιστών που έγιναν χρήστες η.τ. είναι ότι η υγεία τους βελτιώθηκε σημαντκά. Η σύγκριση λοιπόν στο θέμα της υγείας γίνεται με το κανονικό τσιγάρο. Επίσης να έχετε υπόψιν σας κάτι ακόμα: Δεν είμαστε επιστήμονες. Οι συζητήσεις που γίνονται στο φόρουμ και αυτά που γράφουμε, βγαίνουν μέσα από την εμπειρία των μελών του φόρουμ μας και άλλων φόρουμ ανά τον κόσμο, τις πληροφορίες που συλλέγουμε από έρευνες που έχουν γίνει αλλά και από την κοινή λογική. Οι απόψεις χωρούν αμφισβήτηση αρκεί μέσα στο πνεύμα της συζήτησης να στηρίζονται σε στα κριτήρια που αναφέρθηκαν παραπάνω: Πάντα σε σύγκριση με το κανονικό τσιγάρο.
 
12.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΣΤΟ ΦΟΡΟΥΜ
 Θέλω μόνο να επιστήσω την προσοχή σας κατά την ανάγνωση των μηνυμάτων στα διάφορα θέματα του φόρουμ: Πρώτα πρώτα προσέξτε την ημερομηνία δημοσίευσης του κάθε μηνύματος αν είναι παλιό ή πρόσφατο. Δεύτερον, ρίξτε μια ματιά στο προφίλ του χρήστη που το δημοσιεύει. Όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούν να έχουν την ίδια βαρύτητα τα μηνύματα ενός μέλους που έχει γράψει 2-3 μηνύματα όλα κι όλα προσπαθώντας να εξυμνήσει ή να κατακρίνει ένα προϊόν (ή μια εταιρία) και μετά να εξαφανίστηκε, με αυτά ενός μέλους που έχει κάνει σωστά τεκμηριωμένες κριτικές σε πολλά προϊόντα από διάφορες εταιρίες και κατασκευαστές και έχει γράψει ολόκληρα άρθρα στο φόρουμ. Προσέξτε, δεν μιλάμε για παλιούς και νέους στο φόρουμ! Είχαμε και άτομα που από τα πρώτα τους μηνύματα έκαναν πολύ τεκμηριωμένες κριτικές. Σιγά σιγά εξάλλου θα γνωριστείτε καλύτερα με τα μέλη και μέσα από τα μηνύματά τους θα μπορέσετε να εντοπίσετε αυτούς που οι προτιμήσεις τους είναι πιο κοντά στις δικές σας.  
 
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
 Τα παραπάνω ήταν μια εισαγωγή στον κόσμο του ηλεκτρονικού τσιγάρου. Περισσότερα θα βρείτε στο «Λεξικό του ηλεκτρονικού τσιγάρου» όπου κάθε λήμμα του μπορεί να περιέχει αναλυτικές πληροφορίες για το κάθε τμήμα του η.τ..
 
Αφού ενημερωθείτε για τα θέματα που σας ενδιαφέρουν, μπορείτε να λάβετε μέρος στη δημόσια συζήτησή μας. Αυτά που πρέπει να έχετε υπόψιν σας όταν δημοσιεύετε ένα μήνυμα είναι: ευγένεια, κόσμιο ύφος, ειλικρίνεια, όχι greeklish, όχι ολόκληρα μηνύματα με κεφαλαία. Επίσης αποφεύγετε τους χαρακτηρισμούς και τις ειρωνείες και ρίξτε το βάρος στα επιχειρήματά σας. Την κρίση για την ορθότητα των επιχειρημάτων σας αφήστε την στους αναγνώστες. Μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε εντυπώσεις με το ύφος σας.
Αλλά καλύτερα είναι πριν αρχίσετε τις δημοσιεύσεις να ρίξτε μια ματιά στους Κανονισμούς Του Φόρουμ αλλά και στις Συμβουλές Και Κόλπα Για Το Φόρουμ και στη συνέχεια να κάνετε έστω και μια μικρή αυτοπαρουσίαση να γνωριστούμε.
 
Καλώς ήρθατε στο ηλεκτρονικό κάπνισμα
 
 
Σχετικά θέματα:
Ατμοποιητής
Βασικά μοντέλα ηλεκτρονικών τσιγάρων

 
Πίσω στα Περιεχόμενα



Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 21, 2021, 09:43 από Tem »

 

Τελευταία θέματα

Τίτλος Πίνακας Απαντήσεις Εμφανίσεις Τελευταίο μήνυμα
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΠΡΕΣ για τα υγρά γενικά. Βασικές πληροφορίες ΥΓΡΑ (γενικά) 1708 217046 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 18, 2024, 20:43
από funes
MODS - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ EXPRESS Mods 2135 367836 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 17, 2024, 17:53
από kon95
HELLVAPE DEAD RABBIT MTL 2 RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 1 2159 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 16, 2024, 03:18
από chkontog
VOOPOO VMATE E2 [PODS - AIO (Όλα σε ένα)] 0 1401 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 17:59
από zamploutos
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές. Ερωτήσεις EXPRESS Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 4711 575360 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 16:01
από billythekid
KUMA ULTON RTA clone [Κλώνοι επισκευάσιμων] 148 60778 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 00:51
από slayer
Γενικά περί αεροπλάνων-αεροδρομίων - προτεινόμενες λυσεις και συμβουλές [Άτμισμα δημοσίως] 1047 282458 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 09, 2024, 00:14
από mathimatikos1966
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές- Νέες κυκλοφορίες Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 2720 629955 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 08, 2024, 13:35
από babis1993
Ηλεκτρονικά mods - Νέες κυκλοφορίες [Ηλεκτρονικά mods] 4072 865898 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 06, 2024, 06:48
από memostrikas
Απορία Mods 2 2619 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 06, 2024, 00:15
από memostrikas
Ambition Mods Gate MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 214 33827 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 04, 2024, 14:28
από dinos_74
Κλώνοι επισκευάσιμων - Ερωτήσεις εξπρές και νέες κυκλοφορίες [Κλώνοι επισκευάσιμων] 2925 460943 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 28, 2024, 19:10
από billythekid