ΕισαγωγήΕυχαριστώ τον Τάσο από την
e-smokers που μου παραχώρησε ένα P3 beta για παρουσίαση στο φόρουμ.
ΣυμπέρασμαΌσοι βαριούνται να διαβάσουν αναλύσεις επί αναλύσεων σταματούν εδώ.
Σαν φανατικός χρήστης και υποστηρικτής του Ρ2.5 ήθελα πάρα πολύ αυτή η έκδοση να είναι τέλεια. Να πω σε όλους τους υπόλοιπους "Φάτε σκόνη ρεεε". Κατά μεγάλο ποσοστό πετυχαίνει αυτό το στόχο.
Θετικά:
+ Κατασκευαστικά ξεχειλίζει από ποιότητα. Το Ρ2.5 ήταν σημείο αναφοράς σ' αυτόν τον τομέα και αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στην Provape που κατόρθωσε να ξεπεράσει τον εαυτό της.
+ Δίνει εξαιρετικά ακριβές και συνεχές ρεύμα.
+ Εισάγει καινοτομίες όπως το IQ, τη μέτρηση προβλεπόμενης διαθέσιμης ενέργειας, το σύστημα διάγνωσης και επίλυσης λαθών.
+ Διαθέτει κάποια εξελιγμένα χαρακτηριστικά που προσφέρουν πολύ λίγα mod της αγοράς, όπως την αρχική ενίσχυση ισχύος (boost).
+ Έχει - επιτέλους - επίπεδο καπάκι με αυτορυθμιζόμενο πόλο. Παίρνει όλες τις μπαταρίες 18350 έως 18650 με βυζί ή όχι.
+ Το μέγεθός του έχει παραμείνει ίδιο με του προκατόχου για μπαταρίες 18350, δηλαδή ένα από τα μικρότερα της αγοράς.
+ Προσφέρει απαράμιλλη ασφάλεια. Εκτός των συνηθισμένων χαρακτηριστικών (βραχυκύκλωμα, ανάποδη τοποθέτηση μπαταρίας, θερμική προστασία κλπ) έχει αυτόματη ρύθμιση της ισχύος ανάλογα με την κατάσταση της μπαταρίας. Μπορεί να το ρυθμίσετε στα 10W αλλά αν αισθανθεί ότι δεν είναι ασφαλές θα βγάλει προειδοποιητικό μήνυμα και θα χαμηλώσει την ισχύ.
Συμβιβασμοί:
* Η διάμετρος είναι λίγο μικρότερη από 23mm. Αυτό έγινε μάλλον για λόγους συμβατότητας με τα καπάκια του 2.5 αλλά δημιουργεί κάποιο μικρό σκαλοπάτι με τους ατμοποιητές των 22 ή 23mm.
* H λειτουργία με ένα κουμπί που χαρακτήριζε το 2.5 συνεχίζεται κι εδώ. Εμφανισιακά δείχνει πιο λιτό και όμορφο από άλλα mod αλλά θέλει περισσότερο χρόνο για να ρυθμίσεις κάποια λειτουργία.
Αρνητικά:
- Μαλακό ελατήριο στο κάτω καπάκι. Αυτό δημιουργεί αρκετά προβλήματα στη λειτουργία όπως μπορείτε να διαβάσετε στην αναλυτική παρουσίαση (όχι που θα σας άφηνα να διαβάσετε μόνο τα συμπεράσματα
)
Η τιμή του αναμένεται γύρω στα 200€, λίγο κάτω, λίγο πάνω. Πιστεύω ότι το τελικό προϊόν θα έχει λύσει όλα τα προβλήματα που αναφέρθηκαν από τους beta testers και θα είναι από τις καλύτερες επιλογές για κάποιον που θέλει ένα αξιόπιστο, ασφαλές εργαλείο και δεν εντυπωσιάζεται από τα άχρηστα wattage wars.
ΠαρουσίασηΜε μια ματιά:
Μήκος 18350: 8.89cm, βάρος: 108gr
Μήκος 18650: 12.1cm, βάρος: 138gr
Διάμετρος 2.29cm
Ρυθμιζόμενη ισχύς 3-20 watt με βήματα 0.2w
Ρυθμιζόμενη τάση 2.9-6.0 volt με βήματα 0.1v
Αναγνώριση αντιστάσεων έως 0.7 Ohm
Όριο ρεύματος έως 5 αμπέρ
Το πρώτο πράγμα που προξενεί εντύπωση στους κατόχους της προηγούμενης έκδοσης είναι η συσκευασία. Επιτέλους υπάρχει! Έχω δει καλύτερες συσκευασίες σε φθηνά κινέζικα προϊόντα αλλά όπως και να το κάνουμε είναι ένα θετικό βήμα. Δεν δείχνει πάντως ότι μέσα εκεί βρίσκεται ένα mod της τάξης των 200€. To κλειδάκι που βλέπετε στη φωτό είναι USB stick και περιέχει το manual στα ελληνικά και αγγλικά.
Χλιδή! Μπορεί να ειπωθεί αυτό για μια σωλήνα? Κι όμως... Από τη μια το satin φινίρισμα και από την άλλη οι στρογγυλεμένες χαράξεις δημιουργούν μια βελούδινη αίσθηση στο χέρι. Σε συνδυασμό με τα άψογα σπειρώματα η κατασκευή ξεχειλίζει από ποιότητα. Από κοντά είναι πιο όμορφο από ότι δείχνει στις φωτογραφίες.
Στη συσκευασία περιλαμβάνονται 2 επεκτάσεις. Σκέτο το mod παίζει με 18350, με τη 1 επέκταση δέχεται 18500, βάζοντας και τις 2 επεκτάσεις παίζει με 18650. Δέχεται όλες τις μπαταρίες με κουμπί ή χωρίς κουμπί. Το ελατήριο της βάσης χρήζει άμεσης αναθεώρησης.
Ο πόλος 510 είναι αυτορυθμιζόμενος και έχει 2 αφαιρούμενα δαχτυλίδια. Υποθέτω σύντομα θα εμφανιστούν υβριδικοί ατμοποιητές ή αντάπτορες για το νέο σπείρωμα, δαχτυλίδια eGo ή δαχτυλίδια που θα βελτιώνουν την εμφάνιση με ατμο 22mm. Το καθάρισμα του κονέκτορα είναι πλέον παιχνιδάκι.
Έχω δει βίντεο παρουσιάσεων όπου όταν ξεβίδωναν τον ατμοποιητή παρέσυρε και τα δαχτυλίδια. Σε μένα δεν έτυχε ποτέ με κανένα ατμοποιητή.
Από την κάτω πλευρά δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Η πλακέτα είναι ανοικτή και εκτεθειμένη αλλά το θετικό pin έχει γίνει πλέον επίχρυσο.
Η OLED οθόνη είναι μικρή αλλά με υψηλή ευκρίνεια και ευδιάκριτα γράμματα. Επάνω αριστερά εμφανίζει τα watt ή τα volt που έχουμε επιλέξει και από κάτω την κατάσταση της μπαταρίας. Στο δεξί μέρος εμφανίζονται προειδοποιητικά μηνύματα και τα Ωμ της αντίστασης.
Έχει ίδιες διαστάσεις με το προηγούμενο μοντέλο. Μου αρέσει περισσότερο εμφανισιακά αλλά αυτή είναι η δική μου καθαρά υποκειμενική άποψη.
Δεν είναι συγκριτική δοκιμή πολύμετρων αλλά οι μετρήσεις της έκδοσης 2.5! Όταν έχεις να παλέψεις με τέτοιο αντίπαλο πρέπει να βάλεις τα δυνατά σου ακόμη κι αν λέγεσαι Provape.
O στόχος δείχνει να επιτεύχθηκε αφού η ακρίβεια είναι θαυμάσια.
Όπως φαίνεται από τις μετρήσεις δεν μπορείτε να παίξετε στα 20W με οποιαδήποτε αντίσταση αφού μπαίνουν περιορισμοί από το όριο των αμπέρ αλλά και από την τάση που δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 6.0 volt.
Οι αντιστάσεις σας θα πρέπει να είναι 0.8-1.8Ω για να δείτε 20 watt.
Προσέξτε το [6]. Κανονικά δεν θα έπρεπε να βγάζει προειδοποιητικό μήνυμα στα 13W (δηλαδή 5.83V). Προσέξτε επίσης ότι στις μετρήσεις με ρύθμιση volt δίνει χωρίς πρόβλημα 6.0V στην ίδια αντίσταση (δηλαδή 13.8W). Γιατί συμβαίνει αυτό? Όταν έγιναν οι μετρήσεις σε watt το IQ ήταν κάτω από 50%. Όταν υπάρχει χαμηλό IQ το P3 χαμηλώνει την ισχύ και βγάζει προειδοποιητικό μήνυμα.
Προηγμένες δυνατότητεςΕνίσχυση σήματος (Boost). Αυξάνει την ισχύ πάνω από την τιμή που έχουμε ρυθμίσει για ένα μικρό χρονικό διάστημα (0.25-1.25sec). Πολύ χρήσιμη δυνατότητα που μέχρι στιγμής είχαν οι κάτοχοι Dani, eVic, eMode. Η αντίσταση ζεσταίνεται πιο γρήγορα και ο παραγόμενος ατμός είναι πλουσιότερος χωρίς κίνδυνο να πάρουμε καμένο.
Διαγνωστικό Σύστημα Σφαλμάτων. Τέλος οι κρυπτογραφημένες ενδείξεις λαθών τύπου Ε1. Τα μηνύματα σφαλμάτων κυλούν στα αγγλικά στο επάνω μέρος της οθόνης. Ταυτόχρονα προτείνονται ενέργειες για τη διόρθωση του προβλήματος.
ΚαινοτομίεςΜετρητής μπαταρίας. Το Ρ3 δεν δείχνει την υπολειπόμενη ενέργεια μετρώντας την τάση της μπαταρίας όπως τα άλλα mod. Λειτουργεί όπως οι υπολογιστές ταξιδιού των αυτοκινήτων που μας δείχνουν τα χιλιόμετρα που μπορούν να διανυθούν με βάση την ταχύτητα και τις στροφές του κινητήρα. Έτσι το Provari μας δείχνει πόση ενέργεια είναι διαθέσιμη για τον ατμοποιητή και όχι στην μπαταρία. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί με 15W να βλέπουμε την μπαταρία στο 50% αλλά αν μειώσουμε στα 10W το ποσοστό να ανέβει στο 80% (τυχαίο παράδειγμα). Επίσης μπορεί να δούμε 90% βάζοντας μια καλή φρεσκοφορτισμένη μπαταρία αλλά να πέσει στο 40% αν βάλουμε μια φρεσκοφορτισμένη αλλά αδύναμη μπαταρία. Στις παραμέτρους του υπολογισμού μπαίνουν και οι επαφές/ελατήριο. Αν είναι βρώμικο θα πάρετε χαμηλότερη ένδειξη με την ίδια μπαταρία.
IQ. Δεν είναι δείκτης ευφυίας αλλά η ποιότητα εισόδου (Input Quality). Μας δείχνει πόσο υψηλό και ποιοτικό ρεύμα έχουμε στη διάθεσή μας. Αυτό εξαρτάται από την καθαρότητα των επαφών, τάση ελατηρίου και ποιότητας μπαταρίας. Αν βάλουμε μια δυνατή μπαταρία και έχουμε χαμηλό IQ τότε θα πρέπει να καθαρίσουμε τις επαφές μας. Αν οι επαφές μας είναι καθαρές και η μπαταρία φρεσκοφορτισμένη αλλά έχουμε πάλι χαμηλό IQ είναι καιρός να αγοράσουμε νέα μπαταρία.
Το IQ είναι η καρδιά του νέου P3. Ο μετρητής της μπαταρίας στηρίζεται επάνω του καθώς και η αυτόματη μείωση ισχύος που θα δούμε στην ασφάλεια παρακάτω.ΑσφάλειαΕίναι το ασφαλέστερο mod στον κόσμο. Απλά πράγματα.
Έχει προστασία από βραχυκύκλωμα, από ανάποδη τοποθέτηση μπαταρίας, αυτόματο κόφτη 16sec αν είναι πατημένο το κουμπί και κλείνει αυτόματα αν ανέβει η θερμοκρασία.
Όλα τα παραπάνω επιτηρούνται από το IQ. Ακόμη κι αν θέλετε να ατμίσετε μέσα στα επιτρεπόμενα όρια... Big Brother is watching. Αν αντιληφθεί ότι το ρεύμα εισόδου δεν έχει την ανάλογη ποιότητα ή η θερμοκρασία είναι υψηλή θα μειώσει την ισχύ εξόδου και θα βγάλει προειδοποιητικό μήνυμα.
Όπως διατείνεται η Provape θα ατμίσετε μόνο αν είναι ασφαλές να ατμίσετε.
Στη χρήσηΠραγματικά το χάρηκα αυτό το mod άσχετα με τα προβλήματα που έβγαλε. Έχει όπως και ο προκάτοχός του το ίδιο, σταθερό και δυνατό άτμισμα μέχρι τελευταίου mAh της μπαταρίας.
Οι ατμοποιητές δένουν όμορφα επάνω του χάρη στον αυτορυθμιζόμενο πόλο και το flat καπάκι. Το μικρό σκαλοπάτι λόγω της διαμέτρου των 22.9mm προσωπικά δεν με ενόχλησε καθόλου. Σίγουρα θα βγουν καπάκια που θα το εξαλείφουν για όποιον το επιθυμεί. Τα αφαιρούμενα δαχτυλίδια ανοίγουν το δρόμο για υβριδικούς ατμοποιητές ή αντάπτορες που θα μειώνουν ακόμη περισσότερο το συνολικό ύψος.
Επιτέλους παίζει με όλες τις μπαταρίες με βυζί ή χωρίς.
Η οθόνη του είναι μικρή αλλά ευδιάκριτη. Μπορώ να τη δω χωρίς γυαλιά κι αυτό είναι το πιο κολακευτικό που μπορώ να πω.
Θα εξηγήσω αναλυτικά το μενού λειτουργιών σε βίντεο που ελπίζω να ανεβάσω σύντομα. Είναι φανερό ότι έχει πέσει πολύ σκέψη για να γίνει το μενού όσο το δυνατόν πιο εύχρηστο με δεδομένο ότι υπάρχει μόνο ένα κουμπί. Τελικά συνηθίζεται αλλά γίνονται αισθητές κάποιες ελλείψεις. Δεν υπάρχει για παράδειγμα επιλογή "Πίσω" που να σε πηγαίνει στο προηγούμενο επίπεδο. Έτσι δεν μπορείς να μπεις στις ρυθμίσεις οθόνης, να αλλάξεις τη φωτεινότητα και μετά να αλλάξεις την ταχύτητα κύλισης. Μετά την αλλαγή της φωτεινότητας σε πετάει έξω και πρέπει να ξαναμπείς στις ρυθμίσεις οθόνης για την επόμενη αλλαγή.
Πολλοί το κατηγορούν ότι φθάνει μέχρι τα 20 watt (άσχετα αν οι ίδιοι δεν έχουν ξεπεράσει τα 10W). Όσοι επιθυμούν 30-40-100W για να τα καμαρώνουν, το P3 δεν τους κάνει. Ποτέ η Provape δεν απευθύνθηκε σε όλους τους ατμιστές. Το θέμα ασφάλειας προέχει και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δέχεται μπαταρίες 18350 που δεν σηκώνουν τέτοια watt. Η Evolv στο DNA20 προτείνει μπαταρίες με αποφόρτιση τουλάχιστον 7Α ενώ στο DNA30 με 12Α. Επομένως η Provape έπρεπε να πάρει μια απόφαση. Ή να βγάλει ένα δυνατότερο Ρ3 μόνο για μπαταρίες 18650 ή να περιοριστεί στα 20W και να παίζει με όλες τις μπαταρίες. Θα μπορούσε βέβαια να βγάλει 30 watt και να εμπιστευτεί ότι ο χρήστης δεν θα ανεβάσει πάνω από τις δυνατότητες της μπαταρίας του. Το τελευταίο προφανώς αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
Τα 3Α ήταν το τρίπτυχο επιτυχίας των μέχρι τώρα εκδόσεων: Αξιοπιστία ρευμάτων, Αντοχή στο χρόνο, Ασφάλεια. Κι όλα αυτά σε μικρές διαστάσεις. Η έκδοση 3 διατηρεί και βελτιώνει σε πολλούς τομείς αυτά τα χαρακτηριστικά. Αλλά όχι σε όλους. Η ακρίβεια των ρευμάτων του P2.5 παραμένει παροιμιώδης.
Η παρακάτω μέτρηση είναι με φθηνό 510 βολτομετράκι οπότε η τάση υπό φορτίο δεν είναι ακριβής αλλά προσέξτε κατά πόσο δίνουν ίδιο ρεύμα με γεμάτη και άδεια μπαταρία. Η μέτρηση με άδεια μπαταρία είναι η τελευταία τζούρα που έδωσαν.
Μόλις πήρα το P3 beta από το
e-smokers και μέχρι να φθάσω στο αυτοκίνητο είχα καρφώσει ήδη επάνω μπαταρία και ατμοποιητή. Μια γρήγορη επίσκεψη σε πελάτη και μετά σπίτι. Δεν πρέπει να έκανα πάνω από 1.5 ώρα αλλά όταν έφθασα σπίτι η μπαταρία έλεγε empty (AW 18350 και στο Ρ2.5 μου κρατάει 3-4 ώρες). Καθάρισα καλά όλες τις επαφές, τέντωσα ελατήριο κι έβαλα επάνω μια 18650 Efest μοβ. Σε 4 ώρες είχε πει το ποίημα κι άρχισαν να μπαίνουν ψύλλοι στα αυτιά μου. Βγάζοντας και ξαναβάζοντας τη μπαταρία 2-3 φορές ο χρόνος ανέβηκε στις 5.15 ώρες.
Γενικά το Ρ3 έχει απροσδιόριστη συμπεριφορά με τις μπαταρίες. Βάζεις φρεσκοφορτισμένη μπαταρία και σου τη δείχνει στα 80%. Μετά από 2 ώρες μπορεί να είναι στο 5% και να σου κρατήσει εκεί άλλη 1-1.5 ώρα. Σου δείχνει empty, βγάζεις και βάζεις ξανά τη μπαταρία και πάει στο 25%.
Υποψιάζομαι ότι κατά μεγάλο μέρος ευθύνεται το μαλακό και μικρό ελατήριο αλλά και η ρύθμιση του IQ. Το IQ βλέπει ότι ανεβαίνει η θερμοκρασία ή δεν υπάρχει καλή αγωγιμότητα και περιορίζει ή κόβει το ρεύμα. Έκανα ένα μικρό συγκριτικό αυτονομίας μεταξύ Ρ3 και 2.5 με αντίσταση 1.5Ω, 11 watt και μετρώντας με την ίδια μπαταρία. Το Ρ3 έδωσε 40% λιγότερη αυτονομία! Έβαλα στο Ρ3 το κάτω καπάκι και ελατήριο του 2.5 και η αυτονομία βελτιώθηκε κατά 30% παραμένοντας όμως 10% λιγότερη. Οι μετρήσεις έγιναν με τζούρες όχι με χρόνο. Με αντίσταση 2.5Ω τα πήγε θαυμάσια (με το δικό του ελατήριο) κι έδωσε 5% καλύτερη αυτονομία από το 2.5. Υποθέτω ότι σ' αυτή την περίπτωση επειδή τα αμπέρ είναι λιγότερα και άρα η θερμοκρασία χαμηλότερη το IQ είναι λιγότερο παρεμβατικό.
Επικοινώνησα με τον David της Provape ο οποίος μου είπε ότι έχουν αρκετές ιδέες για τη βελτίωση του ελατηρίου στο τελικό προϊόν.
Αυτά μέχρι στιγμής. Υπόσχομαι να ανεβάσω σύντομα ένα βιντεάκι που θα εξηγώ τα μενού κι όλα τα υπόλοιπα που αναφέρω.
Απλά να έχετε υπόψη σας ότι αυτή είναι beta έκδοση. Βγήκε για να επισημανθούν και να διορθωθούν τα προβλήματα που θα προκύψουν. Οι παρατηρήσεις μου ισχύουν μόνο για αυτή τη δοκιμαστική έκδοση και σε καμία περίπτωση για το τελικό προϊόν που θα κυκλοφορήσει.