vaping.gr

Προειδοποίηση

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το site και η δημόσια συζήτησή μας απευθύνεται μόνο σε άτομα ήδη εξαρτημένα στη νικοτίνη τα οποία ενδιαφέρονται να πληροφορούνται για θέματα γύρω από το άτμισμα και είναι άνω των 18 ετών


Προς τους ενήλικες: Το μήνυμα αυτό δεν θα είναι ορατό μετά την εγγραφή σας στο φόρουμ

727 επισκέπτες, 5 χρήστες
Tem, Methodios, Blackwolf, Milarepa, manoslykos

Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;

Αποσυνδεδεμένος panos

  • *****
  • 2780
  • Φύλο: Άντρας
  • Πολιτης διεφθαρμένης φορομπανανίας τρίτης διαλογής
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #15 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 16:02 »
εδώ ο χρήστης πρέπει να γνωρίζει κάποια πράγματα , εάν όχι καλό θα ήταν να μάθει μερικά πράγματα και να μη τις δουλεύει ελεφραν τη καρδίαν (τι ζητάω να μου πεις... )
Θα συμφωνήσω.
Με οτιδήποτε και να ασχοληθείς που ξεφεύγει απο τον κύκλο της μεχρι τωρα γνωσης και εμπειρίας σου χρειάζεσαι ψάξιμο και εκπαίδευση...
Πολλοί δυστυχώς δεν υποψίάζονται καν ότι υπάρχει κίνδυνος στο θέμα...

Αποσυνδεδεμένος smartmedia

  • *
  • 81
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #16 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 16:10 »
Παίδες δεν είναι τυχαίο που έχουνε βγάλει PCB για μπαταρίες, εγω πάντως unprotected δεν έχω πάρει κι ούτε προκειται. Η αναφορές εδώ για τις μπαταρίες είναι απλά τρομακτικές ακόμα και σαν σενάριο.

Αποσυνδεδεμένος jimkaldi

  • **
  • 403
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #17 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 16:27 »
τουλαχιστον υπαρχει καμια ενδειξη πριν συμβει κατι τετοιο? μεγαλη θερμοκρασια ας πουμε?

ναι αλλα δεν ειναι παντα ανιχνευσιμη ευκολα ... πχ στην φορτιστη το ελεγχεις ...μεσα σε μπαταριοθηκη ομως?
και φυσικα σε βραχυκυκλωμα γινεται μπομπα !

και κατι που σπανια αναφερεται ειναι ο τροπος καταστροφης αυτων των μπαταριων ...
δηλ θα πρεπει πρωτα να αποφορτιζονται με προσοχη και μετα να πετιουνται


Αποσυνδεδεμένος daywalker06

  • ***
  • 746
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #19 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 16:32 »
ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ, ΔΕΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ
ΤΙΣ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Αποσυνδεδεμένος panos

  • *****
  • 2780
  • Φύλο: Άντρας
  • Πολιτης διεφθαρμένης φορομπανανίας τρίτης διαλογής
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #20 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 16:33 »
ναι αλλα δεν ειναι παντα ανιχνευσιμη ευκολα ... πχ στην φορτιστη το ελεγχεις ...μεσα σε μπαταριοθηκη ομως?
Και στη φόρτιση το ελέγχεις αν είσαι μπροστά.
ελπίζω να μη βάζετε το βράδι τις μπαταρίες για φόρτιση και να πέφτετε για ύπνο!
Εγώ ουτε eGo μπαταρία δεν βαζω να φορτίσει αν δεν είμαι παρών!

Δηλαδή για να σου συμβεί κάτι τέτοιο πρέπει να είσαι οοοοοο γκαντέμης.Τι να πω.
Μακριά απο μας παιδιά
Να ένα πιο απλό σενάριο.
2 Unprotected cr123 σε ένα mod όπου έχεις ενα repairable ατμοποιητή πχ τον Α2Τ και το σετάρισμα που του έκανες βραχυκυκλώσει.
Αν καεί γρήγορα ο πιο αδύναμος κρίκος τη γλυτώνεις, αν όχι....
και με 1 μπαταρία
1 18650 protected που το κυκλωμα της αποτυγχάνει. Τα υπόλοιπα ίδια
η 1 18350 unprotected κτλ...

Πως αποτυγχάνει το κύκλωμα προστασίας? Απο το ecf:
- The protection electronics can fail due to being zapped by static, or a faulty charger - so the battery is rendered unsafe and there is no indication of this.
Δηλ. το κυκλωμα προστασίας μπορεί να καταστραφεί απο στατικό ηλεκτρισμό ή απο ελαττωματικό φορτιστή, ετσι η μπαταρία γίνεται επικίνδυνη
χωρίς να έχουμε καμμία ένδειξη γι αυτό....


ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ, ΔΕΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ
ΤΙΣ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ


Απορία μου. Παλιές eGo αλλά και απλές λιθίου τι έχω ριξει στους ειδικούς καδους της Α.Φ.Η.Σ. για ανακύκλωση.
Εχουν εμπειρία απο ανακύκλωση μπαταριών λιθίου ή θα πάθουν κανένα ατύχημα?



« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 01, 2012, 16:55 από panos »

Αποσυνδεδεμένος alexmach

  • *****
  • 2936
  • Φύλο: Άντρας
  • Dulcius Ex Asperis
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #21 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 16:59 »
The protection electronics can fail due to being zapped by static, or a faulty charger - so the battery is rendered unsafe and there is no indication of this.

Που πρακτικα για εμάς τους κοινούς θνητούς σημαίνει οτι η προμηθεια IMR μπαταριών που ειναι διαφορετικής χημείας, είναι λίγο μονόδρομος.
Προσωπικά παντως, εξ αρχής οταν πρωτοσκέφτηκα για μόντ, και χωρίς να εντρυφήσω ιδιαίτερα στο θέμα μπαταριών, οι IMR ΗΤΑΝ και εξακολουθούν να ειναι μονόδρομος.

Αποσυνδεδεμένος jimkaldi

  • **
  • 403
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #22 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 17:08 »
ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ, ΔΕΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ
ΤΙΣ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ


επειδη οι μπαταριες αυτες σαν "ἁχρηστες" οταν τις ανακυκλωνεις δηλ εχουν φορτιο (ταση) ειναι σχετικα ευκολο να ανακυκλωνεις ""βεγγαλικα"" θετοντας σε κινδυνο αλλους  :)
χρειαζονται αποφορτιση πριν !!η οποια επισης θελει προσοχη για να γινει

Αποσυνδεδεμένος panos

  • *****
  • 2780
  • Φύλο: Άντρας
  • Πολιτης διεφθαρμένης φορομπανανίας τρίτης διαλογής
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #23 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 17:14 »
Και εγώ AW IMR χρησιμοποιώ πλέον τις σπάνιες φορές που έχω σε λειτουργία mod και όχι eGo μπαταρίες..
Οι άλλες που είχα παλιά ανακυκλωθηκαν.
Ομως και αυτές είναι safer chemistry όχι safe chemistry και λόγω του μεγάλου C-rating που εχουν είναι ικανες να δώσουν πολύ ρευμα σε βραχυκύκλωμα
(οπότε καλό είναι το Mod να έχει καποια προστασία απο βραχυκύκλωμα)

Αποσυνδεδεμένος tsiv

  • *****
  • 2868
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #24 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 17:42 »
Θα συμφωνήσω.
Με οτιδήποτε και να ασχοληθείς που ξεφεύγει απο τον κύκλο της μεχρι τωρα γνωσης και εμπειρίας σου χρειάζεσαι ψάξιμο και εκπαίδευση...
Πολλοί δυστυχώς δεν υποψίάζονται καν ότι υπάρχει κίνδυνος στο θέμα...

Μπράβο φίλε Πάνο. :thumpup:
Τα είπες όλα :thumpup: :thumpup:
Μακάρι να το διαβάσουν όσοι πιό πολλοί γίνεται για να μην αρπάζονται όταν λέμε
ότι η εμπειρία σε κάποια πράγματα είναι πολύ σημαντικός παράγοντας.
Εδώ εμείς που τα σπουδάσαμε (ηλεκτρονικά) και ακόμη μαθαίνουμε.
Καπου εδω μέσα έχει αναφερθεί ότι έβγαζε κάποιος την προστασία (το pcb)
για να χωράει η μπαταρία στο μοντ.
Πράγματα απαράδεκτα και επικίνδυνα.
Ελπίζω να μάθουμε όλοι όσο μπορούμε πιό πολλά πράγματα για τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε
καθημερινά και που μπορεί να επηρεάσουν ακόμα και τη σωματική μας ακεραιότητα

Ευχαριστώ για την υπομονή σας

Αποσυνδεδεμένος alexmach

  • *****
  • 2936
  • Φύλο: Άντρας
  • Dulcius Ex Asperis
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #25 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 17:50 »
Με γνόμωνα ολα αυτα λοιπόν, καθίστανται οι eGo μπαταρίες πιο ασφαλείς λόγω κυκλωματακίου? η το προαναφερθέν κυκλωματάκιο των eGo δεν εχει καμμια σχέση? Η είναι ενα προσθετο PCB? Τελικα εν ολίγοις, ΑΝ ειναι ασφαλεστερες, υπαρχει κατι που θα μπορουσε να εφαρμοστει σε ολα τα μόντ?

Αποσυνδεδεμένος WileECoyote

  • *****
  • 533
  • Φύλο: Άντρας
  • Voyage of H.M.S. Beagle - C.Darwin
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #26 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 18:46 »
Μετάφραση από το ecf (http://www.e-cigarette-forum.com/forum/reos-mods/198503-why-aw-imrs-way-go-2.html)

"Ο κρίσιμος παράγοντας για τη χρήση (επαναφορτιζόμενων μπαταριών) στα Η.Τ. μοντς είναι η βαθμολόγηση σε C (ρεύμα αποφόρτισης). Η μικρότερη τιμή για ασφαλή και αποτελεσματική χρήση στο η.τ. είναι 1amp (1000mA), αλλά το επιθυμητό είναι η τιμή αυτή να είναι μεγαλύτερη - 2 amps (2000mA) ή περισσότερο, καθώς ένας ατμοποιητής συνήθως καταναλώνει 1 με 2Α.

Πίνακας βαθμολόγησης C ανάλογα με το μέγεθος
1C ή λιγότερο: κακής ποιότητας Li-FePo4
1C (κατ'εκτίμηση) γενικά για Li-Ion, εκτός αν αναγράφεται διαφορετική τιμή
1,5C για ultra/trust/sure -fire Li-Ion
2C για AW ICR (Li-Ion)  (protected)
3c για BDL 10440 IMR (Li-Mn)
5C για BDL 14500 IMR (Li-Mn)
8C για AW 14500 και 16340 IMR (Li-Mn)
10C για AW 18650 IMR (Li-Mn)
10C για AW Li-FePo4

Οι Tenergy κλπ Li-FePo4 έχουν βαθμολόγηση C μικρότερη από 0,55Α και δεν κάνουν για χρήση σε η.τ.

Την μέγιστη αποφόρτιση βρίσκουμε με τον τύπο mAh/1000 X βαθμολόγηση C
Παράδειγμα: μιά AW IMR Li-Mn 14500 έχει χωρητικότητα 600mAh. Η βαθμολόγηση C είναι 8C, δηλαδή μπορεί να δώσει 8 φορές την χωρητικότητα της. Επομένως η μέγιστη αποφόρτιση είναι:

600 Χ 8 / 1000 = 4800 / 1000 = 4.8 amps

Αυτό δείχνει ότι είναι αρκετά δυνατή για να τροφοδοτήσει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα έναν ατμοποιητή - κάτι που μερικές 14500 δεν μπορούν να κάνουν. Με άλλα λόγια είναι λιγότερο πιθανό να σημειωθεί ανεξέλεγκτη απώλεια θερμότητας αν η μπαταρία παρουσιάσει εσωτερικό ελάττωμα την ώρα που τροφοδοτεί μια συσκευή που τραβάει σχετικά υψηλό φορτίο, όπως ο ατμοποιητής και δεν θα έχει μεγάλη πτώση της τάσης της όταν τροφοδοτεί τον ατμοποιητή.

Χρήσιμοι τύποι
Απαίτηση σε ρεύμα = τάση/αντίσταση
Π.χ. σε ένα μοντ που λειτουργεί στα 5 volt συνδέουμε έναν ατμοποιητή με αντίσταση 2.5Ω. Η απαίτηση σε ρεύμα είναι 5/2,5 = 2
άρα η μπαταρία πρέπει να παρέχει 2 amps."




(σε ένα πιο συνηθισμένο σενάριο αν σε μπαταρία 3,7 volt συνδέσουμε έναν ατμοποιητή 2,5Ω η μπαταρία πρέπει να παρέχει 3,7/2,5 = 1,48 amps (1480mA)
αν έχουμε μικρότερη αντίσταση π.χ 1,8Ω τότε η παροχή που πρέπει να δώσει η μπαταρία ανεβαίνει 3,7/1,8 = 2,05 (2050mA)

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι (πέρα από C κλπ) ότι οι μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες είναι γενικά αποδοτικές, με την προϋπόθεση ότι τα νούμερα που γράφουν πάνω ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Ως προς την ασφάλεια όμως το C παίζει ρόλο, κυρίως σε περίπτωση βραχυκυκλώματος, γιατί εκεί θα υπάρχει ταχεία αποφόρτιση. Οπότε οι AW είναι μονόδρομος, αφού μπορούν να δώσουν στιγμιαία ρεύμα πολύ περισσότερο από την χωρητικότητα τους.

Βέβαια το παραπάνω άρθρο στο παράδειγμα που δίνει για την ασφάλεια της AW 14500 υπολογίζει ότι η μπαταρία θα έχει ελάττωμα (δηλαδή χαλασμένο κύκλωμα προστασίας, αλλαγή στα χημικά της κλπ) την ώρα που θα την βάλουμε στο μοντ. Οπότε, εφόσον το κύκλωμα προστασίας λειτουργεί, οι protected μπαταρίες είναι ασφαλείς.

Αποσυνδεδεμένος ontheset

  • **
  • 357
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Μακεδονία είναι, ηταν και θα είναι Ελληνική
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #27 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 18:59 »
Λοιπον αν μιλάμε για την ιδια περιπτωση ο τυπος ειχε μια καινουργια αλλα και μια παλια στο ιδιο μοντακι.

Αποσυνδεδεμένος jimkaldi

  • **
  • 403
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #28 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 19:12 »
Με γνόμωνα ολα αυτα λοιπόν, καθίστανται οι eGo μπαταρίες πιο ασφαλείς λόγω κυκλωματακίου? η το προαναφερθέν κυκλωματάκιο των eGo δεν εχει καμμια σχέση? Η είναι ενα προσθετο PCB? Τελικα εν ολίγοις, ΑΝ ειναι ασφαλεστερες, υπαρχει κατι που θα μπορουσε να εφαρμοστει σε ολα τα μόντ?

μπαταριες Li-Mn (οι οποιες δεν εχουν προστασια γιατι δεν χρειαζονται ...συμφωνα με τους κατασκευαστες ) + κυκλωμα προστασιας στο μοντ
και κατα προτιμηση μονες μπαταριες (κατι δυσκολο στα τυπου πουρου μοντ)

αλλα για ονομα....ας μην κανουμε και την τριχα τριχια ...επειδη σκασαν 10 μπαταριες στα μερικα χιλιαδες (υποθετω πολλες) μοντς

ontheset
δεν ειναι σιγουρο και δεν ειναι η μοναδικη περιπτωση ...
αλλωστε τετοιες μπαταριες χρησιμοποιουνται κατα κορον στον μοντελισμο κι αλλου
οπως και στα λαπτοπ αλλα σ αυτα ειδικα δεν εχει σκασει καμμια ...αν αυτο σας λεει κατι

Αποσυνδεδεμένος WileECoyote

  • *****
  • 533
  • Φύλο: Άντρας
  • Voyage of H.M.S. Beagle - C.Darwin
Απ: Εκρήξεις μπαταριών: ευθύνη των κατασκευαστών ή του χρήστη;
« Απάντηση #29 στις: Φεβρουαρίου 01, 2012, 19:18 »
Λοιπον αν μιλάμε για την ιδια περιπτωση ο τυπος ειχε μια καινουργια αλλα και μια παλια στο ιδιο μοντακι.

Ακόμα κι αν συνέβη αυτό, το πρόβλημα της ασφάλειας παραμένει.
Σύμφωνοι, ορισμένους βασικούς κανόνες πρέπει να τους ξέρουμε και να τους τήρουμε, εφόσον πρόκειται για χρήση σε μοντ, η οποία είναι κάπως εκτός των προδιαγραφών τους.
Αλλά οι μπαταρίες δεν (μπορεί να) είναι προϊόν που χρειάζεται ειδικές γνώσεις για να το χρησιμοποιήσεις.

Εξάλλου αν μαζέψεις 15-20 μπαταρίες (δεν χρειάζεται και πολύς καιρός... ;)) είναι δύσκολο να θυμάσαι ποιά είναι καινούργια και ποιά παλιά.


 

Τελευταία θέματα

Τίτλος Πίνακας Απαντήσεις Εμφανίσεις Τελευταίο μήνυμα
Vaporesso Eco One 2ml Pod Kit [PODS - AIO (Όλα σε ένα)] 2 935 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 18, 2024, 14:40
από Tem
Stars, δημόσια πρόσωπα, διάσημοι και ηλεκτρονικό τσιγάρο [Άτμισμα δημοσίως] 319 114071 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 14, 2024, 11:09
από karga
MODS - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ EXPRESS Mods 2133 359664 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 14, 2024, 10:22
από camber
Κλώνοι επισκευάσιμων - Ερωτήσεις εξπρές και νέες κυκλοφορίες [Κλώνοι επισκευάσιμων] 2924 449899 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 13, 2024, 20:54
από anetost
Five Pawns mix and vape Shake and Vape 1030 110575 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 13, 2024, 20:16
από Antiprosopos
Σύρματα NiChrome, Kanthal (και άλλα πολλά) και χρήση τους σε αντιστάσεις. [Περί αντιστάσεων (τεχνικά)] 3093 374601 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 11, 2024, 02:04
από neofitosgr
Τσιγαρίσιες γεύσεις (καπνικά υγρά ή αρώματα) ΥΓΡΑ (γενικά) 1463 327910 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 08, 2024, 21:22
από madmama
Vaporesso GEN SE [Ηλεκτρονικά mods] 0 1030 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 08, 2024, 20:38
από zamploutos
Zenith -Pro & Zlide Ατμοποιητές "εμπορίου" 13 6379 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 06, 2024, 23:23
από Antiprosopos
Steam Crave Aromamizer Classic MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 20 15235 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 05, 2024, 10:27
από Giorgos F
Ambition Mods Gate MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 208 29281 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 04, 2024, 18:22
από kpoul
Steampunk by Vladimiros Shake and Vape 371 99818 Τελευταίο μήνυμα Οκτωβρίου 29, 2024, 11:10
από Giorgos F