Σας παρουσιάζω το ALD 808 που στην Ελλάδα εισάγεται με το όνομα ICE από το Funstore.
Σε αυτό το περίεργο κουτί – που δεν κλείνει τελείως και μοιάζει σαν το καπάκι να είναι από αλλού – βρίσκονται τα παρακάτω, στο βασικό πακέτο:- 2 μπαταρίες 650mAh με ρυθμιστή τζούρας
- 2 ατμοποιητές
- Ένα καπάκι pen style (τύπου στυλό), που να κουμπώνει όπως φαίνεεται στην φωτογραφία, πάνω από το επιστόμιο. Το καπάκι αν κουμπωθεί βγαίνει δύσκολα, και κρατάει άνετα το βάρος της συσκευής.
- Δύο δεξαμενές (tank)
- Πέντε επιστόμια (εδώ φαίνεται ένα, στη ζελατίνα)
- Τροφοδοτικό 220V σε usb και
- Καλώδιο - φορτιστής usb σε 510 στα 450 mA.
Αυτή είναι η συσκευή δίπλα σε μια τυπική μπαταρία eGo 650 mAh:
Η μπαταρία είναι λίγο ψηλότερη από το eGo και μαζί με την δεξαμενή και το επιστόμιο φτάνει τα 14 εκατοστά. Διάμετρο έχει ίδια με την eGo, και κομπλέ έχει βάρος όσο μια eGo με τον 510.
Η μπαταρία έχει εσωτερικό σπείρωμα 510, οπότε δίνει κατευθείαν σε 510 ατμοποιητές και αντάπτορες, ενώ ο φορτιστής του είναι τυπικός eGo. Ο ατμοποιητής βιδώνει όμως στο εξωτερικό σπείρωμα, που δεν είναι από τα τυποποιημένα.
Τα επιστόμια είναι τα τυποποιημένα του 801. Αυτά που έχει είναι σκληρά αλλά τα στάνταρντ φίλτρα για 801 έρχονται με μαλακό λαστιχένιο, αν το προτιμάτε.Το πρώτο που κάνουμε πριν χρησιμοποιήσουμε ένα τανκ είναι να βγάλουμε και να πετάξουμε το σφουγγαράκι που έχει από το εργοστάσιο, εκεί που κουμπώνει το επιστόμιο!Επίσης, πριν την πρώτη χρήση, στάζουμε δύο σταγόνες υγρό μέσα στον ατμοποιητή. Αυτός έχει μετρηθεί στα 2.5Ω αλλά και στα 2.8Ω (από διαφορετικά άτομα).Όταν πατάς το κουμπί, ανάβει ένα λαμπάκι μπροστά στην μπαταρία, άλλο χρώμα ανάλογα με το πόσο γεμάτη είναι: στο πρώτο 30% ανάβει μπλε, μετά μέχρι το 90% ανάβει πορτοκαλί και στο τελευταίο 10% κόκκινο. Όταν φορτίζει, αναβοσβήνουν (λίγο… χριστουγεννιάτικα) αυτά τα λαμπάκια.Χρησιμοποιώ το ice – όπως βολεύει και επικράτησε να το λέμε – από τις 26 Αυγούστου, συγχρόνως με διάφορα άλλα – όπως fog, κάρτο, μπαταριοθήκες κλπ. Οπότε τα συμπεράσματα από την χρήση του είναι με εμπειρία σχεδόν τριών μηνών.
Χρησιμοποιώ low υγρά, φρουτένια και γλυκά, κυρίως DIY αλλά και εμπορίου, από καθαρή PG έως 70/30 PG/VG. Δεν ξέρω κατά πόσο ισχύουν τα ίδια συμπεράσματα για σκέτες, τσιγαρίσιες ή δυνατότερες γεύσεις:
- Παραγωγή ατμού: άψογο. Πολύς ατμός.
- Χτύπημα: πολύ καλό – καλύτερο χτύπημα με τα low υγρά μου απ’ ότι σε άλλους ατμοποιητές όπως 510 ή 901 ή κάρτο. Υποδεέστερο των LR (όπως είναι αναμενόμενο).
- Γεύση: μπόλικη γεύση, καλύτερα από κάρτο ακόμα, πολύ κοντά στο fog.
- Θερμοκρασία ατμού: πιο ζεστός απ’ ότι ο τυπικός 510 – πολύ πιο κρύος όμως από τους κάρτο.
- Γέμισμα: πανεύκολο, γρήγορο και καθαρό. Ξεβιδώνεις τη δεξαμενή, στάζεις μέσα από οποιοδήποτε μπουκαλάκι (προσέχοντας μόνο να μην πέσει στο μεσαίο καλαμάκι), ξαναβιδώνεις.
- Διαρροές: μόνο όταν βιδώνουμε την δεξαμενή μετά το γέμισμα, αν σφίξουμε τα πάσα μέχρι τέλος (πράγμα που δεν προτείνεται – δες παρακάτω), πιθανόν να ‘δακρύσει’ η ένωση με τον ατμοποιητή από υγρό που είχε φωλιάσει στα πάσα κατά το γέμισμα. Τίποτα και καμία άλλη διαρροή. Πεντακάθαρο.
- Τζούρα: με τον ρυθμιστή, μπορείς να έχεις ότι τζούρα θέλεις – από πολύ χαλαρή μέχρι πολύ σφιχτή. ΠΡΟΣΟΧΗ: ο ρυθμιστής
δεν είναι παιχνίδι. Βρέστε σε ποια θέση σας βολεύει γυρνώντας τον σιγά-σιγά από κλειστό (κάθετα στο κουμπί της μπαταρίας) προς ανοιχτό (τα δοντάκια πάνω από το κουμπί), και αφήστε τον εκεί. Προσπαθήστε όταν ξεβιδώνετε την δεξαμενή ή όταν αλλάζετε την μπαταρία να μην τον παρασέρνετε με τα δάκτυλα.
- Αυτονομία: πολύ μεγάλη, μπορεί και οκτάωρο με 1.5-2ml κατανάλωση. Πολύ οικονομικός σε κατανάλωση μπαταρίας δηλαδή, σε σύγκριση με ατμοποιητές ίδιας αντίστασης. (Για LR δεν το συζητάμε καθόλου).
- Κατανάλωση: Μικρή. Νομίζω στα 2/3 των απλών 510 ή κάρτο.
- Φόρτιση μπαταρίας: απίστευτοι χρόνοι, στην χειρότερη περίπτωση μιάμιση ώρα από τελείως άδεια. Συνήθως, από μόλις πιάσει το κόκκινο, φορτίζει σε τρία τέταρτα. Πραγματικά περίεργο, μια που χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία (τουλάχιστον σε μοντέλο) με τα eGo – την 130450.
- Εμφάνιση: Νομίζω ότι είναι εμφανίσιμο, σίγουρα περισσότερο από το απλό eGo.
- Καμένο: ποτέ. Ο τρόπος τροφοδοσίας του φροντίζει ώστε το φυτίλι να έχει πάντα υγρό.
Εδώ ξεκινάμε με τις αντιρρήσεις: πολλοί χρήστες βρήκανε πως δεν έχει καθόλου καμένο. Αρκετοί άλλοι μιλήσανε για καμένο από την πρώτη τζούρα ή πολύ σύντομα. Προσωπικά πιστεύω πως η πρώτη φουρνιά των ατμοποιητών ήταν πιο μάπα από αυτούς που φέρνει τώρα το funstore, μια και πλέον φτάνουν στο τέλος της ζωής τους χωρίς να βγάλουν καμένο. Νομίζω πως δυο-τρεις πεθαμένοι ατμοποιητές τον μήνα όπως έτυχε σε μένα είναι το τυπικό, ενώ έχει αναφερθεί ατμοποιητής που δουλεύει άψογα από την αρχή (δυόμισι μήνες τώρα) ενώ άλλοι να τα φτύνουν στις τρεις μέρες (κάτι όμως που συμβαίνει στους ατμοποιητές).
Κάποιοι μιλήσανε για μπαταρίες που χαλάσανε στις τρεις μέρες: δεν ξέρω, εμένα η μία κράτησε κοντά δύο μήνες (χάλασαν τα ηλεκτρονικά της, κάνοντας να αναβοσβήνει τα λαμπάκια της φόρτισης συνέχεια). Η άλλη καλά κρατεί. Γενικά πάντως πιστεύω πως ήταν μεμονωμένα περιστατικά.Το βασικό πρόβλημα αξιοπιστίας του ice είναι η δεξαμενή του: είναι κατασκευασμένη χωρίς πρόβλεψη να αντέχει τις δυνάμεις που ασκούνται πάνω της, καθώς την σφίγγουν τα δάκτυλα για να την ξεβιδώσουμε. Καμιά φορά στραβομπαίνουν τα πάσα και χρειάζεται ζόρι (μέχρι και πένσες) για να ξεβιδωθεί, γεγονός που επιδεινώνει την κατάσταση. Από το σφίξε-σφίξε, στο τέλος η δεξαμενή ραγίζει στο πάνω μέρος , και αρχίζεις να έχεις διαρροές (δάκρυσμα) όταν χαμηλώνει η δεξαμενή, είτε για να τραβήξεις τζούρα από πλάγια είτε (κυρίως) για το γέμισμα. Επίσης χαλαρώνει και ξεκολλάει η ένωση με το ασημί δακτύλιο από πάνω, με αποτέλεσμα να μην μένει στη θέση του ούτε το επιστόμιο. Εμένα μου κράτησε περίπου ένα μήνα η κάθε δεξαμενή από τις πρώτες.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως ο επίσημος αντιπρόσωπος (funstore)
δεν πουλάει δεξαμενές μονάχες τους. Φήμες που λέγανε πως θα φέρει καλύτερες δεξαμενές ως τώρα δεν έχουν επιβεβαιωθεί.
Λύσεις για το πρόβλημα αξιοπιστίας των δεξαμενών:- Μπορείτε να προμηθευτείτε δεξαμενές από καταστήματα στο εξωτερικό. Άκουσα πως υπάρχει και κάποιο μαγαζί εδώ στην Ελλάδα επίσης που δίνει δεξαμενές. Περισσότερες πληροφορίες στο γενικό θέμα του ALD 808.
- Μπορείτε να
προσέχετε: στο βίδωμα, δεν σφίγγουμε τελείως την δεξαμενή. Με το που πιάσουν τα πάσα, σταματάμε το βίδωμα και ας μένουν μερικά δέκατα του χιλιοστού κενού.
Δεν θα έχει διαρροή – το αντίθετο κι’ όλας, γλιτώνεις το δάκρισμα. Αυτό σκοπεύω να κάνω με τις δεξαμενές του δεύτερου σετ μου – μεταχειρισμένου από το φόρουμ μισοτιμής, πραγματική ευκαιρία.
- Βίδωμα και ξεβίδωμα της δεξαμενής με προσοχή: την πιάνουμε με τα δάχτυλα από τον μεταλλικό δακτύλιο πάνω από τον ατμοποιητή, χωρίς να πιέζουμε το μαύρο πλαστικό. Είπαμε, όσο γίνεται.
- Μια άλλη συμβουλή που ακούγεται είναι να αποφεύγεται το καπάκι, μια και το βάλε/βγάλε του συνοδεύεται από πιέσεις.
- Μία άλλη πατέντα (δες εδώ
http://e-kapnisma.gr/index.php/topic,3064.msg126824.html#msg126824) είναι να κολληθεί στην πάνω μεριά με logo ένα μεταλλικό δακτυλίδι βάσης από παλιό τανκ.
Μειονέκτημα είναι βέβαια, πως τα πάσα του ατμοποιητή του δεν ταιριάζουν με τα στάνταρντ της αγοράς. Όμως φτάνουν για να κάνει μία στροφή και να κάνουν επαφή οι πόλοι του σε μπαταρία 801. Στο 801 του sparki όμως δεν ανασαίνει (γιατί ο ατμοποιητής τραβάει αέρα από μέσα, αλλά το sparki είναι κλειστό). Με αντάπτορα 510 σε 801 και eGo μπαταρία όμως, έχει αναφερθεί πως δουλεύει άψογα.
Τέλος: αποδείχτηκε σύντομα από τον craven πως ο ατμοποιητής ice είναι επισκευάσιμος, και μάλιστα πανεύκολα! Δέστε εδώ το νήμα του ατομοποιητή
http://e-kapnisma.gr/index.php/topic,3064.0.html . Αυτό σημαίνει πως με μηδαμινά έξοδα – φυτίλι και αντίσταση, που πλέον φέρνουν και κάποια ελληνικά καταστήματα και φτηνά μάλιστα – μπορεί ο ατμοποιητής να γίνεται καινούριος.
Επίσης, τα ψευτοχρώμια στον ρυθμιστή τζούρας και στα γράμματα μπροστά στη μπαταρία στα λαμπάκια θα ξεθωριάσουν.
Συγκρίνουμε το ice με τις λοιπές συσκευές της κατηγορίας του: eGo και αντίστοιχα μαζικής παραγωγής.
Το ice είναι ένα πολύ καλό προϊόν, στα κορυφαία των eGoειδών συσκευών. Έχει κορυφαία γεύση, πολύ καλή παραγωγή ατμού και χτύπημα, ενώ υπέρ του είναι και ο ρυθμιστής τζούρας, μοναδικός στην κατηγορία του. Μοναδικό είναι επίσης το πόσο εύκολα είναι επισκευάσιμος ο ατμοποιητής του, ενώ στην ευκολία γεμίσματος μόνο το want μπορεί να το συναγωνιστεί (το ice υπερτερεί στο γέμισμα στα φανάρια, μια και δεν χρειάζεται σιλικονάκι ή ειδικό μπουκαλάκι, ενώ το want στο γέμισμα στο σπίτι, μια και δεν έχεις άγχος για προσοχή στο βίδωμα-ξεβίδωμα της δεξαμενής ενώ γίνεται με το ένα χέρι). Τελειώνοντας τα υπέρ, να κλείσω με την μεγάλη αυτονομία της μπαταρίας, την γρήγορη φόρτισή της και την μικρή κατανάλωση υγρού, ενώ η έλλειψη διαρροών το κατατάσσουν επίσης στα κορυφαία της κατηγορίας.
Μοναδικό είναι όμως στην κατηγορία το μειονέκτημα του ice για την ευαίσθητη δεξαμενή, όταν στους want ο ατμοποιητής έρχεται με την δεξαμενή του (και στην μισή τιμή μάλιστα από τον ατμοποιητή ice) ενώ στους eGo-T είναι πολύ φτηνή, κάπου είδα για 4€ η πεντάδα ενώ δεν υπάρχει λόγος να χαλάσουν.
Η τιμή του πακέτου είναι στα 65€+ΦΠΑ = 80€, τυπική στην κατηγορία, ενώ οι ατμοποιητές του βγαίνουν στα 9€+ΦΠΑ = 11€, από τους ακριβούς της κατηγορίας.
Συμπέρασμα:
Κορυφαίες επιδόσεις και πρακτικότητα. Με λίγη ενασχόληση για επισκευή του ατμοποιητή και φροντίδα του τανκ, αυτή η απόδοση μπορεί να κρατήσει για πολύ καιρό με ελάχιστο κόστος.
Για νέους χρήστες: η απόδοση της γεύσης μαζί με την εύκολη εναλλαγή γεύσεων (εκεί που ‘πονάνε’ τα κάρτο με πολυεστέρα) και ο ρυθμιστής τζούρας θα σας βοηθήσει να κατασταλάξετε στο τι σας αρέσει. Η πρακτικότητα, η έλλειψη διαρροών και η αυτονομία δεν θα δώσει αφορμή να πείτε ‘άι σιχτίρ με το άτμισμα, γυρνάω στο τσιγάρο’, ενώ το τυποποιημένο σπείρωμα 510 των μπαταριών θα σας επιτρέψει – αν για οποιονδήποτε λόγο θέλετε να παρατήσετε τον ατμοποιητή ice, ή ακόμα και παράλληλα μ’ αυτόν – να δοκιμάσετε και να πειραματιστείτε με πρακτικά όλους τους ατμοποιητές της αγοράς. (Αυτό βέβαια συμβαίνει με όλα τα eGoειδή, και έτσι κι’ αλλοιώς το συνιστώ ανεπιφύλακτα: βρέστε τι σας ταιριάζει, αρκεί να μείνετε μακριά από το τσιγάρο.)
Βαθμολογία:
Γεύση: 10/10.
Ατμός: 9/10.
Χτύπημα: 9.5/10.
Πρακτικότητα: 10/10.
Αξιοπιστία: 7/10.
17/11/2011