vaping.gr

Προειδοποίηση

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το site και η δημόσια συζήτησή μας απευθύνεται μόνο σε άτομα ήδη εξαρτημένα στη νικοτίνη τα οποία ενδιαφέρονται να πληροφορούνται για θέματα γύρω από το άτμισμα και είναι άνω των 18 ετών


Προς τους ενήλικες: Το μήνυμα αυτό δεν θα είναι ορατό μετά την εγγραφή σας στο φόρουμ

578 επισκέπτες, 5 χρήστες
Tem, marauder800, sentinelba, pngtszs1976, manoslykos

Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική

Αποσυνδεδεμένος 5557

  • **
  • 134
  • Φύλο: Άντρας
  • MAYHEM
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #75 στις: Ιουλίου 30, 2011, 16:26 »
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ήταν ο πρώτος που εισηγήθηκε τη μεταρίθμηση στο θέμα του γραπτού λόγου.
Όταν γύρισε από τη Γαλλία μετά τη χούντα και έγινε πρωθυπουργός κατάλαβε ότι ήταν ο καιρός για μεγάλες αλλαγές που μετά κανένας δε θα τολμούσε να κάνει.
Αν και συντηρητικός πολιτικός παρόλα αυτά τόλμησε να εισηγηθεί αλλαγές πριν 37 χρόνια που ακόμα και σήμερα θεωρούνται ταμπού.
Όταν ήταν στη Γαλλία άκουσε το μήνυμα που κυριαρχούσε στην Ευρώπη και σε όλο το Δυτικό κόσμο. Time of Change.
Αν ένα Έθνος θα ήθελε να παραμείνει με αξιώσεις και αξιοπρέπεια στον Ευρωπαϊκό χώρο θα έπρεπε να τολμήσει αυτά που δεν διανοούνταν ούτε καν να συζητήσει σε άλλες εποχές. Αν ένας λαός θέλει να διαδώσει τις ιδέες του και να βγει από την εσωστρέφεια πρέπει συνεχώς να αλλάζει και να προοδεύει.  Time of change once again


Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εισηγήθηκε να σκεφθούν το ενδεχόμενο να συνδυασθεί το ελληνικό αλφάβητο με το λατινικό, να εξετασθεί ακόμη και το θέμα της φωνητικής γραφής.

Αλλά που. Έπεσε βλέπεται επάνω στους δεινόσαυρους Τσάτσο και Παπανούτσο τους ''θεματοφύλακες'' της ''Ελληνικής Γλώσσας'' και ''παράδοσης''

Στην Εφημερίδα <<ΤΟ ΒΗΜΑ>> αναφέρεται:
'' Την πρώτη φορά η κρίση ξέσπασε σε μια συνάντηση του Καραμανλή με τον Κ. Τσάτσο (προτού γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας ήταν υπουργός Πολιτισμού) και τον αείμνηστο Ευάγγελο Παπανούτσο. Τους είχε καλέσει ο τότε πρωθυπουργός στο γραφείο του για να συζητήσουν θέματα της Παιδείας. Σε μια στιγμή ο Καραμανλής τους είπε ότι θα έπρεπε κάποια στιγμή να σκεφθούν το ενδεχόμενο να συνδυασθεί το ελληνικό αλφάβητο με το λατινικό, να εξετασθεί ακόμη και το θέμα της φωνητικής γραφής.
Σαν ελατήρια πετάχτηκαν επάνω οι δύο συνομιλητές του Καραμανλή. «Δεν πίστευα στα αφτιά μου!» θα αφηγηθεί αρκετά χρόνια αργότερα ο Κ. Τσάτσος... Οπωσδήποτε οι δύο συνομιλητές του τότε πρωθυπουργού δήλωσαν ότι παραιτούνται κλπ., κλπ. και ο Καραμανλής απέσυρε το θέμα. ''
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=112955

Ο Παναγιώτης Κυριακόπουλος (φιλόλογος από μιά άλλη εποχή) επικριτικός αναφέρεται σε τηλεοπτική εκπομπή σε αυτό το θέμα στο σημείο 4:20 και αποκαλεί ''Συμμορίτες της Γλώσσας'' όσους θέλουν τέτοιου είδους μεταριθμήσεις .

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KkDMAJrN3FI[/youtube]

Ο Τσάτσος και ο Παπανούτσος αντιδράσανε και για την κατάργηση των τόνων και των πνευμάτων και εμποδίσανε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή να το υλοποιήσει. Αλλά αυτό τουλάχιστον ήταν ένα θέμα που ήταν έτοιμη η Ελληνική κοινωνία να το δεχτεί και το επέβαλε αργότερα το 1981.

''Λίγα χρόνια αργότερα ο Καραμανλής έδωσε το πράσινο φως για την κατάργηση των τόνων και των πνευμάτων (κάτι που τελικώς υλοποίησε αρκετά αργότερα η κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου). Ο τότε αρμόδιος υπουργός Παιδείας, συντηρητικός και κατά τινας άτομο οπισθοδρομικό, δεν τολμούσε να διαφωνήσει ανοιχτά με τον Καραμανλή, φοβούμενος την απόλυσή του από την κυβέρνηση. Για τον λόγο αυτό, όπως ο ίδιος ο Καραμανλής έχει αφηγηθεί, ο οπισθοδρομικός αυτός υπουργός ειδοποίησε τον Κ. Τσάτσο, που είχε ήδη γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο Κ. Τσάτσος έσπευσε να τηλεφωνήσει στον Π. Μολυβιάτη, ζητώντας του να πει στον πρωθυπουργό ότι ήταν έτοιμος να υποβάλει την... παραίτησή του αν η Κυβέρνηση Καραμανλή προχωρούσε στην κατάργηση των τόνων...
Ηταν η δεύτερη φορά που διαφώνησε ο Κ. Τσάτσος. Τι σημασία είχε; Προφανώς καμία. Ο,τι παρεμπόδισαν ο οπισθοδρομικός υπουργός και ο Κ. Τσάτσος το επέβαλε αργότερα η ίδια η κοινωνία και η ζωή ­ μόλις το ΠαΣοΚ πήρε την εξουσία.''

http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=112955
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 30, 2011, 16:39 από 5557 »

Αποσυνδεδεμένος Gabriel74

  • ****
  • 1482
  • Φύλο: Άντρας
  • Plaudite, amici, comedia finita est!
    • Violin love
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #76 στις: Ιουλίου 30, 2011, 16:37 »
Γενικά το ΠΑΣΟΚ (αν και δεν θέλω να το κομματικοποιήσω) ευθύνεται για πολλές ΄΄ρηξικέλευθες΄΄ (για να μην πω καμία βαριά κουβέντα) αλλαγές σε αυτόν τον τόπο...
Αν δεχόμασταν την ΄΄προοδευτικότητα΄΄ κάποιων ανεκδιήγητων εκεί μέσα σήμερα θα καλλιεργούσαμε ελεύθερα χασίσια στις βεράντες μας,
θα μιλούσαμε αγγλικά ως πρώτη γλώσσα, θα ντρεπόμασταν να πούμε οτι είμαστε Έλληνες και οι παραλίες του Αγ.Όρους θα δονούνταν από τις μουσικές του dj Tiesto
...
Όχι οτι και οι άλλοι πήγαν πίσω...
Δεν ήξερα οτι ο Καραμανλής και ο Παπανδρέου αποτελούν αξιόπιστους εγγυητές της εθνικής συνέχειας...το έμαθα κι αυτό...
Θέλει χρόνο αρκετό να εξηγήσουμε τον ρόλο της παλαιάς γραφής και δη της αρχαίας και το κατά πόσο ως κράτος αυτοχείρων ξεπέσαμε
για άλλη μία φορά από το κάλλιστον στο μη χείρον βέλτιστον...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 30, 2011, 16:46 από Gabriel74 »

Αποσυνδεδεμένος 5557

  • **
  • 134
  • Φύλο: Άντρας
  • MAYHEM
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #77 στις: Ιουλίου 31, 2011, 01:54 »
Γενικά το ΠΑΣΟΚ (αν και δεν θέλω να το κομματικοποιήσω) ευθύνεται για πολλές ΄΄ρηξικέλευθες΄΄ (για να μην πω καμία βαριά κουβέντα) αλλαγές σε αυτόν τον τόπο...
Αν δεχόμασταν την ΄΄προοδευτικότητα΄΄ κάποιων ανεκδιήγητων εκεί μέσα σήμερα θα καλλιεργούσαμε ελεύθερα χασίσια στις βεράντες μας,
θα μιλούσαμε αγγλικά ως πρώτη γλώσσα, θα ντρεπόμασταν να πούμε οτι είμαστε Έλληνες και οι παραλίες του Αγ.Όρους θα δονούνταν από τις μουσικές του dj Tiesto
...

Τα παραπάνω σίγουρα αποτελούν υπερβολές ώστε να τονίσουν και να δώσουν έμφαση στο: τι καταστροφή μπορεί να προκαλέσουν οι αλλαγές. Αλλά θεωρητικά αν όλα αυτά γίνουν δε θα γίνουν επειδή θα τα νομοθετήσει κάποιος αλλά γιατί θα υπάρχει κάποιος λόγος και θα τα επιβάλει η ίδια η κοινωνία. Κανένας πλέον δε μπορεί να χειραγωγεί το λαό πάνω σε θεσμικά πλαίσια γιατί ότι καινούργιο έρχεται καθιερώνεται από αναγκαιότητα και όχι από ''αναμνήσεις'' , ''περασμένα μεγαλεία'' και μεγαλοϊδεατίστικη  ματαιοδοξία.



Όχι οτι και οι άλλοι πήγαν πίσω...
Δεν ήξερα οτι ο Καραμανλής και ο Παπανδρέου αποτελούν αξιόπιστους εγγυητές της εθνικής συνέχειας...το έμαθα κι αυτό...
Θέλει χρόνο αρκετό να εξηγήσουμε τον ρόλο της παλαιάς γραφής και δη της αρχαίας και το κατά πόσο ως κράτος αυτοχείρων ξεπέσαμε για άλλη μία φορά από το κάλλιστον στο μη χείρον βέλτιστον...

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο Ανδρέας Παπανδρέου διεκδικούν το ρόλο των μεταρρυθμιστών στο βαθμό που αναλογεί στον καθένα.
Δε νομίζω και οι ίδιοι να θέλανε να διεκδικήσουν το ρόλο των ''αξιόπιστων εγγυητών της εθνικής συνέχειας'' όπως το αποκαλείς.

Το θέμα όμως είναι ποιοι διεκδικούν το ρόλο των  ''αξιόπιστων εγγυητών της εθνικής συνέχειας''. (Στη νεότερη ιστορία μιλάμε πάντα)

Με συγκεκριμένα παραδείγματα ποιους θεωρείς εσύ  ''αξιόπιστους εγγυητές της εθνικής συνέχειας'' ;

Γιατί εγώ πρώτη φορά ακούω να υφίσταται τέτοιος ρόλος και τέτοιος όρος.

Αποσυνδεδεμένος Gabriel74

  • ****
  • 1482
  • Φύλο: Άντρας
  • Plaudite, amici, comedia finita est!
    • Violin love
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #78 στις: Ιουλίου 31, 2011, 02:54 »
Πρώτον ο Καραμανλής, ο Παπανδρέου και το κακό συναπάντημα αποτελούν ανεπαρκέστατα παραδείγματα μεταρρυθμιστών και μόνο όσο αυτό μπορεί να εννοηθεί στα πλαίσια της ψωροκώσταινας, γίνεται ως μη χείρον βέλτιστον, αποδεκτό...εκ του αποτελέσματος μιλάω πάντα...

Δεύτερον, αν θέλεις παραδείγματα ανθρώπων του πνεύματος των οποίων θα έπρεπε και πάντα πρέπει να αφουγκραζόμαστε την άποψή τους η οποία πέρα από κάθε βλακώδη μικροπολιτική - μικροκομματική ή ακόμα χειρότερη εξωκρατική επιρροή, αποτελεί την εγγύηση της εθνική μας συνέχειαςκαι της πολιτισμικής μας παράδοσης, σου παραθέτω...μερικά ( μη σε ξενίζει το γεγονός οτι κάποιοι είναι ξένοι...αυτοί αντιλαμβάνονται και θαυμάζουν ακόμη περισσότερο ο,τι εμείς έχουμε στα χέρια μας και το πετάμε απερίσκεπτα...):

Μέσα σ᾿ ἕνα τέτοιο πνεῦμα εἶχα κινηθεῖ ἄλλοτε, ὅταν ἔλεγα ὅτι ἕνα τοπίο δὲν εἶναι, ὅπως τὸ ἀντιλαμβάνονται μερικοί, κάποιο ἁπλῶς σύνολο γῆς, φυτῶν καὶ ὑδάτων. Εἶναι ἡ προβολὴ τῆς ψυχῆς ἑνὸς λαοῦ ἐπάνω στὴν ὕλη.Θέλω νὰ πιστεύω — καὶ ἡ πίστη μου αὐτὴ βγαίνει πάντοτε πρώτη στὸν ἀγώνα της μὲ τὴ γνώση — ὅτι, ὅπως καὶ νὰ τὸ ἐξετάσουμε, ἡ πολυαιώνια παρουσία τοῦ ἑλληνισμοῦ πάνω στὰ δῶθε ἢ ἐκεῖθε τοῦ Αἰγαίου χώματα ἔφτασε νὰ καθιερώσει μιὰν ὀρθογραφία, ὅπου τὸ κάθε ὠμέγα, τὸ κάθε ὕψιλον, ἡ κάθε ὀξεία, ἡ κάθε ὑπογεγραμμένη δὲν εἶναι παρὰ ἕνας κολπίσκος, μιὰ κατωφέρεια, μιὰ κάθετη βράχου πάνω σὲ μιὰ καμπύλη πρύμνας πλεούμενου, κυματιστοὶ ἀμπελῶνες, ὑπέρθυρα ἐκκλησιῶν, ἀσπράκια ἢ κοκκινάκια, ἐδῶ ἢ ἐκεῖ, ἀπὸ περιστεριῶνες καὶ γλάστρες μὲ γεράνια.Εἶναι μία γλώσσα μὲ πολὺ αὐστηρὴ γραμματική, ποὺ τὴν ἔφκιασε μόνος του ὁ λαός, ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ποὺ δὲν ἐπήγαινε ἀκόμη σχολεῖο. Καὶ τὴν τήρησε μὲ θρησκευτικὴ προσήλωση κι ἀντοχὴ ἀξιοθαύμαστη, μέσα στὶς πιὸ δυσμενεῖς ἐκατονταετίες. Ὥσπου ἤρθαμ᾿ ἐμεῖς, μὲ τὰ διπλώματα καὶ τοὺς νόμους, νὰ τὸν βοηθήσουμε. Καὶ σχεδὸν τὴν ἀφανίσαμε. Ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος τῆς φάγαμε τὰ κατάλοιπα τῆς γραφῆς της καὶ ἀπὸ τὸ ἄλλο τῆς ροκανίσαμε τὴν ἴδια της τὴν ὑπόσταση, τὴν κοινωνικοποιήσαμε, τὴν μεταβάλαμε σὲ ἕναν ἀκόμα μικροαστό, ποὺ μᾶς κοιτάζει ἀπορημένος ἀπὸ κάποιο παραθυράκι κάποιας πολυκατοικίας τοῦ Αἰγάλεω.Δὲν ἀναφέρομαι σὲ καμμιὰ χαμένη γραφικότητα. Οὔτε θυμᾶμαι νά ᾿χω ζήσει σὲ καμμιὰ καλὴ ἐποχὴ γιὰ νὰ τὴ νοσταλγῶ. Ἁπλῶς, δὲν ἀνέχομαι τὶς ἀνορθογραφίες. Μὲ ταράζουν. Νιώθω σὰν ν᾿ ἀνακατώνονται τὰ γράμματα στὸ ἴδιο μου τὸ ἐπώνυμο, νὰ μὴν ξέρω ποιὸς εἶμαι, νὰ μὴν ἀνήκω πουθενά. Τόσο πολὺ αἰσθάνομαι νὰ εἶναι ἡ ζωή μου συνυφασμένη μ᾿ αὐτὴν τὴν «ὑδρόγεια λαλιά», ποὺ δὲν εἶναι παρὰ ἡ ὀπτικὴ φάση τῆς ἑλληνικῆς λαλιᾶς, τῆς ἱκανῆς μὲ τὴ διπλή της ὑπόσταση νὰ ὁμιλεῖ καὶ νὰ ζωγραφίζει συνάμα. Καὶ ποὺ ἐξακολουθεῖ ἀθόρυβα ὅσο καὶ δραστικά, παρὰ τὶς ἄνωθεν ἐπεμβάσεις, νὰ εἰσχωρεῖ ὁλοένα μέσα στὴν ἱστορία καὶ μέσα στὴ φύση ποὺ τὴ γέννησαν, ἔτσι ὥστε νὰ μετατρέπει τεράστιες ποσότητες παρελθόντος χρόνου σὲ παρόν, καὶ νὰ μετατρέπεται ἀπὸ τὸ παρὸν αὐτὸ σὲ ὄργανο προικισμένο μὲ τὴ δύναμη νὰ ὁδηγεῖ τὰ στοιχεῖα τῆς ζωῆς μας στὴν πρωτογενὴ φυσική τους ἀλήθεια.
Ὀδυσσέας Ἐλύτης

Ὑπερτιμήθηκε ἡ ἄποψη ὅτι διευκολύνει τοὺς μαθητές, κάτι πού, ἴσως, εἶναι ἀντιπαιδαγωγικό. Ὑπάρχει ἄλλωστε καὶ μιὰ παράδοση ποὺ ἐκφράζει τὴν ἄποψη μεγάλων παιδαγωγῶν, οἱ ὁποῖοι ἐπιμένουν ὅτι τὸ παιδὶ πρέπει νὰ κοπιάζει γιὰ νὰ γίνει ἄνθρωπος ἱκανός, ὥστε στὴν ζωή του ν’ ἀντιμετωπίσει ὅλες τὶς ἀντιξοότητες. Ὑποστηρίχτηκε, ἐπίσης, ὑπὲρ τοῦ μονοτονικοῦ καὶ ἡ ἄποψη ὅτι διευκολύνονται οἱ τυπογράφοι καὶ οἱ στοιχειοθέτες, γενικὰ καὶ ὅτι οἱ ἐκδόσεις, πάλι γενικά, γίνονται οἰκονομικότερες.
Παραγνωρίστηκαν, ὅμως, οἱ λόγοι ποὺ ἐπέβαλαν στοὺς Ἀλεξανδρινοὺς χρόνους, τὴν καθιέρωση τῶν τόνων, οἱ ὁποῖοι ἰσχύουν καὶ σήμερα. Πολλὲς φορές, τὰ γραπτά μου δὲν διαβάζονται σωστὰ ὅταν τυπώνονται στὸ μονοτονικό. Ἂς ἐλπίσουμε ὅτι θὰ ἐπανεξεταστεῖ μελλοντικὰ τὸ θέμα καὶ ὅτι θὰ ἐπικρατήσουν σωφρονέστερες ἀπόψεις.
Νικηφόρος Βρεττάκος

Ἂν δὲν θέλετε, κύριοι τοῦ ὑπουργείου, νὰ κάνετε φωνητικὴ ὀρθογραφία, τότε πρέπει ν’ ἀφήσετε τοὺς τόνους καὶ τὰ πνεύματα, γιατὶ αὐτοὶ ποὺ τοὺς βάλανε ξέρανε τὶ κάνανε. Δὲν ὑπῆρχαν στὰ ἀρχαῖα ἑλληνικά, γιατὶ ἁπλούστατα ὑπῆρχαν μέσα στὶς ἴδιες τὶς λέξεις. Αὐτοί, οἱ Κριαρᾶς καὶ οἱ ἄλλοι, τὰ κτήνη τὰ τετράποδα ποὺ ἔκαναν αὐτὲς τὶς μεταρρυθμίσεις —αὐτὸ παρακαλῶ νὰ γραφεῖ στὶς ἐφημερίδες— δὲν ξέρουν τὶ εἶναι γλώσσα. Δὲν ξέρουν αὐτὸ ποὺ γνώριζε ἡ κόρη μου στὰ τρία της χρόνια. Μάθαινε μία λέξη καὶ μετὰ ἔψαχνε γιὰ τὶς συγγενεῖς της. Αὐτὸ εἶναι μιὰ γλώσσα. Ἕνα μάγμα, ἕνα πλέγμα, ὅπου οἱ λέξεις παράγονται οἱ μὲν ἀπὸ τὶς δέ, ὅπου οἱ σημασίες γλιστρᾶνε ἀπὸ τὴ μία στὴν ἄλλη, εἶναι μιὰ ὀργανικὴ ἑνότητα ἀπὸ τὴν ὁποία δὲν μπορεῖς νὰ βγάλεις καὶ νὰ κολλήσεις πράγματα, δυνάμει μιᾶς ψευτοκυβέρνησης, καθισμένος σ’ ἕνα γραφεῖο στὸ ὑπουργεῖο Παιδείας. Ἡ κατάργηση τῶν τόνων καὶ τῶν πνευμάτων εἶναι ἡ κατάργηση τῆς ὀρθογραφίας, ποὺ εἶναι τελικὰ ἡ κατάργηση τῆς συνέχειας. Ἤδη, τὰ παιδιὰ δὲν μποροῦν νὰ καταλάβουν Καβάφη, Σεφέρη, Ἐλύτη, γιατὶ αὐτοὶ εἶναι γεμάτοι ἀπὸ τὸν πλοῦτο τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν. Δηλαδή, πᾶμε νὰ καταστρέψουμε ὅ,τι κτίσαμε. Αὐτὴ εἶναι ἡ δραματικὴ μοίρα τοῦ σύγχρονου ἑλληνισμοῦ.
Κορνήλιος Καστοριάδης

Οἱ ποιητὲς καὶ οἱ λογοτέχνες δίνουν τὴν φυσιογνωμία τοῦ ἔθνους. Αὐτὴ λοιπὸν τὴ φυσιογνωμία ἐπιχειροῦν σήμερα νὰ τὴν παραμορφώσουν. Δὲν ἔχουμε φυσιογνωμία ἑλληνική.
Ὑπάρχει μιὰ νοοτροπία ποὺ θέλει νὰ τὰ ἁπλοποιήσει ὅλα. Κι ἀναρωτιέμαι γιατὶ; Γιατί οἱ ἄνθρωποι δὲν πρέπει νὰ μοχθοῦν; Γιατί ὁ καρπὸς τοῦ μόχθου περιφρονεῖται τόσο πολύ, ἐνῷ τόσο ἀνάγκη τὸν ἔχουμε τώρα εἰδικὰ ποὺ ἀνήκουμε στὴν Εὐρώπη καὶ χρειαζόμαστε ὅσο ποτὲ ἄλλοτε τὰ πνευματικὰ ὅπλα; Αὐτὴ ἡ νοοτροπία τῆς ἁπλοποιήσεως μᾶς ἔχει ὁδηγήσει στὸ σημεῖο νὰ κακοποιοῦμε καὶ νὰ ἐκχυδαϊζουμε τὰ πάντα. Εἶναι ἀπελπιστικό, ὀδυνηρό, γιὰ νὰ μὴν πῶ θανατηφόρο.
Ἀναρωτιέται λοιπὸν κανεὶς τί θὰ παραλάβει καὶ ἀπὸ ποιούς ἡ νέα γενιὰ μὲ τὴν ὁποία τόσο πολὺ ἀσχολεῖται ἡ παροῦσα κατάσταση. Τί σκοπὸ ἔχουν ἄραγε οἱ ὑπεύθυνοι ποὺ μεταχειρίζονται τόσο ἄσχημα τὴν γλώσσα; Τί τέλος πάντων θέλουν νὰ παραδώσουν καὶ ἀπὸ ποιούς τὸ παρέλαβαν;
Ὕβρις καὶ τίποτε ἄλλο χαρακτηρίζει τὴν παροῦσα κατάσταση. Ὕβρις καί, δυστυχῶς, τῆς ὕβρεως, πάντοτε ἕπεται ἡ Νέμεσις. Τώρα βέβαια μιλᾶμε περὶ πολιτιστικοῦ κόσμου, περὶ πολιτιστικῶν ἐκδηλώσεων. Τί θὰ πεῖ πολιτιστικὸ; Παίζουμε μὲ τὶς λέξεις. Λέμε λέξεις. Καὶ βεβαίως πίσω ἀπ’ αὐτὲς τὶς λέξεις δὲν ὑπάρχει τίποτε ἄλλο παρὰ ἕνας μοναδικὸς σκοπός: Ἡ ἐρείπωση τῆς γλώσσας, ἡ κατάργηση τῶν ἐννοιῶν, ὥστε οἱ ἄνθρωποι οὔτε νὰ συνεννοοῦνται, οὔτε νὰ μποροῦν νὰ σκέφτονται. Γιατὶ μόνον ἔτσι θὰ μποροῦν ὁρισμένοι νὰ κάνουν τὴν δουλειά τους: Νὰ θάψουν τὸν τόπο. (...) Εἶμαι Ἕλληνας, γι’ αὐτὸ πονῶ καὶ ὑποφέρω γιὰ ὅ,τι βλέπω μπροστά μου. Γιὰ ὅ,τι αἰσθάνομαι νὰ ἔρχεται.
Δημήτρης Χὸρν

Ὁ θαυμασμός μου πρὸς τὸν ἑλληνικὸ πολιτισμὸ εἶναι ἀπέραντος, μόνο ποὺ μᾶς μπερδεύει ἡ ἀλλαγὴ ποὺ κάνετε στὴν γλώσσα σας. Τὸ μονοτονικὸ ἀφοῦ ἀναστάτωσε τοὺς Ἕλληνες, μπερδεύει συγχρόνως καὶ τοὺς ξένους. Πηγὴ κακῶν Ἑλλήνων καὶ τῆς Ἑλλάδος θαυμαστῶν!
Ζακλὶν ντὲ Ρομιγὶ

Κάθε ἔξωθεν ἐπέμβαση δὲν εἶναι μόνο ἐγκληματικὴ εἰς βάρος τῆς γλώσσας, δηλαδὴ εἰς βάρος ἑνὸς πολύτιμου ἐθνικοῦ κυττάρου, ἀλλὰ εἶναι καὶ βλακώδης. Μία ἀπὸ τὶς πρόσφατες δυναμιτιστικὲς ἀπόπειρες ἐναντίον τῆς γλώσσας μας εἶναι καὶ τὸ περιβόητο μονοτονικό.
Ἀντώνης Σαμαράκης

Ἐγὼ εἶμαι ὑπὲρ τοῦ παλαιοῦ συστήματος, ἐναντίον τοῦ μονοτονικοῦ καὶ ὑπὲρ τῆς διδασκαλίας τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν. Εἶναι ἡ βάση γιὰ νὰ ξέρεις τὴν ἐτυμολογία τῶν λέξεων. Ἡ σημερινὴ κακοποίηση τῆς γλώσσας μὲ ἐνοχλεῖ καὶ αἰσθητικά. Θέλω νὰ δῶ γραμμένο τὸ «καφενεῖον» κι ἂς μὴν προφέρουμε τό «ν». Τώρα, ὅλες οἱ λέξεις ἔχουν μιὰ τρύπα.
Ὀδυσσέας Ἐλύτης

Ὅταν μεγάλοι λαοί, σὰν τοὺς Κινέζους, τοὺς Ἰάπωνες ἢ τοὺς Ἄραβες,
κρατᾶνε ὅλα τὰ ἱερογλυφικά τους ἐπὶ αἰῶνες,
γιατί πρέπει ἄραγε ὁ μέσος Ἕλληνας
νὰ βαριέται ποὺ ζεῖ καὶ νὰ μὴν κοπιάζει νὰ βάζει τὴν περισπωμένη;
Γιάννης Τσαρούχης

 
Ὑπενθυμίζω ὅτι ἡ ἀπόφαση τοῦ 1982, καταργήσεως τῶν τόνων, πέραν τῆς ὑποψίας ὅτι οἱ ἐμπνευστές της εἶχαν ὡς ἀπώτερο σκοπὸ νὰ καταστρέψουν τὴν ἑλληνικὴ γραφὴ καὶ νὰ τὴν ἀντικαταστήσουν μὲ τὸ λατινικὸ ἀλφάβητο, ἦταν ἀπόδειξη ἐπαρχιωτισμοῦ. Πράγματι τὸ πολυτονικὸ εἶχε καθιερωθῆ στοὺς ἀλεξανδρινοὺς χρόνους, ὅταν ἡ γλώσσα μας εἶχε γίνει πλέον παγκόσμια, γιὰ νὰ δύνανται οἱ ξένοι νὰ τὴν διδάσκονται καλύτερα.
Ἡ κατάργηση τῶν τόνων τὸ 1982 ἦταν καὶ ἀπόδειξη ὅτι οἱ Ἑλλαδίτες γραικύλοι ἐθεώρουν πλέον τὸ ἰδίωμά τους ὡς ἕνα ἀπὸ τὰ πλέον περιωρισμένα μεταξὺ τῶν εὐρωπαϊκῶν γλωσσῶν, ὅπως περίπου τὰ ὁλλανδικά, τὸ ὁποῖον δὲν ἐχρειάζετο νὰ τὸ διδάσκεται ἡ ὑφήλιος καὶ ἐφ᾿ ὅσον τὰ ἀγγλικὰ δὲν εἶχαν τόνους, θὰ ἦτο παράλογο νὰ ἀπαιτοῦμε ἐμεῖς —ἢ ἀκόμα καὶ οἱ Γάλλοι γιὰ τὰ πολυτονικά τους γαλλικὰ— ἀπὸ τοὺς ὑπολογιστές, νὰ ὑποστηρίζουν τὸ πολυτονικό. Εὐτυχῶς ποὺ ὁ Μπὶλ Γκαίητς καὶ ἡ Μίκροσοφτ δὲν ἠκολούθησε τὴν ἀνθελληνικὴ συμβουλὴ τῆς ἑλληνικῆς κυβερνήσεως καὶ ἐνεσωμάτωσε στὰ Windows XP πολυτονικὰ ἑλληνικά, ἀποδεικνύοντας ὅτι ὁ ἑλληνισμὸς ἀνήκει στὴν οἰκουμένη καὶ ὑποστηρίζεται ἀπὸ τοὺς πολίτες τῆς γῆς καὶ ὄχι ἀπὸ τοὺς ἐπαρχιῶτες γραικύλους ποὺ θὰ εἶχαν πετάξει πρὸ καιροῦ τὰ ἑλληνικὰ στὸ καλάθι τῶν ἀχρήστων, ἐπειδὴ τὸ ὅραμά τους εἶναι νὰ ὁλλανδοποιήσουν τὴν Ἑλλάδα καὶ νὰ τὴν μετατρέψουν σὲ ἐπαρχία τῆς Εὐρώπης.
Δημήτρης Κιτσίκης

Πολλοὺς θιασῶτες εἶχε τὸ μονοτονικὸ σύστημα γραφῆς, ποὺ ἐτέθη κιόλας σὲ ἐφαρμογὴ ἀπὸ κάμποσα ὄργανα τοῦ Τύπου, ἀφοῦ ἔφερνε οἰκονομικὸ κέρδος 40%. Αὐτὸ ἐνεθάρρυνε τοὺς λαϊκιστές, ποὺ ἀγωνίζονταν ἀπὸ καιρὸ γιὰ τὴν ὑποβάθμιση τῶν πνευματικῶν ἱκανοτήτων τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, ἔγιναν ἐπιθετικότεροι (εἶχαν τὸ χρῖσμα τοῦ «προοδευτικοῦ», ὅπως καὶ τὸ «δεδικασμένο» ἀπὸ τὸν Τύπο), ἐνῶ οἱ ἐκπρόσωποι τῆς Γλωσσικῆς Ἐπιστήμης ἐδείλιαζαν. Ἔτσι οἱ φιλόλογοι ἀπέσπασαν τὴν κυβερνητικὴ ἀπόφασι καθιερώσεως τοῦ μονοτονικοῦ συστήματος γραφῆς.
.......................
Οἱ «μονοτονικοὶ» ἔχουν κάποια ἐπιχειρήματα: πρῶτον, λέγουν, ἡ ἀρχαία ἑλληνικὴ στὴν κλασσικὴ περίοδο δὲν εἶχε τόνους· δεύτερον, πρέπει νὰ ἀπαλλαγοῦν οἱ Ἕλληνες ἀπὸ τὸν πρόσθετο πνευματικὸ μόχθο συγκρατήσεως πολλῶν κανόνων τονισμοῦ καὶ «πνευματώσεως» τοῦ λόγου.
Γιὰ τὸ πρῶτο σημεῖο θὰ εἴχαμε νὰ ποῦμε, ὅτι κάποτε οἱ πρόγονοί μας ἔγραφαν «βουστροφηδὸν» καὶ χωρὶς ἀποστάσεις ἀνάμεσα στὶς λέξεις, ἡ γραφὴ ὅμως δὲν ἔμεινε στὸ σύστημα ἐκεῖνο, ἐξελίχθηκε, ἐξελίσσεται διαρκῶς. Ἐξάλλου, ἡ ἀνάγκη τονισμοῦ τῶν λέξεων πρόεκυψε ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ἀκόμη τοῦ Ἡρακλείτου (500 π.Χ.), ἀπασχόλησε τοὺς εἰδικοὺς 1.200 περίπου χρόνια, ὥσπου ἐκεῖνοι νὰ καταλήξουν στὸ γνωστὸ πολυτονικὸ σύστημα, τὸ ὁποῖο συνέδεε συμβολικὰ τὴν προφορὰ τῆς ἐποχῆς μὲ τὴν ἀρχαία προσωδία.
Τὸ δεύτερο ἐπιχείρημα τῶν «μονοτονικῶν» διέπεται ἀπὸ τὸ ἰδανικὸ τῆς «ἐλαφρᾶς πνευματικῆς διαίτης», ἀπὸ τὴν ὁποία μᾶλλον δὲν μποροῦν νὰ προέλθουν εὔρωστοι πνευματικῶς ἄνθρωποι.
Ἰωάννης Γαβριηλίδης (Ἡ ἀνεπάρκεια τῆς ἑλληνικῆς Γλωσσικῆς Ἐπιστήμης)

Μὴν καταργεῖτε τὴν ὑπογεγραμμένη
ἰδίως κάτω ἀπὸ τὸ ὠμέγα

εἶναι κρίμα νὰ ἐκλείψει
ἡ πιὸ μικρὴ ἀσέλγεια
τοῦ ἀλφαβήτου μας
Ντίνος Χριστιανόπουλος

Τὸ πολυτονικὸ

Ἴδια ὅλα μοῦ φαίνονται τὰ κείμενα ποὺ βλέπω
ἀράδες ἀπαράλλαχτες, χωρὶς αἰσθητική:
Τὸ τραῖνο τώρα γράφεται μ᾿ «ἔψιλον», νέτο-σκέτο,
τὸ «ἄλφα-ἰῶτα» χάθηκε σὰν ἀτμομηχανή.

Μοῦ ἔλειψαν τὰ πνεύματα κι ἡ ὑπογεγγραμμένη,
μοῦ ἐλειψε ἀγάπη μου τὸ πολυτονικό·
κρύο μοῦ μοιάζει κι ἄχαρο χωρὶς περισπωμένη,
νὰ λέω καὶ νὰ γράφω τὴ φράση «σ᾿ ἀγαπῶ!».

Γι᾿ αὐτὸ σοῦ λέω μάτια μου γιὰ τὴν ὀρθογραφία
γιὰ τοῦ Τζαρτζάνου τὴ γραφὴ καὶ τὴ γραμματική.
Στὴν λέξη «ἁγνὸς» νὰ μὴν ξεχνᾶς νὰ βάζεις μιὰ δασεῖα,
κι ὁ «ἔρωτας» εἶν᾿ πιὸ γλυκὸς ἂν παίρνει μιὰ ψιλή.

Μοῦ ἔλειψαν τὰ πνεύματα κι ἡ ὑπογεγγραμμένη,
μοῦ ἐλειψε ἀγάπη μου τὸ πολυτονικό·
κρύο μοῦ μοιάζει κι ἄχαρο χωρὶς περισπωμένη,
νὰ λέω καὶ νὰ γράφω τὴ φράση «σ᾿ ἀγαπῶ!».
Νεκτάριος Μαμαλοῦγκος

Οὐδέποτε ἐκπίπτει

Δίχως λοιπὸν ἐκπτώσεις, μὰ καὶ οἱ πτώσεις ἔχουν ἐκπέσει δυστυχῶς.
Τόσο πτωχὸς χωρὶς ψιλή, δασεῖα, δίχως πνεῦμα γενικῶς!
Μονάχα μ᾿ ἕνα σῶμα κι αὐτὸ σὲ κῶμα στὴν οὐσία.
Τί νὰ σοῦ δώσω τάχα δίχως Δοτική;
Χωρὶς τὴν Εὐκτικὴ ὅσες εὐχὲς καὶ νά ᾿χα δὲ θὰ ᾿φθάναν ὡς ἐκεῖ.
Μείναμε τώρα μόνοι, χωρισμένοι μὲ τὰ πρέπει καὶ τὰ μή.
Τὸ σ᾿ ἀγαπῶ χωρὶς περισπωμένη!
Ἀλλὰ ἡ ἀγάπη ὅλα τὰ ὑπομένει καὶ μακροθυμεῖ.
Ἀγγελικὴ Σιδηρᾶ

Μπορείς δε αν έχεις χρόνο, να μελετήσεις και τα υπόλοιπα κείμενα που σου παραθέτω εδώ

Τέλος αυτό που εσύ νομίζεις οτι έγινε ως κοινωνική αναγκαιότητα, να σε πληροφορήσω οτι ψηφίστηκε την 30 Ιανουαρίου του 1982, σε μεταμεσαονύκτια συνεδρίαση παρουσία 30 βουλευτών...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 31, 2011, 03:55 από Gabriel74 »

Αποσυνδεδεμένος Gabriel74

  • ****
  • 1482
  • Φύλο: Άντρας
  • Plaudite, amici, comedia finita est!
    • Violin love
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #79 στις: Αυγούστου 05, 2011, 20:07 »
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 05, 2011, 21:52 από Gabriel74 »

Αποσυνδεδεμένος Steamboy

  • *****
  • 2644
  • Φύλο: Άντρας
  • Provari(Mini) v2 + Mini D.I.D.(special edition)
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #80 στις: Αυγούστου 05, 2011, 20:19 »
Το Ο.Κ. που ειναι διεθνως γνωστο κ το χρησιμοποιουν κ οι πετρες το εγραψε καποιος πως προερχεται απ το "'Ολα Καλά"?!

Αποσυνδεδεμένος Gabriel74

  • ****
  • 1482
  • Φύλο: Άντρας
  • Plaudite, amici, comedia finita est!
    • Violin love
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #81 στις: Αυγούστου 05, 2011, 20:28 »
Το Ο.Κ. που ειναι διεθνως γνωστο κ το χρησιμοποιουν κ οι πετρες το εγραψε καποιος πως προερχεται απ το "'Ολα Καλά"?!

Σωστό...
Είναι γνωστό οτι προέχεται από ναυτικό όρο...

Αποσυνδεδεμένος XristosK

  • ***
  • 899
  • Φύλο: Άντρας
  • Γειά σου ρε Gojira, με τις τζούρες σου

Αποσυνδεδεμένος Gabriel74

  • ****
  • 1482
  • Φύλο: Άντρας
  • Plaudite, amici, comedia finita est!
    • Violin love
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #83 στις: Αυγούστου 06, 2011, 01:38 »
Και μία άλλη εικασία:

Κοντά στο μεσαίωνα, τότε που για την μετάδοση μηνυμάτων χρησιμοποιούνταν το ταχυδρομείο (ταχυ-δρομείο), υπήρχε η ανάγκη να ενημερώνονται οι στρατηγοί για τις εκβάσεις των μαχών, ώστε να μπορούν να προγραμματίσουν τις επιθέσεις τους. Συνηθιζόταν να υπάρχει επικοινωνία σε στυλ Θησέα-Αιγαία. Έγραφαν το μήνυμα σε ένα μεγάλο πανί και το ύψωναν ψηλά ώστε να μπορεί να φανεί από απόσταση. Ένα μήνυμα που είχε ενδιαφέρον ήταν ο αριθμός των νεκρών σε μία μάχη. Έτσι υπήρχαν μηνύματα του στυλ "27 Killed". Το ευχάριστο μήνυμα θα ήταν να μην υπήρχε καμία απώλεια, δηλαδή "0 Killed". Με το πέρασμα των χρόνων αυτό έγινε "0 K." και πήρε την τελική του μορφή O.K. που έχει την σημασία του όλα καλά..

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #84 στις: Αυγούστου 06, 2011, 23:17 »
Περί Καραμανλή χέσε με !
Αν είναι αυτος εμπνευσμένος ηγέτης τότε γι αυτό φτάσαμε εδω που φτάσαμε.
Ο ηγέτης έχει ιστορία ως βουλευτής , ως υπουργός και τέλος ως πρωθυπουργός.
Ο λεγάμενος είχε άγρια ιστορία στην ΕΡΕ (δεξιό προχουντικό κόμμα) χρημάτισε υπουργός με τον περίφημο νόμο περι αντιπαροχής όταν τα μιλιούνια επαρχιωτών όδευαν στην Αθήνα. Ετσι καταστράφηκε ανεπιστεπτί η Αθήνα.
Ηγέτες που δεν είναι σε θέση να προβλέψουν ότι με τον τον τάδε νόμο εξυπηρετούν βραχυπρόθεσμες ανάγκες αλλά θάβουν τους υπόλοιπους σε βάθος 10 γενεών , με συγχωρείτε αλλά να τους χέσω.
Ετσι και οι σημερινοί δικοί μας, θάβουν τις μέλλουσες γενεές,

Αποσυνδεδεμένος 5557

  • **
  • 134
  • Φύλο: Άντρας
  • MAYHEM
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #85 στις: Αυγούστου 07, 2011, 01:31 »
Φίλε Gabriel74 από ότι κατάλαβα όλους τους παραπάνω τους θεωρείς εγγυητές της εθνικής μας συνέχειας και πολιτισμικής μας παράδοσης.
Πολλούς από αυτούς σέβομαι τη γνώμη τους όπως οι:
Οδυσσέας Ελύτης, Νικηφόρος Βρετάκος, Κορνήλιος Καστοριάδης, Δημήτρης Χορν. Αλλά όλοι αυτοί είναι μακαρίτες και εκφραστές μιας άλλης εποχής. Με τα σημερινά δεδομένα αυτή η άποψη περί πολυτονικού αποτελεί οπισθοδρόμηση και παραφωνία.

Αναφέρονται και άλλοι όπως ο ανεκδιήγητος Δημήτρης Κιτσίκης  που γενικά δε νομίζω να σε εκφράζει (λόγο του ότι είναι αυτός που αμφισβήτησε την ύπαρξη του Κρυφού Σχολειού στην Τουρκοκρατία) αλλά τον αναφέρεις με την απαράδεκτη φρασεολογία του αφού εξυβρίζει την αντίθετη άποψη.

Ε τώρα οι άλλοι όπως ο Ντίνος Χριστιανόπουλος, Νεκτάριος Μαμαλούγκος και Αγγελική Σιδηρά, τα σαχλά αυτά ποιηματάκια μόνο πίσω από τα ημερολόγια θα μπορούσαν να τα βάλουν για πλάκα και μόνο. Αν έχουμε τέτοιους ανθρώπους του πνεύματος τι να πω.

Τέλος πάντων όλοι αυτοί οι παραπάνω θεωρούνται εγγυητές της εθνικής μας συνέχειας. Οι υπόλοιποι που έχουν αντίθετη άποψη πως χαρακτηρίζονται; (Σύμφωνα με τον Κιτσίκη ''Γραικύλοι'' και ''Εθνοπροδότες''.)

Από την άλλη ο όρος ''εγγυητές της εθνικής μας συνέχειας'' τη σημαίνει;
Ένα έθνος έχει συνέχεια όταν αυτό το εξυπηρετεί σε κάτι και μέσα από μια συνοχή εκφράζονται τα οικονομικά του συμφέροντα η ευημερία του και το δικαίωμά του να εκφράζεται πολιτιστικά μέσα στο γεωγραφικό του χώρο. Όταν κάτι από τα παραπάνω διαταραχθεί και ανατραπεί τότε μπορεί καινούργια έθνη να δημιουργηθούν μέσο διάσπασης ή μέσο ένωσης πολλών εθνών.
Άρα ο όρος ''εθνική συνέχεια'' είναι ένας όρος θεωρητικός χωρίς ιδιαίτερο υπόβαθρο.
Το αν θα υπάρξει ''εθνική συνέχεια'' για την Ελλάδα την Γαλλία την Γερμανία την Ιταλία κ.ο.κ αυτό δεν έχει να κάνει με το ρόλο τον εκφραστών της ''εθνικής συνέχειας'' στις παραπάνω χώρες αλλά με την αναγκαιότητα των κοινωνικών συνθηκών.  Εάν οι κοινωνικές συνθήκες είναι τέτοιες που το όφελος και η ευημερία των παραπάνω χωρών είναι η δημιουργία ενός νέου Έθνους του Ευρωπαϊκού τότε αυτό θα γίνει νομοτελειακά.(Στο κάτω κάτω από μια φυλή προέρχονται όλοι την ινδοευρωπαϊκή)

Αλλά για να επανέλθουμε και στο θέμα μας.
Να μην ξεχνάμε πως πρέπει να ξεχωρίσουμε άλλο γλώσσα και άλλο γραφή.
Η γραφή είναι ένα μέσο για να μας εξυπηρετεί στη διατύπωση του προφορικού λόγου εξ αποστάσεως. Είναι ένα εργαλείο και τίποτα περισσότερο. Δημιουργήθηκε για να μας υπηρετεί και όχι να την υπηρετούμε.
Αν εξαιρέσουμε το συναισθηματικό κομμάτι του θέματος θα δούμε ότι δίνουμε παραπάνω αξία σε ένα εργαλείο που κατασκευάστηκε στο να υπηρετεί τον άνθρωπο και έχει εξελιχθεί σε φετίχ.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι στο μέλλον η γραφή θα αντικατασταθεί από τη φωνητική πληκτρολόγηση και τη φωνητική ανάγνωση. Για σκεφτήται τότε πως θα γελάνε οι μελλοντικές γενιές όταν διαβάζουν αυτή την αντιπαράθεση.

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #86 στις: Αυγούστου 07, 2011, 02:28 »
Παράθεση
Ένα έθνος έχει συνέχεια όταν αυτό το εξυπηρετεί σε κάτι και μέσα από μια συνοχή εκφράζονται τα οικονομικά του συμφέροντα η ευημερία του και το δικαίωμά του να εκφράζεται πολιτιστικά μέσα στο γεωγραφικό του χώρο. Όταν κάτι από τα παραπάνω διαταραχθεί και ανατραπεί τότε μπορεί καινούργια έθνη να δημιουργηθούν μέσο διάσπασης ή μέσο ένωσης πολλών εθνών.
Άρα ο όρος ''εθνική συνέχεια'' είναι ένας όρος θεωρητικός χωρίς ιδιαίτερο υπόβαθρο.

Τα είπες όλα εδώ φίλε 5557, έτσι είναι, αυτή είναι και η δική μου άποψη περί έθνους και κράτους όπου ορίζεται και η γραφή για να συνεννοείται αυτό το κράτος.
Αν σκεφτούμε ότι στο απώτερο παρελθόν υπήρξαμε Νεάντερταλ και στη συνέχεια ένας κλάδος μας απο την Αφρική επιβίωσε ως homo sapiens, οι θεωρίες των εθνοτήτων ακούγονται αστείες.
Η πολιτιστική κληρονομιά δεν είναι λόγος ύπαρξης ενός έθνους, αλλά ούτε και λόγος εξαφάνισης. Είναι σημαντικότατη και ανεκτίμητη αλλά δεν ορίζει ένα έθνος. Αλλά ούτε και η γλώσσα. Έχουμε δει έθνη να πορεύονται αιώνες με 2 ή 3 γλώσσες ταυτόχρονα.
Τελικά τι είναι έθνος ?
Τείνω να καταλήξω ότι έθνος είναι μια ευκαιριακή συγκυριακή συμφωνία των ισχυρών. Αν ρίξουμε μια ματιά στην παγκόσμια ιστορία , αυτό το συμπέρασμα βγαίνει.
Δες την ΠΓΔΜ , βρήκανε γλώσσα , εφεύρεσαν και  ιστορία, όλα καλά! Μήπως εμείς τι κάναμε ? Τα ίδια κάναμε,  ο τόπος είχε μεγάλη ιστορία , κοτσάραμε και το Βυζάντιο και νάσου η Ελλάς ! Αν η ΕΕ γίνει σαν τις ΗΠΑ , σε 30 χρόνια δεν θα θυμόμαστε ότι υπήρξαμε Ελληνες. Τα 3-4 πρώτα χρόνια δυσκολευόμουν με το ευρώ. Σήμερα ( μετά απο μόλις 10 χρόνια) δεν έχω ιδέα τι ήταν η δραχμή, ο δε γυιός μου την έχει ξεχάσει εντελώς.
Υπ αυτή την οπτική, η γλώσσα εξελίσεται όπως πορεύεται η ανθρωπότητα. Μπορεί να καθυστερήσουν κάποιες αλλαγές λόγω του σφικτόκωλου κάποιων πανεπιστημιακών, αλλά αργά ή γρήγορα ο κυρίαρχος πολιτισμός ( στην προκειμένη περίπτωση ο δυτικός και το λατινικό αλφάβητο) θα επιβληθεί αν δεν μεσολαβήσει κάτι πιο ισχυρό. 
Αυτά έχουν συμβεί πολλές φορές στην ιστορία και όποιος δεν τα βλέπει είναι κοντόφθαλμος.
Θα μου πεις , εμείς δεν πρέπει να αντισταθούμε στη διάβρωση του πολιτισμού ή της γλώσσας ή της μουσική μας παράδοσης ή των εθίμων μας κλπ ?
Θα σου πω, δεν βλέπεις τηλεόραση ? Τα έθιμα μας είναι Greek (American) Idol και γκρουμέ διαγωνισμοί, talk shows και το βράδυ ποκεράκι. Είναι πολύ αργά για να το αλλάξουμε αυτό, δεν αλλάζει απ τους σφικτόκωλους των πανεπιστημίων ούτε απ τον πνευματικό μας κόσμο ( αυτόν τέλος πάντων που έχει απομείνει, που και πάλι έχει διεθνιστική συμπεριφορά κι όχι εθνική , και καλά κάνει)
Ο πολιτισμός ορίζεται απο τις ισχυρές ομάδες πλυθησμών, δυστυχώς δεν είμαστε μια απ αυτές, αν γίνουμε ποτέ , τότε όχι μόνο θα διατηρήσουμε αλλά και θα επιβάλουμε τον πολιτισμό μας.
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 07, 2011, 02:40 από Abet »

Αποσυνδεδεμένος Gabriel74

  • ****
  • 1482
  • Φύλο: Άντρας
  • Plaudite, amici, comedia finita est!
    • Violin love
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #87 στις: Αυγούστου 07, 2011, 02:37 »
Φίλε 5557,διάβασα την εκφορά σου προσεκτικά και οφείλω να ομολογήσω οτι διαφωνώ σε πλείστα σημεία...
Το αν σε κάποια χρόνια χρησιμοποιούμε την φωνητική ανάγνωση κ.τ.λ. δεν σημαίνει οτι μέχρι τότε δεν πρέπει να διατηρήσουμε την γραφη και τον λόγο στο καλύτερο δυνατό σημείο...
Όπως επίσης λόγω του οτι σε αρκετά χρόνια ίσως πηγαίνουμε στις δουλειές μας πετώντας με προωθητικές μηχανές δεν σημαίνει οτι μέχρι τότε δεν πρέπει να διατηρούμε τα αμάξια μας στην καλύτερη δυνατή κατάσταση αλλά να ακολουθήσει μία απλοποιητική πορεία...

Μπορεί να σου φαίνεται ένα απλό φετίχ η γλωσσολογική διατήρηση αλλά ουσιαστικά πρόκειται για διατήρηση της ορθής λειτουργικότητάς της...
Γι αυτό την διατηρούμε για να μπορούμε να κάνουμε την δουλειά μας (να την χρησιμοποιούμε) στο μέγιστο δυνατό των δυνατοτήτων του λόγου...προφορικού και γραπτού...

Σαφώς μπορούμε κάλλιστα να συννενοηθούμε και με νεύματα ή νοήματα ή μουγγρίσματα...
Και με την πάροδο του χρόνου να οργανώσουμε κοινές συμβάσεις βασει των οποίων θα συννενοούμαστε...
Θα είναι πιο εύκολο από τα ει και αι...
Πρέπει να το κάνουμε; προς χάριν της ευκολίας;

Προφανώς ενστερνίζεσαι τον οδοστρωτήρα της παγκοσμιοποίησης και του θανάτου των εθνών...αν  κατάλαβα λάθος διόρθωσέ με.
Αλλά ένα έθνος   παρακμάζει όταν χάνει την επαφή του με την πολιτισμική του κληρονομία.
Πρόσεξε δεν μιλάω για οικονομική παρακμη...
Το αν θα παρακμάσουμε οικονομικα με τον αν θα χάσουμε την ταυτότητά μας ως έθνος είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα...
Το οτι τα πάντα πλέον είναι οικονομία δεν σημαίνει οτι θα θυσιάσουμε ο,τι μένει στον βωμό της...

Μπορείς να μου ορίσεις τις κοινωνικές αυτές ανάγκες που απαιτούν την υποβάθμιση του γλωσσικού μας πλούτου, γραπτού και προφορικού;
Αν έχουμε δηλαδή το 50% του πληθυσμού π.χ. αναλφάβητο πρέπει να υπεραπλουστεύσουμε την γλώσσα για να συνεννοούμαστε ή να προσπαθήσουμε να παράσχουμε καλύτερη εκπαίδευση ώστε να βοηθήσουμε τον πληθυσμό να εξελιχθεί πνευματικά;
Και αν δεν ειναι 50 αλλα 90 % τι πρέπει να κάνουμε; να καταργήσουμε τον γραπτό λόγο και να κρατήσουμε από τον προφορικό 1000 λέξεις για να συνεννοουμαστε;

Αυτό είναι πρόοδος ή κατάντια; Ειναι πολιτισμική ανάπτυξη ή ισοπέδωση;

Και τελικά πρέπει να καταντήσουμε απλό και άμορφο υπηρεσιακό δυναμικό σε μία παγκοσμιοποιημένη χάβρα με μόνο αυτοσκοπό τοκέρδος και την επιβίωση ή να διακρινόμαστε από την  πολιτισμική μας ταυτότητα που συνδέεται αμεσότατα με την γλώσσα μας στην άρτια μορφή της;

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός οτι ολοι οι θιασώτες της παγκοσμιοποίησης στοχεύουν στην άρση των πολιτισμικών ασφαλιστικών δικλείδων του κάθε έθνους...

Όροι όπως φετίχ, οπισθοδρόμηση κ.ο.κ. αποδυναμώνουν το ειδικό φορτίο και την δυναμική του πολιτισμού βάσει του οποιου ένα έθνος μπορεί να επιβιώσει...

Ας αποφασίσουμε λοιπόν...ή θα ανήκουμε σε έθνη και θα διατηρούμε τον πολιτισμό μας όσο καλύτερα μπορούμε ώστε ως συνεκτικος δεσμός να μας προσδιορίζει ή θα αφεθουμε στην μαζοποίηση της παγκοσμιοποιησης ωστε να μπορουνε να οικονομανε ευκολοτερα οι αποταμιευτές του παγκόσμιου πλούτου...

Τεχνολογία στην εποχή μας έχουμε σε μεγάλο βαθμο και μας κανει τις ζωές μας ευκολότερες...
Πολιτισμό δεν δημιουργούμε και έτσι βλέπουμε που οδηγούμαστε...
Διότι ο πολιτισμός - μέρος του οποίου ειναι και η γλωσσα - μεταφέρει ηθικη, αξίες και ιδανικά τα οποία κανενα οικονομικο συστημα δεν μπορει να προσδώσει στην ανθρώπινη συνέχεια...

Οι ΄΄εγγυητές της εθνικής συνέχειας΄΄ δεν είναι θεσπισμένος΄όρος αλλά προσδιοριστική έκφραση που τεθηκε σε αντιδιαστολη προς τους ΄΄ηγετες΄΄ του έθνους Καραμανλή και Παπανδρέου...
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 07, 2011, 05:18 από Gabriel74 »

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #88 στις: Αυγούστου 07, 2011, 02:48 »
Παράθεση
Αλλά ένα έθνος  ή παρακμάζει όταν χάνει την επαφή του με την πολιτισμική του κληρονομία.
Πρόσεξε δεν μιλάω για οικονομική παρακμη...
Το αν θα παρακμάσουμε οικονομικα με τον αν θα χάσουμε την ταυτότητά μας ως έθνος είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα...
Δεν είναι διαφορετικά, είναι ταυτόσημα, ξέρεις ιστορία, απλά ερμήνευσε την.
Τι νόημα έχει ο πλούτος της γλώσσας μου όταν δεν καταλαβαίνω πλήρως τη γλώσσα του διαδικτύου που είναι τα αγγλικά ?
Στο να ποιήσω ποίηση ? Η στο φιλοσοφείν που δεν θα καταλαβαίνει κανείς? Σύνελθε Γαβρήλο. Οι ανάγκες μας τρέχουν γρηγορότερα απ τις φιλοσοφίες. Σήμερα αν δεν ξέρεις αγγλικά είσαι νεκρός, αν όχι σήμερα σε 10 χρόνια θα είσαι. Θα άτμιζες αν δεν ήσουν χρήστης του διαδικτύου? Θα ενημερωνόσουν? Το 90 % όμως είναι στα αγγλικά .

Αποσυνδεδεμένος Steamboy

  • *****
  • 2644
  • Φύλο: Άντρας
  • Provari(Mini) v2 + Mini D.I.D.(special edition)
Απ: Γραμματική, ορθογραφία, λεξοπλαστική
« Απάντηση #89 στις: Αυγούστου 07, 2011, 02:56 »
Μαζι σου Abet,αλλα αλλο πραγμα η εθνικη σου γλωσσα κ αλλο τα αγγλικα ειτε οποιαδηποτε αλλη αλλοδαπη γλωσσα η οποια εγινε κοινη για να μπορουν διαφορετικου εθνους ατομα να συνεννοουνται!
Υπαρχουν πολλα παραδειγματα κοσμου που ενω ξερει αγγλικα αρνηται να τα χρησιμοποιει,τουλαχιστον με την υπερβολη που το κανουμε εμεις(πχ αν δε ξερεις σε μερικα χρονια εισαι νεκρος)!Ενα ειναι αυτο των Γαλλων.Πηγαινε στη Γαλλια κ δε θα σου μιλησει καποιος αγγλικα για κανενα λογο!Στην Ιταλια δε ξερουν καν τι ειναι αγγλικα(οι περισσοτεροι),στη Πορτογαλια το ιδιο.Καλα για την Ισπανια δε μιλαω,εκει σκοτωνονται μεχρι κ για τις περιοχες τους οχι για τα αγγλικα.Κ αν παρατηρησεις,site της Γαλλιας κ της Ιταλιας δεν εχουν καν αγγλικα ειναι ολα στη δικη τους γλωσσα.Η ξενομανια κ τα αγγλικα ειναι ενα απ τα δικα μας μεγαλα μειονεκτηματα.

 

Τελευταία θέματα

Τίτλος Πίνακας Απαντήσεις Εμφανίσεις Τελευταίο μήνυμα
MODS - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ EXPRESS Mods 2134 360078 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 22, 2024, 01:29
από thanoulis
Vaporesso Eco One 2ml Pod Kit [PODS - AIO (Όλα σε ένα)] 2 1010 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 18, 2024, 14:40
από Tem
Stars, δημόσια πρόσωπα, διάσημοι και ηλεκτρονικό τσιγάρο [Άτμισμα δημοσίως] 319 114304 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 14, 2024, 11:09
από karga
Κλώνοι επισκευάσιμων - Ερωτήσεις εξπρές και νέες κυκλοφορίες [Κλώνοι επισκευάσιμων] 2924 450413 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 13, 2024, 20:54
από anetost
Five Pawns mix and vape Shake and Vape 1030 110799 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 13, 2024, 20:16
από Antiprosopos
Σύρματα NiChrome, Kanthal (και άλλα πολλά) και χρήση τους σε αντιστάσεις. [Περί αντιστάσεων (τεχνικά)] 3093 375050 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 11, 2024, 02:04
από neofitosgr
Τσιγαρίσιες γεύσεις (καπνικά υγρά ή αρώματα) ΥΓΡΑ (γενικά) 1463 328353 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 08, 2024, 21:22
από madmama
Vaporesso GEN SE [Ηλεκτρονικά mods] 0 1081 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 08, 2024, 20:38
από zamploutos
Zenith -Pro & Zlide Ατμοποιητές "εμπορίου" 13 6447 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 06, 2024, 23:23
από Antiprosopos
Steam Crave Aromamizer Classic MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 20 15309 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 05, 2024, 10:27
από Giorgos F
Ambition Mods Gate MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 208 29373 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 04, 2024, 18:22
από kpoul
Steampunk by Vladimiros Shake and Vape 371 99966 Τελευταίο μήνυμα Οκτωβρίου 29, 2024, 11:10
από Giorgos F