Καμια εταιρια δεν φτιαχνει μπαταριες για το η.τ.
Ολες οι εταιριες , κατασκευαζουν μπαταριες για διαφορα εργαλεια , αυτοκινητα , pack υπολογιστων ......κλπ. κλπ. κλπ.
Για παραδειγμα , κομπρεσερ με μπαταριες Li-Ion το οποιο χρειαζεται πολυ δυναμη , μεσα ειχε τις Panasonic CGR 18650 CH.
Ειχε 10 τετοιες μπαταριες μεσα .
Το Tesla , ειναι ενα ηλεκτρικο αυτ/το. Ζωη παιρνει απο κυψελλες μπαταριων Li-Ion σαν αυτες που εχουμε ολοι μας.
Η προηγουμενη γενια ηταν με τις NCR 18650 B 3400mAh
Τωρα η Panasonic εχει κατασκευασει μπαταρια των 11-12 Αmperes με 3600 mAh. Την NCR 18650 G.
Hδη ειναι στην αγορα σαν Obtronic και σαν Keeppower. Οχι ομως ακομα σαν Panasonic.
Oταν τελειωσουν με την Tesla και κανουν κατι αλλο , τοτε μαλλον θα τις δουμε και στην αγορα σαν Panasonic και μαλιστα με καλυτερη τιμη απ' οτι τωρα που στοιχίζουν καπου στα 20 $ η μια...........
Εχω δυο χρονια δυο Panasonic CGR 18650 CH αγορασμενες απο το Atmistique και αν δεν υπηρχαν στην αγορα μπαταριες σαν τις Sony VTC5 - LG Chem HE2 (αντε να δουμε τι θα ειναι και η ΗΕ4) - Samsung 25R , οι οποιες δινουν λιιιγο παραπανω δυναμη με τις ιδιες αντ/σεις και λιγα περισσοτερα mAh μεχρι τα 3.3 V (μιλαμε για πολυ λιγα παραπανω) , μπορει και να μην ειχα κοιταξει αλλες μπαταριες.
Τοσο καλες μου βγηκανε.
Στο θεμα πτωσης αποδωσης ,τοτε που της αγορασα με καθαρο μοντακι και 1.0 Ωμ αντ/ση , απο 4.20 V στις αρχες μου εδιναν 3.92 V.
Τωρα εχω 3.85-3.87 V.
Νομιζω δεν ειναι αξιο λογου να μιλαμε για πτωση μπαταριας μετα απο δυο χρονια , οταν εχω τετοια αποδωση.
Ασχετα με τα νουμερα ομως , σημασια εχει οτι οταν βαζω σημερα μεσα στο μοντ την CGR CH , ακουω την αντ/ση απο το διπλα δωματιο...........
.............που λεει ο λογος
Νομιζω βεβαια οτι πολυ σημαντικο ρολο εχει στο θεμα και ο φορτιστης. O καλυτερος που ειχα ηταν ο Pila , ο οποιος μετα απο δικια μου χαζη κινηση
, εγινε βιδες.
Και ο Xtar ομως τα πηγε πολυ καλα (μετα εγινε δωρο σε νεο ατμ/στη)
Τωρα με τους Nitecore , μπορω να πω οτι ειναι καλοι φορτιστες για τη δουλεια που εμεις τους θελουμε.
Επόμενος προσπαθω να ειναι και παλι καποιος αναλογος του Pila ή κατι σαν τον OPUS που εχει ανεμιστηρα και καθ' ολη τη διαρκεια της φορτωσης , η μπαταρια αν δεν ειναι κρυα , ειναι σε πολυ χαμηλοτερη θερμοκρασια απ' οτι σε αλλους φορτιστες απλους.
Το μεγαλο ομως και το πιο κυριο σημειο οσο αφορα τη ζωη μιας μπαταριας , ειναι και το πιο απλο θεμα που εχουμε καθε μερα ολοι μας.
------------------------------------ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΑΤΜΟΠΟΙΗΣΗΣ-----------------------------------
Θα δουμε τη ζωη της μπαταριας μας να χανεται μερα με τη μερα αν κανουμε αντ/σεις που στρεσαρουν τις μπαταριες.
Μιλαμε για 0.2 εως 0.8 Ωμ αντ/σεις , σα να ειναι κατι απλο και ασημαντο.
ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ
Αν κανουμε αντ/σεις μεχρι 1.5 Ωμ και πανω με μπαταριες απλες ή πολλών Amperes , θα δουμε οτι η πτωση τασης που εχουν , ειναι σχεδον μηδαμινη.
Αυτο σημαινει οτι οι μπαταριες πολυ απλα δεν ζοριζονται καθολου να μας δωσουν ρευμα.
Αν ομως κανουμε 0.5 Ωμ , αυτο που λεμε πτωση τασης θα ειναι τρομερα μεγαλυτερη.
Η θερμοκρασια που ειναι και ενας απο τους βασικοτερους εχθρους για τις μπαταριες μας , θα ειναι σχεδον ανυπαρκτη με 1.5Ωμ και με 0.5 Ωμ δεν θα μπορουμε να πιασουμε το μοντακι.
Απλα να το σκεφτουμε , θα φτασουμε στο συμπερασμα οτι οι extra sub ohm αντ/σεις , ειναι απλα κακιστες για τις μπαταριες μας. Αυτα σε μηχ/κο μοντ
Σε vv/vw και παλι εχουμε μια πλακετα που για να ανταπεξελθει στις τρελες απο αποψη λειτουργικοτητας αντ/σεις μας , πιεζουμε την πλακετα στα ορια της και οπως εχουμε δει ολοι μας , εκτος απο τη θερμοκρασια που απαγαγεται απο τον ατμ/τη και ζεσταίνεται το μοντακι , βλεπουμε και θερμοκρασια στην ιδια την πλακετα.
Αρα αφου εχουμε εκει θερμοκρασια , θα εχουμε και στην μπαταρια.
Οταν μια πλακετα ρουφαει την μπαταρια , εχουμε μια κινηση του ρευματος που εχει σα διαδρομη αρνητικός-αντ/ση-θετικος-αρνητικος-αντ/ση-θετικος....κλπ. κλπ. κλπ.
Αυτη η κινηση , οπως και οποιαδηποτε κινηση στον κοσμο μας , εχει ενα ειδος τρυβης. Γνωστο ειναι οτι η τρυβη εχει ως παράγογο την θερμοκρασια.
Οι μπαταριες μας εχουν εσωτερικη αντ/ση. Οποτε αντ/ση + τρυβη = θερμοκρασια.
Και παλι δηλαδη εχουμε τον παραγοντα θερμοκρασια , παρολο που σε VV/VW λεμε οτι κουμαντο κανει η πλακετα.
Αφου το ρευμα κανει την ιδια σχετικα διαδρομη , το αποτελεσμα και παλι θα ειναι η θερμοκρασια.
Αυτο πιστευω ειναι και ο μεγαλυτερος εχθρος των μπαταριων μας. Η θερμοκρασια...........
Οποτε (αυτο καταλαβα εγω) , οταν εχω μια μπαταρια που με 3 Amperes αντ/ση και σε τεστ σου λεει οτι εχει 2.045 mAh και 7.5 εργατοωρες χρησης μεχρι τα 3.3 V και στα χερια μου με την υπεροχη ντουμανιαρα αντ/ση των 0.2-0.5 Ωμ δουλευει το πολυ 4 ωρες και μαλιστα χωρις να το καταλαβω μου εχει πεσει στα 2.6 V , τοτε σιγουρα εχω κανει κατι κακο στην μπαταρια μου.
Τι στιγμη που απο τα 3.0 V παταω το κουμπι και χαίρομαι με τη δυναμη που μου δινει , η πτωση τασης ειναι τετοια που το στοιχειο μου εχει κατεβει πολυ κατω απο τα 2.5Volts.
Μπορει η LG HE2 και η Samsung 25R να λενε οτι τα στοιχεια τους κατεβαινουν μεχρι τα 2 Volts χωρις προβλημα και μετα ξαναφορτιζουν κανονικα , αλλα στις προδιαγραφες των προϊοντων τους (των μπαταριων δηλαδη) , σαν κατωτερο οριο εχουν τα 2.5 Volts.
Οταν ρουφαμε με βια ολο το ρευμα απο την μπαταρια , αυτη θα πρεπει να εχει επιστροφη τοσο γρηγορη , που θα πρεπει να μην εχει καθολου εσωτερικη αντ/ση.
Μεχρι τωρα αυτο το λεμε
C (Coulomb). Eιναι η μοναδα που μετραμε (να το πω απλα) με τι ταχυτητα το ρευμα φευγει απο το στοιχειο και με τι ταχυτητα επανερχεται. Στο DNA θα δουμε οτι την ωρα της τζουρας , το εικονιδιο της μπαταριας αδειαζει και μετα απο λιγο ξαναγεμίζει.Εχουμε δηλαδη ανακτηση ενεργειας.Σαν παραδειγμα:Σε μια μπαταρια των 2C αυτο θα κανει 15 δευτερα για να συμβει , ενω σε μια μπαταρια των 15C θα το δουμε σε 5 δευτερα.Με την μπαταρια των 2C θα δουμε πολυ γρηγορα μεγαλη θερμοκρασια και πολυ γρηγορα μειωση αποδωσης.Με την μπαταρια των 15 C θα δουμε οτι θα μπορει να δωσει ρευμα με πολυ καλο αποτελεσμα , ακομα και να μην εχει ''επιστρεψει'' ολο το ρευμα.Αρα τα πολλα Amperes και τα πολλα C ειναι καλα. Ναι ειναι καλα ,αλλα θα πρεπει να κανουμε και σωστη χρηση , γιατι βλεποντας την αποδωση της μπαταριας μας , θελουμε ακομα πιο πολυ δυναμη. Αποτελεσμα να κανουμε ασχημα πραγματα , που σαν αντικτυπο τελικα του λαθους χειρισμου , ειναι η κακη ζωη της καλης μπαταριας μας...............Οποιος βαρεθει να το διαβασει ....... του δίνω δίκιο...................