Τελευταία ενημέρωση: 2014Πρέπει να πούμε ότι εδώ θα αναφέρουμε πρώτιστα τις
εργοστασιακές ονομασίες των μοντέλων και όχι τις εμπορικές. Πολλοί έμποροι για λόγους μάρκετινγκ δίνουν τις δικές τους ονομασίες στα μοντέλα που εμπορεύονται όπως π.χ. “Super electronic cigarette” , “Super mini” κτλ.
Όπως καταλαβαίνετε, δεν είναι δυνατόν να αναφερθούν εδώ όλες οι εμπορικές ονομασίες των μοντέλων η.τ. που υπάρχουν στον κόσμο. Ίσως αναφερθούμε όμως μερικές φορές σε κάποια μοντέλα που έχουν ευρεία απήχηση στα μέλη του φόρουμ μας και είναι γνωστό σε ποιο εργοστασιακό μοντέλο βασίζονται.
Ακόμα όμως και τα εργοστασιακά μοντέλα είναι… άπειρα στον αριθμό. Γι’ αυτό το λόγο θα τα ταξινομήσουμε με βάση τη δημοτικότητά τους παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα. Ένας καλός δείκτης της δημοτικότητάς τους είναι το….
σπείρωμά τους. Δηλαδή κατά πόσο το σπείρωμά τους προτιμάται από τους διάφορους κατασκευαστές mod και μπαταριοθηκών πάνω στις οποίες μπορούν να βιδωθούν ή κατά πόσον το σπείρωμά τους υιοθετήθηκε και από νεότερα μοντέλα ηλεκτρονικών τσιγάρων, ατμοποιητών ή μπαταριών. Νικητής σ' αυτή τη μάχη βγήκε το σπείρωμα eGo/510 το οποίο και επικράτησε στην αγορά. Από το 2012 και μετά εξαφανίστηκαν σταδιακά οι άλλοι τύποι σπειρώματος και σχεδόν όλες οι βιομηχανίες ηλεκτρονικών τσιγάρων υιοθέτησαν αυτά τα σπειρώματα.
Σήμερα πια το παρόν θέμα έχει μόνο ιστορική αξία. Από τότε έχουν βγει εκατοντάδες νέα μοντέλα.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΤΣΙΓΑΡΩΝΟι μεγάλες βασικές βιομηχανίες πρωτογενούς παραγωγής ηλεκτρονικών τσιγάρων βρίσκονται όλες στην
Κίνα και οι περισσότερες μάλιστα στην πόλη Shenzhen.
Δεν λείπουν βέβαια και οι
σχεδιαστές στο χώρο οι οποίοι σχεδιάζουν το μοντέλο και το δίνουν στη συνέχεια σε κάποιον κατασκευαστή να αναλάβει τη μαζική παραγωγή του με ένα περιθώριο συνήθως 2-3 μηνών αποκλειστικής εμπορίας. Στη συνέχεια ο ίδιος ο κατασκευαστής (συνήθως) κυκλοφορεί το ίδιο μοντέλο χωρίς ή με μικρές αλλαγές με το δικό του όνομα.
Για μερικές μάρκες το καθεστώς δεν είναι καθαρό. Δηλ. δεν είναι σαφές αν η εταιρία είναι κατασκευαστής, σχεδιαστής ή απλά πωλητής.
Τα στοιχεία που αναφέρθηκαν παραπάνω αποτελούν προϊόν
συλλογής πληροφοριών από το δίκτυο. Το τι ακριβώς συμβαίνει στην κινέζικη παραγωγή η.τ. ίσως να το γνωρίζουν μόνο οι ίδιοι οι Κινέζοι. Αν ψάξει κανείς στα ειδικά sites που απευθύνονται σε εμπόρους, θα βρει δεκάδες από αυτούς να παρουσιάζονται ως κατασκευαστές ενώ στην πραγματικότητα είναι απλά χονδρέμποροι.
Έχω διαβάσει και
ιστορίες όπου ακόμα και άνθρωποι που πήγαν οι ίδιοι στην Κίνα,
δυσκολεύτηκαν να βγάλουν συμπεράσματα. Κάποιος επισκέφτηκε τρεις διαφορετικούς εμφανιζόμενους ως κατασκευαστές ξεχωριστά και όταν τους ζήτησε να τον οδηγήσουν στο χώρο παραγωγής τους, και οι τρεις τον οδήγησαν στο ίδιο εργοστάσιο! Φαίνεται ότι οι Κινέζοι έχουν ομαδικό εμπορικό πνεύμα τελικά!
Αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα και υπάρχει κάποια ανακρίβεια στα παραπάνω, ας με ενημερώσει.
Παρακάτω θα αναφερθούμε στα πιο γνωστά μοντέλα ιδίως όσον αφορά το σπείρωμά τους. Αναφερόμαστε σ’ αυτά τα μοντέλα γιατί είναι αυτά που συναντάμε συχνά σε σπειρώματα μπαταριών, mods ή ατμοποιητών αλλά και για ιστορικούς λόγους. Αν κάποιος θέλει
πιο εξειδικευμένες πληροφορίες, μπορεί να βοηθηθεί από τις παρακάτω σελίδες:
http://www.vapeatron.com/different-types-e-cigarettes-toc-296/ http://www.e-cigarette-wiki.com/index.php?title=Brand_and_Model_Compatibility_ChartΗ σειρά εμφάνισης παρακάτω καθορίστηκε από τη
δημοτικότητα του κάθε μοντέλου και τη δημοτικότητα του σπειρώματος.