Δυστυχώς ήμουν σίγουρος ότι ο καθένας θα έγραφε το μακρύ του και το κοντό του όσον αφορά την φρέσκια εγκύκλιο. Ενημερώθηκα το μεσημέρι για τη δημοσίευσή της και δυστυχώς δεν πρόλαβα να γράψω πέντε πράγματα. Πάμε λοιπόν:
1) Πρόκειται απλά για μια εγκύκλιο. Τίποτα παραπάνω. Αυτό σημαίνει ότι δεν αλλάζει απολύτως τίποτα σε σχέση με την εγκύκλιο της 22ας Μαΐου. Το μόνο που αλλάζει, είναι οι αρχές στις οποίες κοινοποιείται. Αν τη διαβάσετε λίγο προσεκτικά, θα δείτε ότι έχει ως σημείο αναφοράς μια άλλη εγκύκλιο. Δεν είναι Νόμος. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως Νόμος ο οποίος να απαγορεύει την πώληση υγρών χωρίς νικοτίνη, αρωμάτων, SnV και οτιδήποτε παρεμφερές.
2) Η νέα εγκύκλιος, απλά δεσμεύει τα Τελωνεία να την εφαρμόσουν και τα καθιστά αρμόδια ελεγκτική αρχή. Αυτό, δεν είναι καθόλου καλό για τους ατμιστές. Γιατί παρανόμως εντάσσει αρώματα, μηδενική VG ή PG και SnV στα υγρά αναπλήρωσης άρα και στην απαγόρευση διασυνοριακών. ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ.
3) Ο πρώτος έμπορος ο οποίος θα τύχει ελέγχου, θα φάει πρόστιμο. Δεν έχει σημασία το ποσό, αλλά θα το φάει. Και επιβάλλεται να προσφύγει όπως προβλέπεται στο αρμόδιο Διοικητικό Πρωτοδικείο. Μεγαλύτερο μπελά όσον αφορά τα διαδικαστικά, θα έχουν οι εισαγωγείς και παραγωγοί οι οποίοι τηρούν φορολογική αποθήκη μέσα στην οποία υπάρχουν ήδη έτοιμα μηδενικά υγρά.
4) Γνωρίζω ότι ο ΣΕΕΗΤ έχει συνέλευση αύριο, μου διαφεύγει δυστυχώς αν πρόκειται για ΔΣ ή για ΓΣ. Θέλω να πιστεύω ότι ο νομικός τους σύμβουλος (ο οποίος είναι μεγάλο κεφάλι BTW), θα έχει άποψη για το θέμα. Ελπίζω να ενημερωθούμε αρμοδίως.
5) Ο Σύλλογος ατμιστών, δεν έχει αρκετά μέλη. Γνωρίζω τον ακριβή αριθμό, αλλά δεν μου επιτρέπεται να τον αναφέρω καθώς περιήλθε εις γνώσιν μου κατά την άσκηση των καθηκόντων μου ως μέλος της ελεγκτικής επιτροπής. Ακόμα και να είχε τα τουλάχιστον δέκα χιλιάδες μέλη που απαιτούνται ώστε να έχει τους ανάλογους πόρους για μια προσφυγή στο ΣτΕ, αμφιβάλλω αν θα μπορούσε να αποδείξει νομικά έννομο συμφέρον των μελών του. Θα ήταν σαν να υπήρχε Σύλλογος καταναλωτών Κάνναβης και να έκανε προσφυγή στο ΣτΕ για να κριθεί αντισυνταγματική η υπαγωγή της κάνναβης στο Νόμο περί Ναρκωτικών. Τέλος πάντων, δεν υπάρχουν καν οι πόροι για μία συμβουλευτική με έναν δικηγόρο - Συνταγματολόγο. Κάθε μας πράξη, έχει και μια συνέπεια. Ο Σύλλογος έτυχε κοροϊδίας, σνομπαρίσματος και πολέμου πλην των λίγων "ρομαντικών" που πιστέψαμε ότι το άτμισμα θα μας ενώσει προς ένα κοινό συμφέρον. Τώρα κύριοι και κυρίες, ήρθε ο λογαριασμός. Και δυστυχώς, κρεμόμαστε από το πως θα το χειριστεί ο ΣΕΕΗΤ. Προσωπικά, στην επόμενη ΓΣ τον Φεβρουάριο, αν δεν φτάσουν τα μέλη έναν ικανοποιητικό αριθμό, θα θέσω θέμα διάλυσης. Αυτό δεν αποτελεί μομφή προς το ΔΣ αλλά προς τους εν Ελλάδι ατμιστές που τα φόρτωσαν όλα στον κόκορα. Προφανώς δεν είμαστε έτοιμοι στην Ελλάδα για κάτι τόσο "ενωτικό". Προτιμάμε την ίντριγκα, το κουτσομπολιό, ποιος reviewer πήρε ποιον ατμοποιητή για παρουσίαση κλπ. Αν δεν κάνει κάτι δραστικό ο ΣΕΕΗΤ, είμαστε υποχρεωμένοι να υποστούμε τις συνέπειες. Εκτός αν περισσεύει κάνα 20χίλιαρο σε κάποιον από εσάς και έχει όρεξη να τρέχει στα δικαστήρια! Αλλιώς, δεκαμελάκια και ξερό ψωμί.
6) Επιστροφή στην εγκύκλιο. Όπως έχω γράψει και στο παρελθόν, η εγκύκλιος δεσμεύει τις αρχές στις οποίες απευθύνεται για την εφαρμογή της. Όχι τον έμπορο, όχι τον πολίτη. Μετά, μιλάνε οι δικηγόροι.
Τέλος, παρακαλώ πολύ το νήμα να μείνει καθαρό από εικασίες, αυθαίρετα συμπεράσματα και σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Το θέμα είναι σοβαρότερο από ότι μπορούμε να κατανοήσουμε. Ευτυχώς, η ίδια η εγκύκλιος, βρίθει από παράνομες εντολές. Αν κάποιος δεν φάει την πρώτη καμπάνα όμως, δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Εγώ την εγκύκλιο αυτή την αντιλαμβάνομαι ως εξής: τα πουλιά πετάνε και τα πουλιά είναι ζώα. Οι γάιδαροι είναι επίσης ζώα, άρα πετάνε και αυτοί. Οπότε οι καβαλάρηδες γαϊδάρων πρέπει να διαθέτουν VFR άδεια πτήσεων...
Καλώ επίσης τους καταστηματάρχες που μας διαβάζουν, να μην κάνουν κινήσεις πανικού, εκτός αν αυτή την εντολή έχουν από το νομικό τους σύμβουλο...