Γιατι και η MJ1 ειναι INR
To NCR δηλωνει τα χημικα στοιχεια απο τα οποια αποτελείτε η κυψελλη της μπαταριας.
Την MJ1 μπορεις να την πεις NCA ή NCR ή απλα ..... INR...
Oι ομαδες ειναι τρεις :
IMR
INR
ICR
1) Η πρωτη ειναι η κατηγορια των Li-Ion , Manganese = IMR ή LMO
Οι δυνατοτερες και ασφαλεστερες μπαταριες.
Το κακο ειναι οτι η ανωτερη που υπαρχει αυτη τη στιγμη στην αγορα (και μαλλον δεν θα δουμε μεγαλυτερη) , ειναι η Sanyo UR18650RX των 20 Amps , αλλα δεν ξεπερνα τα 2100mAh (2050).
Aυτη ειναι η ανωτερη σε αποδοση μπαταρια της ομαδας των IMR.
Υπαρχουν και μπαταριες με 30Α αποδοση , αλλα οταν μιλαμε για την ανωτερη αποδοση , δεν μιλαμε μονο για δυναμη , αλλα για συνδιασμο δυναμης και διαρκειας.
Oι Panasonic CGR K και LG HB6 (η οποια ειναι η μοναδικη μπαταρια NMC που μπορει να αποδωσει καθαρα τα Amperes αυτα) , ειναι μπαταριες των 1600mAh με αποδοση 30 Α , αλλα θα ειναι δυνατοτερες μεχρι τα 3.8 - 3.9 Volts.
Απο 'κει και κατω , οι μεγαλυτερες μπαταριες αναλογης ή εστω σχεδον αναλογης αποδοσης εντασης ρευματος (Amps) , θα μπορουν να διατηρουν καλυτερα τη δυναμη τους , λογο των περισσοτέρων mAh.
Aρα θα δουμε καλυτερη αποδοση απο τα 3.8V μεχρι τα 3.3V.
2) Η δευτερη ομαδα χωριζεται σε δυο ειδη μπαταριων , oι οποιες αποκαλουνται ΥΒΡΙΔΙΚΕΣ.
Και στις δυο αυτες ομαδες υπαρχει το Νικελιο και το Κοβαλτιο , αλλα η μια απο τις δυο περιεχει και το στοιχειο που υπαρχει στις IMR και ετσι αποκτα τα υπερ των μπαταριων αυτων. Το στοιχειο αυτο ειναι το Μαγγανιο που αλλαζει εντελως την ολη λειτουργια της μπαταριας προς το καλυτερο σε ασφαλεια και αποδοση δυναμης.
Οι μπαταριες αυτες ειναι οι :
INR-NMC
Υβριδικες μπαταριες με ικανοτητα για αποφορτισεις μεγαλης εντασης ρευματος (Amperes) :
Li-Ion , Nikel , Maganese , Cobalt = NMC = Υβριδικες IMR.
(Samsumg 20/25R-30Q , LG HD2-HE2/4-HG2 , Sony VTC4/5/5A , Panasonic/Sanyo CGR CH-UR NSX)
INR-NCA ή NCR ή NCO
Υβριδικες μπαταριες που σε αποφορτισεις χαμηλης ή μεσαιας εντασης , δινουν μεγαλη διαρκεια (mAh) :
Li-Ion , Nikel , Cobalt , Aluminium = NCA = Υβριδικες NCA ή υβριδικες NCR.
(Samsung 29E-32E-35E , LG MH1-MJ1 , Panasonic/Sanyo NCR PD-PF-BE-B-BD-BF-BL-G-GA)
Η Samsung εχει μια μπαταρια , η οποια αποτελειτε απο Ιοντα Λιθιου , Κοβαλτιο και Οξυγονο.
Αυτη τη μπαταρια θα τη δουμε σαν NCO.
Aνηκει κι αυτη στην ομαδα των Υβριδικων μπαταριων μεγαλης διαρκειας και χαμηλων-μεσαιων αποφορτισεων.
3) H τριτη ομαδα απλα αριθμει τις πιο επικινδυνες μπαταριες Li-Ion.
Οι μπαταριες αποτελουνται απο Li-Ion , Cobalt και Oξυγονο.
Με απλα λογια , δεν μας χρειαζονται....
Ειναι οι μπαταριες ICR ή LCO
Ετσι λοιπον εχουμε τα αρχικα :
Αρχικες μπαταριες.
IMR , που δηλωνουν Ιοντα Λιθιου , Μαγγανιο , κυλινδρος
ICR , που δηλωνουν Ιοντα Λιθιου , Κοβαλτιο , κυλινδρος
Υβριδικες μπαταριες.
NMC , που δηλωνουν Nικελιο , Μαγγανιο , Κοβαλτιο (ΙΝR/IMR)
NCR , που δηλωνουν Νικελιο , Κοβατλιο , κυλινδρος (INR/NCR)
NCA , που δηλωνουν Νικελιο , Koβαλτιο , Αλουμινιο (INR/NCA)
NCO , που δηλωνουν Νικελιο , Κοβαλτιο , Οξυγονο (Samsung 29E) (INR/NCO)
H Panasonic ονομαζει τις NCA με τα αρχικα NCR .
Ειναι μπαταριες Nikel,Cobalt,Aluminiun , αρα NCA.
Υ.Γ.
Και να που ολο ελεγα να το γραψω ....... και τελικα δεν το εγραψα.....
Ολες οι μπαταριες εχουν και Οξυγονο.
Σε αλλες ειναι δυνατοι οι δεσμοι του με τα υπολοιπα στοιχεια και σε αλλες οχι.
Αυτο ειναι και η αιτια της αυταναφλεξης καποιας μπαταριας.
Για παραδειγμα , οι ICR εχουν χαλαρους δεσμους και εδω ειναι η αιτια της κακης συμπεριφορας που εχουν.
Στις NCA τα πραγματα ειναι καλυτερα , αλλα και 'δω δεν ειναι σε κατασταση που μπορει καποιος να τις ονομασει ασφαλεις.
Στις NMC οι δεσμοι ειναι κατα πολυ πιο δυνατοι και σχεδουν φτανουν σε επιπεδα που καθιστουν την ασφαλεια της μπαταριας υποδειγματικη.
Στις IMR ειναι σχεδον αδυνατο να γινει κατι τετοιο.
Γραφω σχεδον , γιατι μπαταρια ειναι κι αυτη.....
Ομως ειναι αποδεδειγμενο οτι ειναι σχεδον ακατόρθωτο να εχει τετοια συμπεριφορα μια IMR.
Aν ομως καποιος ψαχνει για την απολυτη μπαταρια ασφαλειας , δυστυχως θα τη βρει σε μπαταριες που σε 'μας δεν ειναι και οτι καλυτερο λογο μικρης ενεργειακης ποικνοτητας.
Αυτες ειναι οι LiFePO4 της A123System .
Ειναι ομως μπαταριες των 3.3 V οι οποιες σε πληρη φορτιση , φτανουν μεχρι τα 3.6 V.
Εδω οι δεσμοι του Οξυγονου , ειναι σχεδον αδυνατο να σπασουν..... Το σχεδον το εγραψα για να μη φανώ απολυτος...............
Μονο με σκοπο την καταστροφη της μπαταριας θα δουμε κατι τετοιο απο τις μπαταριες αυτες....