H Sony ποτέ δεν ανακοινώνει τη μέγιστη αποφόρτιση των μπαταριών της. Στις προδιαγραφές όμως έχει αναλυτικές πληροφορίες και σχεδιαγράμματα για να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του.
Τα παρακάτω σχεδιαγράμματα είναι από τις επίσημες προδιαγραφές της Sony για τη VTC4.

Σ' αυτό το γράφημα βλέπουμε τους κύκλους ζωής για αποφορτίσεις 10 και 30Α.
Στα 10Α κρατάει μετά από 500 κύκλους ένα εντυπωσιακό 90% της αρχικής της χωρητικότητας.
Στα 30Α για τους ίδιους κύκλους πέφτει στο 80% που επίσης είναι άριστο αποτέλεσμα.
Όμως στις υποσημειώσεις αναφέρεται ότι υπάρχει κόφτης θερμοκρασίας στους 75
οC.
Αυτό μας βάζει σε σκέψεις οπότε ανατρέχουμε στο παρακάτω γράφημα αποφορτίσεων για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.

Εδώ βλέπουμε ότι σε αποφορτίσεις έως 20Α η θερμοκρασία δεν ξεπερνάει τους 75
oC οπότε μέχρι τέτοια ρεύματα ισχύουν οι κύκλοι ζωής που ανακοινώνει η Sony.
Σε αποφόρτιση όμως 30Α η θερμοκρασία αγγίζει τους 100 βαθμούς οπότε δεν μπορούμε να πιάσουμε τέτοια ρεύματα χωρίς να καταστρέψουμε τη μακροζωία της μπαταρίας. Και βέβαια τίθεται και θέμα ασφάλειας αφού η μπαταρία ψήνεται σ' αυτούς τους βαθμούς.
ΟΜΩΣ...
Τα παραπάνω ισχύουν για μηχανικά mod που δεν έχουμε κάποιο κόφτη. Τα ηλεκτρονικά mod δεν αποφορτίζουν τη μπαταρία κάτω από 3.0V. Στο γράφημα βλέπουμε ότι στα 3V η θερμοκρασία είναι 80
οC οπότε είμαστε εντός προδιαγραφών κατασκευαστή. Επιπλέον στο άτμισμα δεν έχουμε συνεχή αποφόρτιση αλλά τραβάμε ρεύμα για λίγα μόνο δευτερόλεπτα οπότε η θερμοκρασία της μπαταρίας πέφτει στο διάστημα που δεν ατμίζουμε.
Με βάση τα παραπάνω η Sony VTC4 ΔΕΝ είναι μπαταρία 30Α αλλά όσον αφορά το άτμισμα μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε άφοβα και με ασφάλεια στα 30Α. Βέβαια η διάρκεια ατμίσματος σε τέτοια ρεύματα θα είναι πολύ μικρή.