Το μήλον της έριδος τις τελευταίες ημέρες τα εν λόγω μοντάκια! Εδώ που τα λέμε, για όποιον ψάχνει για κάτι σε μικρό μέγεθος με μία 18650 αποσπώμενη μπαταρία, με όχι πολύ μεγάλες απαιτήσεις σε Watt και με έλεγχο θερμοκρασίας τότε μπορούμε να πούμε οτι δικαίως μοιράζεται το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας σε αυτά τα δύο. Θα κάνω ένα άτυπο συγκριτικό και το χαρακτηρίζω άτυπο γιατί στηρίζεται σε προσωπικές εκτιμήσεις, ο κάθε συνατμιστής έχει διαφορετικά γούστα και διαφορετικό τρόπο ατμίσματος οπότε μπορεί να κρίνει κατα προσέγγιση.
Ξεκινώντας λοιπόν πάμε στην εξωτερική εμφάνιση. Η ομορφιά είναι υποκειμενική, άλλο κάνει κλικ σε εμένα άλλο σε εσένα οπότε περι ορέξεως..Και τα δύο ειναι καλής κατασκευής, φαίνονται και είναι στιβαρά χωρίς να τρίζει ή να παίζει κάτι. Το καπάκι μπαταρίας κλείνει καλά χωρίς να κουνιέται/ξεκολλάει και στα δύο-δίνω συν στο VTC για καλύτερους μαγνήτες, εργονομικότερο άνοιξε κλείσε και επίσης μου άρεσε το εσωτερικό ελατήριο της μπαταρίας και η λεπτομέρεια της πολικότητας στους μαγνήτες εαν προσπαθήσεις να βάλεις το καπάκι ανάποδα. Στα συν οι τρύπες διαφυγής αερίων του D2 αλλά θέλει προσοχή να μην το ακουμπήσεις κάπου που έχει υγρά και πάνε στη μπαταρία ή την υποδοχή τροφοδοσίας που είναι και αυτή απο κάτω. Τα έχω και τα δύο σε μαύρο χρώμα και αφήνουν δαχτυλιές(μην φανταστείς τίποτα τρομερό εκτός αν έχεις φάει πιτόγυρα/πίτσα/παιδάκια), στο D2 ξεχωρίζουν περισσότερο γιατί έχει πιο γυαλιστερή βαφή ενώ στο VTC η βαφή είναι ματ. Σε ποιότητα και φινίρισμα μου φαίνεται καλύτερη η βαφή του VTC αλλά το D2 έχει μέσα στην συσκευασία του θήκη προστασίας η οποία εφαρμόζει τέλεια και είναι λεπτή με πολύ καλή αίσθηση. Ο χρόνος θα κρίνει..
Σε εργονομία. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μου το D2 είναι περίπου κατα 15γρ βαρύτερο ενώ σε μέγεθος το VTC είναι ελάχιστα ψηλότερο, βάθος/πλάτος σχεδόν ίδια. Το D2 με τις καμπύλες του κάθεται καλύτερα στο χέρι μου και έχει πολύ ωραία αίσθηση αφής η θήκη του. Τα κουμπιά τους δεν κροταλίζουν, είναι ωραία/κλικαριστά και απροβλημάτιστα με άμεση απόκριση, missfire δεν έχω πάρει απο κανένα μέχρι στιγμής-αν διάλεγα θα διάλεγα του VTC για καλύτερη αίσθηση, υλικό κατασκευής και εργονομία στον τρόπο πατήματος παίζοντας ενεργό ρόλο σε αυτό η οθόνη που δεν χρειάζεται να γυρίσεις στο πλάι για να διαβάσεις. Η οθόνη! Την έχω λατρέψει την οθόνη του VTC, ειναι απο τα δυνατά χαρτιά του. Όλες οι πληροφορίες που χρειάζεσαι με μεγάλες ενδείξεις-ευανάγνωστες στη σειρά με σωστή φωτεινότητα. Για τα γούστα μου κερδίζει κατα κράτος την μικρούλα/στριμωγμένη οθόνη του D2. Το μενού τους ειναι θέμα συνήθειας κυρίως οπότε και αυτό υποκειμενικό, το κακό που έχει το VTC ειναι πως εαν ξεπεράσεις την επιθυμητή ρύθμιση θα πρέπει να κάνεις πάλι τον κύκλο. Οι πόλοι ειναι εξίσου καλοί, λίγο πιο συμπαγής του VTC, ενώ στα σπειρώματα περισσότερη εμπιστοσύνη εμπνέει το D2, το VTC έχει ένα ωραίο "στεφάνι" εξωτερικά και αυλάκι για αέρα-θα ήθελα τα σπειρώματα του D2 με τον πόλο και τον σχεδιασμό του VTC..
Στα "ηλεκτρονικά". Δεν είμαι ειδήμονας, θα πω αυτά που βλέπω και λαμβάνω. Το D2 φαίνεται να έχει καλύτερη διαχείριση μπαταρίας, δεν μου έκανε εντύπωση δεδομένου της οθόνης του VTC-μετρήσεις αναλυτικές δεν έκανα. Σε Power mode με κάνθαλ ξεχωρίζει εύκολα η ανώτερότητα της Yihi με πιο σωστά και σταθερά ρεύματα. Δεν λέω οτι ειναι άσχημα τα ρεύματα του VTC αλλά όχι τόσο "ποιοτικά". Αυτό που δεν έχει το D2 είναι το Bypass mode απο το οποίο παίρνεις-τρόπον τινά- μηχανικά ρεύματα απο την μπαταρία. Δεν συγκρίνονται με ρεύματα μηχανικού μοντ αλλά είναι ωραία, για εμένα τουλάχιστον που μου αρέσουν τα μηχανικά. Το οτι δεν κάνει step down το D2 προσωπικά δεν το συνάντησα στις αντιστάσεις-ρυθμίσεις που παίζω οπότε δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για αυτό. Μια ακόμη λεπτομέρεια που μου άρεσε στο VTC ειναι πως εαν το έχεις σε TC mode και βιδώσεις πάνω ατμοποιητή με κάνθαλ σε μεταφέρει μόνο του σε Power mode.
Σε έλεγχο θερμοκρασίας.. Και τα δύο διαβάζουν Νικέλιο και Τιτάνιο όμως έχουν διαφορετική προσέγγιση και φιλοσοφία. Τεχνικές λεπτομέρειες δεν ξέρω-δεν απαντώ!
Στο VTC τον αντιλαμβάνεσαι πιο ενεργά τον έλεγχο, βλέπεις να πιάνει κόφτη που λέμε, βλέπεις live τιμή αντίστασης τα watt τα Ampere να ανεβοκατεβαίνουν (μετά την αναβάθμιση σε V1.10). Η εμπειρία του ατμίσματος δεν αλλάζει, δεν σου κόβει ούτε μειώνει την ένταση της τζούρας ούτε γκαζώνει στην αρχή και κατεβάζει στη συνέχεια, είναι ομαλό - θα το χαρακτήριζα απαλό και "αφράτο" άτμισμα.
Στο D2 ο έλεγχος είναι πιο διακριτικός, παρεμβάλεται αλλά δεν είναι τόσο αντιληπτός. Στην έκδοση V2 που έχω ανεβοκατεβαίνει η τιμή της αντίστασης και η στάθμη μπαταρίας κατα το άτμισμα χωρίς όμως να επηρρεάζει. Θα έλεγα οτι ειναι πιο γκαζιάρικο το D2, χωρίς να εννοώ όμως οτι θα πάρεις έντονα φαινόμενα ή θα γκαζώσει μέχρι την ρυθμισμένη θερμοκρασία, δουλεύει επίσης ομαλά αλλά με πιο γεμάτα ρεύματα - θα το χαρακτήριζα δυναμικό και γεμάτο άτμισμα.
Σε ίδιες ακριβώς ρυθμίσεις αυτά που αναφέρω, θερμοκρασία και watt/joule και με τον ίδιο ατμοποιητή φυσικά.
Σε Dry Burn Test το D2 δουλεύει υποδειγματικά, κόβει κατευθείαν με ένδειξη "No Liquid" χωρίς καν να χρωματίζει στο ελάχιστο το βαμβάκι. Το VTC στην έκδοση V1.10 (μετά την αναβάθμιση) ενώ βγάζει ένδειξη protection ανεβάζει τα watt μέχρι να μπει ο κόφτης των 10 δευτερολέπτων με αποτέλεσμα το βαμβάκι να καίγεται!
Δεν γνωρίζω εαν στην προηγούμενη έκδοση έκανε τα ίδια αλλά σε ένα βίντεο στο διαδίκτυο φαίνεται ξεκάθαρα οτι δεν καιγόταν το βαμβάκι γιατί δεν ανέβαζε watt. Εύχομαι και ελπίζω να το διορθώσουν στην επόμενη αναβάθμιση..
Ένα βιντεάκι που έφτιαξα με το στεγνό βαμβάκι..
Συνοψίζοντας, το ιδανικό για εμένα θα ήταν ένας συνδυασμός των δύο! Πιο συγκεκριμένα; Σχήμα/μέγεθος D2 με καπάκι/κουμπιά και βαφή VTC, σπειρώματα D2 με πόλο VTC και την πλακέτα της Yihi με την οθόνη και το Bypass mode του VTC..
Ζητάω πολλά;!
Τα παραπάνω είναι καθαρά προσωπικές αντιλήψεις.. Συγκρίνετε και κρίνετε..