Μετά από πολλή σκέψη, δοκιμές και ώρες μελέτης ανάμεσα στους λεγόμενους high end ατμοποιητές, έχω τον Alpha στα χέρια μου εδώ λίγες μέρες. Οι λόγοι που αποφάσισα να πάρω αυτόν σε αυτή τη φάση –και όχι κάποιον άλλο της ίδιας κλάσης και με περισσότερα "χιλιόμετρα" στην αγορά) είναι οι εξής:
- Αρκετά σφιχτή τζούρα που ταίριαξε αμέσως στα δεδομένα μου (άτμιζα με κλώνο KFL+, ρυθμισμένο περίπου στη μέση του airflow).
- Πάρα πολύ απλό στήσιμο.
- Ιδανικός τρόπος γεμίσματος από πάνω. Ξεβιδώνεις, γεμίζεις με κουβά, βιδώνεις –σε σημείο πλέον να μη χρειάζεται καν να κλείσω το airflow για αποφυγή διαρροών.
- Αρκετά καλή γεύση –όχι η καλύτερη που δοκίμασα, αλλά σίγουρα καλύτερη από τον προηγούμενο που είχα.
- Ίσως το πιο σημαντικό: ο τρόπος με τον οποίο σηκώνεται η καμπάνα στο τελικό βίδωμα του ατμοποιητή επιτρέπει στο υγρό να μπαίνει περιμετρικά από κάτω και όχι από μικρές τρύπες ή λούκια σε συγκεκριμένα σημεία της βάσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διαβρέχεται πάντα σωστά το φυτίλι, ακόμα και με πολύ πηχτά υγρά (δοκίμασα μέχρι 80% VG).
Στη φωτογραφία που επισυνάπτω είναι και ένα στησιματάκι ένα βήμα παρακάτω από το κλασικό των video, όπου το βαμβάκι αγκαλιάζει τους πόλους και απλώνεται περιμετρικά του deck ομοιόμορφα, χωρίς κενό. Καθόλου διαρροές και άψογη τροφοδοσία.
Αν θα ήθελα κάτι ακόμα είναι να μη χρειάζεται να αδειάσει το τανκ για να αλλάξω αντίσταση. Σε ο,τι στήσιμο έχω κάνει μέχρι τώρα πάντως, δεν είχα πρόβλημα να περιμένω γιατί όλα δούλευαν σωστά.
Τώρα για το αν αξίζει τα λεφτά του… Είναι δύσκολη ερώτηση. Και δεν εννοώ συγκριτικά με άλλους ατμοποιητές της κατηγορίας του –εκεί δεν έχω αρκετή εμπειρία για να κρίνω. Εννοώ αν αξίζει να δαπανήσει κανείς τόσα χρήματα για έναν ατμοποιητή, απορία που ήταν και δική μου.
Όσο άτμιζα με τους κλώνους KFL+ και Taifun GT II δεν είχε προκύψει το παραμικρό πρόβλημα. Οι κλώνοι ήταν (από τύχη;) άψογοι, δούλευαν κανονικότατα σε σημείο να αναρωτιέμαι γιατί να δώσει κανείς 4 και 5 φορές περισσότερα χρήματα για κάτι απλώς λίγο καλύτερο. Η απάντηση δόθηκε εν μέρει όταν, μόλις τη δεύτερη μέρα που είχα αγοράσει τον Alpha, μου έσπασε άσχημα το γυάλινο τανκ μετά από πτώση. Επειδή έσπασε στη βάση που πατάει πάνω στο deck, μικρά θραύσματα γυαλιού σκόρπισαν μέσα στο deck μπλοκάροντας το ξεβίδωμα της βάσης. Το πρόβλημα λύθηκε με μία επίσκεψη στην Ατμομηχανή, όπου ο Μιχάλης έλυσε και καθάρισε τη βάση, αντικαθιστώντας χωρίς κόστος ό,τι αξεσουάρ είχε αχρηστευτεί, παρόλο που δεν υπήρχε κατασκευαστικό πρόβλημα αλλά δική μου απροσεξία/ατυχία.
Και επειδή οι αμφιβολίες συνέχιζαν να υπάρχουν, μόλις χθες αντιμετώπισα το εξής θέμα με τον Taifun. Τον δούλευα εδώ και καιρό με το bell cap για λόγους ευκολίας και κομψότητας, μέχρι που το βιδωτό καπάκι της καμπάνας κόλλησε στο πάνω μέρος του bell cap και αρνιόταν πεισματικά να ξεκολλήσει, ο,τι κι αν δοκίμασα. Η δεύτερη φωτογραφία δείχνει το τί τράβηξα εγώ και ο ατμοποιητής για να μην αχρηστευτεί τελείως και να μπορώ να χρησιμοποιώ τη βάση, έστω με το μαμά κουστούμι του.
Με λίγα λόγια, ο Alpha ήρθε για να μείνει για όσο καιρό θα συνεχίσω στο η.τ, δίνοντάς μου πολύ καλό επίπεδο ατμίσματος και ευχαρίστηση, χωρίς να με προβληματίζει στο παραμικρό (στη χρήση ή στη συντήρηση) και αυτό είναι κάτι που κοστίζει. Ελπίζω σε αρκετούς μήνες από τώρα να έχω και την απάντηση στο αν αξίζει όσα κοστίζει.