Λοιπον........................
Αν θελετε ενα μοντακι με αντοχη και να μη κοιτατε που και πως το αφηνετε , τοτε θα πατε σε SS.
Αν ομως θελετε να εχετε το καλυτερο δυνατο ρευμα , τοτε υποχρεωτικα θα πατε σε μοντακι απο ορειχαλκο ή χαλκο.
Σε SS αυτη τη στιγμη , ολα σχεδον τα μοντακια ειναι σαν απωλειες σχεδον τα ιδια .
Οι απωλειες σε ενα μοντακι SS , δεν ειναι μονο θεμα υλικων .
Οι εφαρμογες των κομματιων αν δεν ειναι τελειες , τοτε θα υπαρχουν μεγαλες απωλειες .
Ειδος :
Τηλεσκοπικο :
Αν το μοντακι ειναι τηλεσκοπικο (18350 - 18500 - 18650) , οι απωλειες θα ειναι κατα πολυ μεγαλυτερες , λογο του οτι μεταξυ των κομματιων δεν θα υπαρχει οπως ειναι φυσικο η τέλεια εφαρμογη και ετσι το ρευμα δεν θα εχει ανετη πορεια.
Αν τα κομματια του τηλεσκοπικου δεν δένουν σωστα χωρις να υπαρχουν κενα (κουνιουνται) , τοτε αυτο σημαίνει απωλεια .
Το μεγαλο κακο εδω ειναι οτι με τον καιρο ''παιρνουν μποσικα'' και χανουν την επαφη μεταξυ τους .
Αναπόφευκτο κακο , σε αλλο μοντακι λιγοτερο , σε αλλο περισσοτερο.
Συνηθως ακριβα , βαρια και αποδεδειγμένα αριστης ποιοτητας μοντς , αντεχουν κατα πολυ περισσοτερο στο χρονο.
Φυσικα για κλωνους .......... , ουτε κουβεντα......
Βγήκαν , αγοράστηκαν και μπηκαν στην ακρη ή δόθηκαν δωρεαν γιατι δεν αξιζαν ουτε ευρω λογο κατα πολυ κατωτερης κατασκευης και ποιοτητα υλικων (εκτος μερικων - σπάνιων περιπτώσεων)..........
Σπαστό :
Αν το μοντακι ειναι με διαιρούμενα κομματια (18350 - 18500 - 18650) και η εφαρμογη στις ενωσεις των κομματιων δεν ειναι τέλεια , θα υπαρχουν απωλειες .
Εδω θα δουμε μοντακια κλωνους που δυστυχως παρα το οτι μοιαζουν τέλεια , στην ουσια χανουν για το λογο αυτο.
Ιδιαιτερα τα σπειρωματα τους , δείχνουν την ποιοτητα του συνολου και κανεις δεν μπορει να πει οτι ειναι σωστο σαν κατασκευη , γιατι με τον καιρο εκτος απο τα κενα που αποκτουν λογο κακης ποιοτητας μεταλλου , πολλες φορες μπλοκαρουν και υπαρχουν προβληματα στο ξεβιδωμα .
Μονοκόμματο :
Eιναι το καλυτερο στο θεμα απωλειων , γιατι ειναι μονοκομματο το σωμα του μοντ και δεν υπαρχουν κολλησεις , κομματια εξτρα και ενωσεις αναμεσα στα μεταλλικα κομματια .
Εδω θα δουμε ομως συνηθως τρια κομματια μονοκομματα .
Ενα για 18350 , ενα για 18500 , ενα για 18650
Το κακο εδω ειναι οτι θα πρεπει απο πριν να διαλεξεις πιο κομματι θα εχεις μαζι σου αν φυγεις απο την εδρα σου.
Τα ιδια σχεδον ισχυουν και για τα ορειχαλκινα /χαλκινα , αλλα υπαρχουν και πολλες αλλες διαφορες που θα πρεπει να αναφερθουν κι αυτες για να εχουμε μια σωστη εικονα .
Τηλεσκοπικα ορειχαλκινα και χαλκινα δε θυμαμαι κανενα για να πω την αληθεια ή μπορει να μην υπαρχουν ......
Τα μονα τηλεσκοπικα που θυμαμαι , ειναι μοντακια σε συνδιασμο ατσαλι και ορειχαλκο.
Επικινδυνος ομως συνδιασμος , γιατι το ατσαλι με τον καιρο , θα καταστρεψει τον ορειχαλκο και σε ενα λαθος , θα φαει μερος του ορειχαλκου χωρις δυνατοτητα εποισκευης .
Επικινδυνος συνδιασμος ειναι και ο ορειχαλκος με το χαλκο , γιατι ο ορειχαλκος θα ''φαει'' το χαλκο , αλλα δεν ειναι και τοσο ευκολο αυτο οπως με το ατσαλι και τον ορειχαλκο.
Βεβαια με σωστο και προσεκτικο χειρισμο μπορει να ζησει αρκετο καιρο ....
Θελει ομως προσοχη ....
Yπαρχουν μοντακια που ειναι κατασκευασμενα μονο απο ορειχαλκο (brass) και πραγματικα ειναι πολυ καλη λυση αν θελουμε αντοχη μεγαλυτερη του χαλκου.
Ειναι ομως κι αυτα ευαισθητα , αλλα οχι οσο ο χαλκος .
Και παμε στο πιο επικινδυνο μοντακι στο θεμα αντοχης ..... Χαλκινο ......
Ιδιαιτερα προσεκτικος χειρισμος , γιατι ο χαλκος ειναι πολυ μαλακο μεταλλο και ετσι μπορει να χαλασει σχεδον χωρις αιτια .
Ακομα και ενα χτυπημα που δεν εχει σχεση με σπειρωματα , μπορει να χαλασει ολόκληρη τη σωληνα και ετσι να '' παρει μεντα '' και το σπειρωμα .
Μπορει να ειναι λιγο ομως και να μη φαινεται .
Με τον καιρο ομως ..... θα φανει ....
Στα ορειχ/να και στα χαλκινα , υπαρχει και το θεμα της μυρωδιας απο το μεταλλο , που δυστυχως θα συντροφευει το χερι καθε φορα που θα ερχεται κοντα στη μυτη .
Καθαρισμος :
Τα SS μοντακια ειναι πολυ ευκολο να καθαρισουν , ακομα και με ενα και μονο πανακι και μαλιστα στεγνο.
Εδω η διαφορα ειναι στην επεξεργασια του μεταλλου . Τρελο , αλλα ισχυει και υπαρχουν τετοια μοντακια ....
Δεν ειναι ομως κλωνοι .......
Στα ορει - χαλκινα , ο καθαρισμος ειναι δυσκολος και απαιτει να αφιερώσει καποιος αρκετη ωρα ωστε να καθαρισει σωστα το μοντακι .
Οξειδωσεις (πρασινιλα
) , μυρωδιες , μαυριλα (καμένη σκονη) , μουνταδα μεταλλου , δυσκολη αποβολή βρομιάς απο τα σπειρωματα και το σωμα του μοντ γενικα .
Ειναι σημαντικα δυσκολοτερος ο καθαρισμος των ορει-χαλκινων μοντς , αλλα το ρευμα αποζημιωνει την προσπαθεια .
Για να εχει καποιος ενα μοντακι που να ειναι ικανο να γινει τέλειος αγωγος ρευματος , ωστε να μεταβιβασει οσο το δυνατον περισσοτερη ποσοτητα ρευματος στον ατμοποιητη , θα πρεπει να κουραστει και λιγο .
Αυτο ισχυει για καθε υλικο κατασκευης . Ειτε ειναι SS , ειτε ειναι Brass , ειτε ειναι Copper.
Ρευμα :
Τηλεσκοπικο SS :
Απο προσωπικη γνωση και εμπειρια , το καλυτερο μοντακι που περασε απο τα χερια μου στο στυλ αυτο , ειναι το GGTS.
Aκριβο , βαρυ , μεγαλο ... , αλλα πολυ ιδιαιτερο και πανεμορφο μοντακι.
Προσωπικα θεωρω το GGTS το ανωτερο τηλεσκοπικο , γιατι ακαθαριστο μου εδωσε 0.50 V απωλεια σε 1.0 Ωμ αντισταση.
Καθαρο το μοντακι μου εδωσε 0.30 V απωλεια και μαλιστα με τη μπαατρια Panasonic CGR 18650 CH , που εχει ανωτερη ικανοτητα εντασης ρευματος 10 Amps .
Με μπαταρια των 20 Amps , το μοντακι ειχε απωλεια 0.27 V.
Βαση εμπειριας , σε ηλεσκοπικο ειναι σχεδον παραξενο να εχεις τετοιο ρευμα , αλλα στο μοντακι αυτο δεν εχεις μονο αυτο το σταδιο το οποιο σε κανει να μη το αφηνεις απο τα χερια σου.
Το GGTS ειναι πλεον ο ορισμος του τηλεσκοπικου μοντ και μετα απο τοσα χρονια (αν δεν κανω λαθος 2010) , ακομα ειναι ενα απο τα κορυφαια .... , αν δεν ειναι το κορυφαιο μηχανικο τηλεσκοπικο μαζι με το Precise ELA , το οποιο ειναι απλα ερωτας ..........
Αλλο τηλ/κο που ειχα , μετα απο 7 μηνες ''εργασιας'' οι απωλειες του ηταν 0.70 V καθαρο (καινουριο στα 0.50V).
Τα κομματια του ''επαιζαν'' και οι επαφες ειχαν εμφανη φθορα .
Πραγμα που εκανε το μοντακι να εχει κενα πατηματα (αφλογιστια) και στο τελος να βαζω πολυ δυναμη ωστε να κλεισουν κυκλωμα οι επαφες .
Κουραστικη και πολυ εκνευριστική κατασταση ....
Απαραδεκτο κυριως για την τιμη του , αλλα και σαν after sale κατασταση , ηταν απλα για κλαματα .
Iδιαιτερα σαν τιμες και μεταφορικα , για ανταλλακτικα ιδιας ποιοτητας με τα αρχικα που σημαινει οτι τα προβληματα θα εμφανιστουν ξανα ....
Παμε ομως παρακατω ....
Σπαστό :
Εδω υπαρχουν μοντακια που εχουν αφησει ιστορια με την πορεια τους .
Nemesis
SS - Brass - Copper ......... Ολα ηταν απιστευτης κατασκευης και λειτουργιας .
Οχι μονο απο τα καλυτερα , αλλα απο τα ανωτερα μοντακια σε αποδοση ρευματος .
Ευκολια που δεν ειχε κανενα αλλο μοντακι και ακομα ειναι ενα απο τα πιο ευκολα μοντακια σαν ρυθμιση .
Ο θετικος πολος ειναι μονης κατευθυνσης και αυτο σημαινει οτι δεν χρειαζεται να ψαξεις να βρεις το σημειο στο οποιο το καπακι του μοντ θα ''καθησει'' στο μοντ , ωστε να κανει επαφη με τη μπαταρια χωρις να αφηνει κενο.
Απλα βιδωνεις τον ατμοποιητη , βιδωνεις το καπακι με τον ατμοποιητη στο μοντ και πολυ απλα μετα βιδωνεις το κουμπι , το οποιο ειναι και ο ρυθμιστης που σπρωχνει τη μπαατρια ωστε να κανει επαφη με το θετικο πολο .
ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ.
Το κουμπι πρωτοποριακό για την εποχη και η πηγη εμπνευσης για το επομενο μοντακι που κι αυτο ανηκει στις κορυφαιες κατασκευες του ειδους αυτων των μοντς.
Το Stingray.
Eδω ομως οι Φιλιππινεζοι της JD , εκαναν το θετικο ελευθερο και απλα επερνε το κενο που δημιουργουσε ο πολος του ατμοποιητη .
Το κουμπι εδω εκανε την ιδια ακριβως δουλεια που εκανε και το κουμπι του Nemesis.
Πολυ καλη ιδεα , αλλα ειχε ενα μεγαλο κακο .....
Δε γινεται να ειναι σταθερο οταν ειναι σε ορθια θεση , γιατι το κουμπι δε γινεται να ειναι σκληρο .
Κλωνοι των μοντς αυτων , σα γνωρισμα εχουν το οτι δεν καθονται καθετα , αλλα γερνουν.
Αν με καποιο ελατηριο καταφερουμε να τα αφανίσουμε αυτα τα προβληματα , τοτε θα ειναι πολυ σκληρο το κουμπι. Μιλαμε για τους κλωνους .........
Ενα πολυ μεγαλο κακο στους κλωνους αυτους ομως , ειναι το οτι το κουμπι σκαλωνει και ετσι τα καθιστα απλα εκνευριστικα ................ Πολυ μαλιστα ....
Tα ορει-χαλκινα χρειαζονται πολυ προσοχη και ιδιαιτερα τα χαλκινα .
Ο ορειχαλκος και 'δω ειναι καλυτερος απο το χαλκο και εχει πολυ μικρη διαφορα απο το χαλκο στο ρευμα .
Ο χαλκος εκτος του οτι ειναι μαλακος , δε γινεται να ειναι τα σπειρωματα του απαλα και ετσι μπορει να χαλασουν πανευκολα .
Και στις τρεις εκδωσεις υλικων , το ρευμα ειναι σχεδον απιστευτο .
Φυσικα στο χαλκο υπαρχει μεγαλη διαφορα .......
Ακαθαριστα οπως ειναι αυτη τη στιγμη :
Nemesis με 0.69 Ωμ - LG HE4 αρκετα δουλεμενες και δοκιμη τωρα στις 2:30 , μου εδωσει 3.62 V.
Stingray X με 0.69 Ωμ - LG HE4 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 3.83 V.
Ειναι σοβαρη η διαφορα .
Με το CWB ειδα 3.87 V.
Αυτο ομως ειναι ξυλινο μικρο κουτακι και το ρευμα περπαταει σε ραβδους χαλκου.
Με 0.80 Ωμ καθαρο το CWB μου εδειξε 4.03 V απο 4.20 V και εχω το κατωτερο απο ολα οσα εχουν κατασκευαστει .
Μονοκομματα :
Υπαρχουν μοντακια πανακριβα απο ολα τα υλικα .
SS - Brass - Copper.
Yπαρχουν μοντακια απο Δαμασκινο ατσαλι που εκτος της ομορφιας , ειναι και σαν ρευμα κορυφαιου επιπεδου.
Εδω μοντακια οπως τα Paps , Gus , SMPL και αλλα πολλα ειναι απο τα καλυτερα .
Προσωπικα ειμαι ευτυχης κατοχος ενος απο τα πιο τελευταιας τεχνοτροπιας μοντακια .
Το Atermon 23mm .
SS με επιστρωση χρυσου και ροδιου στις επαφες .
Το ατσαλι ειναι απο AISI 304L και οπως εχω αναφερει και πιο πανω , καθαριζει απλα με ενα στεγνο πανακι.
Πολυ λιγα κομματια και πραγματικα απιστευτη ευκολια σε οποιοδηποτε τομεα του μοντ .
Ρυθμισεις ............. Ο.Κ. Μπορει και να ειναι το μεγαλυτερο αστειο ......
Βιδωνεις ατμοποιητη , βαζεις μπαταρια , βιδωνεις το κατω ΣΤΑΘΕΡΟ καπακι και γυρνας μια τυπου ροδελα ωστε να σπρωξει την επαφη και τη μπαταρια ωστε να κανει επαφη .
Ιδεα σαν του Nemesis θα πει καποιος , αλλα εχοντας ομως σταθερο κομματι στο κατω μερος ωστε να μπορει να καθεται και ορθιο . Σταθερα .
Φυσικα υπαρχουν πολλα ακομα καλα μοντακια σε ολες τις κατηγοριες .
Δεν ειναι το ποστ για καποια μοντακια , αλλα γενικη συζητηση για μηχανικα μοντς .
Υπαρχουν κι αλλα πραγματα για συζητηση και θα ειναι χαρα μου , οπως και των υπολοιπων ατμιστων απο εδω μεσα , αν μπορεσουμε να βοηθησουμε ....