Καταρχήν θα ήθελα να διευκρινήσω τα εξής:
Αρχικά είχα σκοπό να ποστάρω το παρόν στο νήμα "
Μηχανικά mods - Είναι ασφαλή; Τι πρέπει να προσέχουμε". Όμως μετά σκέφτηκα ότι θα ήταν καλύτερα να υπάρχει ένα ξεχωριστό νήμα με ατυχήματα ή περιστατικά που έχουν συμβεί σε μηχανικά. Αν και έψαξα δεν μπόρεσα να βρώ κάποιο τέτοιο νήμα στο φόρουμ. Μου έκανε εντύπωση και θεώρησα ότι 2 πράγματα μπορεί να συμβαίνουν. Πρώτον, όλα αυτά τα χρόνια που λειτουργεί το φόρουμ και υπάρχουν ατμιστές με μηχανικά, σε ΚΑΝΕΝΑΝ δεν έχει κάτσει "στραβή". Δεύτερον, έχουν συμβεί "στραβές" αλλά είτε δεν έχουν αναφερθεί στο φόρουμ είτε κάποιες έχουν αναφερθεί αλλά έχουν χαθεί μέσα σε κάποια άλλα νήματα. Είναι χρήσιμο να αναφέρει κάποιος ένα τέτοιο συμβάν σε άλλους ατμιστές? Πιστεύω ΝΑΙ. Πάντως, αν οι διαχειριστές θεωρούν ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει ξεχωριστό νήμα, παρακαλώ μεταφέρετέ το στο κατάλληλο σημείο.
Ο λόγός που αναφέρω το περιστατικό είναι να μάθουν και κάποιοι άλλοι από τα δικά μου λάθη. Ήμουν τυχερός και η έκβαση ήταν καλή, αλλά θα μπορούσε να συμβεί σε κάποιον άλλο με διαφορετικά αποτελέσματα. Μικρές λεπτομέρειες και λίγη τύχη ίσως έκαναν τη διαφορά. Ακόμα και ένας ατμιστής στο μέλλον να θυμηθεί το παρόν και να γλυτώσει ένα ατύχημα, τότε κατά τη ταπεινή μου γνώμη, έχει πετύχει το σκοπό του η παρούσα ανάρτηση.
Τι συνέβει:
Ετοιμάζομαι να στήσω 24άρη Pulse rda σε μηχανικό squonk. Γενικά μικρή εμπειρία στα μηχανικά, λίγο μεγαλύτερη στους επισκευάσιμους. Στο συγκεκριμένο άτμο μέχρι τώρα όλα τα στησίματα που έχω κάνει είναι με διπλή αντίσταση αλλά αυτή τη φορά αποφασίζω να στήσω μονή. Ο άτμο έχει ήδη επάνω διπλή αντίσταση (από χρήση σε regulated mod), οπότε αφού τη βγάλω, καθαρίζω, και στήνω το νέο single coil. Σε αυτό το σημείο κάνω το
ΛΑΘΟΣ Νο1: Στις 2 θέσεις του deck που μένουν κενές χωρίς σύρμα, ΔΕΝ βιδώνω πάλι μέσα τα βιδάκια. Εκ πρώτης όψεως δεν εξέχουν από τη θέση τους, αλλά όπως θα φανεί και στις φωτογραφίες παρακάτω, το ένα από τα 2 βιδάκια εξέχει ελάχιστα.
Μετά το στήσιμο, κούμπωμα σε ωμόμετρο, μέτρηση και εξάλειξη των hot spots. Στη συνέχεια κούμπωμα σε regulated mod, επιβεβαίωση σωστής μέτρησης, βαμβάκωμα, πότισμα με υγρό και πάτημα για έλεγχο. Όλα ΟΚ. Μετά ξεκούμπωμα με σκοπό να βιδωθεί στον τελικό του προορισμό, το μηχανικό. Σε αυτό το σημείο κάνω το
ΛΑΘΟΣ Νο2: Ο τελευταίος έλεγχος στο regulated mod, έγινε με ανοικτό deck
ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΚΑΠΑΚΙ και το drip tip.
Αφού βιδώσω τον Pulse στο μηχανικό, τοποθετώ και το καπάκι και αρχικά μου φαίνεται σαν να μην έχει πατήσει καλά. Διακρίνω μία σχεδόν ανεπαίσθητη γραμμή κενού μεταξύ deck-καπάκι. Το πιέζω μία δύο φορές και τελικά κάθεται αλλά με μικρή δυσκολία. Έχω μία αίσθηση ότι κάτι δεν μου κάθεται και πολύ καλά αλλά βιάζομαι να τελειώσω το στήσιμο και να δοκιμάσω τζούρα, οπότε δεν δίνω σημασία στο ένστικτό μου. Όπως καταλάβατε, αυτό ήταν το
ΛΑΘΟΣ Νο 3: Από τη στιγμή που κάτι δεν μου φαινόταν απόλυτα σωστό, θα έπρεπε να ακυρώσω το μηχανικό, να ελέγξω τον άτμο και να δοκιμάσω σε regulated.
Συνεχίζω ακάθεκτος για τη μ@λ@κί@, και αφού έχω κουμπώσει τον άτμο στο mod, πατάω μία σύντομη. Τίποτα! Πατάω δεύτερη, αυτή τη φορά για περισσότερη ώρα. Πάλι τίποτα ! Ξαναπατάω 3η φορά, αρκετά παρατεταμένα. Τίποτα από παραγωγή ατμού, αλλά ακούω ένα φύσημα και αρχίζω να μυρίζω κάτι διαφορετικό και όχι το γνωστό υγρό που έχω ποτίσει (όπως διαπίστωσα αργότερα αυτό που μύριζε ήταν ένα καμμένο o-ring). Και σε αυτό το σημείο έκανα το
ΛΑΘΟΣ Νο4: Μετά την 1η, άντε και βαριά την 2η πατημασιά (σύντομες και όχι παρατεταμένες και οι 2), δεν έπρεπε να ξαναπατήσω και μάλιστα παρατεταμένα.
Πιάνω τον ατμο και διαπιστώνω ότι ζεματάει. Ανοίγω καπάκι, πιάνω την μπαταρία και διαπιστώνω ότι και αυτή ζεματάει. Δεν ξέρω τι θερμοκρασία είχαν πιάσει πάντως δεν μπορούσες να τα αγγίξεις για πάνω από 1-2 δευτερόλεπτα. Κατευθείαν αφήνω το μοντάκι στην άκρη και περιμένω για vent ή για μπαμ. Ευτυχώς τίποτα από τα δύο !!
Μετά από ώρα και αφού άνοιξα τον Pulse, διαπίστωσα ότι το ένα βιδάκι ακουμπούσε στο καπάκι του άτμοποιητή και έκανε βραχυκύκλωμα. Από το ρεύμα, κάηκε το επάνω o-ring του Pulse, και άφησε κάποια σημάδια στο εσωτερικό και λίγο στο εξωτερικό στο καπάκι. Επίσης στο μοντάκι (ένα XBM) στο 510 connector διαπιστώθηκαν ίχνη καμμένου.
Η Μπαταρία ήταν μία VTC5A καινούργια με μόνο έναν κύκλο φόρτισης-αποφόρτισης. Τη χρησιμοποιούσα από το πρωί όχι συνεχόμενα, αλλά περιστασιακά. Μετά από αρκετή ώρα από το περιστατικό τη μέτρησα και είχε ίδια τιμή εσωτερικής αντίστασης όπως στην αρχή και τάση 3,7V ! Απότι φαίνεται δεν έχει πρόβλημα και θα συνεχίσω να τη χρησιμοποιώ. Δεν έχω μεγάλη εμπειρία αλλά νομίζω ότι αν ήταν μία άλλη 18650, μάλλον θα είχα και άλλα παρατράγουδα.
Ακολουθούν κάποιες φώτο.
Υπολείμματα καμμένου o-ring
Η καταραμένη βίδα
Σημείο επαφής με το καπάκι
Εξωτερικά από το σημείο επαφής εμφανή σημάδι θερμικής αλλοίωσης
Εσωτερικό του 510 connector