Μετάφραση από το ecf (
http://www.e-cigarette-forum.com/forum/reos-mods/198503-why-aw-imrs-way-go-2.html)
"Ο κρίσιμος παράγοντας για τη χρήση (επαναφορτιζόμενων μπαταριών) στα Η.Τ. μοντς είναι η βαθμολόγηση σε C (ρεύμα αποφόρτισης). Η μικρότερη τιμή για ασφαλή και αποτελεσματική χρήση στο η.τ. είναι 1amp (1000mA), αλλά το επιθυμητό είναι η τιμή αυτή να είναι μεγαλύτερη - 2 amps (2000mA) ή περισσότερο, καθώς ένας ατμοποιητής συνήθως καταναλώνει 1 με 2Α.
Πίνακας βαθμολόγησης C ανάλογα με το μέγεθος
1C ή λιγότερο: κακής ποιότητας Li-FePo4
1C (κατ'εκτίμηση) γενικά για Li-Ion, εκτός αν αναγράφεται διαφορετική τιμή
1,5C για ultra/trust/sure -fire Li-Ion
2C για AW ICR (Li-Ion) (protected)
3c για BDL 10440 IMR (Li-Mn)
5C για BDL 14500 IMR (Li-Mn)
8C για AW 14500 και 16340 IMR (Li-Mn)
10C για AW 18650 IMR (Li-Mn)
10C για AW Li-FePo4
Οι Tenergy κλπ Li-FePo4 έχουν βαθμολόγηση C μικρότερη από 0,55Α και δεν κάνουν για χρήση σε η.τ.
Την μέγιστη αποφόρτιση βρίσκουμε με τον τύπο mAh/1000 X βαθμολόγηση C
Παράδειγμα: μιά AW IMR Li-Mn 14500 έχει χωρητικότητα 600mAh. Η βαθμολόγηση C είναι 8C, δηλαδή μπορεί να δώσει 8 φορές την χωρητικότητα της. Επομένως η μέγιστη αποφόρτιση είναι:
600 Χ 8 / 1000 = 4800 / 1000 = 4.8 amps
Αυτό δείχνει ότι είναι αρκετά δυνατή για να τροφοδοτήσει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα έναν ατμοποιητή - κάτι που μερικές 14500 δεν μπορούν να κάνουν. Με άλλα λόγια είναι λιγότερο πιθανό να σημειωθεί ανεξέλεγκτη απώλεια θερμότητας αν η μπαταρία παρουσιάσει εσωτερικό ελάττωμα την ώρα που τροφοδοτεί μια συσκευή που τραβάει σχετικά υψηλό φορτίο, όπως ο ατμοποιητής και δεν θα έχει μεγάλη πτώση της τάσης της όταν τροφοδοτεί τον ατμοποιητή.
Χρήσιμοι τύποι
Απαίτηση σε ρεύμα = τάση/αντίσταση
Π.χ. σε ένα μοντ που λειτουργεί στα 5 volt συνδέουμε έναν ατμοποιητή με αντίσταση 2.5Ω. Η απαίτηση σε ρεύμα είναι 5/2,5 = 2
άρα η μπαταρία πρέπει να παρέχει 2 amps."
(σε ένα πιο συνηθισμένο σενάριο αν σε μπαταρία 3,7 volt συνδέσουμε έναν ατμοποιητή 2,5Ω η μπαταρία πρέπει να παρέχει 3,7/2,5 = 1,48 amps (1480mA)
αν έχουμε μικρότερη αντίσταση π.χ 1,8Ω τότε η παροχή που πρέπει να δώσει η μπαταρία ανεβαίνει 3,7/1,8 = 2,05 (2050mA)
Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι (πέρα από C κλπ) ότι οι μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες είναι γενικά αποδοτικές, με την προϋπόθεση ότι τα νούμερα που γράφουν πάνω ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Ως προς την ασφάλεια όμως το C παίζει ρόλο, κυρίως σε περίπτωση βραχυκυκλώματος, γιατί εκεί θα υπάρχει ταχεία αποφόρτιση. Οπότε οι AW είναι μονόδρομος, αφού μπορούν να δώσουν στιγμιαία ρεύμα πολύ περισσότερο από την χωρητικότητα τους.
Βέβαια το παραπάνω άρθρο στο παράδειγμα που δίνει για την ασφάλεια της AW 14500 υπολογίζει ότι η μπαταρία θα έχει ελάττωμα (δηλαδή χαλασμένο κύκλωμα προστασίας, αλλαγή στα χημικά της κλπ) την ώρα που θα την βάλουμε στο μοντ. Οπότε, εφόσον το κύκλωμα προστασίας λειτουργεί, οι protected μπαταρίες είναι ασφαλείς.