Διαβάζω από εχθές την οδηγία και θα παρουσιάσω αρχικά την γενική μου αίσθηση και στη συνέχεια κάποια συγκεκριμένα της τμήματα.
Η συγκεκριμένη οδηγία, αποτελεί την ταφόπλακα του ατμίσματος, τουλάχιστον με τον τρόπο που σήμερα το γνωρίζουμε και συμφωνώντας με την άποψη του Atmos, διαφαίνεται η ξεκάθαρη πρόθεση το αντικείμενο αυτό να πέσει στην αγκαλιά της παραδοσιακής καπνοβιομηχανίας με τους παλιούς ή και με τους νέους συνεργάτες της (ο νοών νοήτω). Αποτελεί ξεκάθαρη προσπάθεια τροχοπέδης του ατμισμού καθώς με τους περιορισμούς που επιβάλονται η είσοδος νέων ατμιστών θα είναι δυσχερής. Ωστόσο και οι παλαιότεροι ατμιστές θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα εφόσον με τη ρύθμιση των διασυνοριακών πωλήσεων, είναι σχεδόν ανέφικτη η εξεύρεση συσκευών που δεν πληρούν την οδηγία. Βέβαια επειδή υπάρχουν αρκετά κενά και ασάφειες, βασικά θέματα θα είναι θέματα ερμηνείας και επειδή όπως ορίζονται και καθορίζονται είναι εξαιρετικά δύσκολο να λειτουργήσουν, θα έρθουν πρόσθετες οδηγίες που στοτέλος θα στανταριστούν οι συσκευές σε 2-3 βιομηχανικά πρότυπα και θα κυκλοφορούν μόνο αυτές στα περίπτερα, όπως συμβαίνει με τα παραδοσιακά τσιγάρα.
Επειδή η οδηγία αυτή έρχεται καθυστερημένα και τους ξέφυγε τελείως η ανάπτυξη του ατμίσματος, δεν θα μπορούσαν άμεσα και ευθέως να την θέσουν υπό τον έλεγχο που θα ήθελαν τα συμφέροντα που κινούν τα νήματα στο παρασκήνιο, έτσι θα το κάνουν βήμα βήμα με τελικό σκοπό και στόχο τον προαναφερόμενο.
Τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις Η.Τ. που ήδη λειτουργούν, στην μεγάλη τους πλειοψηφία θα ανγκαστούν να κλείσουν αφού η συμμόρφωση με αυτήν, είτε θα είναι ανέφικτη είτε θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή.
Ξεκάθαρα πια ορίζεται πως το Η.Τ. είναι συναφές προϊον του καπνού.
Άρθρο 1
Αντικείμενο
στ) τη διάθεση στην αγορά και την επισήμανση ορισμένων προϊόντων συναφών με τα προϊόντα καπνού, συγκεκριμένα των ηλεκτρονικών τσιγάρων και των περιεκτών επαναπλήρωσηςκαι των φυτικών προϊόντων για κάπνισμα,
Κάτι που προφανώς είναι και αντιεπιστημονικό, αλλά και εντελώς αυθέρετα ορισμένο κατά παράβαση και παραβίαση κάθε έννοιας χρήσης των όρων "προϊόντος" και "συνάφειας". Εδώ έχουμε ξεκάθαρα την λογική του "αποφασίζουμε και διατάζουμε" αφού εμείς οι εκπρόσωποί σας που μας στείλατε να σας εκπροσωπούμε, έτσι γουστάρουμε.
Αυτό νομίζω πως νομικά μπορεί να προσβληθεί χωρίς βέβαια να είμαι γνώστης των διαδικασιών που πρέπει να ακολουθηθούν. Αυτό είναι και η αρχή του παντός. Όπως τόσο εγώ όσο και άλλοι συμφορουμίτες έχουμε γράψει, ο επίσημος χαρακτηρισμός αλλά και ο συσχετισμός με το κάπνισμα και τον καπνό, μοιραία οδηγεί και θα οδηγήσει περαιτέρω σε επιθετικές λογικές και πολιτικές ενάντια στον ατμισμό. Αυτό φαίνεται και πολύ ξεκάθαρα στην οδηγία, αφού εντός της ειδικής ρύθμισης που αφορά τα Η.Τ. γίνονται παραπομπές σε άρθρα που αφορούν γενικά τα προϊόντα καπνού,τόσο για τις διασυνοριακές πωλήσεις, όσο και για την συσκευασία και τις σημάνσεις, όσο και σε άλλα θέματα.
Άρα είναι πρώτης γραμμής ζήτημα η πάλη μας ενάντια στην κατηγοριοποίηση αυτή. Βεβαίως και έχουμε ηττηθεί, αλλά έχουμε ηττηθεί γιατί δεν δώσαμε καμία μάχη. Τόσο σε οργανωμένο επίπεδο ατμιστών, όσο και σε επίπεδο εμπόρων και φυσικά δεν αναφέρομαι στον ΣΕΕΗΤ και στα συμφέροντα που αυτός εκπροσωπεί και που τα δικά μου ως εμπόρου καθόλου δεν ταυτίζονται με τα δικά του.
Από τους Έλληνες ευροβουλευτές, όλοι τους πλην ενός, ψήφισαν ενάντια στον διαχωρισμό της οδηγίας για τα Η.Τ από τα λοιπά προϊόντα καπνού. Όπως άλλωστε έγραψε ο εκπρόσωπος του ΣΕΕΗΤ, μάλλον έκανε καλή δουλειά στις επαφές που είχε όλο το προηγούμενο διάστημα με τους ευρωβουλευτές μας. Ο ένας που ψήφισε αποχή ήταν ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αυτό έγινε κάτω από την δική μου προσωπική παρέμβαση την τελευταία στιγμή, δηλαδή εχθές, αφού εξήγησα όσο καλύτερα μπορούσα τις θέσεις των ατμιστών. Δυστυχώς εαν γνώριζα μερικές μέρες πριν, πως εχθές θα γινόταν η ψηφοφορία, ίσως η "αποχή" να ήταν "ναι" στο θέμα του διαχωρισμού. Επίσης όλοι οι Έλληνες ευρωβουλευτές ψήφισαν "ΝΑΙ" στην οδηγία πλην των βουλευτών του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ.
Αυτά δεν τα αναφέρω για να περιαυτολογήσω, τα αναφέρω για να καταδείξω πως οι μάχες χάνονται επειδή δεν δίνονται και κυρίως δεν δίνονται οργανωμένα και κυρίως απέναντι στην οργάνωση των άλλων, αυτών που θέλουν το Η.Τ. αλλιώς από το πως το θέλουμε εμείς.
Είναι λυπηρό, είναι θλιβερό είναι χυδαίο ίσως, σε ένα forum σχεδόν 10.000 μελών με τουλάχιστον 500 ενεργά μέλη, να έχουν συγκεντρωθεί μόλις 70 υπογραφές υποστήριξης της EFVI. Δείχνει ανευθυνότητα, δείχνει ελαφρύτητα, δείχνει ωχαδερφισμό, δείχνει την γνωστή Ελληνική νοοτροπία "νταξ μωρέ, εγώ θα την παλέψω".
Για να δούμε λοιπόν πόσο θα την παλέψει.
Ορισμοί
16) «ηλεκτρονικό τσιγάρο»: προϊόν που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κατανάλωση ατμού που περιέχει νικοτίνη με επιστόμιο ή στοιχείο του εν λόγω προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου του περιέκτη, του δοχείου και της συσκευής χωρίς περιέκτη ή δοχείο. Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα μπορούν να είναι μιας χρήσεως ή επαναπληρώσιμα μέσω περιέκτη επαναπλήρωσης και δοχείου ή επαναπληρώσιμα με περιέκτες μιας χρήσεως,
Όποιος λοιπόν νομίζει πως επειδή θα κρατάει μια μπαταριοθήκη box θα υποστηρίζει πως αυτό δεν είναι Η.Τ. μάλλον γελιέται. (ελπίζω να διαψευστώ).
Άρθρο 18
Διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις προϊόντων καπνού
1. Τα κράτη μέλη μπορούν να απαγορεύουν τις διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις προϊόντων καπνού στους καταναλωτές. Τα κράτη μέλη συνεργάζονται για την πρόληψη των πωλήσεων αυτών. Τα καταστήματα λιανικής πώλησης που πραγματοποιούν διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις προϊόντων καπνού δεν μπορούν να προμηθεύουν τους καταναλωτές με αυτά τα προϊόντα στα κράτη μέλη όπου έχουν απαγορευθεί οι εν λόγω πωλήσεις. Τα κράτη μέλη που δεν απαγορεύουν τις πωλήσεις αυτές απαιτούν από τα καταστήματα λιανικής πώλησης που προτίθενται να πραγματοποιήσουν διασυνοριακές πωλήσεις εξ αποστάσεως σε καταναλωτές που βρίσκονται στην Ένωση να εγγραφούν στα μητρώα των αρμόδιων αρχών του κράτους μέλους στο οποίο είναι εγκατεστημένο το κατάστημα λιανικής πώλησης και του κράτους μέλους στο οποίο βρίσκονται οι πραγματικοί ή δυνητικοί καταναλωτές. Απαιτείται από τα καταστήματα λιανικής πώλησης που είναι εγκατεστημένα εκτός της Ένωσης να εγγραφούν στα μητρώα των αρμόδιων αρχών του κράτους μέλους στο οποίο βρίσκονται οι πραγματικοί ή δυνητικοί καταναλωτές. Όλα τα καταστήματα λιανικής πώλησης που προτίθενται να πραγματοποιήσουν διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις υποβάλλουν στις αρμόδιες αρχές κατά την εγγραφή τους τουλάχιστον τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) ονομασία ή εταιρική επωνυμία και μόνιμη διεύθυνση του τόπου δραστηριότητας από τον οποίο θα γίνεται η παροχή των προϊόντων καπνού,
β) την ημερομηνία έναρξης της δραστηριότητας παροχής προϊόντων καπνού για διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις σε καταναλωτές μέσω υπηρεσιών της κοινωνίας της πληροφορίας, όπως ορίζονται στο άρθρο 1 παράγραφος 2 της οδηγίας 98/34/ΕΚ,
γ) τη διεύθυνση του ιστοτόπου ή των ιστοτόπων που χρησιμοποιούνται για τον εν λόγω σκοπό και κάθε σχετική πληροφορία για τον εντοπισμό του ιστοτόπου.
2. Οι αρμόδιες αρχές των κρατών μελών διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στον κατάλογο όλων των καταστημάτων λιανικής πώλησης που έχουν εγγραφεί στα μητρώα τους. Όταν παρέχεται πρόσβαση στον εν λόγω κατάλογο, τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι τηρούνται οι κανόνες και οι διασφαλίσεις που προβλέπονται στην οδηγία 95/46/ΕΚ. Τα καταστήματα λιανικής πώλησης μπορούν να αρχίσουν να διαθέτουν στην αγορά προϊόντα καπνού μέσω διασυνοριακών εξ αποστάσεως πωλήσεων μόνο όταν έχουν λάβει επιβεβαίωση της εγγραφής τους στη σχετική αρμόδια αρχή.
3. Τα κράτη μέλη προορισμού των προϊόντων καπνού που πωλούνται μέσω διασυνοριακών εξ αποστάσεως πωλήσεων μπορούν να απαιτήσουν από το κατάστημα λιανικής πώλησης που τα προμηθεύει να ορίσει ένα φυσικό πρόσωπο ως υπεύθυνο να επαληθεύει - προτού τα προϊόντα καπνού φτάσουν στον καταναλωτή - ότι συνάδουν με τις εθνικές διατάξεις που έχουν θεσπιστεί κατ’ εφαρμογή της παρούσας οδηγίας στο κράτος μέλος προορισμού, αν η επαλήθευση αυτή είναι αναγκαία για να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση και να διευκολυνθεί η επιβολή της νομοθεσίας.
4. Τα καταστήματα λιανικής πώλησης που πραγματοποιούν διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις διαθέτουν σύστημα επαλήθευσης ηλικίας, το οποίο επαληθεύει, κατά τη στιγμή της πώλησης, ότι ο καταναλωτής που αγοράζει το προϊόν έχει το απαιτούμενο ελάχιστο όριο ηλικίας που προβλέπεται από το εθνικό δίκαιο του κράτους μέλους προορισμού. Το κατάστημα λιανικής πώλησης ή το φυσικό πρόσωπο που έχει οριστεί κατά την παράγραφο 3 υποβάλλει στις αρμόδιες αρχές του εν λόγω κράτους μέλους περιγραφή των λεπτομερειών και της λειτουργίας του συστήματος επαλήθευσης ηλικίας.
Δηλαδή (ακόμη και αν το κράτος μέλος δεν απαγορεύσει την διασυνοριακή πώληση), το κάθε e-shop οφείλει να έχει ενταχθεί σε μητρώο καταστημάτων στο εν λόγω κράτος και τα προϊόντα που θα πουλήσει, οφείλουν να διέπωνται από τις προδιαγραφές της οδηγίας (θα δείτε παρακάτω). Άρα αν το πρϊόν δεν έχει φάκελο στο κράτος, θα τρώει πόρτα στο τελωνείο.
Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης υποβάλλουν κοινοποίηση στις αρμόδιες αρχές για τυχόν σχετικά προϊόντα που προτίθενται να θέσουν στην αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τους περιέκτες επαναπλήρωσης που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά στις …* η κοινοποίηση υποβάλλεται εντός έξι μηνών από την εν λόγω ημερομηνία. Υποβάλλεται νέα κοινοποίηση για κάθε ουσιαστική τροποποίηση του προϊόντος.
Ανάλογα με το αν το προϊόν είναι ηλεκτρονικό τσιγάρο ή περιέκτης επαναπλήρωσης, η κοινοποίηση περιέχει τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) την επωνυμία και τα στοιχεία επικοινωνίας του κατασκευαστή, του υπεύθυνου νομικού ή φυσικού προσώπου εντός της Ένωσης και, κατά περίπτωση, του εισαγωγέα στην Ένωση,
β) κατάλογο όλων των συστατικών που περιέχονται στο προϊόν και όλων των εκπομπών από τη χρήση του, ανά μάρκα και τύπο, συμπεριλαμβανομένων των ποσοτήτων αυτών,
γ) τοξικολογικά δεδομένα που αφορούν τα εν λόγω συστατικά και εκπομπές των προϊόντων,, μεταξύ άλλων όταν θερμαίνονται, αναφέροντας, συγκεκριμένα, τις επιπτώσεις τους στην υγεία των καταναλωτών, όταν εισπνέονται, και συνεκτιμώντας, μεταξύ άλλων, τυχόν επιπτώσεις εθισμού,
δ) πληροφορίες σχετικά με τη δοσολογία και την πρόσληψη νικοτίνης όταν το προϊόν καταναλώνεται υπό κανονικές ή ευλόγως προβλέψιμες συνθήκες,
ε) περιγραφή των συστατικών του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου, κατά περίπτωση, του μηχανισμού ανοίγματος και επαναπλήρωσης του ηλεκτρονικού τσιγάρου ή του περιέκτη επαναπλήρωσης,
στ) περιγραφή της διαδικασίας παραγωγής, μεταξύ άλλων εάν περιλαμβάνει την εν σειρά παραγωγή, και δήλωση ότι η διαδικασία παραγωγής πληροί τις απαιτήσεις του παρόντος άρθρου,
ζ) δήλωση ότι ο κατασκευαστής και ο εισαγωγέας φέρουν την πλήρη ευθύνη για την ποιότητα και την ασφάλεια του προϊόντος, όταν διατίθεται στην αγορά και χρησιμοποιείται υπό κανονικές ή ευλόγως προβλέψιμες συνθήκες.
Όταν τα κράτη μέλη θεωρούν ότι οι πληροφορίες που υποβάλλονται είναι ελλιπείς, έχουν δικαίωμα να αιτούνται τη συμπλήρωση των σχετικών πληροφοριών.
Τα κράτη μέλη μπορούν να επιβάλλουν αναλογικά τέλη στους κατασκευαστές και εισαγωγείς προϊόντων καπνού για την παραλαβή, την αποθήκευση, τον χειρισμό και την ανάλυση των πληροφοριών που υποβάλλονται σε αυτά.
Άρα, όσα καταστήματα κάνουν δικές τους εισαγωγές, το ξεχνάνε πλέον!!! Εισαγωγείς, μεγαλέμποροι χονδρέμποροι και σφώς περιορισμός της γκάμας και της ποικιλίας, αύξηση τιμής, μονοπώλια, καρτέλ και ή μπαίνεις στο μαντρί, ή κλείνεις!!!!
Βέβαια να μην μιλήσω για το ότι, συσκευή με σταθερή δόση απλά δεν υπάρχει!!!!
Κλείνω κάπου εδώ γιατί πραγματικά δεν χωράνε όλα σε ένα μήνυμα.