Προσπαθώ εδώ και μια ώρα να εξηγήσω το φαινόμενο, αλλά μάλλον περισσότερες απορίες μου δημιουργούνται...
Κατ΄αρχήν, αφού το έχουν παρατηρήσει πολλοί, το αποτέλεσμα είναι απολύτως αξιόπιστο. (Άλλωστε, και μόνο η μαρτυρία του Ατμιάρχη Abet κάνει το "εις μάρτυς ουδείς μάρτυς" να φαντάζει αστείο - η μαρτυρία του και μόνο είναι αρκετή).
Απορία 1: Μειώνεται η πίεση μέσα στο αεροπλάνο; (άσχετη με το θέμα μας, αλλά το εσωτερικό δαιμόνιο δεν την αφήνει να περάσει έτσι).
Η πίεση μέσα σε ένα αεροπλάνο είναι αντίστοιχη με αυτή σε 1200 - 2400μ υψόμετρο. Ο αέρας είναι πιο αραιός...
Ένα αεροπλάνο πετά σε ύψος 7.000μ, οπότε πάλι καλά. Προφανώς η πίεση δεν είναι ίδια με την εξωτερική, αλλά γιατί είναι μειωμένη σε σχέση με το έδαφος; Δεν υποτίθεται ότι το αεροπλάνο είναι αεροστεγώς κλειστό; Κι αν δεν ήταν, δεν θα είχαν παρατηρηθεί και άλλα προβλήματα;
Απορίες 2 και 3:
2 ... Μετά απο μερικές ρουφηξιές παρατήρησα ότι το ΗΤ μου (clearomizer epsilon) δεν είχε "τράβηγμα" , έβγαζε ελάχιστο ατμό και έκανε διαρροές (γέμισε η μπαταρία ego υγρό)...
Προχτές επισκεύτηκα την Ορεινή Ναυπακτία. έπιασα το ΗΤ να κάνω καμιά τζούρα....τζίφος, η μπαταρία ήταν λερωμένη με υγρά και η τζούρα τζούφια.
3α Φύσηξα το περισευούμενο υγρό και καθάρισα τους πόλους. Καλύτερα, αλλά το αποτέλεσμα ήταν λίγο φτωχό. Όταν , τέλος, κατεβήκαμε στο επίπεδο της θάλασσας, το εργαλείο δούλευε και πάλι κανονικότατα. Υπόψη ότι ο ατμοποιητής ήταν φρεσκότατος 2 ημερών...
α) το τανκ με την υποπίεση ξερνάει υγρά,
3β αυτό όμως δεν δικαιολογεί επαρκώς την τζούφια τζούρα μετά το καθάρισμα και την εξισορρόπηση της πίεσης.
2: Αν κατάλαβα καλά, στο αεροπλάνο οι πρώτες τζούρες ήταν εντάξει, ενώ στο βουνό η ψόφια τζούρα ήρθε αμέσως;
3: Εδώ, αν κατάλαβα καλά, η τζούρα δεν ήταν εντάξει σε μεγάλο ύψος αλλά σε μικρό επανήλθε...
Απορία 4:
Για να βγαίνουν υγρά από το τανκ σημαίνει ότι η μείωση της πίεσης αναγκάζει τα εγκλωβισμένα μέσα του αέρια να βγουν έξω, δίνοντας μια ώθηση στο υγρό.
Άρα, υπάρχει μια επικοινωνία του αέρα μέσα στο τανκ με τον ατμοσφαιρικό.
Το τανκ ήταν βιδωμένο στην μπαταρία ή όχι;
Αν ναι, γιατί συνέβη το παρακάτω:
...Στην πτηση της επιστροφης τον περασμενο μηνα, καθως και στην καταβαση απο τα Καλαβρυτα, εβαλα αναποδα τον καηφουν στην τσεπη μου (επιστομιο προς τα κατω) και ουδεμια διαρροη...
Λογικά, δεν θα έπρεπε τότε η διαρροή να ήταν μεγαλύτερη λόγω επιστόμιου;
(Το γιατί δεν συμβαίνει σε όλους τους ατμο με την ίδια ένταση για την ώρα το προσπερνώ)
Διαπίστωση: υπάρχει επικοινωνία του ατμοσφαιρικού αέρα με το περιεχόμενο του τανκ μας...
Απορία 5:
... Το σημείο βρασμού ελαττώνεται με τη μείωση της πίεσης. Οπότε, θεωρητικά, θα έπρεπε να ατμοποιούνται πιο εύκολα οι PG και VG στα μεγάλα ύψη. Ενδεικτικά το σημείο βρασμού του νερού στο έβερεστ είναι 80 βαθμοί κελσίου.
Ναι, αλλά ένα αυγό στο Έβερεστ κάνει μια ώρα να βράσει - δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει κάτι εδώ.
Βρασμό έχουμε όταν η πίεση των ατμών που προσπαθούν να ξεφύγουν από το υγρό γίνει ίση με την ατμοσφαιρική, οπότε λογικά το σημείο βρασμού πέφτει με το ύψος.
Όμως, γιατί βρασμός;
Μέχρι τώρα λέγαμε για μεγαλύτερη εξάτμιση, για flash point (η θερμοκρασία στην οποία ο ρυθμός εξάτμισης είναι τέτοιος ώστε οι ατμοί να κάνουν ετερογενές μείγμα με τον αέρα, να φαίνονται δηλαδή με γυμνό μάτι) της pg και της vg, εκτός από κάτι σκόρπιες αλλά καίριες αναφορές:
βαση της παρατηρησης στον α2 ανοικτο,νομιζω οτι απλα η αντισταση βραζει βιαια το υγρο.
...
Τελικά, έχουμε βρασμό;
Αν ναι, επηρεάζεται από το υψόμετρο με διαφορετικό τρόπο από το flash point;
Κι άλλο χρήσιμο σχετικό ποστ:
http://e-kapnisma.gr/index.php/topic,3526.msg108354.html#msg108354Ελπίζω οι έρευνες του γιατρού σχετικά με τις θερμοκρασίες (προς το παρόν ξέρουμε ότι δεν περίμενε κι ο ίδιος να είναι τόσο μεγάλες) θα ρίξουν λίγο φως κι εδώ.
Μέχρι τότε, συμφωνούμε με το Σωκράτη (εν οίδα, ότι ουδέν κλπ) αλλά όσο ζούμε έχουμε κάθε δικαίωμα να παλεύουμε να το ελαχιστοποιήσουμε...
Επί του πιεστηρίου: Μήπως πρέπει να αναφερθούν και τα βολτ ή τα βατ αν οι θερμοκρασίες παίζουν τελικά ρόλο;