βασιλη οταν λες δεν θα δουλεψουν με ασφαλεια???υπαρχει καποιος κινδυνος που πρεπει να προσεξουμε??
To πιο κυριο στο ατμισμα , ειναι φυσικα η ασφαλεια μας .
Οταν εχουμε λοιπον μπαταριες σε σειρα , η ασφαλεια που προσφερουν οι IMR και οι NMC , εδω παυει να υπαρχει.
Η μοναδικη δικλιδα ασφαλειας που εχουμε οσο αφορα
τις μπαταριες καθαρα , ειναι η ηπια συμπεριφορα τους σε μια στραβη.
Οταν λοιπον οι μπαταριες μας δεν ειναι ακριβως ιδιας υγειας , τοτε δεν εχουν και τον ιδιο ρυθμο αποφόρτισης .
H Samsung 30Q για παραδειγμα , εχει 6C αποφορτιση.
Αυτη την ποσοτητα θα περασει η μπαταρια Νο1 στη μπαταρια Νο2 και αυτη με τη σειρα της θα καλειται να δωσει το φορτιο της και την ιδια στιγμη να δεχτει τα 6C απο την Νο1 μπαταρια .
Αν λοιπον η μπαταρια Νο2 ειναι καπως κατωτερη ''ας πουμε'' λογο διαφορετικης χρησης ή λογο διαφορας σε αποδοση απλα γιατι ειναι διαφορετικης παρτιδας , οπως οι πρωτες Samsung 30Q που βγηκαν στην αγορα , τοτε δεν θα μπορεσει να ανταποκριθεί σ' αυτο το ζητουμενο και ετσι εκτος απο το οτι μπορει να υπαρξει επικινδυνη ανοδος θερμοκρασιας , υπαρχει πιθανοτητα να βραχυκυκλωσει η μπαταρια και να χαλασει στην καλυτερη περιπτωση .
Μπορει ομως να φτασει και σε σημειο να κανει εκτονωση και εδω ειναι και το μεγαλο κακο ....
Οι IMR και οι NMC ομως θα εχουν ηπια αντιδραση και αυτο ειναι που τις κανει ιδανικοτερες σε σχεση με μπαταριες οπως οι ICR και οι NCA.
Ασφαλεια ομως με μπαταριες σε σειρα ..... , απλα δεν υπαρχει .
Οσο αφορα
καθαρα τις μπαταριες βεβαια , γιατι υπαρχει και η πλακετα .......
Η πλακετα ειναι η μοναδικη ασφαλεια που εχουμε ακομα κι αν ειναι ασφαλειας οι μπαταριες .
Εχουμε ομως παρα πολλα παραδειγματα που και οι πλακετες δεν μπορεσαν να αποτρεψουν το κακο.
Αν η μια μπαταρια λοιπον δεν ειναι ικανη να διαχειριστει το παραπανω φορτιο που θα της δωσει η δευτερη μπαταρια , τοτε στην πραγματικοτητα εχουμε ενα ποσοστο μικροτερο απο το 50% ωστε να μη γινει μπαρμπεκιου το μοντακι .
Οι μπαταριες unprotected ομως , στην πραγματικοτητα δεν ειναι unprotected ....
Eχουν κατω απο τον θετικο πολο ενα δισκο (CID), ο οποιος αν υπαρξει μεγαλη πιεση στο στοιχειο , τοτε χανει επαφη με το στοιχειο και ετσι εχουμε αποκοπη της ροης του ρευματος .
H ανοδος της θερμοκρασιας ομως απο ενα ενδεχομενο βραχυκυκλωμα δυστυχως δεν σταματαει ακαριαια και ετσι συνεχιζει με αποτελεσμα να υπαρξει αυτη η ασχημη στιγμη που ολοι μας δεν θελουμε ποτε να μας συμβει.
Εδω λοιπον η πλακετα , δεν μπορει να κανει και πολλα πραγματα .....
Δεν μπορει να κανει πολλα γιατι δεν ειναι
ΜΕΣΑ στη μπαταρια .
Θα διακοψει βεβαια τη λειτουργια , αλλα στο εσωτερικο της μπαταριας ..... , ο πολεμος συνεχιζεται ....
Οποτε θα πρεπει για την καλυτερη ασφαλεια μας να εχουμε μπαταριες ιδιας ικανοτητας αποφορτισης , για να ελλατωσουμε οσο γινεται περισσοτερο ... , μεχρι και να εξαφανισουμε αυτο ακριβως το θεμα .
Μπορει να ειναι σαν περίληψη ολο αυτο που εγραψα , αλλα ειναι ας πουμε μια εικονα απο την κατασταση που μπορει καποιος να βρεθει χωρις να ξερει το λογο , γιατι δυστυχως υπαρχουν και εταιριες οπως αυτες που απλα βαζουν ενα καλυμμα στη μπαταρια και τη βγαζουν στην αγορα , με ονομα IMR , δηθεν τοσα Amperes .... και δε συμμαζευεται .
Αυτες οι εταιριες ομως δεν εχουν σταθερη αγορα απο τη Samsung ή την LG και ετσι μπορει να βρεθουν στο ραφι καποιου καταστηματος δυο ιδιες
βαση καλυμματος μπαταριες , αλλα η μια να ειναι η Samsung 30Q και η αλλη να ειναι η Samsung 32E.
Ακομα και να κοιταξουμε το θετικο πολο των μπαταριων την ωρα που τις αγοραζουμε , ειναι δυσκολο να δουμε τη διαφορα τους , γιατι πολυ απλα μοιαζουν .
Η μια ομως ειναι NMC με ρυθμο αποφορτισης 6C και η αλλη ειναι NCA με ρυθμο αποφορτισης 3C.
Στο καλυμμα της μπαταριας ομως θα δουμε τα ιδια στοιχεια και οι μπαταριες θα αγοραστουν με βαση την εικονα τους ..... δυστυχως .
Πιστευω ειναι ευκολα αντιληπτό το αποτελεσμα απο ενα τετοιο παντρεμα ......
Όταν φορτίζονται τα cells σε σειρά σε balance charger δεν φροντίζει ο φορτιστής να σταματάει όποιο cell έχει φτάσει πιο ψηλά και να το αποφορτίζει και μετά να συνεχίζει να τα φορτίζει όλα μαζί μέχρι να δείξουν όλα full; Στην ουσία με αυτό το balancing και μετά χρήση στο ίδιο μοντ μετά από μερικούς κύκλους δεν θα συμπεριφέρονται σαν παντρεμένες; Εντάξει δεν λέμε να είναι το ένα cell καινούργιο και το άλλο να έχει παίξει έναν χρόνο σε μηχανικό στα 0.05Ω, λέω να είναι σχετικά κοντά σε ηλικία και χρήση, απλά να μην ήταν στο ίδιο μοντ.
Και παλι ΟΧΙ ....
Ενας nalance charger θα κανει balance στις μπαταριες ασχετα με το τι κατασταση υγειας εχουν .
To θεμα ειναι οτι στη λειτουργια οι μπαταριες θα εχουν την αναλογη με την υγεια τους αποδοση και εδω δε γινεται να εχουμε εξισορρόπηση.
-- Ας παρουμε σαν παραδειγμα ενα μηχανικο μοντακι , στο οποιο θα μετρησουμε την ταση στους πολους του ατμοποιητη . --
Ειτε ειναι καλη η μπαταρια , ειτε ειναι πεσμενη , ο RC θα τις φορτισει και τις δυο στο 4.20V αλλα οταν πατισουμε το διακοπτη , απο τη μια θα δουμε 3.80 V και απο την αλλη θα δουμε 3.70 V.
Αυτο σε μοντακι με δυο ή περισσοτερες μπαταριες , σημαινει εσφαλμενη λειτουργια , παρα το οτι ο φορτιστης εχει κανει balance στις μπαταριες και παρα το οτι αυτο το καναμε πολλες φορες .
Μη ξεχναμε οτι σε καθε φορτιση και αποφορτιση , οι μπαταριες φθείρονται .
-Αρα το κακο θα συνεχιζει την πορεια του .....
-Αρα το κακο θα συνεχισει επιδρα συνεχεια αρνητικα προς την υγεια της μπαταριας .
Ο μονος τροπος να κανουμε δυο διαφορετικης υγειας μπαταριες ..... ιδιες , ειναι με μηχανηματα , φορτισεις , αποφορτισεις , κρατοντας αρχειο , παρακολουθοντας τους πινακες των απο/φορτισεων για να δουμε την πορεια του στοιχειου .... κλπ. κλπ. κλπ................
Αξιζει ;;;
Αγοραζουμε δυο ή τρεις καινουριες και τελος το θεμα .....
Προσωπικα πιστευω οτι ακομα και το 0.05-0.07V διαφορα , ειναι σημαδι που δειχνει διαφορετικής αποδοσης μπαταριες , ανικανες για λειτουργια σε μοντακι με μπαταριες σε σειρα .
Γνωμη μου παντα ........