Η πιστοποίηση των mods , ατμοποιητών και υγρών πώς θα γίνεται; Θα πρέπει να γίνει σε κάθε χώρα ξεχωριστά ή θα μπορεί κάποιος σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ να βγάλει την πιστοποίηση και μετά θα μπορούν να τα εισάγουν τα καταστήματα κανονικά; Το πιο λογικό θα ήταν να υπάρχει μια φορά πιστοποίηση και να ισχύει για όλη την ΕΕ.
Από όσο γνωρίζω, την στιγμή που η εναρμόνιση αφορά ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν απαιτείται πιστοποίηση σε κάθε χώρα μέλος της ΕΕ.
Δειγματοληπτικοί έλεγχοι βέβαια γίνονται σε τοπικό επίπεδο για να διαπιστωθεί πως τηρούνται οι προδιαγραφές της πιστοποίησης.
Κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να αποδείξει πως το προιόν του
είναι σχεδιασμένο και αποδίδει σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό γίνεται στην διάρκεια του σχεδιασμού
και σαφώς πριν ένα προιόν κυκλοφορήσει στην αγορά (ώστε όταν αυτό κυκλοφορήσει, να έχει λάβει την πιστοποίηση και να επιτρέπεται η κυκλοφορία του στην ΕΕ).
Αξίζει τον κόπο όμως να κρατήσουμε τις επιφυλάξεις μας καθώς εδώ μιλάμε για μια αγορά και μία βιομηχανία οι οποίες αναπτύσσονται ακόμη ταχύτατα και η ταχύτητα με την οποία
παρουσιάζονται καινούργια προιόντα και τεχνολογίες σαφώς και θα δοκιμάσει στην πράξη την ικανότητα της ΕΕ να ελέγχει εγκαίρως τις προδιαγραφές τους.
Τέλος, ας κρατήσουμε επίσης τις επιφυλάξεις μας στο κατά πόσο η επικείμενη αύξηση στην φορολόγηση θα περιλαμβάνει και τον εξοπλισμό και τα υγρά.
Σαφώς και βάση λογικής εκτός από τα υγρά που περιέχουν νικοτίνη όλα τα υπόλοιπα δεν μπορούν να φορολογηθούν με βάση την νικοτίνη καθώς δεν προκύπτει
από πουθενά πως όσοι παίρνουν μοντάκια ή ατμοποιητές τα χρησιμοποιούν για "πρόσληψη νικοτίνης" αποκλειστικά.
Πολλοί συνατμιστές κάνουν μηδενικά υγρά και προφανώς οι συσκευές από μόνες τους δεν αποτελούν ντε φάκτο συσκευές πρόσληψης νικοτίνης.
Αυτό εγείρει ερωτήματα ΚΑΙ ως προς το αν οι κανόνες και οι προδιαγραφές της ΕΕ για τους οποίους γίνεται όλος ο ντόρος μπορούν να εφαρμοστούν για όλες τις συσκευές και τα εξαρτήματα
όπως πχ ακούγεται για την χωρητικότητα των tanks. Πως δηλαδή θα διαχωρίζεται στην πράξη ένα τανκ που είναι για πρόσληψη νικοτίνης από ένα άλλο το οποίο δεν είναι για αυτό τον σκοπό;
Νομίζω πως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι (κατασκευαστές) θα βρουν εύκολα τρόπους να αποφύγουν την επικείμενη νομοθεσία πχ αναγράφοντας πάνω στην συσκευασία του τανκ πως "δεν είναι
κατάλληλο (ή πως απαγορεύεται η χρήση του) για πρόσληψη νικοτίνης"....Θα δούμε.
Καλό είναι πάντως με κάποιο τρόπο να αρχίσουμε να κάνουμε τον διαχωρισμό του ατμίσματος από τον όρο Η.Τ ο οποίος αποδεικνύεται πως είναι παγίδα.
Η καπνοβιομηχανία ήδη έχει προϊόντα στην αγορά που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία και αυτό τους δίνει ήδη στρατηγικό πλεονέκτημα καθώς :
1. Διεισδύουν στην αγορά προιόντων που τους έχει επιφέρει το μεγαλύτερο χτύπημα στην ιστορία και αποκτούν λόγο στην "κανονικοποίηση" αυτής.
2. Καταφέρνουν να βάλουν στην ίδια κατηγορία τα προϊόντα τους με αυτά του ατμίσματος, πράγμα που υποβιβάζει άμεσα την αντίληψη που μέχρι τώρα
υπήρχε, πως δηλαδή το άτμισμα είναι άλλο από το κάπνισμα. Για έναν ουδέτερο παρατηρητή, τα δύο πλέον είναι το ίδιο αφού θα "ανήκουν" στην ίδια κατηγορία.
3. Καταφέρνουν τα δύο παραπάνω, όντας σε θέση ισχύος λόγω μεγαλύτερης οικονομικής δύναμης, καλύτερης τοποθέτησης τους σε όλα τα λόμπι (και λόγω επιφάνειας αλλά
και λόγω μεγαλύτερης χρονικής τους παρουσίας σε αυτά).
Σόρρυ αν κούρασα, αλλά ένοιωσα την ανάγκη να μοιραστώ τις σκέψεις μου μαζί σας.