Αγαπητοί συνατμιστες, καλημέρα.
Εχω πολλά χρόνια να γράψω στο φόρουμ, και δεν γνωρίζω ποτε και αν θα μπορέσω να ξαναγράψω, όμως με αυτους τους νόμους ένιωσα την ανάγκη και την υποχρέωση, μια που από ότι δείχνουν τα πράγματα το άτμισμα όπως το γνωρίζαμε τελειώνει.
Ζητώ εκ των προτερων συγνώμη για το μέγεθος του άρθρου, όμως είναι προφανες πως αυτοι οι νόμοι έρχονται για να αλλάξουν πολύ δυσμενώς τα δεδομένα για όσους γλιτωσαν ή θελουν να γλιτώσουν απο το ΚΤ, και εξίσου δυστυχώς δεν μπορουμε να κανουμε ουσιαστικά τίποτε γι αυτό.
Πρωτα πρώτα οι φόροι πάνω στα υγρά ατμίσματος τα οποία απο το νόμο δεν διαχωρίζονται σε νικοτινουχα ή μη οπότε λογικά πάει και στα μηδενικης περιεκτικότητας αλλά θα δουμε αν θα εξειδικεύσουν οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι.
Θέλετε την άποψή μου? Μακάρι να ήταν μόνο οι (δυσβάστακτοι) φόροι. Το άρθρο 21 για τη ρυθμιση του ητ έχει πολύ χειρότερα πράγματα.
Να θυμίσω μόνο στους αγαπητους κυβερνώντες μας ότι όπου μπάινει νεος φόρος ειδικά όταν είμαστε 6 χρόνια σε κρίση, καποιοι χάνουν τη δουλειά τους.
Και μάλιστα όταν ο φόρος διπλασιάζει την τιμή του προϊόντος, περισσότεροι χάνουν τη δουλειά τους και οι επιχειρήσεις κλέινουν. Φυσικά καμμία κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται γι αυτό.
Παμε τώρα στα χειρότερα:
άρθρο 21 - Ηλεκτρονικά τσιγάρα.Ενδεικτικά
Παράγραφος 2:
Οι κατασκευαστες και οι εισαγωγείς ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης υποβάλλουν ηλεκτρονικά 6 μήνες πριν την την κυκλοφορία του προϊόντος σε μια υπηρεσία του κράτους κοινοποίησηΑυτό και μόνο αρκεί για να πετάξει εκτός σχεδόν όλους τους Ελληνες "μικρους" ιδιοκατασκευαστες.
Φανταστέιτε ότι ο Χ κατασκευαστής πρεπει να κανει την ίδια δουλειά όχι μονο στην Ελλάδα αλλα και σε 27 ακόμη χώρες αν μιλήσουμε για ΕΕ, (για ΗΠΑ δεν το συζητάμε καν θα χρειάζονται εκατομμυρια δολλάρια) και δεν ξέρουμε καν το κόστος φακέλου.
Ακόμη στις υποπαραγράφους
γ) τοξικολογικά δεδομένα που αφορούν τα εν λόγω συστατικά και εκπομπές των προϊόντων, μεταξύ άλλων όταν θερμαίνονται, αναφέροντας συγκεκριμένα τις επιπτώσεις τους στην υγεία των καταναλωτών όταν εισπνέονται, και συνεκτιμώντας, μεταξύ άλλων, τυχόν επιπτώσεις εθισμού·
δ) πληροφορίες σχετικά με τη δοσολογία και την πρόσληψη νικοτίνης, όταν το προϊόν καταναλώνεται υπό κανονικές ή ευλόγως προβλέψιμες συνθήκες·Αυτά για να μην είναι απλός ισχυρισμός αλλα απόδειξη χρειάζονται συνεργασίες με επιστημονικά εργαστήρια τα οποία είναι πανάκριβα. Πάνε λοιπόν οι μικροι κατασκευαστες που εξειδικευόντουσαν σε ακριβα και ποιοτικά προϊόντα
Ποιός κατασκευαστής μπορεί (οικονομικά) να περιμένει 6 μήνες για να διαθέσει το προϊόν του? ακόμη και εάν περιμένει, ποιός του εγγυάται ότι η διαδικασία θα τελειώσει σε 6 μήνες και όχι σε 3 χρόνια? (για την Eλλάδα βάλε και άλλα τρια χρόνια "καπέλο")
Παράγραφος 3
ε) εξαιρουμένης της νικοτίνης, στο υγρό που περιέχει νικοτίνη χρησιμοποιούνται μόνο συστατικά που δεν είναι επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία σε θερμαινόμενη ή μη μορφήΤο πολύ αόριστο αυτό εδάφιο, ουσιαστικά μπορεί να πετάξει έξω τη VG.
Η VG σε υψηλή θερμοκρασία (υψηλότερη της κανονικής χρήσης αλλα το εδάφιο δεν ορίζει ευρος θερμοκρασιών) μπορεί να παράξει επικίνδυνα συστατικά.
Επίσης το εδάφιο αυτό μπορέι να πετάξει έξω και σχεδόν όλες τις αρωματικές ουσίες, ειδικά αν ζητήθεί απο τον κατασκευαστή/εισαγωγέα να
αποδέιξουν ότι οι αρωματικές ουσίες δεν είναι επικίνδυνες σε υψηλές θερμοκρασίες (ξεχωριστή απόδειξη για κάθε μια απο τις ουσίες και για καθε υγρό ξεχωριστά και για το συνδυασμό τους σε κάθε υγρό).
Και ναι μεν μπορεί να μη ζητηθεί (άμεσα τουλάχιστον) όμως πόσοι (και για πόσο καιρό) θα το διακινδυνεύσουν όσο αυτό παραμένει ένα κρυφό όπλο στα χέρια καθε γραφειοκράτη?
Η ποικίλια γεύσεων ήταν ένα απο τα πράγματα που με κράτησαν στο ΗΤ. Αν υπήρχε μόνο το υγρό με το οποίο πρωτοξεκίνησα, τώρα μάλλον ΚΤ θα κάπνιζα ακόμη...
στ) τα ηλεκτρονικά τσιγάρα χορηγούν τις δόσεις νικοτίνης σε σταθερά επίπεδα υπό φυσιολογικές συνθήκες χρήσηςΠως μπορείς να το
αποδείξεις αυτό? Μα φυσικά πάλι με πανάκριβα εργαστήρια που θα κανουν σειρά μετρήσεων...
Ακόμη και οι "μεγάλοι" κατασκευαστες του χώρου θα περιορίσουν δραστικά την ποικιλία και την εξέλιξη στα μοντέλα τους αυξάνοντας ταυτόχρονα τις τιμεςαφου καθε λειτουργική αλλαγή θα χρειαστεί όλη αυτη τη χρονοβόρα και πολυέξοδη διαδικασία...
ζ) τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και οι περιέκτες επαναπλήρωσης είναι προστατευμένα από τα παιδιά και απαραβίαστα, προστατεύονται από τη θραύση και τη διαρροή και διαθέτουν μηχανισμό που εξασφαλίζει την επαναπλήρωση χωρίς διαρροήΠολύ καλό σαν πρόθεση ίσως, δεν μας λένε όμως πως (και ποιός) θα πιστοποιεί τα παραπανω. Λογικα τα πανακριβα εργαστήρια που λέγαμε. Επίσης αυτό θα οδηγήσει στην τυποποίηση και ομοιομορφία των διάφορων μοντέλων.
Και πάμε στο χειρότερο όλων:
Παράγραφος 5.
α) απαγορεύονται οι εμπορικές επικοινωνίες στις υπηρεσίες κοινωνίας της πληροφορίας, στον Τύπο και σε άλλα έντυπα, με σκοπό ή άμεσο ή έμμεσο αποτέλεσμα την προώθηση ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης,Εδω χτυπουν το "κακό ητ" στη ρίζα του: Κοινωνία της πληροφορίας είναι και το Internet.
Το ΗΤ επέζησε και διαδόθηκε λόγω του Internet.
Πλέον ακόμη και μια συζήτηση σε ένα blog που θα πεί καποιος "ο Χ ατμοποιητής είναι φοβερός τον συνιστώ" θεωρητικά μπορεί να επισυρει δίωξη.
Και όχι μόνο θεωρητικά. Οποιος έχει συμφέρον (ή κακία) θα μπορεί να το καταγγέλει και ο εισαγγελέας αυτεπάγγελτα θα πρέπει να ασκει δίωξη.
Και ναι μεν είναι πολύ πιθανόν να αθωωθείς, όμως αν σκεφτεις την ταλαιπωρία και το κόστος των δικηγόρων θα φοβάσαι να γραψεις τη γνώμη σου.
Φυσικά πανε τα reviews χρηστών, ακόμη και αυτό το forum μπορεί οι διαχειριστες του να αναγκασθουν να το κλεισουν υπο το φόβο της απειλής.
γ) απαγορεύεται κάθε μορφή δημόσιας ή ιδιωτικής συνεισφοράς σε ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά προγράμματα με σκοπό ή άμεσο ή έμμεσο αποτέλεσμα την προώθηση ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης,Προσέξτε το "εμμεσο": Ο δρ Φαρσαλινός (να΄ναι καλά ο άνθρωπος που έκανε τις έρευνες που εκανε και που βγήκε σε τηλεοράσεις και διαδίκτυο να τις υποστηρίξει) θα το σκεφτει 2 φορές να ξαναβγει σε οποιαδηποτε εκπομπή και να πει οτι το ΗΤ είναι λιγότερο επικίνδυνο απο το τσιγάρο, γιατί ο Χ δυσκοίλιος συνάδελφός του μπορεί να τον καταγγείλει ότι "έμμεσα" προωθεί το ΗΤ.
Πάμε και στο κυριολεκτικά αδιανόητο:
Παράγραφος 7
7. Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης υποβάλλουν στο Υπουργείο Υγείας και στο Υπουργείο Οικονομικών ετησίως:
ii) πληροφορίες για τις προτιμήσεις διάφορων ομάδων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των νέων, των μη καπνιστών και των κυριότερων ειδών των σημερινών χρηστών,Αυτό για να είναι αξιόπιστο και όχι ότι του κατέβει του καθενός (προσέξτε είναι ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ οδηγία, είναι σοβαρότατη, δεν είναι Ελληνική προχειρότητα) μόνο με ένα τρόπο μπορεί να γίνει μακροπρόθεσμα:
Την ονομαστική πώληση με καταγραφή στοιχείων του αγοραστή με επιδειξη ταυτότητας ή με άλλο τρόπο ταυτοποίσης πχ μεσω χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας.
Θέλω να πιστεύω πως κατι έχουν μεταφράσει λάθος, διότι αν υπάρξει επιμονή σε αυτό πέρα απο το αδιανόητο του να αγοράζεις ελεύθερα το ΚΤ και με φακέλωμα το ΗΤ θα σημάνει το τελος του ατμίσματος για εμένα προσωπικά αλλα και για πολύ κόσμο.
Τα πράγματα είναι πολύ άσχημα, δεν ανατρέπονται (εδω σε σοβαρες χώρες με σοβαρους πολίτες δεν έχουν κανει τίποτε μην περιμένετε να κανουμε εμεις κατι στο Καραγκιοζιστάν που ζουμε) και η ανοχύρωτη στο lobbying Ευρωπαϊκή Ενωση η οποία γίνεται όλο και πιο ανελέυθερη έκανε πάλι το θαυμα της
Ευχαριστώ για το χρόνο σας...