Ας μου επιτραπεί από την διαχείρηση να προσθέσω εδώ κάποιες σκέψεις σαν ατμιστής που κλείνει σε μερικές μέρες 8 χρόνια ατμίσματος.
Το όλο αυτό θέμα, προέκυψε από την εντελώς ανόητη ρύθμιση της TPD για τα 10μλ νικοτινούχα χρησιμοποιώντας ως πρόφαση, λόγους ασφαλείας. Η ρύθιμση αυτή, ποτέ δεν προσβλήθηκε από κανέναν (εξ΄όσων γνωρίζω) πανευρωπαϊκά, από καμία ένωση σε κανένα εθνικό συνταγματικό δικαστήριο ή στα όργανα της ευρωπαϊκής ένωσης. Με δεδομένο πως παρόμοια ρύθμιση για παρόμοιους λόγους δεν υπάρχει σε άλλα προϊόντα αφενός, αφετέρου κανείς δεν μπορεί να εμποδίσει κανέναν να αγοράσει 5 δεκάμελα και να τα βάλει σε μια φιάλη 50 μλ, εκτιμώ πως τόσο το τυπικό όσο και το ουσιαστικό μέρος θα μπορούσε να εκπέσει. Ωστόσο επίσης εκτιμώ πως η ρύθμιση αυτή, επειδή βοηθούσε στην τυποποίηση, αλλά και μετά λόγου γνώσης, αντιμετωπίστηκε θετικά από τους παραγωγούς υγρών γιατί τους βόλευε. Απόδειξη τούτων, πως τα πρώτα snv προήλθαν όχι από παραγωγούς κατά tpd υγρών αλλά από όσους κυρίως έμειναν στην "απ' έξω". Κυρίως. Βέβαια στη συνέχεια όταν διαπιστώθηκε πως αν δεν ακολουθούσαν θα έμεναν εκτός αγοράς, προσαρμόστηκαν όλοι.
Το Ελληνικό κράτος τώρα, σε πανευρωπαική πρωτιά, θέλει να ρυθμίσει το παράθυρο που η tpd άφησε ανοιχτό. Άφησε ανοικτό διότι είναι τόσο βλακώδες αυτό που επέβαλε που εκ των πραγμάτων παραβιάζεται εύκολα.
Όταν όμως ρυθμίζεις με νόμο αυτό που ήδη συμβαίνει τότε νομοθετείς ενάντια στο πνεύμα της TPD.
Γιατί επιτρέποντας υγρά μη νικοτινούχα να κυκλοφορούν σε συσκευασίες έτσι ώστε να υπάρχει περιθώρειο συμπλήρωσης με νικοτίνη, αυτό κάνει, νομοθετεί ενάντια στην TPD. Δεν ξέρω πόσο έξυπνο ή βλακώδες είναι αυτό, καθότι χωρίς ρύθμιση, καμία αρχή ευρωπαϊκή δεν μπορεί να σου πει τίποτα. Με ρύθμιση όμως (όποια και να είναι αυτή), παρακάμπτεις την TPD. Μπορεί στην Ευρώπη, τα λεγόμενα shortfils να αποτελούν το στανταρ, αλλά δε νομίζω πως κάποια ευρωπαϊκή χώρα, προχώρησε με νόμο σε ρύθμιση της κυκλοφορίας τους ώστε να παρακάμπτει επί της ουσίας την TPD. Αν πράγματι συμβεί αυτό, τότε θεωρητικά εγώ ως θιγόμενος θα έκανα προσφυγή στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε.
Για να μην παρεξηγηθεί αυτό που γράφω, εννοώ πως ότι νομικά δεν απαγορεύεται, επιτρέπεται. Ότι νομικά επιτρέπεται, τότε δεν πρέπει να έρχεται σε σύγκρουση με ότι νομικά απαγορεύεται.
Πάμε στο δια ταύτα τώρα.
Αν ήμουν ο ΣΕΗΤΤ, το πρώτο που θα έκανα (αν ήθελα βέβαια) θα ήταν να προσφύγω στο ΣΤΕ με δεκάδες επιχειρήματα άλλων προϊόντων, στοχευμένα ενάντια στην συγκεκριμένη ρύθμιση της TPD που έχει γίνει νόμος του κράτους.
Το 2ο πράγμα που θα έκανα, θα ήταν να προειδοποιήσω το ελληνικό κράτος πως οποιαδήποτε ρύθμιση των μη νικοτινούχων, έτσι όπως το σκέφτεται (Δούκας κλπ) θα έρθει σε νομική σύγκρουση με την TPD.
Το 3ο θα ήταν να συμφωνήσουμε πως όλα τα προβλήματα προκύπτουν από την συγκεκριμένη ρύθμιση της TPD και στη βάση πως το κράτος θέλει έσοδα θα προσπαθούσα να συμφωνήσω σε μια win-win τακτική. Δηλαδή προσφυγή στο ΣΤΕ και δικαίωση με την ανοχή του κράτους ώστε με την πολύ πιθανή δικαίωση να δοθεί η δυνατότητα στο κράτος να νομοθετήσει πλέον μεγαλύτερες συσκευασίες με ταυτόχρονη μείωση του φόρου. Αυτά τα δύο θα ακύρωναν στην πράξη οποιαδήποτε αναγκαιότητα χρήσης των SnV κλπ.
Να θυμίσω πως πριν την TPD με τα 30μλ και 50μλ κλπ όλοι ήταν ευχαριστημένοι. Αν ο φόρος είναι μικρότερος, οι επιβαρύνσεις θα είναι τόσο μικρές που ενδεχόμενα να αποροφηθούν από την λιανική πώληση στο μεγαλύτερο μέρος τους.
Τα αρωματάκια και οι γλυκερίνες, ελεύθερα όπως ήταν καθότι ο αριθμός των ατμιστών που κάνουν DIY είναι πολύ μικρός σχετικά με τα έτοιμα. Άντε να δεχτούμε και έναν μικρό φόρο και εκεί ίσως...
Αυτά από εμένα. Καλημέρα σας.