Μπορεις να τραβήξεις ακομα και 100Amps για ενα δευτερο.
Αυτο δεν σημαινει οτι αφου θα το αφησεις θα ειναι ολα καλα ....
Αυτο που θελω να επισημάνω , ειναι οτι μπορεις να ατμισεις με μεγαλες αποφορτισεις , αλλα ειναι μια μπαταρια χωρις καποια ηλεκτρονικη επίβλεψη , η οποια θεωρητικα μπορει να προλαβει και να κοψει την παροχη ρευματος σε μια βιαιη αποφορτιση , στην οποια θεωρητικα θα εχουμε απελευθερωση υπερβολικα μεγαλων φορτιων ,
αρα και στιγμιαια μεγαλη και αποτομη ανοδο θερμοκρασιας , που ειναι και η κυρια αιτια των περισσοτερων κακων ειδησεων που βλεπουμε και ακουμε συχναΤην καθε στιγμη που παταμε το κουμπι , η υπερβολικη αποφορτιση μπορει να δημιουργησει στο εσωτερικο της μπαταριας αντιξοες συνθηκες και σε ενα μηχανικο μοντακι , δεν υπαρχει καποιο εξαρτημα ωστε να εμποδισει τη στραβη .
Φυσικα δεν σημαινει αυτο οτι σημερα ή αυριο , σε 'μενα ή σε 'σενα θα συμβει κατι κακο , αλλα κανεις δεν μπορει να μου δωσει εγγυηση οτι με αυτο τον τροπο ατμισματος , δεν θα μου συμβει κατι ή ακομα καλυτερα , κανεις δεν μπορει να μου εγγυηθει οτι με αυτο τον τροπο ατμισματος η κατασκευαστικη ποιοτητα της συγκεκριμενης μπαταριας , θα μπορεσει να ανταποκριθει ήπια και με ασφαλεια.
Δεν μιλαω για χρονους , γιατι σε ενα στοιχειο μπορει ανα πασα στιγμη και εκει που δεν το περιμενεις να συμβει το οτιδηποτε μεσα στο στοιχειο της μπαταριας και η ανοδος της θερμοκρασιας να ειναι πραγματικα στιγμιαια.
Το να τραβαω μια τζουρα και μετα να αφηνω τη συσκευη πιστεύοντας οτι ετσι ηρεμω το στοιχειο και η οποιαδηποτε κακη συνεργασια των χημικων στοιχειων στο εσωτερικο της (ωστε να δημιουργηθει ταση αποφορτισης) παυει κι αυτη να ισχυει , ειναι λαθος.
Η κινηση του ρευματος στο εσωτερικο της μπαταριας γινεται με την αλληλεπίδραση χημικων στοιχειων κι αυτο σημαινει οτι αν καποια ενωση ή γενικα καποια αντιθετη με τον σωστο τροπο επιδραση στο εσωτερικο της δεν ειναι αυτη που πρεπει , υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα , να εχουμε καποια ενωση ή καποια επιδραση που θα δημιουργησει μη πρεπον συνθικες στο εσωτερικο της και σαν αποτελεσμα μπορει να εχει ακομα και την αυταναφλεξη του στοιχειου λογο ριξης των χημικων δεσμων των χημικων στοιχειων , χωρις να ξερουμε ποια θα ειναι η επομενη χημικη ενωση , λογο του οτι θα υπαρχουν ευλεκτα χημικα στοιχεια ελευθερα πλεον ακομα και σε αερια μορφη , μεσα σε ενα στενο αγωγο , πραγμα που σημαινει οτι η εκτονωση αυτων των ενωσεων , εστω και μικρης δυναμικοτητας να ειναι , μεσα σε στενο αγωγο δημιουργηθείτε μεγαλη πιεση και ετσι και το ακολουθο φαινομενο , να ειναι βιαιο λογο μεγαλης πιεσης.
Το οτι ατμιζουμε ''παλμικα'' , πατώντας και αφηνοντας το κουμπι ανα διαστηματα , ειναι λαθος αντιληψη.
Δεν ατμιζουμε παλμικα.
Ατμιζουμε με συνεχομενη παροχη ενεργειας .
Ακομα και με προσπαθεια , το να προσομοιώσεις την παλμικη κινηση του ρευματος εχοντας ενα μηχανικο μοντακι στα χερια σου , ειναι αδυνατον.....
Tωρα αν εσυ ή εγω παταμε και αφηνουμε το κουμπι 10 φορες το δευτερολεπτο..........εεεεε......τοτε δεν ατμιζουμε αλλα προσπαθουμε να κουρασουμε το χερι μας..........
Συμπερασμα απο ολο αυτο το σεντονακι :
Δεν λεω οτι στην επομενη τζουρα ή αυριο ή μεθαυριο θα γινει κατι κακο , αλλα ειναι και η μπαταρια ενα μηχανημα , στο οποιο δεν μπορουμε να εχουμε 100% επιστοσυνη ανα πασα στιγμη ή να νιωθουμε εντελως καλυμμενοι απο τον τίτλο --''μπαταριες ασφαλους χημειας''-- , γιατι οπως εγραψα και πιο πανω , ειναι κι αυτη ενα κατασκευασμα και τιποτε αλλο.
Αφου η εταιρια που το κατασκευαζει , λεει οτι ονομαστικη αποδοση εντασης ρευματος ειναι τα 10 Amps για να υπαρχει οσο γινεται ασφαλης λειτουργια του στοιχειου , οφείλουμε να τις χρησημοποιουμε με αυτο τον τροπο που δηλωνει η εταιρια οτι ειναι σωστο.
Στα Amps αυτα εχουμε την μεγαλυτερη διαρκεια , αρα εχουμε και την πιο ανετη λειτουργια του στοιχειου σαν μεσο ορο πιεσης , με αποδεκτη θερμοκρασια .
Η πιο ανετη φυσικα ειναι η οσο γινεται μικροτερη αποφορτιση , αλλα δεν ατμιζεις στα 0.2Α...
Καμια αντιρρηση βεβαια οτι μπορεις να ατμισεις ετσι ή ακομα και με μικροτερες αντιστασεις (δεν ειμαι και ο πιο αθωος...
) , αλλα το καλυτερο ειναι να εχουμε την οσο γινεται εταιρικης προτασης αποφορτιση..............
Στο θεμα της ''υγειας'' του στοιχειου , οσο μεγαλυτερη ειναι η ζητηση ρευματος , τοσο μεγαλυτερη θα ειναι και η πτωση τασης που θα εχουμε.
Αυτο σημαινει οτι με 0.2Ωμ απο τα 4.2V με καλο μοντακι , θα δουμε το καλυτερο καπου στα 3.2V στον ατμ/τη.
Αν λοιπον εχουμε 0.15-0.20V απωλεια απο το μοντακι , τοτε το υπολοιπο ποσοστο θα ειναι η απωλεια που θα εχει η ιδια η μπαταρια.
Υπολόγισε τωρα ποσο κατω απο τα 3.3V πέφτει η ταση της μπαταριας , οταν ειμαστε στα 3.4-3.5V , οπου θα εχεις φυσικα ακομα αρκετα μεγαλυ δυναμη.
Οταν λοιπον θα εισαι στα 3.4V , στη μπαταρια σου θα εχεις 2.6V . Στο περιπου οπως καταλαβαινεις ειναι τα νουμερα , αλλα εκει κοντα ειναι το αποτελεσμα.
Αυτο φιλε μου ειναι κακο οπως βλεπεις για την υγεια των μπαταριων μας , απο τη στιγμη που το 3.3V ειναι μια απο τις πολυ καλες τιμες για να φορτιζουμε τις μπαταριες μας , ωστε να εχουν καλη υγεια.....
Η συνεχεια .......... στο επομενο τευχος.......
(το ξερω οτι θα εχει και συνέχεια........ )