vaping.gr

Προειδοποίηση

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το site και η δημόσια συζήτησή μας απευθύνεται μόνο σε άτομα ήδη εξαρτημένα στη νικοτίνη τα οποία ενδιαφέρονται να πληροφορούνται για θέματα γύρω από το άτμισμα και είναι άνω των 18 ετών


Προς τους ενήλικες: Το μήνυμα αυτό δεν θα είναι ορατό μετά την εγγραφή σας στο φόρουμ

256 επισκέπτες, 3 χρήστες
Tem, lounik, manoslykos

ΑΤΜΟΠΟΙΗΤΕΣ

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
ΑΤΜΟΠΟΙΗΤΕΣ
« στις: Ιουλίου 17, 2011, 03:59 »
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΤΜΟΠΟΙΗΤΕΣ

Ατμοποιητής, atomizer, ατμό, άτμο, atty, ατμ., atz κτλ.

Όπως αναφέρθηκε και στην Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό τσιγάρο, ο ατμοποιητής είναι το κυριότερο εξάρτημα του η..τ.  Εδώ είναι που το υγρό ατμοποιείται και έχουμε το εφέ του καπνού.

Ατμοποιητές υπάρχουν πολλών ειδών με διαφορετικές φιλοσοφίες κατασκευής ο καθένας αλλά σε όλους η «καρδιά» είναι σχεδόν ίδια. Η καρδιά του ατμοποιητή είναι μια αντίσταση τυλιγμένη γύρω από ένα φιτίλι. Αυτό το δίδυμο βρίσκεται συνήθως μέσα σε ένα μικρό κεραμικό μπολ που μπορούμε να τον ονομάσουμε και θάλαμο ατμοποίησης.

Για να καταλάβουμε τη λειτουργία τους, θα πάρουμε μερικά από τα πιο βασικά είδη τους ακολουθώντας (περίπου) μια ιστορική διαδρομή από τα πιο παλιά στα πιο καινούργια και θα τα εξετάσουμε ένα ένα. Για να κατανοήσετε καλύτερα τα καινούργια, θα πρέπει να έχετε διαβάσει τα προηγούμενα ή τουλάχιστον τα δύο πρώτα είδη. Στα πρώτο θα γίνει και η πιο βαθιά ανάλυση ενώ στα επόμενα θα έχουμε αναφορές στο πρώτα, εκεί που τα διάφορα μέρη τους είναι ίδια και θα αναλύονται μόνο τα διαφορετικά τμήματα.

Οι εικόνες που θα δείτε είναι σχεδόν όλες σε μεγέθυνση, Στην πραγματικότητα όλα αυτά τα εξαρτήματα δεν ξεπερνούν μερικά χιλιοστά. Για να καταλάβετε το μέγεθος, σκεφτείτε ότι το περίβλημα του πρώτου ατμοποιητή που εξετάζουμε παρακάτω έχει μόλις 9 χιλιοστά διάμετρο. Επίσης πρέπει να έχετε υπόψιν ότι δεν είναι όλες οι φωτογραφίες πάντα από τον ίδιο ατμοποιητή. Από διάφορες λήψεις macro δικές μου, μελών του φόρουμ. αλλά και από το δίκτυο γενικότερα, επιλέχτηκαν εικόνες που έδιναν το καλύτερο αποτέλεσμα για την ανάλυση της κατασκευής τους.

Οι ατμοποιητές ανάλογα με την εσωτερική τους σχεδίαση χωρίστηκαν σε:

1. Ατμοποιητές ανοιχτού τύπου με γέφυρα μεταλλικού πλέγματος
2. Ατμοποιητές κλειστού τύπου με γέφυρα μεταλλικού πλέγματος[/url=http://vaping.gr/index.php/topic,2683.msg69561.html#msg69561]Ατμοποιητές με ενσωματωμένο φιλτράκι (cartomizer)
4. Ατμοποιητές με αποσπώμενη δεξαμενή υγρού (tank system)
5. Επισκευάσιμοι ατμοποιητές
6. Clearomizers (ατμοποιητές με ενσωματωμένη ή αποσπώμενη φιτιλοαντίσταση και διαφανές τανκ)

Η συνέχεια στα επόμενα άρθρα παρακάτω.
Προσοχή: Τα μηνύματα παρακάτω ακολουθούν ιστορική σειρά (πρώτα τα παλιότερα μοντέλα). Αν θέλετε να πάτε στις τελευταίες εξελίξεις, κοιτάξτε περισσότερο τα τελευταία μηνύματα. Διαβάζοντας όμως τα πρώτα άρθρα θα μπορέσετε να κατανοήσετε καλύτερα και τα επόμενα, μιας και οι βασικές αρχές λειτουργίας δεν επαναλαμβάνονται κάθε φορά.

Σχετικά θέματα:
Συμβατότητες μπαταριών και ατμοποιητών

Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:18 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
1.  Ατμοποιητής ανοιχτού τύπου με γέφυρα μεταλλικού πλέγματος

Αυτό το είδος ατμοποιητή μαζί με το επόμενο είναι από τα πρώτα που εμφανίστηκαν. Αυτοί οι ατμοποιητές (με γέφυρα) τροφοδοτούνται πάντα από φυσίγγια που περιέχουν ένα αφρώδες υλικό από πολυεστέρα που μοιάζει με συνθετικό μαλλί ή με το άσπρο «σφουγγαράκι» που βρίσκουμε στους απορροφητήρες κουζίνας και σε φίλτρα νερού για ενυδρεία με ψαράκια. Δεν ατμοποιείται βέβαια ο πολυεστέρας (το σφουγγαράκι) αλλά το υγρό που αυτός συγκρατεί.

Η φιλοσοφία λειτουργίας του είναι η εξής: Το υγρό συγκρατείται στον πολυεστέρα μέσα στο φυσίγγιο το οποίο βρίσκεται μέσα στο επιστόμιο (φιλτράκι) που ακουμπάμε στα χείλη μας όταν ατμίζουμε. Στο κάτω μέρος του το φυσίγγιο αυτό είναι ανοιχτό και όταν αυτό συναρμολογείται πάνω στον ατμοποιητή, ο πολυεστέρας ακουμπάει πάνω στη γέφυρα μεταλλικού πλέγματος του ατμοποιητή.
Όπως καταλαβαίνετε, η γέφυρα αυτή εμποτίζεται με το υγρό που στη συνέχεια διαχέεται στις ίνες του πλέγματος. Το πλέγμα στην προέκτασή του προς τα κάτω περικλείει από τα πλάγια το θάλαμο ατμοποίησης, δηλ. το κεραμικό μπολάκι που είπαμε παραπάνω. Αυτό φαίνεται καθαρά στον ανοιγμένο ατμοποιητή δεξιά στην παρακάτω εικόνα.


Μέσα στο κεραμικό μπολάκι όπως είπαμε βρίσκεται η αντίσταση που είναι τυλιγμένη γύρω από ένα άκαυστο φιτίλι. Το υγρό που έρχεται από το μεταλλικό πλέγμα της γέφυρας, καταλήγει τελικά στο μπολάκι το οποίο δέχεται το υγρό και εμποτίζει το φιτίλι της αντίστασης αλλά και την ίδια την αντίσταση μιας και βρίσκεται στον πάτο του μπολ. Έτσι λοιπόν όταν η αντίσταση δέχεται ρεύμα και θερμαίνεται, το υγρό που έρχεται σε επαφή μαζί της ατμοποιείται.

Στην επόμενη εικόνα, αριστερά,  βλέπουμε το κεραμικό μπολ που περιέχει μέσα την αντίσταση. Διακρίνονται κάποιες εγκοπές και οπές που χρησιμεύουν για την τροφοδοσία του εσωτερικού του με υγρό αλλά και για την είσοδο του αέρα (ανάλογα την κατασκευή). Από το κάτω μέρος του φεύγουν τα καλώδια που είναι η συνέχεια των δύο άκρων της αντίστασης για να πάνε προς το σημείο ένωσης με την μπαταρία και να τροφοδοτηθούν με ρεύμα.

 
Όπως βλέπουμε στο μεσαίο τμήμα της εικόνας, τα καλωδιάκια καταλήγουν στο κάτω μέρος της όλης κατασκευής του ατμοποιητή, στο σημείο ένωσής του με την μπαταρία. Εδώ βλέπουμε καθαρά τη σιλικονένια μόνωση του θετικού πόλου ώστε να διαχωρίζεται από τον αρνητικό που είναι το μεταλλικό περίβλημα (σώμα) του ατμοποιητή για την αποφυγή βραχυκυκλώματος. Ανάλογη μόνωση έχει και η μπαταρία από τη μεριά της για τον διαχωρισμό των πόλων.
Στο δεξιό τμήμα της εικόνας βλέπουμε ακόμα και την αντίσταση βγαλμένη έξω από τον θάλαμο.

Σε αυτούς τους ατμοποιητές, το φιλτράκι που περιέχει τον πολυεστέρα με το υγρό, είναι θηλυκό. Δηλαδή ο ατμοποιητής εισχωρεί μέσα στο φιλτράκι και έρχεται σε επαφή η γέφυρά του με τον ποτισμένο πολυεστέρα. Ένα τέτοιο φιλτράκι βλέπουμε παρακάτω. Το εξωτερικό περίβλημα είναι το επιστόμιο και στην κορυφή του έχει μια τρυπούλα από όπου περνάει ο ατμός όταν τραβάμε τη τζούρα, ενώ το εσωτερικό είναι το φυσίγγιο που περιέχει τον πολυεστέρα με το υγρό και είναι εντελώς κλειστό στον πάτο του.


Ο λόγος που το φιλτράκι αυτό κατασκευάζεται σε δύο κομμάτια είναι γιατί από κάπου πρέπει να περνάει ο ατμός όταν ο χρήστης τραβάει την τζούρα. Αν περνούσε μέσα από τον ποτισμένο πολυεστέρα, θα ρουφούσαμε μαζί και υγρό, ενώ με αυτήν την κατασκευή ο ατμός περνάει από το πλάι, ανάμεσα στο τοιχώματα του φυσιγγίου και του επιστομίου. Γι’ αυτό και το φυσίγγιο έχει κάποια «αυτάκια» στο πλάι του, ή το σχήμα του δεν είναι τέλειος κύλινδρος: για να διατηρεί αυτό το κενό διόδου του ατμού.
Υπάρχουν και φιλτράκια που το φυσίγγιο δεν διαχωρίζεται από το επιστόμιο. Κι αυτά όμως αν και δίνουν την εντύπωση ενός ενιαίου κομματιού, έχουν διπλό τοίχωμα ή αυλακώσεις σε κάποια σημεία των πλαϊνών τοιχωμάτων τους από όπου αφήνουν κανάλια για τη δίοδο του ατμού.

Σε αυτή τη φιλοσοφία κατασκευής (με ατμοποιητές ανοιχτού τύπου) είναι βασισμένα τα μοντέλα DSE 103 της Sailebao, Μ401 της Smoore, JOYE306 της Joye Tech, KR808 της Kanger και άλλα.

Επισκευαστικές δυνατότητες:
Αλλαγή του σκληρυμένου πολυεστέρα του φίλτρου με νέο «αφράτο» για καλύτερη τροφοδοσία.

Κύρια μειονεκτήματα:
  • Αδυναμία ελέγχου της στάθμης του υγρού
  • Μέτρια ως κακή τροφοδοσία με αποτέλεσμα τη μικρή αυτονομία
  • Μη εργονομική αναπλήρωση του υγρού  

Οι ατμοποιητές ανοιχτού τύπου με φιλτράκι χρησιμοποιούνται ελάχιστα σήμερα και τις περισσότερες φορές χωρίς καν το φιλτράκι αλλά με απευθείας στάξιμο (dripping) από τους φαν του είδους. Πολλές φορές μπαίνουν μέσα σε ειδικό κάλυμμα ώστε να συγκρατούν περισσότερο υγρό με το dripping και να μην έχουν διαρροές.  

Σχετικά θέματα:
M 401
Αυτόματες μπαταρίες
Φιλτράκια με πολυεστέρα

Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:30 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
2.  Ατμοποιητής κλειστού τύπου με γέφυρα μεταλλικού πλέγματος

Η διαφορά αυτών των ατμοποιητών με τους ανοιχτού τύπου, που αναφέρθηκαν πρώτοι, είναι ότι οι κλειστού τύπου αν και  περιέχουν όλη αυτή την κατασκευή που αναλύσαμε παραπάνω, αυτή βρίσκεται όλη έγκλειστη τοποθετημένη προς τον πάτο ενός μεταλλικού σωλήνα δηλ. έχουν ακόμα ένα εξωτερικό περίβλημα που περικλείει την όλη κατασκευή.

Στις παρακάτω εικόνες αριστερά βλέπουμε ότι η γέφυρα στους ατμοποιητές κλειστού τύπου δεν είναι εύκολα προσβάσιμη. Στην επόμενη εικόνα έχουμε βγάλει έναν τέτοιο ατμοποιητή έξω από το καβούκι του (τον μαύρο σωλήνα δίπλα του). Όπως βλέπετε η διαφορά με τους ανοιχτού τύπου δεν υπάρχει πια.
Δίπλα ακριβώς βγήκε και το εσωτερικό περίβλημά του και μπορείτε να δείτε ακόμα καλύτερα πώς το μεταλλικό πλέγμα της γέφυρας περικλείει το κεραμικό μπολ του θαλάμου ατμοποίησης. Όπως βλέπετε στις τελευταίες εικόνες δεξιά, το φιτίλι της αντίστασης εδώ συνεχίζει και έξω από το θάλαμο ατμοποίησης και καταλήγει στη γέφυρα για να τροφοδοτείται καλύτερα με υγρό. Αντί για το πλαστικό εξάρτημα που διατηρεί τη φόρμα της γέφυρας, εδώ έχουμε ένα μεταλλικό. Κατά τα άλλα οι διαφορές με τους προηγούμενους (ανοιχτού τύπου) είναι ελάχιστες.


Κάτι άλλο που θα πρέπει να αναφέρουμε σχετικά με τους ατμοποιητές είναι ότι μερικοί έχουν στο σπείρωμά τους ή στο εξωτερικό μεταλλικό τοίχωμά τους μικρές οπές για την είσοδο του αέρα στο θάλαμο ατμοποίησης. Όσο πιο πολλές ή πιο μεγάλες οι οπές, τόσο πιο ελαφριά η τζούρα.


Τα φιλτράκια σ’ αυτούς τους ατμοποιητές είναι «αρσενικά» δηλαδή εισχωρούν αυτά μέσα στον ατμοποιητή ώστε ο πολυεστέρας με το υγρό να έρθει σε επαφή με τη γέφυρα. Επίσης δεν αποτελούνται από δύο κομμάτια αλλά από ένα που έχει ένα ή περισσότερα κανάλια για την είσοδο του ατμού.


Σε αυτή τη φιλοσοφία κατασκευής είναι βασισμένα τα μοντέλα DSE 801 (pen style) και DSE 901 της Sailebao, JOYE 510 της Joyetech, RN4081 της First Union κ.ά.

Επισκευαστικές δυνατότητες:
Αλλαγή του σκληρυμένου πολυεστέρα του φίλτρου με νέο «αφράτο» για καλύτερη τροφοδοσία.

Κύρια μειονεκτήματα:
  • Αδυναμία ελέγχου της στάθμης του υγρού
  • Μέτρια ως κακή τροφοδοσία με αποτέλεσμα τη μικρή αυτονομία
  • Μη εργονομική αναπλήρωση του υγρού

Οι ατμοποιητές κλειστού τύπου με φιλτράκι χρησιμοποιούνται ελάχιστα σήμερα και τις περισσότερες φορές χωρίς καν το φιλτράκι αλλά με απευθείας στάξιμο (dripping) από τους φαν του είδους.  

Σχετικά θέματα:
JOYE 510
DSE 901
DSE 801
Αυτόματες μπαταρίες
Manual μπαταρίες (με κουμπί)
Φιλτράκια με πολυεστέρα

Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:22 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
3. Ατμοποιητές με ενσωματωμένο φιλτράκι (cartomizer)
« Απάντηση #3 στις: Ιουλίου 17, 2011, 04:37 »
3. Ατμοποιητές με ενσωματωμένο φιλτράκι (cartomizer)

καρτομάιζερ, κάρτο, carto, (με πολυεστέρα) κτλ. αλλά και clearomizer ή tankomizer (με τανκ)

Στα αγγλικά το φιλτράκι – φυσίγγιο με πολυεστέρα που περιέχει το υγρό ονομάζεται cartridge. Όταν λοιπόν έγινε η πρώτη συσκευή όπου ατμοποιητής και φιλτράκι δεν διαχωρίζονται, βγήκε και η ονομασία cartomizer (cartridge + atomizer). Σε αυτά τα συστήματα η αντίσταση βρίσκεται στο κέντρο του πολυεστέρα ή στη μία άκρη του σωλήνα που περιέχει το υγρό (ανάλογα με το μοντέλο). Σε αυτά που έχουν την αντίσταση στο κέντρο, για να μην πλημμυρίζει η αντίσταση με υγρό αλλά και για να μην καίγεται ο πολυεστέρας, η αντίσταση περικλείεται από ένα άκαυστο κυλινδρικό πανάκι το οποίο εμποτίζεται από τον πολυεστέρα που την περικλείει.
Στην παρακάτω αριστερή εικόνα, όλο αυτό το σύστημα με την αντίσταση και τα καλώδια στριμώχνεται στον κεντρικό σωλήνα από άκαυστο πανάκι που βρίσκεται στο κέντρο της κατασκευής. Τμήματα από αυτό το άκαυστο πανάκι που καλύπτουν την αντίσταση έχουν αφεθεί για να είναι ορατά και στην κάτω εικόνα αριστερά.


Τα καρτομάιζερ που έχουν την αντίσταση ψηλά πάνω, τροφοδοτούν την αντίσταση με υγρό μέσω ενός φιτιλιού (τριχοειδές φαινόμενο, όπως οι παλιές λάμπες πετρελαίου). Όλη η κατασκευή που βλέπετε στη δεύτερη εικόνα είναι βέβαια κλεισμένη μέσα σε μεταλλικό σωλήνα.
Στην ίδια αρχή βασίστηκαν και τα tankomizer τα οποία αντί για πολυεστέρα διαθέτουν τανκ υγρού. Όταν μάλιστα αυτό το τανκ είναι και διαφανές (clear) τα ονομάζουν και clearomizer τα οποία κυριάρχησαν στην αγορά μετά το 2012. Γι' αυτά θα μιλήσουμε ξεχωριστά παρακάτω.

Για τα είδη που αναφέρθηκαν ως τώρα, όταν είχαν πρωτοεμφανιστεί αυτού του τύπου οι ατμοποιητές, τα φιλτράκια ή τα καρτομάιζερ πουλιόνταν έτοιμα γεμισμένα με τη φιλοσοφία του προϊόντος μιας χρήσης αλλά λόγω του κόστους τους οι χρήστες άρχισαν σιγά σιγά να αναπληρώνουν το υγρό μόνοι τους. Λόγω της φιλοσοφίας μιας χρήσης και της σχεδίασής τους όμως, το γέμισμά τους συνήθως δεν είναι και τόσο εργονομικό. Υπάρχουν όμως και πιο καινούργια μοντέλα του είδους τα οποία είναι αρκετά εργονομικά.

Στη φιλοσοφία των μοντέλων με την αντίσταση στο κέντρο είναι βασισμένα αρκετά μοντέλα που βασίζονται στα αρχικά ατομάιζερ (έχουν το ίδιο κέλυφος). Συνήθως παίρνουν στο τέλος μετά τον αριθμό του μοντέλου το γράμμα «D» (από το disposable = μιας χρήσης) όπως το 510 D κ.ά. αλλά και νεότερα και πιο εργονομικά όπως το Echo, eGo Dual Coil (Giant) κ.ά.

Επισκευαστικές δυνατότητες:
Ελάχιστες και μόνο για ειδικούς.

Κύρια μειονεκτήματα:
  • Αδυναμία ελέγχου της στάθμης του υγρού (στα μοντέλα με πολυεστέρα)
  • Μη εργονομική αναπλήρωση του υγρού στα παλιότερα μοντέλα


Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:42 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
4. Ατμοποιητής με αποσπώμενη δεξαμενή υγρού (tank system)
« Απάντηση #4 στις: Ιουλίου 17, 2011, 04:47 »
4. Ατμοποιητής με αποσπώμενη δεξαμενή υγρού (tank system)

Οι ατμοποιητές με αποσπώμενο δοχείο υγρού ήταν οι πρώτοι που εγκατέλειψαν την αρχική φιλοσοφία μιας χρήσης των φίλτρων και κατασκευάστηκαν με τη φιλοσοφία της εύκολης αναπλήρωσης με υγρό.

Η καρδιά των ατμοποιητών αυτών παραμένει η ίδια με τα περισσότερα από τα μοντέλα που εξετάσαμε παραπάνω. Δηλαδή μία αντίσταση τυλιγμένη γύρω από ένα φιτίλι μέσα σε ένα κεραμικό μπολάκι. Η διαφορά εδώ πέρα είναι στο πάνω τμήμα του θαλάμου ατμοποίησης από όπου τροφοδοτούνται με υγρό. Εδώ η γέφυρα των πρώτων μοντέλων έχει καταργηθεί. Η αντίσταση είναι πια κλεισμένη με καπάκι από πάνω το οποίο έχει στη μέση του ένα μεταλλικό σωληνάκι. Το πάνω μέρος του σωλήνα  εισέρχεται μέσα από μια τρύπα στη δεξαμενή υγρού (tank) ενώ το κάτω μέρος του καταλήγει ακριβώς πάνω από την αντίσταση. Το υγρό ξεκινάει από τη δεξαμενή υγρού και μέσα από αυτό το μικρό σωληνάκι που από την πάνω του μεριά είναι σαν κούφιο καρφάκι (για να καρφώνεται από κάτω στον πάτο του δοχείου), και καταλήγοντας στάζει πάνω στην αντίσταση από το κάτω μέρος του που εισέρχεται μέσα στο θάλαμο ατμοποίησης. Πρέπει να πούμε ότι αυτή τη φορά το δοχείο περιέχει μόνο σκέτο υγρό (χωρίς πολυεστέρα).

Βέβαια όπως γίνεται αντιληπτό, η τροφοδοσία της αντίστασης δεν θα ήταν εύκολη μιας και το υγρό δεν θα έπεφτε εύκολα από το τανκ που είναι κλειστό από πάνω. Αν πάλι είχε έστω και μια μικρή οπή ώστε να εξισορροπεί την ατμοσφαιρική πίεση, χωρίς κάποιο υλικό (πολυεστέρα) να συγκρατεί το υγρό μέσα στο δοχείο, αυτό θα κατέβαινε πολύ γρήγορα από το σωληνάκι που καταλήγει πάνω από την αντίσταση και θα πλημμύριζε την καδιά του ατμοποιητή.  Γι’ αυτό και μέσα από το σωληνάκι περνάει ένα φιτίλι που τροφοδοτεί την αντίσταση με την αρχή του τριχοειδούς φαινομένου. Παρακάτω  βλέπουμε τη φιλοσοφία αυτών των ατμοποιητών σε εικόνες.


Στις παραπάνω εικόνες βλέπουμε αρχικά την κλειστή σχεδίαση του ατμοποιητή. Ακόμα και αυτό το «βαρελάκι όμως είναι κλεισμένο στον πάτο ενός μεταλλικού σωλήνα. Διακρίνουμε το καπάκι από πάνω που έχει το σωλήνα-καρφί στη μέση. Στη διπλανή εικόνα έχουμε βγάλει το καπάκι καθώς και το εσωτερικό μεταλλικό περίβλημά του και βλέπουμε τη σχεδίαση του «πυρήνα» του με τα γνωστά μας από προηγούμενα είδη: αντίσταση, φιτίλι, κεραμικό μπολ, μεταλλικό πλέγμα. Δίπλα έχουμε ένα δοχείο υγρού (τανκ) που είναι ταυτόχρονα και επιστόμιο. Στο κάτω μέρος του διακρίνουμε το καπάκι με τον σωλήνα-καρφί που το διαχωρίζει από την αντίσταση.  Ένα βίντεο που κάνει πολύ καλή ανάλυση στην κατασκευή ενός ατμοποιητή με tank system είναι αυτό που μπορείτε να δείτε εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=fSdCNwUg_vU&feature=youtu.be&a

Το δοχείο υγρού (τανκ) αυτών των ατμοποιητών είναι ταυτόχρονα και επιστόμιο με διπλά τοιχώματα ή εξωτερικές αυλακώσεις για τα κανάλια διόδου του ατμού προς το στόμα μας. Το τανκ μπορεί να βρίσκεται ελεύθερα εκτεθειμένο ή κάτω από έναν μεταλλικό προστατευτικό κώνο, όπως στη δεξιά εικόνα, ανάλογα με το σχεδιασμό του μοντέλου. Το τανκ συνήθως είναι διαφανές για να βλέπουμε τη στάθμη του υγρού ή έχει ένα διαφανές παραθυράκι.

Μοντέλα ατμοποιητών που βασίζονται σε αυτή τη φιλοσοφία είναι πρώτα μερικά που το κέλυφός τους βασίζεται στους αρχικούς ατμοποιητές. Εδώ το αρχικό τους όνομα συνοδεύεται με ένα «Τ» στο τέλος (από το Tank). Όπως π.χ. ο 510_Τ. Στη συνέχεια βγήκαν και νέοι ατμοποιητές όπως ο eGO-Τ,  eGoT type B  κτλ.

Επισκευαστικές δυνατότητες:
Υπάρχει η δυνατότητα να αλλαχτεί το φιτίλι του σωλήνα που τροφοδοτεί την αντίσταση αλλά η διαδικασία απαιτεί κάποια δεξιοτεχνία.

Κύρια μειονεκτήματα:
  • Προβληματική τροφοδοσία λόγω μπουκώματος του φιτιλιού στο σωληνάκι.
Κύρια πλεονεκτήματα
  • Έλεγχος της στάθμης του υγρού
  • Σχετικά εύκολη αναπλήρωση του υγρού

Σχετικά θέματα:
eGo
Φιλτράκια με tank

Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:38 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
5. Επισκευάσιμοι ατμοποιητές
« Απάντηση #5 στις: Ιουλίου 17, 2011, 04:55 »
5. Επισκευάσιμοι ατμοποιητές

Σε όλα τα είδη ατμοποιητών που αναφέρθηκαν ως εδώ, οι δυνατότητες επισκευής ήταν ελάχιστες και σε κανένα από αυτά δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε την καρδιά του ατμοποιητή (αντίσταση και φιτίλι).
Οι μεγάλες βιομηχανίες δεν ενδιαφέρονται βέβαια εύκολα για τέτοιες λύσεις γι’ αυτό το λόγο μερικοί χρήστες που είχαν τις ικανότητες, πήραν μόνοι τους την υπόθεση στα χέρια τους: Έφτιαξαν ατμοποιητές που ακόμα και η αντίστασή τους και το φιτίλι της μπορούν να αλλαχτούν.

Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος των χρηστών όμως, αν και άρχισαν σαν κατασκευές προς ιδία χρήση, τελικά έφθασαν και στην αγορά. Σε μικρούς αριθμούς βέβαια γιατί δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους βιομηχανικούς κολοσσούς της Κίνας σε ποσότητα παραγωγής αλλά σίγουρα μπορούν να το κάνουν στην ποιότητα και να τους ξεπεράσουν κατά πολύ μάλιστα. Βέβαια στη συνέχεια (και εδώ) μπήκαν και τα εργοστάσια της Κίνας στο παιχνίδι φτιάχνοντας φτηνού επισκευάσιμους αλλά όχι πάντα με την ποιότητα των προαναφερθέντων.
Το μόνο «πρόβλημα» εδώ είναι ότι το μέγεθος αυτών των ατμοποιητών είναι αρκετά μεγαλύτερο από τους βιομηχανικούς δίνοντας όγκο σε όλη τη συσκευή και αυτό είναι λογικό γιατί θα ήταν πολύ δύσκολο κάποιος να φτιάξει τόσο μικροσκοπική αντίσταση σαν αυτές που έχουν π.χ. τα μικρά ηλεκτρονικά τσιγάρα με διάμετρο 9 χιλιοστά. Αν και δεν μπορούμε να το πούμε ακριβώς πρόβλημα μιας και οι ατμιστές έχουν ξεφύγει πια από τη φιλοσοφία του η.τ. που θα μοιάζει με κανονικό τσιγάρο σε σχήμα αλλά και σε μέγεθος.


Εδώ η αντίσταση μπορεί να στηρίζεται σε δύο μικρές βίδες ή να κρατιέται στο σώμα του ατμοποιητή με άλλους απλούς τρόπους. Αυτό σημαίνει σχετικά εύκολη αλλαγή και ο ατμοποιητής γίνεται ξανά καινούργιος. Το ζεύγος αντίσταση-φιτίλι όμως θα πρέπει να το φτιάξει μόνος του ο χρήστης «στρίβοντάς» τα κατάλληλα. Να λοιπόν και κάτι για τους λάτρεις του παραδοσιακού χειροποίητου στριφτού!
Και εδώ υπάρχει η δυνατότητα για φιλτράκι με πολυεστέρα αλλά και για δεξαμενή, ανάλογα με το σχεδιασμό. Η αρχή είναι περίπου η ίδια με αυτή των προηγούμενων ανάλογων μοντέλων χωρίς να λείπουν όμως και οι καινοτόμες λύσεις.

Σε αυτή τη φιλοσοφία βασίζονται οι επισκευάσιμοι ατμοποιητές A2, A2-T, iAtty κ.ά. Στη συνέχεια όμως βγήκαν και μοντέλα όπως ο Genesis όπου αντί για φιτίλι χρησιμοποιείται μεταλλικό πλέγμα (mesh) γύρω από το οποίο τυλίγεται η αντίσταση.

Επισκευαστικές δυνατότητες:
Χωρίς όρια

Κύρια πλεονεκτήματα:
  • Ποιοτική κατασκευή
Κύρια μειονεκτήματα:
  • Μεγάλο μέγεθος
  • Απαιτούν γνώσεις και ένα βαθμό δεξιοτεχνίας

Τα παρακάτω βίντεο μπορούν να σας δώσουν μια πολύ καλή εικόνα για τον τρόπο επισκευής αυτών των ατμοποιητών:
http://www.youtube.com/watch?v=AOsBpnRZwt0&feature=related
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:19 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Ατμοποιητές LR, HV και Dual Coil
« Απάντηση #6 στις: Ιουλίου 23, 2011, 15:46 »
Ατμοποιητές NR και LR

Στους συνηθισμένους ατμοποιητές των η,τ, (NR = Normal Resistance = νορμάλ αντίσταση) η αντίσταση είναι αρκετά πάνω από 2 Ohm και μπορεί να φτάνουν και τα 3 Ohm. Υπάρχουν όμως και εκδόσεις ατμοποιητών με μικρότερη αντίσταση από 1,5 μέχρι 2 Ohm. Οι ατμοποιητές αυτοί χαρακτηρίζονται ως LR (Low Resistance = Χαμηλής Αντίστασης) και όπως καταλαβαίνετε, εφόσον δουλεύουν στα ίδια Volt, θερμαίνονται περισσότερο από τους απλούς.
Αυτό έχει τα θετικά του (πιο γρήγορη και καλύτερη ατμοποίηση) αλλά και τα αρνητικά του. Ο χρόνος ζωής τους είναι μικρότερος από των κανονικών αλλά έχουν και μεγαλύτερη κατανάλωση υγρού και μπαταρίας.



Ατμοποιητές HV

Ως γνωστόν οι μπαταρίες των ηλεκτρονικών τσιγάρων αποδίδουν 3,7 Volt. Υπάρχουν όμως και εμπορικά mods που μπορούν να δεχθούν μπαταρίες ή ζεύγη μπαταριών που μπορεί να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τα 6 Volt. Επειδή οι νορμάλ ατμοποιητές δεν μπορούν να αντέξουν για πολύ ένα τέτοιο φορτίο, καίγονται γρήγορα. Γι' αυτές τις περιπτώσεις έχουν βγει οι ατμοποιητές HV (High Voltage = Υψηλού Βολτάζ) οι οποίοι έχουν αντιστάσεις με μεγαλύτερες τιμές (πάνω από 3 Ohm έως και 5 Ohm) και μπορούν να δουλέψουν χωρίς πρόβλημα στα 6 και παραπάνω Volt. Όπως καταλαβαίνετε, η κατανάλωση ρεύματος θα είναι μεγαλύτερη χωρίς κάποιο ουσιαστικό όφελος. Οι ατμοποιητές αυτοί δεν φαίνεται να έχουν και μεγάλη απήχηση στους χρήστες ή προτιμούν καλύτερα τη λύση των LR.
Μερικές εταιρίες βγάζουν διαφορετικές εκδόσεις HV ανάλογα με τα Volt για τα οποία προορίζονται και τις ονοματίζουν ανάλογα όπως HV5, HV6 κτλ. που σημαίνει ότι προορίζονται για 5 ή 6 Volt αντίστοιχα ή "vhv" = Very High Voltage.
(thanks to kkostas)


Ατμοποιητές και καρτομάιζερ,"Dual coil"

Dual coil = διπλή αντίσταση. Αποτελούν μια παραλλαγή των LR - ή καλύτερα, ένα διαφορετικό τρόπο ατμίσματος με χαμηλή αντίσταση. Αυτό επιτυγχάνεται συνδέοντας παράλληλα δύο αντιστάσεις των 3-3,2Ohm, με αποτέλεσμα η συνολική αντίσταση της διάταξης αυτής να κατεβαίνει στα 1,6-1,8Ohm. Η συμπεριφορά τους στο άτμισμα είναι παρόμοια με αυτή των LR ατμοποιητών και καρτομάιζερ που αναφέραμε παραπάνω και η κατανάλωσή τους τόσο σε υγρά, όσο και ρεύμα, είναι αρκετά μεγάλη.

Συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους "κλασσικούς" LR, είναι ότι οι δύο αντιστάσεις των Dual coil "μοιράζονται" το ρεύμα που τις διαρρέει, με αποτέλεσμα να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Αυτό φυσικά στη θεωρία, γιατί η αξιοπιστία τους εξαρτάται κι από την ποιότητα κατασκευής τους. Επίσης, αν καεί μια από τις δύο αντιστάσεις, η άλλη εξακολουθεί να λειτουργεί με μόνη διαφορά, την κανονική αντίσταση πλέον στο σύνολο (3-3,2Ohm). Τελευταία μάλιστα έχουν βγει και καρτομάζιερ triple coil (με τριπλή αντίσταση).
Πρέπει να σημειώσουμε ότι τα ohm της αντίστασης μπορεί να διαφέρουν από μοντέλο σε μοντέλο κι ας έχουν την ίδια δομή.
(thanks to Vangos)
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτεμβρίου 30, 2011, 00:20 από Atmos »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Clearomizers
« Απάντηση #7 στις: Σεπτεμβρίου 30, 2012, 05:18 »
6. Clearomizers
Τα Clearomizers (κλιρομάιζερ ή κλιρο) είναι οι ατμοποιητές που μετά το 2012 υποσκέλισαν τα καρτομάιζερ που αναφέραμε παραπάνω και είναι ένα σύστημα τανκ και ατμοποιητή σε ένα. Υπάρχουν κλιρομάιζερ που είναι φιξ και δεν λύνονται (όταν δεν αποδίδουν, απλά τα πετάμε) ενώ υπάρχουν και άλλα τα οποία είναι λυόμενα (με βιδωτά ή κουμπωτά μέρη) και παίρνουν έτοιμη ανταλλακτική φιτιλοαντίσταση.

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε έναν τέτοιο ημιεπισκευάσιμο ατμοποιητή, δηλαδή ένα κλιρομάιζερ που μας δίνει τη δυνατότητα να το λύσουμε, να το πλύνουμε πολύ εύκολα (π.χ. για αλλαγή γεύσης) ή ακόμα και να αλλάξουμε το σύστημα φιτιλιού - αντίστασης με έτοιμο ανταλλακτικό που μπορεί να το συνοδεύει κατά την αγορά του (ως πακέτο) ή να το αγοράσουμε εξτρά πολύ φτηνότερα από ό,τι αν αγοράζαμε ολόκληρο τον ατμοποιητή.
Ο χρήστης εδώ δε χρειάζεται να φτιάξει μόνος του την φιτιλοαντίσταση αλλά απλά βιδώνει την έτοιμη κεφαλή που την περιέχει πάνω στη βάση του ατμοποιητή.


Κάτω δεξιά στην εικόνα βλέπουμε το εσωτερικό μιας ανταλλακτικής κεφαλής (ή αλλιώς "πυρήνα") του ατμοποιητή. Η φιλοσοφία της καρδιάς τού ατμοποιητή δεν έχει αλλάξει κι εδώ. Όπως και στα παλιότερα μοντέλα, έχουμε κι εδώ φιτίλι και αντίσταση. Το κεραμικό μπολάκι του θαλάμου καύσης όμως μπορεί να απουσιάζει και η κατασκευή του να είναι μόνο μεταλλική. Σε κάποια κλιρομάιζερ η αντίσταση βρίσκεται στο πάνω μέρος του ατμοποιητή (top coil), κοντά στο επιστόμιο, ενώ σε άλλα μοντέλα έχουμε την αντίσταση κάτω, προς το μέρος που βιδώνει στην μπαταρία (bottom coil).
Υπάρχουν επίσης πολλές παραλλαγές στο μήκος των φιτιλιών αλλά και στον τρόπο αναπλήρωσης του υγρού άτμισης.

Για την αναπλήρωση με υγρό συνήθως χρειάζεται μόνο να αφαιρεθεί το επιστόμιο ή η κάτω βάση και να στάξουμε το υγρό απευθείας από το μπουκαλάκι του μέσα στο τανκ. Υπάρχουν όμως και μοντέλα τα οποία χρειάζονται σύριγγα για να γεμίσουν.

Κύρια πλεονεκτήματα:
  • Εύκολος έλεγχος της στάθμης του υγρού
  • Εύκολος καθαρισμός (στα ημιεπισκευάσιμα μοντέλα)
  • Εύκολη ανανέωση του ατμοποιητή με ανταλλακτικές κεφαλές (στα ημιεπισκευάσιμα μοντέλα)
  • Εύκολη αναπλήρωση υγρού (στα περισσότερα μοντέλα)

Κύρια μειονεκτήματα:
Ανάλογα με το μοντέλο, κάποια παρουσιάζουν προβλήματα στην τροφοδοσία της αντίστασης με υγρό. Μοντέλα top coil με κοντά φιτίλια όταν παραμένουν για ώρα στην όρθια θέση, δεν τροφοδοτούνται με υγρό και πρέπει ο χρήστης να τα γυρίζει στο πλάι κατά διαστήματα ώστε να πάει υγρό στο φιτίλι, ενώ στα μοντέλα bottom coil μπορεί να έχουμε υπό ή υπερ-τροφοδοσία λόγω διαφοράς της υποπίεσης με την αλλαγή της στάθμης του υγρού.

---------

Η συζήτηση για τα clearomizer στο φόρουμ μας γίνεται εδώ: http://vaping.gr/index.php/board,185.0.html
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 07, 2022, 16:31 από Tem »

 

Τελευταία θέματα

Τίτλος Πίνακας Απαντήσεις Εμφανίσεις Τελευταίο μήνυμα
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΠΡΕΣ για τα υγρά γενικά. Βασικές πληροφορίες ΥΓΡΑ (γενικά) 1708 217212 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 18, 2024, 20:43
από funes
MODS - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ EXPRESS Mods 2135 367946 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 17, 2024, 17:53
από kon95
HELLVAPE DEAD RABBIT MTL 2 RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 1 2221 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 16, 2024, 03:18
από chkontog
VOOPOO VMATE E2 [PODS - AIO (Όλα σε ένα)] 0 1430 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 17:59
από zamploutos
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές. Ερωτήσεις EXPRESS Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 4711 575471 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 16:01
από billythekid
KUMA ULTON RTA clone [Κλώνοι επισκευάσιμων] 148 60863 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 00:51
από slayer
Γενικά περί αεροπλάνων-αεροδρομίων - προτεινόμενες λυσεις και συμβουλές [Άτμισμα δημοσίως] 1047 282561 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 09, 2024, 00:14
από mathimatikos1966
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές- Νέες κυκλοφορίες Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 2720 630043 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 08, 2024, 13:35
από babis1993
Ηλεκτρονικά mods - Νέες κυκλοφορίες [Ηλεκτρονικά mods] 4072 866004 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 06, 2024, 06:48
από memostrikas
Απορία Mods 2 2683 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 06, 2024, 00:15
από memostrikas
Ambition Mods Gate MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 214 33892 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 04, 2024, 14:28
από dinos_74
Κλώνοι επισκευάσιμων - Ερωτήσεις εξπρές και νέες κυκλοφορίες [Κλώνοι επισκευάσιμων] 2925 461063 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 28, 2024, 19:10
από billythekid