Κριτική ηλ. Τσιγάρου NJOY NPRO
Να ευχαριστήσω τον κ. Πετρόπουλο για την ευγενική του προσφορά να δοκιμάσω το προϊόν NJOY NPRO, καθώς και την άμεση ανταπόκριση σε ό,τι του ζήτησα.
Να πω για αρχή ότι είμαι καπνιστής των 15-20 κ.τ. για 20 και πλέον έτη, καπνίζοντας ελαφρά τσιγάρα (Marlboro lights) και πιστεύω ότι συγκαταλέγομαι στου «μέτριους» καπνιστές.
Από την αρχή που ξεκίνησα το άτμισμα, δεν ήθελα να απαλλαγώ εντελώς από το κ.τ., όμως στην πορεία είδα ότι με το η.τ., μπορώ να μειώσω τα κ.τ. σε 2 με 5 την ημέρα (εδώ βρίσκομαι σήμερα) και αν το αποφασίσω (επιτέλους), θα μπορέσω να απαλλαγώ απόλυτα από το κάπνισμα των συμβατικών, με τη βοήθεια του η.τ.
Είμαι κάτοχος 4 η.τ. (evo, 901, Janty, 801) και ακόμα ενός e-healty cigarette, που «τελείωσε» στα 40 λεπτά (τα σχετικά στο φόρουμ).
Έχω ατμίσει πολλά υγρά σε όλες τις περιεκτικότητες, τελευταία όμως εδώ και 3 μήνες, προτιμώ τα υγρά με low nicotine και αυτά ζήτησα να μου στείλει ο κ. Πετρόπουλος.
Βάσει των εμπειριών μου, θα δώσω την προσωπική μου κριτική για το NPRO, η οποία είναι βέβαια υποκειμενική, αλλά θα ήθελα να πιστεύω ενδεικτική των ιδιοτήτων του προϊόντος.
Πάμε λοιπόν:
Συσκευασία:
Το προϊόν φτάνει στον καταναλωτή με μία πολύ καλαίσθητη συσκευασία, η οποία περιέχει όλα όσα χρειάζονται για να ξεκινήσει ένας αρχάριος την επαφή του με το η.τ.
2 μπαταρίες, τον φορτιστή, ένα ατμ, ανταλλακτικά φίλτρα σε όλες τις περιεκτικότητες νικοτίνης και φυσικά τις οδηγίες χρήσεως στα Ελληνικά και στα Αγγλικά και 2 κάρτες, η μία με οδηγίες για γρήγορο ξεκίνημα χρήσης του προϊόντος και μία που περιέχει πληροφορίες για την ελεύθερη χρήση του προϊόντος σε μέρη όπου το συμβατικό τσιγάρο απαγορεύεται. Αυτές οι κάρτες, καλό θα ήταν να είναι γραμμένες στα Ελληνικά.
Με λίγα λόγια έχουμε να κάνουμε με μία πλήρη συσκευασία, το μόνο που θέλω να παρατηρήσω (και όχι μόνο προς τον κ. Πετρόπουλο), είναι μία ιδέα απλή, να φροντίσουν δηλαδή να παρέχουν με τη συσκευασία μία μαλακή έστω θήκη για τα καινούρια η.τ. (σαν αυτή που έχουν μερικά στυλό, περίπου με βελούδινη υφή), γιατί πρέπει να έχεις το η.τ. σου σε ασφαλές μέρος από διάφορες επιφάνειες που ενδεχομένως δεν είναι και τόσο καθαρές. Δεν είναι ακριβή λύση και είναι απαραίτητο να υπάρχει, ειδικά τώρα με την έξαρση της γρίπης.
Το προϊόν:
Το η.τ. είναι σε απίθανο ματ μαύρο χρώμα, με πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής.
Δυστυχώς (για εμένα) αισθητικά τα φιλτράκια στο χρώμα του κ.τ. δεν με ικανοποίησαν ως επιλογή και θα ήθελα να είναι και αυτά σε μαύρο χρώμα.
Ακόμα και σε ασημί έκδοση θα ήταν περισσότερο ελκυστικό το προϊόν, πράγμα που φαίνεται αμέσως αν ξεκολλήσεις από τα καρτομαϊζερ την αυτοκόλλητη ταινία, η οποία είναι και αυτή στο χρώμα του φίλτρου ενός κ.τ.
Αφού λοιπόν φόρτισα την μπαταρία για 3 περίπου ώρες, ετοιμάστηκα για την «πρώτη γεύση». Ξεκίνησα με βανίλια ultra low και μου έκανε εντύπωση, το εξής πολύ σημαντικό κατά τη γνώμη μου: Ο ατμ του προϊόντος δεν χρειάζεται «στρώσιμο», πράγμα που θεωρώ απαραίτητο για τις πρώτες εντυπώσεις, ενός αρχάριου χρήστη. Έδωσε τη γεύση του φίλτρου από την αρχή και αυτό κατά περίεργο τρόπο, συμβαίνει σχεδόν άμεσα όταν αλλάζεις γεύση στο φίλτρο. Στο tradicional regular που δοκίμασα, μετά από 2-3 τζούρες, είχα τη γεύση του!
Στα καθαρά υποκειμενικά τώρα, να πω ότι δεν περίμενα να βρω ατμ με την απαλή γεύση που έχει το evo και μάλιστα με ευκολότερο τράβηγμα. Ε λοιπόν, στο NPRO, το βρήκα!
Όμως έχει ένα - δύο ¨ντεσού¨
1.το τράβηγμά του είναι υπέρ του δέοντος άνετο, με αποτέλεσμα ένας νέος χρήστης να τραβάει τόσο άνετα, με αποτέλεσμα να του έρχεται συχνά το υγρό των φίλτρων στο στόμα και
2.το χτύπημα στο λαιμό είναι λίγο (ελάχιστα) πίσω από το έβο και φαίνεται ότι αυτό είναι το «τίμημα» για την τόσο απαλή και γλυκιά γεύση που δίνει το εκπληκτικό αυτό ατμ και του απαλού του τραβήγματος.
Πιστεύω όμως ότι διορθώνοντας (μικραίνοντας) λίγο τις τρύπες του ατμ στη σχεδίαση, θα βελτιωθεί και το χτύπημα στο λαιμό, πράγμα που επιβεβαιώνεται όταν με το χέρι καλύψει κάποιος κατά ένα μέρος τις τρύπες του ατμ.
3. Από ατμό μην περιμένετε «ντουμάνια», όμως ευθύνεται για αυτό η pg, με vg πραγματικά ….. ατμίζει!
Διάρκεια μπαταρίας
Οι μπαταρίες δεν είναι κάτι το σπουδαίο, όμως είναι «τίμιες» ως προς την απόδοση μέχρι τις τελευταίες τζούρες και οπωσδήποτε μισή ώρα μεγαλύτερης διάρκειας από τις μικρές του evo (λογικό). Κατά μέσο όρο κράτησαν γύρω στις 2 και μισή ώρες συνεχούς ατμίσματος, δηλαδή αρκετά ικανοποιητικά και με περιστασιακό άτμισμα έφτασαν τις 6 ώρες περίπου.
Το θετικό είναι οτι δεν επηρεάζονται από θορύβους ή αέρα, οπότε δεν λειτουργούν παρά τη θέληση του χρήστη και μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν σε μέρη με θόρυβο, ή ακόμα και σε μηχανάκι ή αυτοκίνητο με ανοικτά παράθυρα
Οπωσδήποτε όμως χρειάζονται 2 φορτισμένες μπαταρίες την ημέρα, το λιγότερο.
Μία παρατήρηση και εδώ είναι ότι, η μία από τις 2 μπαταρίες ήθελε περισσότερο τράβηγμα για να «πάρει μπροστά», πράγμα που δηλώνει ότι χρειάζεται καλύτερος ποιοτικός έλεγχος στις μπαταρίες, μια που το γεγονός αυτό οδηγεί μερικές φορές σε έντονα τραβήγματα και υγρά στο στόμα. Πιστεύω ότι «σηκώνουν» βελτίωση, ειδικά προς τη διάρκεια.
Διάρκεια φίλτρων
Τα φίλτρα διαρκούν αρκετά, περισσότερο από το evo, όμως δεν αρκούν τόσο ώστε να έχεις άνεση. Χρειάζομαι 4 με 5 φίλτρα την ημέρα (με έντονο ομολογουμένως άτμισμα). Διαρροές σημαντικές δεν παρατήρησα, αυτές που παρουσιάστηκαν ήταν όταν η μπαταρία απαιτούσε περισσότερο τράβηγμα και όταν τα φιλτράκια ήταν καινούρια και ειδικότερα το φαινόμενο είναι συχνό σε αυτά της βανίλιας. Γενικά η εφαρμογή τους στον ατμ δεν ήταν αρκετά «σφιχτή» και κάποιες φορές είχα προβλήματα με το να βγαίνει το φίλτρο με το παραμικρό, ιδιαίτερα αν χρησιμοποιούνται αρκετό καιρό με συμπλήρωση υγρού. Χρειάζεται βελτίωση και σε αυτόν τον τομέα (και μην ξεχάσετε και το χρώμα κ. Πετρόπουλε).
Δοκιμή με τα καρτομάϊζερ:
Άφησα για τελευταίο τη δοκιμή με τα καρτομάϊζερ. Τα καρτομάϊζερ είναι φιλτράκια με υγρό και ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟ ατμ. μίας χρήσης!
Κριτική δεν μπορώ να κάνω, με δεδομένο το γεγονός ότι δεν θα κυκλοφορήσουν στην αγορά στην παρούσα μορφή, αφού παρουσιάζουν διαρροές. Τα συμπεράσματά μου είναι απλώς ενδεικτικά και επιφυλάσσομαι για κριτική αργότερα, όταν κυκλοφορήσουν διορθωμένα τα νέα καρτομάϊζερ.
Λοιπόν, τα καρτομάϊζερ είναι Η καινοτομία! Από πού να αρχίσω?
1. Η αυτονομία? Απίστευτη (με 2 καρτομάϊζερ την ημέρα έχεις «πήξει» στο άτμισμα).
2. Η γεύση? Έντονη – γλυκιά – καταπληκτική, με αρκετό χτύπημα και ατμό!
3. Η ευκολία? Τι να πω, τέλεια: δεν κουβαλάς υγρά, χαρτιά, ατμ. φίλτρα, παραμάνες!
4. Η αίσθηση ότι κάθε φορά ο ατμ είναι νέος και φρέσκος αρκεί και επίσης παραμένει πολύ άνετη η τζούρα!
Όμως…. οι διαρροές στην παρούσα φάση είναι αρκετές και ειδικά στη βανίλια. Ο ατμ μπορεί ΑΝΕΤΑ να γεμίσει τουλάχιστον 3 με 4 φορές ακόμα χωρίς αίσθηση καμένου ή κοπώσεως, αρκεί να αλλάξει η «τάπα» του με κάποια άλλη, με σκοπό να μπαίνει εύκολα το υγρό της επιλογής μας!
Γεύσεις υγρών NJOY και Δοκιμές με άλλα υγρά:
Εδώ κι αν είναι υποκειμενικά τα πράγματα…
Η βανίλια είναι αυτή που μου άρεσε περισσότερο. Θυμίζει πουράκια βανίλιας, η γεύση της είναι υπέροχη και το καταλαβαίνεις περισσότερο στο non ή στο low. Σε υψηλότερες περιεκτικότητες, αν και το χτύπημα στο λαιμό είναι καλύτερο, χάνει σε γεύση η βανίλια. Το παράδοξο είναι πως σε high περιεκτικότητα μου αρέσει και πάλι αρκετά, ενώ στις ενδιάμεσες όχι τόσο.
Το traditional δεν με ξένισε τόσο ως γεύση και ίσως να αρέσει σε πολλούς, όμως προτιμώ την βανίλια.
Με υγρά ecopure (mild, rich, regular όλα σε low) ήταν και πάλι απόλαυση, σαν …βελτιωμένο evo, όμως υστερούσε λίγο στο χτύπημα. Όμως η γεύση… γεύση!
Γενικό συμπέρασμα:
Πιστεύω πως το NJOY NPRO είναι μία τίμια συσκευή, έχει όμως και τα ελαττώματα της. Θα την σύστηνα ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ σε έναν νέο χρήστη η.τ. και κυρίως σε καπνιστές ….medium ή light τσιγάρων για τους εξής λόγους:
Θα βρουν από την πρώτη στιγμή, τη γεύση που μπορεί να τους δώσει ο ατμ. Θα έχουν αρκετή αυτονομία και υπέροχη γεύση στο στόμα αλλά κυρίως την άνεση των καρτομάϊζερ που…. έρχονται και τέλος την βεβαιότητα ότι ο αντιπρόσωπος θα είναι δίπλα τους, μια που πραγματικά ενδιαφέρεται για το προϊόν του. Σε καπνιστές πολλών κ.τ. ή βαρείς καπνιστές, θα τους έλεγα καλύτερα να κοιτάξουν κάτι σε περισσότερα…. Volt! ή σε κάτι προς 901 (τουλάχιστον) και πάνω.
Τέλος πριν προχωρήσουν στην αγορά του, να σταθμίσουν τα ελαττώματα του (που είναι ακόμα κοινά στα περισσότερα η.τ.), κυρίως δηλαδή 1. Την ανάγκη βελτίωσης της αυτονομίας της μπαταρίας, που όμως είναι αρκετή για ένα μέτριο καπνιστή του ενός πακέτου, και 2. την ανάγκη να βελτιωθούν τα φιλτράκια ως προς την εφαρμογή τους στον ατμ .
Τέλος τα καρτομάϊζερ που θα κυκλοφορήσουν αποτελούν ένα ΜΕΓΑΛΟ ατού στο συγκεκριμένο η.τ., το οποίο σε γενικές γραμμές (πάντα κατά τη γνώμη μου) είναι αρκετά επάνω από το μέσο όρο.
Η κάθε κριτική είναι αυστηρά υποκειμενική και δέχομαι όλες τις παρατηρήσεις ή απόψεις που θα εκφράσετε.
Συνάδελφοι – συνατμιστές, σας ευχαριστώ για το χρόνο που διαθέσατε για να διαβάσετε την κριτική μου.
Edit: Ξέχασα να αναφέρω ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτηνα του συγκρεκριμένου ατμ και του "κανονικού", αλλά και του ατμ στο καρτομάϊζερ. Έχει ήδη αναφερθεί αλλά οφείλω κι εγώ να προσθέσω ότι ο ατμός βγαίνει ζεστός, σχεδόν όσο και στο συμβατικό τσιγάρο. Αυτό είναι πολύ σπουδαίο και προσωπικά δεν το έχω συναντήσει σε αυτό το βαθμό, σε κανένα από τα άλλα η.τ. μου. Ελπίζω και η αξιοπιστία του ατμ να είναι αξιόλογη.
Επίσης να αναφέρω ότι το cut off στη μία μπαταρία (την... περίεργη) είναι στα 4 περίπου δευτερα, ενώ στην άλλη στα 6 περίπου. Θα συμφωνήσω με το συνατμιστή παρακάτω, αν γίνεται να πάει στα 8
Edit 2: Συνοψίζοντας τις προτάσεις για το NPRO και αφού διάβασα και την κριτική του Αντρέα παρακάτω, να πω οτι και εγώ θα συμφωνούσα για manual μπαταρία (μπράβο Αντρέα, μου διέφυγε τελείως
)
Οπότε διαβάζοντας τις κριτικές, να πω ότι θα θέλαμε για βελτίωση:
1. Καλύτερη διάρκεια μπαταρίας, με cut off στα 8 δεύτερα και δυνατότητα επιλογής manual μπαταρίας.
2. Λιγότερο ελεύθερο τράβηγμα από τον ατμ (όχι σαν του evo βέβαια, κάτι ανάμεσα σε 901 και evo αρκεί
)
3. Βελτίωση των φίλτρων σε εφαρμογή με τον ατμ, σε απώλειες υγρών και στο.... χρώμα.
4. Βελτίωση των καρτομάϊζερ στην απώλεια υγρών, στη δυνατότητα επαναγεμίσματος και επίσης στο... χρώμα.
Το 2 θα βοηθήσει και σε αύξηση της αίσθησης χτυπήματος στο λαιμό πιστεύω.
Αν γίνουν αυτές οι βελτιώσεις, πάμε για το 10/10 νομίζω για την κατηγορία αυτή.
Αν παρέλειψα κάτι στις προτάσεις, κάντε "κουότ" και προσθέστε και άλλες