Σημείωση από το συντονισμό: Αν και δεν ανήκει στα clearomizers, μεταφέρθηκε εδώ μιας και οι επισκευές κλασικών εμπορικών ατμοποιητών δεν έχουν πολλά θέματα για να δημιουργήσουν ξεχωριστό πίνακα.Παρακάτω δείχνω την δομή μίας Joyetech eGo-C κεφαλής και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να την επισκευάσουμε μέχρι και σε επίπεδο αντίστασης .
Υπάρχει ήδη το βίντεο ενός συνατμιστή μας (
gewre)
http://e-kapnisma.gr/index.php/topic,3551.msg267584.html#msg267584 αλλά κάποιες λεπτομέρειες δεν φαίνονται καθαρά . Προσπάθησα να το βιντεοσκοπήσω και εγώ αλλά δεν είχα επιτυχία . Έτσι αποφάσισα να το βγάλω σε εικόνες μέσα από το Google Sketch Up εξηγώντας παράλληλα κάποια πράγματα . Οι αναλογίες του μοντέλου δεν ταιριάζουν απόλυτα με την πραγματικότητα γιατί έγιναν χωρίς μέτρημα , αλλά πιστεύω ότι είναι κατανοητό αυτό που δείχνουν οι φωτογραφίες .
Τώρα , αν το κόστος μιας κεφαλής δικαιολογεί τον κόπο για την ανακατασκευής της , ας μην το αναλύσουμε καλύτερα . Ο κάθε ένας σκέπτεται διαφορετικά και έχει τους λόγους του για να μπει σε μια τέτοια διαδικασία.
Πάμε λοιπόν …………
1. Στις παρακάτω εικόνες βλέπουμε μία κεφαλή από πάνω και από κάτω
2. Με ένα λεπτό κατσαβίδι αφαιρούμε το καπάκι με το φυτίλι . Σε περίπτωση που θέλουμε να αλλάξουμε μόνο το φυτίλι τροφοδοσίας , προσοχή να μην εισχωρήσει πολύ μέσα στην κεφαλή γιατί μπορεί να χαλάσει την αντίσταση .
3. Παρακάτω βλέπουμε το εσωτερικό της κεφαλής (στο περίπου ).
(ούτε το φυτίλι , ούτε η αντίσταση ανταποκρίνονται στις σωστές διαστάσεις)
Αν δεν θέλουμε να αντικαταστήσουμε την φυτιλοαντίσταση , πλένουμε με νερό ή οινόπνευμα και αφού το στεγνώσουμε του κάνουμε dry burn με προσοχή μέχρι να καθαρίσει και να μην βγάζει άσχημη μυρωδιά
4. Και το μεταλλικό καπάκι με το φυτίλι που μόλις αφαιρέσαμε .
Αν θέλουμε , αφού το ξεπλύνουμε και το στεγνώσουμε , μπορούμε να κάψουμε το φυτίλι στην άκρη για να φύγουν πιθανά υπολείμματα .
Αν όταν ατμίζαμε είχαμε γεύση καμένου αυτό σημαίνει ότι είχαμε πρόβλημα στην τροφοδοσία του υγρού . Οι λόγοι συνήθως είναι οι εξής :
Α) Το φυτίλι τροφοδοσίας δεν ακουμπάει και δεν υγραίνει τη φυτιλοαντίσταση . Σε αυτή την περίπτωση σπρώχνουμε το φυτίλι μέσα στο καρφάκι λίγο προς τα κάτω ή το “χτενίζουμε” από κάτω με μία καρφίτσα ώστε να “φουντώσει” ομοιόμορφα και να ακουμπάει σωστά .
Β) Το μεταλλικό πλέγμα στο φυτίλι τροφοδοσίας είναι πολύ σφιχτό και εμποδίζει το υγρό να απορροφηθεί με το σωστό ρυθμό . Σε αυτή την περίπτωση δοκιμάζουμε να περάσουμε μία καρφίτσα μερικές φορές κατά μήκος του φυτιλιού ,ώστε να χαλαρώσει και να περνά το υγρό ποιο εύκολα . Προσοχή όμως να μην μετακινηθεί ή βγει εντελώς από το καρφάκι.
Ένας τρόπος για να ελέγξουμε το ρυθμό απορρόφησης είναι να στάξουμε σε στεγνό φυτίλι μερικές σταγόνες στο πάνω μέρος του. Οι πρώτες σταγόνες πρέπει να απορροφηθούν το πολύ σε 2-3 δευτερόλεπτα η κάθε μία .
Γ) Το τανκάκι άδειασε . Σε αυτή την περίπτωση πάμε στον καθρέπτη , κάνουμε την αυτοκριτική μας και συνεχίζουμε.
Δ) Δεν πρέπει να αποκλείσουμε και το ενδεχόμενο , ότι το υγρό είναι πολύ παχύρρευστο . Κάνουμε δοκιμή να αραιώσουμε μια μικρή ποσότητα υγρού με ενέσιμο νερό , δοκιμάζουμε και αναλόγως προχωράμε .
Δεν ξεχνάμε πριν τοποθετήσουμε το καπάκι με το φυτίλι πίσω στην κεφαλή , να στάξουμε υγρό και στη φυτιλοαντίσταση και στο φυτίλι τροφοδοσίας.
5. Αν το φυτίλι δεν παίρνει συντήρηση ή θέλουμε να το αλλάξουμε, φροντίζουμε αν δεν έχουμε δικό μας πλέγμα , να κρατήσουμε αυτό που έχει το παλιό . Όχι ότι είναι απαραίτητο ( κάποιοι δεν το χρησιμοποιούν )
Ανάλογα με τη διατομή του φυτιλιού μας το περνάμε μονό ή διπλό από το καρφάκι . Στο βίντεο του συνατμιστή μας παραπάνω δείχνει πως περνάει διπλό αν θέλουμε . Αφού τυλίξουμε το πλέγμα γύρο από το φυτίλι κοντά στην άκρη (όχι υπερβολικά σφιχτά ) τραβάμε το φυτίλι από το κάτω μέρος ώστε να μπει το πλέγμα μέσα στο καρφάκι και να το σταθεροποιήσει .
Κόβουμε από το πάνω μέρος σύριζα το φυτίλι και από κάτω , τόσο όσο χρειάζεται για να ακουμπάει ικανοποιητικά την αντίσταση χωρίς όμως να την πνίγει . Το "χτενίζουμε" με μια καρφίτσα για να φουντώσει και είμαστε έτοιμοι .
Μην ξεχάσουμε να βρέξουμε τα φυτίλια πριν βάλουμε το μεταλλικό καπάκι πίσω στην κεφαλή.(βήμα 16)
6. Πάμε τώρα να αλλάξουμε την φυτιλοαντίσταση .
Με ένα κατσαβίδι ανασηκώνουμε από το κάτω μέρος της κεφαλής, ένα μεταλλικό έλασμα που υπάρχει . Θα δούμε ότι η μία του άκρη είναι κολλημένη με ένα καλώδιο . Το κόβουμε με προσοχή χωρίς να πάθει ζημιά ο ακροδέκτης του ελάσματος.
7. Με προσοχή αφαιρούμε τη σιλικονένια τάπα που υπάρχει χωρίς να την κόψουμε . Ενδέχεται να υπάρχει και κάποια μικρή ποσότητα κόλας που τη συγκρατεί στη θέση της . Με λίγη επιμονή θα βγει σχεδόν άθικτη . Καλό θα είναι να αφαιρέσουμε μετά τα ξεραμένα υπολείμματα κόλλας , αν υπάρχουν
8. Και τώρα τα δύσκολα . Πρέπει να βγάλουμε το κεραμικό υλικό από το μεταλλικό περίβλημα της κεφαλής . Αυτό είναι το δυσκολότερο σημείο. Τουλάχιστον την πρώτη φορά για την κάθε κεφαλή. Ο δικός μου τρόπος είναι να τοποθετώ την κεφαλή κάπου κάθετα και να πιέζω το κεραμικό με κάτι κυλινδρικό με λίγο μικρότερη διάμετρο μέχρι να τερματίσει. Την γυρνάω από την άλλη μεριά και επαναλαμβάνω .Συνεχίζω εναλλάξ μέχρι να χαλαρώσει . Ίσως λίγη λίπανση να κάνει ποιο εύκολη τη δουλειά .
Στο animation δείχνει να βγαίνει από κάτω προς τα πάνω . Στην πραγματικότητα θα μπορούσε να είναι ευκολότερο και το αντίθετο
9. Τώρα πρέπει να αφαιρέσουμε την φυτιλοαντίσταση από το κεραμικό . Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι να μην μείνουν υπολείμματα από τα καλώδια μέσα στις ακριανές τρύπες του κεραμικού . Αν η τρύπα-ες δεν είναι καθαρή-ες δεν θα περνά το σύρμα της νέας αντίστασης .Οπότε , πρέπει να βρούμε τρόπο να τις καθαρίσουμε . Ίσως με μια υπερβολικά ψηλή καρφίτσα . Στη φωτογραφία βλέπουμε και την κεντρική τρύπα αερισμού .
10. Εδώ βλέπουμε πως στρίβουμε τη νέα φυτιλοαντίσταση με τη βοήθεια μίας καρφίτσας . Το πόσες σπείρες θα κάνουμε εξαρτάτε από τη διατομή του φυτιλιού , του σύρματος και της επιθυμητής τιμής της τελικής αντίστασης .Υπάρχουν πολλά βίντεο που δείχνουν τον τρόπο πχ
http://e-kapnisma.gr/index.php/topic,3551.msg267584.html#msg267584 .
Αφού στρίψουμε την αντίσταση , κόβουμε το φυτίλι στις άκρες αφήνοντας ένα μικρό περιθώριο .Η τελική φυτιλοαντίσταση θα πρέπει να χωράει μέσα στο κεραμικό χωρίς δυσκολία .
11. Περνάμε τους ακροδέκτες της αντίστασης από τις ακριανές τρύπες στο κεραμικό . Φροντίζουμε να μην τερματίσει στο βάθος του κεραμικού γιατί θα κλείσει την κεντρική τρύπα που είναι η εισαγωγή του αέρα και θα σφίξει πολύ τη τζούρα .
12. Αν παρατηρήσουμε το κεραμικό στην εξωτερική του επιφάνεια θα δούμε μία εσοχή . Εκεί θα “φωλιάσει” ο ένας ακροδέκτης της αντίστασης . Το κάνουμε όπως βλέπουμε στη φωτογραφία . Ότι περισσέψει το κόβουμε .
Προσοχή . Αν δεν μείνει στην εσοχή ο ακροδέκτης , το μεταλλικό περίβλημα θα μπει πολύ δύσκολα
13. Τοποθετούμε το μεταλλικό περίβλημα κάθετα σε μια επιφάνεια και εισάγουμε προσεκτικά το κεραμικό πιέζοντας προς τα κάτω . Προσέχουμε τον ακροδέκτη που είπαμε προηγουμένως να βρίσκετε στην εσοχή του κεραμικού . Το πιέζουμε μέχρι να φτάσει σε τέτοιο σημείο που βάζοντας αργότερα το μεταλλικό καπάκι με το φυτίλι να έρθει “πρόσωπο” με το μεταλλικό κάλυμμα της κεφαλής.
14. Βάζουμε το σιλικονάτο πάτο στη θέση του περνώντας τον άλλο ακροδέκτη όπως στη φωτογραφία.
15. Λυγίζουμε τον ακροδέκτη όπως παρακάτω και τον περνάμε μέσα από το μεταλλικό έλασμα.
Αφού εισάγουμε το έλασμα μέσα στη σιλικόνη λυγίζουμε τον ακροδέκτη προς την αντίθετη κατεύθυνση (έτσι το κάνω εγώ ) και το κόβουμε αρκετά πριν βγει έξω .
16. Βάζουμε το μεταλλικό καπάκι με το φυτίλι στη θέση του με τον παρακάτω τρόπο αφού πρώτα βρέξουμε τα φυτίλια .
Μετράμε με πολύμετρο για να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχει βραχυκύκλωμα μεταξύ του εξωτερικού καλύμματος της κεφαλής και του μεταλλικού ελάσματος από κάτω.
Τέλος
Καλή επιτυχία .
ΥΓ. Αν διαπιστώσετε κάποια παράλειψη , ευχαρίστως να την περιλάβω.
Ευχαριστώ το συνατμιστή
gewre για τις γνώσεις που μου μετέδωσε με το βίντεο του .