Το όνομα SBS προέρχεται από το Side By Side. Περιγράφει την αρχιτεκτονική όπου ο ατμοποιητής είναι στο πλευρό της μπαταρίας και όχι από πάνω, όπως συμβαίνει ακόμα μέχρι σήμερα στα περισσότερα mod. Αισθητικά δεν είναι ότι καλύτερο ένα κουτί με έναν ατμοποιητή από πάνω. Πόσο κουκλλί μπορεί να είναι ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο με έναν κύλινδρο από πάνω του; Μην ξεκινάς σεντόνι, ρητορικό ήταν.
Το περιμέναμε τον Απρίλιο, προχθές μας ήρθε. Αν είναι για κάτι γνωστοί οι Γερμανοί, αυτό είναι η αναξιοπιστία.
Διαθέσιμο σε 2 χρώματα, μαύρο και τιτάνιο.
Τεχνικά χαρακτηριστικάΜπαταρία 18650, ισχύς εξόδου 5-80W, cut-off ρυθμιζόμενο 2.5-3.0V, τάση εξόδου έως 11V, αντιστάσεις 0.05-5Ω, προστασία ανάποδης τοποθέτησης μπαταρίας, κατασκευή από ανοξείδωτο ατσάλι και ανοδιωμένο αλουμίνιο, 2 χρόνια εγγύηση,
ένταση εξόδου έως 22Α,
ατμοποιητές έως 25 χιλιοστά.
Η τάση cut-off που ρυθμίζουμε είναι η τάση υπό φορτίο. Πιο πάνω από αυτή και ανάλογα την ισχύ που έχουμε ρυθμίσει, το mod μειώνει την ισχύ εξόδου για να αυξήσει τον χρόνο ατμίσματος. Στα 80W η μείωση θα ξεκινήσει 0.7V πάνω από την τάση cut-off, στα 50W 0.4V, στα 20W 0.1V.
Το εύρος των αντιστάσεων για 80W είναι 0.17-1.5Ω.
Ο μέγιστος χρόνος τζούρας είναι 20 δευτερόλεπτα για ισχύ έως 20W. Μειώνεται 0.5 δεύτερα για κάθε επιπλέον Watt. Από 40Watt και πάνω είναι 10 δευτερόλεπτα.
510 & ΔαχτυλίδιαΟ 510 είναι με ελατήριο, έχει διάμετρο 25 χιλιοστά, ο κεντρικός πόλος είναι από κράμα βηρυλλίου-χαλκού.
Για μικρότερης διαμέτρου ατμοποιητές, υπάρχουν διαθέσιμα προς αγορά τρία βιδωτά κωνικά δαχτυλίδια με διάμετρο 22, 23 και 24 χιλιοστά.
Βιδώνουν αριστερόστροφα, για να μην βγαίνουν όταν ξεβιδώνει ο ατμοποιητής.
Να το θυμάσαι όταν προσπαθήσεις να ξεβιδώσεις το εργοστασιακό!
Την όλη φάση με τα δαχτυλίδια μην φανταστείς ότι την σκέφτηκαν οι Γερμανοί, από το Dani 25 την ξεπατίκωσαν.
Τα πως τα λένε Το SBS έχει τρία απαυτά που δεν ξέρω πως να τα πω, αλλά ξέρω τι κάνουν.
Αν ο ατμοποιητής σου είναι 23 χιλιοστά ή μικρότερος, καλό είναι να υπάρχει ένα πλαστικό δαχτυλίδι στο πάνω μέρος του mod για να τον υποστηρίζει.
Αυτό το δαχτυλίδι μπορείς να το φτιάξεις σε 3D εκτυπωτή, με το αρχείο που θα ανεβάσει οσονούπω η Dicodes στο site της. Φαντάζομαι ότι οσονούπω μετά το οσονούπω, μπορεί και πριν, θα γεμίσει ο τόπος με τέτοια δαχτυλίδια σε διάφορα χρώματα και γεύσεις, οπότε μην αγοράσεις εκτυπωτή οσονούπω.
Σε αυτά τα δεν ξέρω πως να τα πω θα θηλυκώνουν τα δαχτυλίδια.
Ενεργοποίηση ΚλείδωμαΗ ενεργοποίηση γίνεται με 5 κλικ σε όποιον απτούς 2 διακόπτες.
Η απενεργοποίηση γίνεται μόνο μέσα από το menu. Λογικό επειδή και οι 2 διακόπτες είναι fire και menu.
Η αυτόματη απενεργοποίηση μπορεί να ρυθμιστεί από 1 έως 60 λεπτά.
Στην αυτόματη απενεργοποίηση (μόνο στην αυτόματη) μπορούμε να επιλέξουμε αν θα ενεργοποιείται με κάμποσα κλικ ή άμεσα. Άμεσα σημαίνει ότι όταν πατήσουμε fire, μετά από 0.2 δευτερόλεπτα ατμίζουμε.
Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίσουμε αυτόματη απενεργοποίηση σε 1 λεπτό με άμεση ενεργοποίηση, για να μειώσουμε την κατανάλωση σε "ηρεμία", με κόστος 2 δέκατα του δευτερολέπτου καθυστέρηση στην έναρξη κάθε τζούρας.
Στο άλλο άκρο, ρυθμίζουμε 1 ώρα για να μην έχουμε καθυστέρηση, με κόστος συχνότερες φορτίσεις.
Φυσικά υπάρχουν και όλα τα ενδιάμεσα.
Σκέφτηκα να το αναλύσω, γιατί όταν γράφω "κορυφαία διαχείριση ρευμάτων", δεν σημαίνει κατανάγκη ότι καταλαβαίνω τι γράφω.
Το κλείδωμα-ξεκλείδωμα γίνεται με ταυτόχρονο παρατεταμένο πάτημα και στους 2 διακόπτες.
Διακόπτες2 διακόπτες, ένας μπροστά χαμηλά και ένας πίσω ψηλά. Παρακαλώ να λείπουν τα σχόλια, η Dicodes οριοθέτησε το μπρος και το πίσω.
Μπορούμε να επιλέξουμε ποιος απτούς 2 θα είναι fire ή αν θέλουμε να είναι και οι 2. Πολύ ωραίο για τις πρώτες ημέρες μέχρι να καταλήξουμε ποιος μας βολεύει. Πολύ ωραίο και για τα υπόλοιπα χρόνια για ατμιστές με αυτογνωσία.
Για εισαγωγή στο menu κάμποσα κλικ σε έναν απτούς 2.
Στην περιήγηση στο τεραστιώδες μενού, ο επάνω διακόπτης είναι πάνω και +, ο άλλος κάτω και -.
Τα Dani είχαν τρεις διακόπτες, αλλά στην ουσία ήταν 2. Δε νομίζω ότι υπάρχει διαφορά στο SBS που έχει 2. Δεν θα σε παίδευε λιγότερο, ούτε θα το μάθαινες γρηγορότερα αν είχε τρεις, εκτιμώ.
Θέλει χρόνο εξάσκησης και πολύ μελέτη στο manual για να μάθεις όλες τις λειτουργίες και όλη την πληροφόρηση που μπορεί να σου δώσει, γιατί είναι κρίμα κι άδικο τέτοια μοντάρα να μην χρησιμοποιείται όπως της αξίζει. Για τις ποσότητες εξάσκησης και μελέτης μικρή ευθύνη έχει ο αριθμός των διακοπτών. Ο βασικός υπαίτιος είναι η
ΟθόνηΑν έχεις μεγάλο όγκο λειτουργιών και πληροφορίας σε μικρή οθόνη, αναπόφευκτα θα φτιάξεις ένα δαιδαλώδες menu με απίθανα ακρωνύμια. Αυτό έκανε η Dicodes αντί να βρει τρόπο να χωρέσει μεγαλύτερη οθόνη. Αν μιλήσεις με χρήστες Dani, θα καταλάβεις ότι όσο καλός κι αν είσαι στη μελέτη και την παπαγαλία, μετά από κάμποσο καιρό είναι ανθρωπίνως αδύνατο να θυμάσαι τι είναι το "HCtl 1 TmpCtrl". Αν θέλεις να καλιμπράρεις τον ατμοποιητή, πως διάλα θα θυμάσαι το "TempCal Init 0" και αν πρέπει να περάσεις από το "Extend. Funct." ή το "Expert Mode 1" για να το συναντήσεις; Όλα αυτά αν τα θυμάσαι, πιάνουν το χώρο στον εγκέφαλο που σε άλλους ατμιστές είναι η πληροφορία για το κλείσιμο του θερμοσίφωνα, να μην βγει έξω χωρίς μάσκα, να φοράει παντελόνι αν πάει επίσκεψη. Το αποτέλεσμα είναι ένα mod που σου δείχνει την πτώση τάσης και την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας και όλα αυτά ανά τζούρα, αλλά να θες κάμποση ώρα με το manual στο χέρι για να τα δεις. Κάθε φορά!
Έλεγα ότι η οθόνη είναι OLED 0.5 ίντσες μονόχρωμη.
ΦόρτισηΗ φόρτιση της μπαταρίας είναι πονεμένη ιστορία από καταβολής Dani.
Δεν είναι μόνο το κατοστάρικο που πρέπει να εκταμιεύσουμε για την αγορά του CS1 Charging Station.
Είναι ότι πρέπει να τον κουβαλάμε όπου και όποτε θέλουμε να φορτίσουμε.
Τουλάχιστον κάνει για όλα τα Dani και για τα μελλοντικά όπως έχει υποσχεθεί η Dicodes.
Μην ξεχάσεις να ζητήσεις και το Dani SBS Dock Insert όταν τον παραγγείλεις.
Και μιας και τόφερε η κουβέντα,
Dicodes CS1 Charging StationΕπιτραπέζιος φορτιστής για Dani Box, Box Mini, Box V2, Box 21700, Box Stabwood, No6, SBS.
Για κάθε mod υπάρχει ένας αντάπτορας (Dock Insert), για να κάθεται το mod στο σωστό σημείο.
Για το SBS ο αντάπτορας δεν περιλαμβάνεται στη συσκευασία, πρέπει να αγοραστεί χωριστά.
Τροφοδοτείται με το τροφοδοτικό που περιλαμβάνεται στη συσκευασία (5.5V 2A) ή με ότι microUSB βρούμε πρόχειρο.
Φορτίζει με έως 2Α ή με ότι μπορεί να δώσει το USB που βρήκαμε πρόχειρο.
Έχει το πρωτόκολλο φόρτισης BC1.2. Αν το USΒ που βρήκαμε πρόχειρο και το καλώδιο είναι συμβατά, μπορεί να φορτίσει με 2Α και από USB.
Φορτίζει μέχρι 4.15V, με ακρίβεια ±1%.
Αν η μπαταρία είναι κάτω από 2.8V φορτίζει με 260mA μέχρι να ανέβει στα 3V.
Αν διαφύγει της προσοχής μας και το τροφοδοτήσουμε με τον φορτιστή και με USB, αποσυνδέει το USB.Έχει προστασία βραχυκυκλώματος, σε περίπτωση που βάλουμε mod με λάθος αντάπτορα ή ανάποδα.
Η οθόνη δείχνει την τάση της μπαταρίας, το ρεύμα φόρτισης, την πρόοδο της φόρτισης με μπάρα και το ρεύμα που μπορεί να δώσει το τροφοδοτικό. Μειώνει την φωτεινότητα 30 δευτερόλεπτα μετά την έναρξη της φόρτισης. Απενεργοποιείται μετά από 12 ώρες αχρηστίας.
Ο φορτιστής συνδέεται με το mod με 2 επαφές. Η μία κάνει επαφή με οποιοδήποτε σημείο στο σώμα του mod, η άλλη σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Οι αντάπτορες υπάρχουν για να ευθυγραμμίζουν την επαφή του φορτιστή με την επαφή του mod, ανεξάρτητα από το σχήμα του mod. Η ευθυγάμιση πρέπει να έχει ακρίβεια για να μην ακουμπάει η επαφή του φορτιστή στο σώμα του mod. Δείχνει εύκολη (με την προσήκουσα προσοχή στις διαστάσεις) η DIY κατασκευή φορτιστή για τα Dani, με δεδομένη την αγορά του κατάλληλου Dock Insert και αφού έχουμε ψαχουλέψει τις επαφές του φορτιστή μπας και λεν καμιά κουβεντούλα στα mod.
Λειτουργίες & ΠληροφόρησηΑπόλα έχει. Και σε θερμοκρασία ατμίζεις και σε ισχύ αν θες ατμίζεις, ακόμα και Bypass για να δεις πόσο σταθερά ΔΕΝ είναι τα ρεύματα στα μηχανικά mod, αν στη βαρέσει ατμίζεις. Σε λειτουργία Bypass μάλιστα, κάθεται και υπολογίζει ζωή νάχει και σου λέει σε πόσα Watt ατμίζεις. Αυτό το τελευταίο είναι χρήσιμο αν είσαι κακός άνθρωπος, για να γελάς σε ατμοσυναντήσεις με το πόσα Watt νομίζουν και σε πόσα πραγματικά ατμίζουν οι με μηχανικά mod.
Για τις λειτουργίες Power Boost και Heater Protection, οι οποίες από μονάχες τους θα μπορούσαν να είναι λόγος αγοράς, έχω κάνει πολυσέλιδο έγχρωμο επετειακό αποκλειστικό αφιέρωμα, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εντελώς δωρεάν παρακάτω ή παραπάνω ανάλογα τι επέλεξε ο μοντέρ μου.
Από πληροφορίες, τα Dani ήταν πάντα μεγάλες κουτσομπόλες. Από τον ορυμαγδό των πληροφοριών που μπορούμε να ανακτήσουμε, με εντυπωσίασε το Battery Status Part2.
Τα Dani μας έδειχναν την τάση της μπαταρίας με φορτίο και χωρίς φορτίο. Αφαιρούσαμε τα νούμερα και βρίσκαμε την πτώση τάσης με ανάλυση δέκατου του Volt.
Στο SBS το πήγαν 2 βήματα παραπέρα. Μας δείχνει απευθείας την πτώση τάσης με ανάλυση χιλιοστού του Volt, επιπλέον μας δείχνει την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας.
Πτώση Τάσης & Εσωτερική ΑντίστασηΟι μπαταρίες παρουσιάζουν εσωτερική αντίσταση. Δεν είναι μια αντίσταση που είναι μέσα στην μπαταρία. Είναι προϊόν των χημικών αντιδράσεων που γίνονται όταν περνάει ρεύμα από την μπαταρία. Ρεύμα περνάει από την μπαταρία όταν εκφορτίζονται και όταν φορτίζονται. Όταν δεν περνάει ρεύμα δεν παρουσιάζουν αντίσταση.
Αυτή η αντίσταση όπως όλες οι αντιστάσεις, μειώνει την τάση του ρεύματος που περνάει από μέσα της. Κάνει πτώση τάσης στο ρεύμα. Όταν η αντίσταση είναι μέσα σε μπαταρία τότε λέμε ότι η μπαταρία παρουσιάζει πτώση τάσης. Όταν δεν περνάει ρεύμα δεν παρουσιάζει τίποτα. Για εκπαιδευτικούς λόγους, το ρεύμα που περνάει από την μπαταρία θα το πούμε σύνδεση σε φορτίο.
Όπως μόλις καταλάβαμε, η τάση της μπαταρίας είναι διαφορετική όταν δεν είναι συνδεδεμένη σε φορτίο, από όταν είναι συνδεδεμένη σε φορτίο. Για να τις ξεχωρίζουμε, την δεύτερη τη λέμε τάση υπό φορτίο.
Συνοψίζοντας, η μπαταρία παρουσιάζει Εσωτερική Αντίσταση όταν της συνδέουμε φορτίο. Η εσωτερική αντίσταση προκαλεί Πτώση Τάσης στην μπαταρία.
Την τιμή της εσωτερικής αντίστασης, της πτώσης τάσης, καθώς και τη μεταξύ τους σχέση, μας την δίνει ο νόμος του Ωμ ή νόμος του Βιρ V=I*R.
V είναι η πτώση τάσης, Ι είναι το ρεύμα που περνάει μέσα από την μπαταρία (φορτίο), R είναι η εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας.
Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνουμε ότι όσο μεγαλώνει το φορτίο, τόσο θα μεγαλώνει και η πτώση τάσης που θα παρουσιάζει η μπαταρία.
Με την δεύτερη ματιά καταλαβαίνουμε ότι όσο μεγαλύτερη εσωτερική αντίσταση έχει η μπαταρία, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η πτώση τάσης που θα παρουσιάζει.
Αν εκτός από το μάτι βάλουμε και ελάχιστη εγκεφαλική ουσία καταλαβαίνουμε ότι, όσο η εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας και το φορτίο στο οποίο την συνδέουμε μεγαλώνουν ταυτόχρονα, η πτώση τάσης αυξάνει εκθετικά.
Πιάνουμε τον νόμο του Ωμ (V=I*R), διαιρούμε και τα 2 μέρη της ισότητας με Ι, φέρνουμε τα δεξιά αριστερά και τα αριστερά δεξιά και καταλήγουμε στο R=V/I. Τον ξαναπιάνουμε, διαιρούμε με R, για να καταλήξουμε στο I=V/R. Όχι τίποτα δεν άλλαξε, για εξάσκηση το κάναμε. Τα ίδια πράματα βλέπουμε από διαφορετικές οπτικές γωνίες.
Σε πολύ γενικές γραμμές, οι μπαταρίες που μπορούν να δώσουν περισσότερο ρεύμα (Vapcell K30, Sony VTC6, Samsung 30Q …) εμφανίζουν μικρότερη πτώση τάσης λόγω μικρότερης εσωτερικής αντίστασης, σε σχέση με αυτές που είναι για μικρότερα φορτία (Samsung 35E, Sanyo GA, Vapcell M34 …).
Ένα παράδειγμα και τελειώσαμε, γιατί έχετε αρχίσει να με κουράζετε.
Βάζουμε μια φορτισμένη μπαταρία στο mod και κοιτάμε την τάση της. Το mod μας λέει 4.170V. Ρυθμίζουμε στα 16W, τραβάμε τζούρα, κατά την διάρκεια της τζούρας κοιτάμε την τάση της μπαταρίας, τώρα το mod μας λέει 4.010V. Η διαφορά των 0.160V ή 160mV, είναι η πτώση τάσης της μπαταρίας, λόγω της εσωτερικής της αντίστασης, επειδή της συνδέσαμε 16W φορτίο.
Αφήνουμε το mod στην άκρη για 9 λεπτά.
Κοιτάμε την τάση της μπαταρίας. Το mod μας λέει 4.169V. Ρυθμίζουμε στα 41W, τραβάμε τζούρα, κατά την διάρκεια της τζούρας κοιτάμε την τάση της μπαταρίας, το mod μας λέει 3.768V. Η πτώση τάσης της μπαταρίας είναι 401mV. Η πτώση τάσης τώρα είναι μεγαλύτερη, επειδή την συνδέσαμε σε μεγαλύτερο φορτίο.
Βγάζουμε τη μπαταρία από το mod και βάζουμε μια VTC6, ρυθμίζουμε στα 21W και κάνουμε το ίδιο.
Αμέσως μετά αντικαθιστούμε με 35Ε και επαναλαμβάνουμε.
Παρατηρούμε ότι η 35Ε είχε μεγαλύτερη πτώση τάσης από την VTC6, επειδή παρουσίασε μεγαλύτερη εσωτερική αντίσταση.
Θυμάστε που είπα ότι μετά το παράδειγμα τελειώσαμε; Ψέματα είπα, μόλις αρχίσαμε.
Η εσωτερική αντίσταση είναι ο λόγος που μπορεί να ανεβάσει θερμοκρασία η μπαταρία.
Είναι η αιτία που άλλες μπαταρίες αντέχουν εκφόρτιση στα 28Α και άλλες στα 6Α.
Σε μηχανικό mod είναι ο λόγος που άλλη μπαταρία δίνει δυνατή γεμάτη τζούρα και άλλη αδύνατη αγέματη.
Κοντολογίς για όσα δεινά της ανθρωπότητας δεν ευθύνεται η ηλιθιότητα, υπεύθυνη είναι η εσωτερική αντίσταση.
Οι μπαταρίες όσο τις χρησιμοποιούμε γερνάνε. Κάθε πλήρης φόρτιση-εκφόρτιση (κύκλος) προσθέτει 52 ημέρες σε ανθρώπινο χρόνο στη μπαταρία. Η γήρανση έχει 2 προοδευτικές επιπτώσεις στη μπαταρία. Αυξάνει την εσωτερική της αντίσταση και μειώνει τη χωρητικότητά της.
Η αύξηση της αντίστασης είναι η πλέον αξιόπιστη ένδειξη για την ηλικία, δηλαδή για την υγεία της μπαταρίας.
Αν μπορούσαμε να μετρήσουμε την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας όταν είναι νέα και ανά 47 ημέρες να την ξαναμετράμε και να καταγράφουμε σε Libre εξελόφυλλο, θα είχαμε την πλέον αξιόπιστη καταγραφή της ηλικίας της, δηλαδή της υγείας της.
Θα μπορούσαμε να κάνουμε συγκρίσεις σε διαφορετικές μπαταρίες, θα μπορούσαμε σε ίδιες μπαταρίες να εκτιμήσουμε πως επηρεάζει την υγεία τους διαφορετικός τρόπος χρήσης, θα μπορούσαμε να έχουμε μια ιδέα πόσο επικίνδυνη είναι η fake HG2, θα μπορούσαμε πολλά και διάφορα αν δεν χρειαζόταν να έχουμε γνώσεις και εργαλεία.
Φαντάσου, λέω εγώ τώρα, να υπήρχε mod που να δείχνει πτώση τάσης και εσωτερική αντίσταση μπαταρίας. Και επειδή θα ήταν mod, τα νούμερα δεν θα ήταν μακριά ή σχετικά κοντά στις ατμιστικές συνθήκες, αλλά η ατμιστική πραγματικότητα αυτοπροσώπως.
Power Boost & Heater Protection ModesΜία από τις ποιο ενδιαφέρουσες λειτουργίες των Dani, είναι το Power Boost, τα επίπεδα 6-10 (στα παλαιότερα Dani τα 4-10). Παίζοντας με το Power Boost ανακαλύπτεις κρυμμένες γεύσεις στα υγρά (σε υγρά με πολλά αρώματα), αλλά και διαφορές στην ατμιστική αίσθηση του mod.
Από τις 10 λειτουργίες boost οι 5 πρώτες είναι για τα πρώτα 300-1000ms της τζούρας, στα οποία δίνει την ισχύ που έχουμε ορίσει στο "Boost Power". Οι υπόλοιπες 5 είναι για όλη τη διάρκεια της τζούρας. Στο επίπεδο 6, ανά 700ms έχουμε 38% αυξημένη ισχύ για 100ms. Στο 8 ανά 900ms +43% για 200ms, στο 10 ανά 1000ms +60% για 300ms. Η ενεργοποίηση των επιπέδων 6-10, αυξάνει από κάμποσο έως πολύ το μέσο όρο της ισχύος σε κάθε τζούρα. Καλό είναι να μειώσουμε από κάμποσο έως περισσότερο την ισχύ ατμίσματος.
Η λειτουργία Heater Protection έχει και αυτή 10 επίπεδα, επενεργεί σε όλη τη διάρκεια της τζούρας, με αντίθετο τρόπο. Η λογική είναι να μειώνει ανά περιόδους την ισχύ, για να μην στεγνώσει το βαμβάκι.
Αξίζει τα λεφτά του;Είσαι σοβαρός ρε φίλε; Σε φόρουμ ατμίσματος είσαι όχι σε ψυχολόγο.