Πάμε λοιπόν.
Σαν ιδέα, αρχικά, φαίνεται καλή ιδέα αυτή: να καρφιτσώνονται στην αρχή της κατηγορίας προϊόντα για τα οποία υπάρχουν καθαρά και καλογραμμένα reviews.
Το θέμα είναι πως τα προϊόντα αυτά έχουν χαριστεί από εταιρίες σε μέλη για να γίνει το επίσημο review.
Το αποτέλεσμα είναι πως όταν κάποιος νέος ξεκινάει να διαβάζει, βρίσκει πάνω-πάνω καρφιτσωμένα θέματα με ‘ΕΠΙΣΗΜΟ REVIEW’. Θα διαβάσει ένα, δύο. Άντε τρίτο ή και τέταρτο. Και θα διαλέξει.
Λειτουργεί δηλαδή, σαν ‘ψάρεμα’ πελατών από τις εταιρίες που παραχώρησαν τις συσκευές.
Θέλετε απόδειξη; Ξεφυλλίστε αυτά τα θέματα και διαβάστε τι λένε οι νέοι. Άλλη: Πριν λίγο στο chat από κάτω, σε έναν νέο που ρωτούσε, κάποιος θεώρησε απολύτως φυσικό να απαντήσει ‘στα οχτώ πρώτα κοίτα’, στέλνοντας το link για την κατηγορία Ειδικές Κατασκευές. Δεν τους κατακρίνω: Ρίξτε μια ματιά στην κατηγορία Ειδικές Κατασκευές και θα καταλάβετε τι εννοώ.
Καλή μεν η παρουσίαση, μια πλήρης αξιολόγηση μιας συσκευής για λόγους ενημέρωσης, η οποία για μια καλή συσκευή θα τραβήξει την αντίστοιχη πελατεία της.
Ξεκινάμε τα αλλά…
- Αξιόλογες συσκευές, των οποίων ο εισαγωγέας έχει διαφορετική μέθοδο προώθησης, χάνονται στην αφάνεια. Είναι τουλάχιστον άδικο. Στο κάτω-κάτω, το κόστος αυτών των δωρεάν πακέτων μετακυλίεται στους υπόλοιπους αγοραστές, που όταν αυτά πληθαίνουν καταλήγει να είναι σεβαστό στην μικρή αγορά της χώρας μας.
- ‘Σπονσονάρονται’ έτσι συγκεκριμένοι εισαγωγείς. Συν το γεγονός πως αυτοί διαφημίζουν (=υποστηρίζουν, το ξέρω) το φόρουμ, η εικόνα γίνεται ακόμα χειρότερη: το φόρουμ αυτών των εταιριών. Δεν πιστεύω, ούτε λέω πως είναι έτσι, αλλά γιατί να μην είναι αυτή η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω;
- Όταν κάποιος αποκτήσει αγοραστικές συνήθειες, μένει σε αυτές. Αν ξεκινήσεις δηλαδή με μία εταιρία, δύσκολα αλλάζεις. Γι’ αυτό η μερτσέντες και η BMW βγάλανε χιλιοτριακοσάρια, για να ‘ψαρέψουν’ τους πελάτες από όταν είναι νέοι ακόμα. Το ίδιο κι’ εδώ: ψωνίζεις από κάποιο μαγαζί, δεν έχεις λόγο να είσαι δυσαρεστημένος, μένεις σε αυτό. Επιπλέον, είσαι καλυμμένος με τα ζητήματα συμβατότητας από εταιρία σε εταιρία. Κόλλησες δηλαδή! Γι’ αυτό και κυνηγάνε έτσι τον νέο. Γιατί θα πρέπει το φόρουμ να υποστηρίζει αυτή την πρακτική;
- Οι χρήστες των λοιπών συσκευών, αυτών των εισαγωγέων που δεν χαρίζουν συσκευές σαν προώθηση, σέβονται τα θέματα με τα reviews των ‘σπονσοναρισμένων’ προϊόντων. Το αντίθετο δεν συμβαίνει όμως! Και τελικά οι παρουσιάσεις των μη σπονσοναρισμένων συσκευών γεμίζουν με κόντρες και off topic, και τιμωρούνται επιπλέον επειδή καταλήγουν να μην είναι κατάλληλα για καρφίτσωμα!
Λύσεις;
Μία λύση θα ήταν να γίνουν αντίστοιχα ΕΠΙΣΗΜΑ θέματα και για τις άλλες συσκευές. Βέβαια, εγώ (ο κάθε εγώ) που έχω στάξει τα ευρώπουλά μου για το ατμοτσίγαρο, πολύ πιο δύσκολα θα αφιερώσω τον αναγκαίο χρόνο για το review απ’ ότι αυτός που το πήρε τζάμπα με το review σαν υποχρέωση (αντάλλαγμα). Κάποιος θα το κάνει, όμως. Και είναι λογικό να κάνει πλήρες και όμορφο review κάποιος που του άρεσε παρά κάποιος που δεν του άρεσε. Πήρα πατάτα, θα κάθομαι να το συζητάω κι’όλας;
Ίσως να δουλέψει όμως. Η ιδέα να κάτσει κάποιος (-οι) να καθαρίσει τα υπάρχοντα θέματα έχει τα ίδια υπέρ και κατά.
Καμιά άλλη ιδέα; Γιατί αλλοιώς…
Η μόνη δίκαιη άμεση λύση είναι το ΞΕΚΑΡΦΙΤΣΩΜΑ.
Πέστε και σεις τίποτα. Είμαι ο μόνος χαζός που βλέπω τα πράγματα έτσι; Μήπως είναι κάτι ασήμαντο και δεν έχει νόημα να ασχολούμαστε; Μήπως υπάρχει κάποια προφανής και πανεύκολη λύση που δεν πρόσεξα;
Επίσης: όλα αυτά απορρέουν από μία αίσθηση συμμετοχής, ένα φόρουμ στο οποίο συμμετέχω (-ουμε), είμαι (-αστε) κομμάτι του και είναι κομμάτι μου (-μας), σε μένα και στον καθένα. Γι’ αυτό και μπαίνω στην διαδικασία να διαφωνήσω με ζήτημα λειτουργίας του φόρουμ: Γιατί αλλοιώς θα είναι σαν να το βλέπω σαν το φόρουμ κάποιων, και αν δεν μου αρέσει – τα κουβαδάκια μου και σε άλλη παραλία.
Γι’ αυτό και το φόρουμ απευθύνεται σε εσάς, τους συμφορουμίτες που το νοιάζεστε - και το φόρουμ και το άτμισμα -, και δευτερευόντως στην διαχείριση, η οποία συχνά έχει άχαρο ρόλο να παίξει. Όλο και συχνότερα, όσο πληθαίνουμε...