vaping.gr

Προειδοποίηση

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το site και η δημόσια συζήτησή μας απευθύνεται μόνο σε άτομα ήδη εξαρτημένα στη νικοτίνη τα οποία ενδιαφέρονται να πληροφορούνται για θέματα γύρω από το άτμισμα και είναι άνω των 18 ετών


Προς τους ενήλικες: Το μήνυμα αυτό δεν θα είναι ορατό μετά την εγγραφή σας στο φόρουμ

228 επισκέπτες, 1 χρήστης
manoslykos

ΦΙΛΤΡΑΚΙΑ

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
ΦΙΛΤΡΑΚΙΑ
« στις: Ιουλίου 20, 2011, 00:22 »
Το παρόν θέμα έχει μόνο ιστορική αξία πια, ιδίως όπου αναφέρεται σε φιλτράκια πολυεστέρα μιας και σπάνια τα συναντάμε μετά το 2012. Έχουν αντικατασταθεί από τα τανκ υγρού τα οποία είναι συνήθως γυάλινα ή πλαστικά (βλ. clearomizers) και μπορούμε να ελέγξουμε και τη στάθμη του υγρού.

Αν δεν διαβάσατε ήδη την «Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό τσιγάρο» και ιδιαίτερα το άρθρο «Ατμοποιητές» και είστε νέος χρήστης στο η.τ., πιθανώς θα συναντήσετε δυσκολίες στην κατανόηση του παρόντος άρθρου.

Οι περισσότεροι χρήστες η.τ., όταν λένε «φιλτράκι» εννοούν συνήθως όλο το τελευταίο τμήμα της συσκευής που το άκρο του το βάζουμε στο στόμα μας όταν τραβάμε την τζούρα. Κάτι ανάλογο δηλαδή με το κ.τ. από όπου πήρε την ονομασία τους. Στην πραγματικότητα όμως το φιλτράκι συνήθως δεν είναι μόνο το επιστόμιο. Το φιλτράκι μπορεί να περιέχει μέσα πολυεστέρα ποτισμένο με το υγρό άτμισης (e-liquid) ή άλλο εσωτερικό φυσίγγιο με πολυεστέρα, ή ένα φυσίγγιο-δεξαμενή υγρού (tank) συν το επιστόμιο ή με ενσωματωμένο το επιστόμιο.
 

«Φιλτράκια» δηλαδή ονομάζουμε όλο το σύστημα επιστόμιο + δοχείο υγρού (ξεχωριστά ή μη, με ή χωρίς πολυεστέρα) που αποσπώνται από τον ατμοποιητή. Τα καρτομάιζερ είναι λάθος να τα ονομάζουμε φιλτράκια μιας και περιέχουν και τον ατμοποιητή.

Αν κοιτάξετε στον πίνακα του φόρουμ «Φιλτράκια, τανκ και επιστόμια», θα δείτε ότι εκτός από αυτά που περιέχουν  πολυεστέρα που συγκρατεί το υγρό, περιλαμβάνονται ακόμα και μεταλλικά (AFS κτλ.), γυάλινα ή πλαστικά τανκ (δεξαμενές υγρού) που τροφοδοτούν με υγρό έναν ατμοποιητή και μπορούν να αποσπαστούν από αυτόν.

Στα αρχικά βήματα του ηλεκτρονικού τσιγάρου στην αγορά, δεν υπήρχαν υγρά σε μπουκαλάκια για να γεμίζουν οι χρήστες τα φιλτράκια τους. Τα φιλτράκια (με πολυεστέρα) πουλιόταν έτοιμα προγεμισμένα με υγρό σε έναν περιορισμένο αριθμό γεύσεων, γι’ αυτό και τα περισσότερα από αυτά δεν ήταν καθόλου εργονομικά στο γέμισμά τους. Οι αδυναμίες αυτές σε εργονομικό επίπεδο έγιναν αμέσως αντιληπτές όταν άρχισε η εμπορία των υγρών άτμισης (e-liquid) και οι χρήστες άρχισαν να γεμίζουν μόνοι τους τα φιλτράκια με υγρό. Αυτό ώθησε σιγά σιγά σιγά τη βιομηχανία να ακολουθήσει λύσεις που είχαν ήδη εφαρμόσει διάφοροι moders και να παρουσιάσει μοντέλα με εύκολα γεμιζόμενες δεξαμενές υγρού (tank) ή με εύκολα επαναγεμιζόμενα φιλτράκια πολυεστέρα.
 

Όλα τα τανκ ή φιλτράκια που πωλούνται στο εμπόριο έχουν και ένα καπάκι για τη μεταφορά τους. Δε θα θέλουμε βέβαια να μας λερώνει το υγρό τις τσέπες μας ή τις τσάντες. Έτσι, όταν πρόκειται να λείψουμε από το σπίτι, για να μην γεμίζουμε στο δρόμο, μια πρακτική λύση είναι να έχουμε μερικά γεμισμένα από πριν φιλτράκια. Ξεκουμπώνεις το άδειο, κουμπώνεις το γεμάτο και τέλος! Δεν είναι ανάγκη π.χ. να βγάζεις μπουκαλάκια για να γεμίσεις τα φιλτράκια σου μέσα στο εστιατόριο ή την ώρα που οδηγείς!

Όπως αναφέραμε, στο φιλτράκι αποθηκεύεται το υγρό για άτμιση. Το πώς αυτό κατευθύνεται στον ατμοποιητή (στην αντίσταση) είναι κάτι που αναλύσαμε στο κάθε μοντέλο ξεχωριστά στην ενότητα «Ατμοποιητές». Εδώ θα κοιτάξουμε λίγο πιο κοντά το φιλτράκι για να δούμε πώς διαχωρίζονται τα κανάλια διόδου του ατμού προς το στόμα μας από το υγρό που υπάρχει αποθηκευμένο.
Είναι αυτονόητο ότι έτσι και ο ατμός περνούσε μέσα από το υγρό του τανκ ή μέσα από τον πολυεστέρα του φυσιγγίου, αντί για ατμό θα πίναμε υγρό με… το καλαμάκι. Άρα λοιπόν θα πρέπει να υπάρχουν κάποια σημεία που ο ατμός κινείται χωρίς εμπόδια. Και έτσι συμβαίνει.
Ο σχεδιασμός του επιστομίου, του φυσιγγίου, του τανκ ή όλου του φίλτρου γενικότερα, είναι τέτοιος ώστε να αφήνει διόδους για τον ατμό. Οι παρακάτω εικόνες δείχνουν αυτά τα σημεία λεπτομερώς με βελάκια που δείχνουν τα κανάλια διόδου αλλά και την κατεύθυνση του ατμού προς το στόμα μας.
Παρακάτω εξετάζουμε ξεχωριστά τα είδη των φιλτρακίων.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 08, 2023, 18:20 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Φιλτράκια με πολυεστέρα
« Απάντηση #1 στις: Ιουλίου 20, 2011, 00:41 »
Φιλτράκι με πολυεστέρα για ατμοποιητές κλειστού τύπου

Το μαύρο φιλτράκι της αριστερής εικόνας είναι ένα μονοκόμματο φιλτράκι με πολυεστέρα για να συγκρατεί το υγρό. Είναι «αρσενικό» δηλαδή το φιλτράκι μπαίνει μέσα στον ατμοποιητή όπως βλέπουμε στη διπλανή εικόνα και ο ποτισμένος πολυεστέρας ακουμπάει πάνω στη γέφυρα. Η δίοδος του ατμού είναι ένα κανάλι που σχηματίζεται στο σημείο που το τοίχωμά του είναι διπλό. Το φιλτράκι αυτό προορίζεται για ατμοποιητή κλειστού τύπου με γέφυρα και είναι ταυτόχρονα και επιστόμιο. Περισσότερα για τη λειτουργία φίλτρου - ατμοποιητή μπορείτε να διαβάσετε στο ανάλογο θέμα με τους ατμοποιητές.


Σχετικά θέματα:
Ατμοποιητής κλειστού τύπου με γέφυρα μεταλλικού πλέγματος
JOYE 510   DSE 901   DSE 801

Φιλτράκι με πολυεστέρα για ατμοποιητές ανοιχτού τύπου

Το φιλτράκι της δεξιάς εικόνας αποτελείται από δύο κομμάτια. Το εσωτερικό είναι το φυσίγγιο που περιέχει τον εμποτισμένο με υγρό πολυεστέρα και το εξωτερικό είναι το επιστόμιο το οποίο έχουμε τραβήξει έξω από τη θέση του για να το εξετάσουμε καλύτερα. Ανάμεσά τους είναι οι δίοδος για τον ατμό. Αυτό το φιλτράκι είναι θηλυκό. Δηλαδή ο ατμοποιητής μπαίνει μέσα στο επιστόμιο και ακουμπάει με τη γέφυρά του πάνω στον πολυεστέρα με το υγρό. Αυτό φαίνεται στη διπλανή εικόνα που το φυσίγγιο έχει τοποθετηθεί ξανά στη σωστή του θέση (σχεδόν, γιατί πάει πιο κάτω κανονικά) αλλά και στην τελευταία εικόνα με τον ατμοποιητή έτοιμο να μπει στο φιλτράκι. Περισσότερα για τη λειτουργία φίλτρου - ατμοποιητή μπορείτε να διαβάσετε στο ανάλογο θέμα με τους ατμοποιητές.

Σχετικά θέματα:
Ατμοποιητής ανοιχτού τύπου με γέφυρα μεταλλικού πλέγματος
M 401


Προβλήματα των φίλτρων με πολυεστέρα

Ο πολυεστέρας έρχεται σε επαφή με τη γέφυρα του ατμοποιητή η οποία θερμαίνεται αρκετό, όχι σε σημείο να ατμοποιήσει τον πολυεστέρα αλλά αρκετά ώστε μετά από κάμποση χρήση, να σκληραίνουν οι ίνες του ή να συρρικνώνονται, με αποτέλεσμα να χάνεται μεγάλο ποσοστό της απορροφητικότητάς του και το υγρό να μην κυκλοφορεί σωστά παραμένοντας στον πάτο του φυσιγγίου.
Η πιο απλή λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η αντικατάσταση του πολυεστέρα με καινούργιο. Το πρόβλημα είναι το πόσο πυκνός ή αραιός θα πρέπει να είναι. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να τον κάνουμε ίσο σε όγκο όσο τα καινούργια φιλτράκια. Υπάρχουν όμως και άλλες πιο πολύπλοκες πατέντες που μπορεί να βρείτε στο φόρουμ μας.
Ως υλικό με αρκετά καλά αποτελέσματα, μερικοί χρησιμοποιούν το συνθετικό μαλλί που μπαίνει σε φίλτρα για ενυδρεία ενώ άλλοι blue foam (αγορά από το δίκτυο) που μοιάζει πιο πολύ με σφουγγαράκι.


Γέμισμα φίλτρων πολυεστέρα με υγρό

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να γεμίσει κανείς ένα τέτοιο φιλτράκι. Ο ένας είναι να στάξει σταγόνες στον πολυεστέρα αλλά χρειάζεται υπομονή μέχρι να απορροφηθούν. Αν έχετε μία σύριγγα, ίσως είναι ο πιο καθαρός τρόπος: Βάζετε τη σύριγγα να φτάσει στον πάτο του φυσιγγίου και γεμίζετε μέχρι να υγρανθεί ο πολυεστέρας μέχρι πάνω. Ή (πιο δύσκολος τρόπος) βγάζετε τελείως τον πολυεστέρα, γεμίζετε (σχεδόν) το φυσίγγιο και τον ξαναβάζετε (βουτώντας τον στο υγρό) ξανά μέσα στο φυσίγγιο. Αν ψάξετε το μοντέλο του ατμοποιητή σας στο Youtube, θα βρείτε πολλά βίντεο για τον τρόπο γεμίσματος του κάθε συγκεκριμένου μοντέλου.

Ο πολυεστέρας σαν υλικό
Για όσους τυχόν αναρωτιούνται κατά πόσο είναι υγιεινός για τέτοια χρήση. έχουμε να πούμε ότι οι περισσότερες αναλύσεις για ύποπτα στοιχεία που έχουν γίνει στον ατμό (όχι απλά στο υγρό) έγιναν σε μοντέλα με φιλτράκια πολυεστέρα και δεν έχουν δείξει κανένα ύποπτο στοιχείο.

Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:43 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Φιλτράκια με tank
« Απάντηση #2 στις: Ιουλίου 20, 2011, 00:54 »
Φιλτράκια με δεξαμενή υγρού για ατμοποιητές tank system.

Το φιλτράκι της εικόνας που βλέπουμε παρακάτω είναι συγχρόνως και τανκ. Στο πάνω τμήμα της εικόνας διακρίνεται καθαρά η είσοδος του ατμού προς το επιστόμιο (μοβ βελάκι) αλλά και το κανάλι του οποίου η λειτουργία γίνεται καλύτερα αντιληπτή στην κάτω εικόνα όπου το φιλτράκι είναι μισο-τοποθετημένο στον ατμοποιητή. Στην πρώτη εικόνα διακρίνουμε το πώμα του τανκ αλλά και την οπή τροφοδοσίας του ατμοποιητή με υγρό, μέσα στην οποίο εισέρχεται το μεταλλικό σωληνάκι του καπακιού του ατμοποιητή και εφοδιάζει με υγρό την αντίσταση. Περισσότερα για τη λειτουργία φίλτρου - ατμοποιητή μπορείτε να διαβάσετε στο ανάλογο θέμα με τους ατμοποιητές.



Προβλήματα των φίλτρων με tank:

Το μόνο πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί στα τανκ είναι μετά από πολλές αλλαγές να χαλαρώσει η οπή τροφοδοσίας ή το πώμα και να υπάρχουν διαρροές. Σε αυτή την περίπτωση το τανκ χρειάζεται αντικατάσταση (είναι πάμφθηνα και κρατούν πολύ καιρό).

Το πρόβλημα των tank system δεν είναι τα φιλτράκια. Όπως είχαμε ήδη πει στο κεφάλαιο με τους ατμοποιητές tank system, το μεταλλικό σωληνάκι που εισέρχεται στο πώμα του τανκ περιέχει μέσα του ένα φιτίλι. Μετά από κάμποση χρήση το φιτίλι αυτό μπουκώνει και δεν τροφοδοτεί σωστά την αντίσταση. Η αντικατάστασή του με νέο δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση και ούτε βρίσκεται εύκολα σε καταστήματα ηλεκτρονικών τσιγάρων.

Ένα πράγμα που μπορούμε να προσέξουμε στα φιλτράκια με tank είναι η τοποθέτησή τους: Για καλύτερη κυκλοφορία του ατμού, καλό είναι το κανάλι διόδου του ατμού που έχει τη μορφή αυλάκωσης στο έξω μέρος του τανκ, να ευθυγραμμίζεται με την εγκοπή που έχει το μεταλλικό καπάκι με το σωληνάκι καρφί του ατμοποποιητή. Στο σημείο δηλαδή που λείπει ένα τόξο του κύκλου από το καπάκι. Η παρακάτω εικόνα μάς το δείχνει καλύτερα.


Γέμισμα των φίλτρων – τανκ με υγρό

Το γέμισμα των τανκ είναι πολύ απλό: Βγάζετε το πώμα και ρίχνετε με το μπουκαλάκι σας όσο χρειάζεται για να γεμίσει. Εναλλακτικά, αν έχετε σύριγγα, βάζετε τη βελόνα μέσα στην οπή τροφοδοσίας του πώματος και γεμίζετε. Αν ψάξετε το μοντέλο του ατμοποιητή σας στο Youtube, θα βρείτε πολλά βίντεο για τον τρόπο γεμίσματος του κάθε συγκεκριμένου μοντέλου.

Σχετικά θέματα:
Ατμοποιητής με αποσπώμενη δεξαμενή υγρού (tank system)
eGo

Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:45 από Tem »

 

Τελευταία θέματα

Τίτλος Πίνακας Απαντήσεις Εμφανίσεις Τελευταίο μήνυμα
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΠΡΕΣ για τα υγρά γενικά. Βασικές πληροφορίες ΥΓΡΑ (γενικά) 1708 217311 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 18, 2024, 20:43
από funes
MODS - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ EXPRESS Mods 2135 368040 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 17, 2024, 17:53
από kon95
HELLVAPE DEAD RABBIT MTL 2 RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 1 2275 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 16, 2024, 03:18
από chkontog
VOOPOO VMATE E2 [PODS - AIO (Όλα σε ένα)] 0 1455 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 17:59
από zamploutos
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές. Ερωτήσεις EXPRESS Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 4711 575555 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 16:01
από billythekid
KUMA ULTON RTA clone [Κλώνοι επισκευάσιμων] 148 60928 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 00:51
από slayer
Γενικά περί αεροπλάνων-αεροδρομίων - προτεινόμενες λυσεις και συμβουλές [Άτμισμα δημοσίως] 1047 282901 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 09, 2024, 00:14
από mathimatikos1966
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές- Νέες κυκλοφορίες Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 2720 630130 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 08, 2024, 13:35
από babis1993
Ηλεκτρονικά mods - Νέες κυκλοφορίες [Ηλεκτρονικά mods] 4072 866068 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 06, 2024, 06:48
από memostrikas
Απορία Mods 2 2726 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 06, 2024, 00:15
από memostrikas
Ambition Mods Gate MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 214 33936 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 04, 2024, 14:28
από dinos_74
Κλώνοι επισκευάσιμων - Ερωτήσεις εξπρές και νέες κυκλοφορίες [Κλώνοι επισκευάσιμων] 2925 461159 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 28, 2024, 19:10
από billythekid