Η απάντηση είναι απλή, και τη διατύπωσε, μεταξύ πολλών άλλων, σε χαρτί ο Adam Smith (αγιασθήτω το όνομά του)πολλά χρονάκια πριν στην βίβλο των απανταχού απασχολούμενων με Οικονομολογικά επαγγέλματα, τον "Πλούτο των Εθνών": Προσφορά και ζήτηση. Μια χαρά τα λέμε εμείς στην Ελλάδα μας, αλλά μην ξεχνάμε ότι η πλειονότητα των κατασκευαστών δεν απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό αλλά κατά πλειοψηφία σε χώρες που το χρήμα ρέει.
Όλοι στην τελική θέλουμε να ατμίσουμε. Αυτό είναι το σίγουρο κοινό που έχουμε μεταξύ μας. Απο κει και πέρα, το πως θα το κάνει ο καθένας, εναπόκειται στις προσωπικές του προτιμήσεις, στο βαλάντιό του και στην "πέκα" του. Σαν το αυτοκίνητο ένα πράμα, και εγώ θα μια RS911 του 67 (είμαι και λάτρεις του κλασσικού ατμοσφαιρικού πανάθεμά με), αλλά και να μου το χάριζαν δεν μπορώ ούτε το τεκμήριο να καλύψω, ούτε να του βάζω €50 βενζίνη κάθε δύο μέρες!
Οι περισότεροι κατασκευαστές, δεν φτιάχνουν πράμα για το μέσο ατμιστή, γνωστό αυτό. Στους περισότερους από μας άρεσε η σειρά από τιτάνιο MarkBugs, αλλά το 400ρι που θέλει είναι αποτρεπτικό. Θα προτιμούσαμε ένα μποξάκι με την ίδια πλακέτα σε λιγότερο από 1/3 της τιμής. Διαφορά δεν θα βλέπαμε καθόλου στο άτμισμα, και ακόμα θα ζαχαρώναμε το τιτάνιο. Ναι κάποιες τιμές είναι απλησίαστες, όμως κανείς δεν έχει πραγματική ανάγκη τα εν λόγω εργαλεία. Αν το θέλουμε και μπορούμε, το παίρνουμε, αλλιώς συμβιβαζόμαστε με κάτι άλλο. Και εδώ έρχεται να χτυπήσει ο Κινέζος. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα μηχανικά, από τα οποία ελάχιστη άποψη έχω, αλλά επειδή θεωρώ ότι έχουν φτιαχτεί για να συνεργάζονται κυρίως με επισκευάσιμους και χαμηλής αντίστασης ατμοποιητές θεωρώ ότι είναι έξω από τα ενδιαφέροντά μου, πλην μίας περίπτωσης, No Ma'am μην τα ξαναλέμε, στην ουσία είναι σωλήνες με μπαταρία. Πράγμα που μικραίνει ακόμα περισότερο τις διαφορές με το original. Και δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσεις να με πείσεις ότι το σετάκι GGTS - Ithaka το οποίο χρυσοπλήρωσες είναι καλύτερο από το Vamo μου που πήρα κοψοχρονιά, γιατί έχουμε και οι δύο δίκιο και δεν πρόκειται να βγει άκρη. Γιατί εγώ δεν τα γουστάρω τα μηχανικά και γιατί δεν την παλεύω να στρίβω φυτίλια και να λύνω τον ατμοποιητή σε 3725 κομμάτια. Ούτε θα χρησιμοποιήσω ποτέ το GGTS με Τ3 γιατί ξέρω ότι θα απογοητευτώ, αφού μία Twist θα μου δώσει κάτι κοντύτερα σε αυτό που εγώ ψάχνω. Αν όμως μου τη βαρέσει και αποφασίσω να την ψάξω με μηχανικά και επισκευάσιμο, τη ματιά μου θα τη ρίξω κατά Κίνα, τουλάχιστον για μοντ, γιατί ξέρω ήδη ότι αν παίξω με επισκευάσιμο, η πρώτη μου απόπειρα θα είναι με Spheroid.
Επειδή δεν θέλω να το μετατρέψω το νήμα σε σύγκριση μηχανικών/ηλεκτρονικών, επισκευάσιμων/εργοστασιακών, GGTS/όλου του υπόλοιπου πλανήτη, κλείνω με το εξής:
Ο Κινέζος κάνει την εξής εκπληκτική επιχειρηματική κίνηση, εκμεταλλεύεται το μηδαμινό του κόστος παραγωγής για να καλύψει το κενό που αφήνει η αγορά για προϊόντα εφάμιλλα των ακριβών. Και δεν μας αναγκάζει να τον προτιμήσουμε, μας δίνει την επιλογή. Και καλά κάνει. Γιατί το να κυκλοφορήσω στην Κέρκυρα με τον κλόνο GGTS ή με την Καραβέλα, την ίδια αντίδραση θα συναντήσω "τι μαρκούτσι είναι αυτό?". Το να πάω σε ένα vapefest στις ΗΠΑ όμως, αλλάζει το πλάνο, ανάλογα βέβαια με το τι θέλω να δείξω!
Ελπίζω να μην σας κούρασα και θέλω να διευκρινήσω ότι δεν θέλω ούτε αντιπαράθεση να δημιουργήσω, ούτε να προσβάλλω κανέναν, ιδιοκτήτη ή κατασκευαστή. Για μένα, έχουμε όλοι δίκιο, από την δική μας πλευρά. Και καλά κάνουμε και χαλάμε 20-30-50-100-200-500 ευρώ για κάτι που το γουστάρουμε.