Στο αλλο νημα ο camber εγραψε κατι το οποιο το βλεπαμε καποτε συχνα....
Καποιοι ''κολλημενοι'' πουλουσαν προϊοντα που ουτε κι αυτοι δεν ηξεραν τι ειναι και πως ειναι και σαν συμβουλη ελεγαν να μη πανε πανω απο τα 5 V.
Δεν ελεγαν ομως το γιατι...
Αυτο δεν σταματησε ποτε.
Ακομα και σημερα αυτο λενε πολλοι σε νεους ατμιστες.
Στο facebook θα το δεις πολλες φορες απο καποιους που τα ξερουν ολα και αν τους πεις και κατι για να βοηθησεις , θα σε πουν και .... μακακα....
Εχουμε γραψει πολλοι απο εδω μεσα οτι δεν παιζουν ρολο τα Volts και αυτο δεν ειναι μονο κουβεντες.
Δεν παιζουν ρολο , αλλα δεν μπορουμε απλα να πουμε μονο αυτο και τερμα.....
Υπαρχει εξηγηση και την αναφερουμε παντα.
Αν παρουμε ενα συρμα και κανουμε δυο αντιστασεις με διαφορετικη Ωμικη τιμη , θα δουμε οτι σε Watts δεν θα υπαρχει διαφορα στο ατμισμα.
Η πλακετα θα τροποποιησει την ποσοτητα ρευματος και θα παραχθουν τα Amperes που χρειαζονται ωστε να μας δωσει τα Watts που εχουμε ρυθμισει .
Αν παρουμε τωρα τις ιδιες αντιστασεις και της δουλεψουμε σε ρυθμιζη Volts , θα δουμε οτι δεν θα δουλεψει το ρευμα με τον ιδιο τροπο και ετσι δεν θα εχουμε το ιδιο αποτελεσμα , γιατι στη ρυθμηση αυτη δεν αλλαζει η ποσοτητα του ρευματος που απαιτειται ωστε να παρουμε το αποτελεσμα που θελουμε .
Θα δωσει απλα την ποσοτητα που αντιστοιχεί στην ταση που εχουμε ρυθμισει και ετσι το αποτελεσμα δεν θα ειναι το ιδιο.
Η παλκετα θα διαβασει το συρμα και θα διαφοροποιησει αυτο που θα δωσει.
Δεν μπορει να διαβασει το μεγεθος (παχος - μηκος ) του συρματος , αλλα θα ''καταλαβει'' τι συρμα εχουμε απο την Ωμικη τιμη.
Δεν ειναι και τοσο απλο δηλαδη οπως φαινεται ή οπως το κανουμε να φαινεται ή οπως ευκολα βγαινει απο ενα στομα που απλα το λεει για να πει κατι.
Τα Volts ειναι η πιεση του ρευματος στην αρχη και στο τελος ενος αγωγου - στην αρχη και το τελος ενος κυκλωματος , στην αρχη και στο τελος μιας πηγης ενεργειας κλπ. κλπ. κλπ.
Αν παρουμε ενα μηχανικο που ειναι απλο να το εξηγησει καποιος , θα δουμε τα εξης :
Το ρευμα φευγει απο τον αρνητικο πολο της μπαταριας με ταση 4.20V.
Περπαταει στο σωμα του μοντ και φτανει στον αρνητικο πολο.
Απο 'κει θα περασει στο πηνιο που δημιουργει αντισταση στην πορεια του ρευματος και εμεις το λεμε ''αντισταση''.
Μετα θα παει στον θετικο πολο και απο 'κει θα καταληξει και παλι στη μπαταρια μεσο του θετικου της πολου , με σκοπο να παει και παλι στον αρνητικο και να κανει ξανα την ιδια πορεια.
Ολο αυτο ειναι ενα κυκλωμα στο οποιο τα ηλεκτρονια περπατανε με τρομερη ταχυτητα.
Αυτο το κυκλωμα δημιουργει καποια αντισταση στην πορεια του ρευματος , η οποια δεν ειναι μονο το συρμα που εμεις λεμε αντισταση.
Ειναι ολοκληρο το σωμα του μοντ , οι πολοι , το συρμα , οι ενωσεις , οι σπειρες του μοντ , οι επαφες......
Ολα αυτα δημιουργουν αντιστασεις στην πορεια του ρευματος και ετσι οταν φευγει το ρευμα απο τον αρνητικο με ταση 4.20V , σε μια αντισταση 0.50 Ωμ θα δουμε στους πολους καπου στα 3.5 - 3.7 Volts.
Αυτη η ταση ειναι και η πιεση του ρευματος στο ολο κυκλωμα μαζι με τις απωλειες.
Σε ηλεκτρ/κο μοντακι θα δουμε την ιδια κινηση του ρευματος , αλλα εδω το ρευμα θα περασει απο την παλκετα , η οποια θα κανει τα μαγικα της και ετσι τα 3.6V που θα εχει το κυκλωμα μαζι με τις απωλειες , η πλακετα λογο του οτι εχει ενα συστημα που λεγεται ''ανορθωτης τασης'' , θα κανει το ρευμα που τραβαει ετσι οπως εμεις εχουμε ρυθμισει.
Ολα αυτα ομως , θα γινουν λογο του οτι η μπαταρια μεταβιβάζει ενα ποσο ρευματος στην πλακετα .
Η παλκετα αν εμεις ζητησουμε πιο εντονο αποτελεσμα , θα τραβηξει περισσοτερο ρευμα σαν ποσοτητα.
Ετσι αν εγω ζητησω παραπανω Volts , στην ουσια η μπαταρια τραβαει παραπανω ποσοτητα (C) για να μας δωσει αυτο που θελουμε.
Εδω τωρα εχουμε τα εξης :
Τραβοντας παραπανω ποσοτητα ρευματος , η πλακετα εχει τη δυνατοτητα να αυξησει την ισχυ του κυκλωματος και της αποδοσης.
Θα μας δειξει την ενταση που θα εχει το ρευμα με τη μοναδα των Amperes και την ισχυ που θα παραχθει με τη μοναδα των Watts.
Θα δουμε και τα Volts να αλλαζουν και να ανεβαινουν , αλλα αυτο ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Η ΠΛΑΚΕΤΑ......
Ειναι απλα η ένδειξη απο την πιεση που ασκειται απο το ρευμα στο κυκλωμα (αρχη - τελος) , λογο της μεγαλυτερης εντασης που θα εχει το ρευμα απο τα Amperes και τα Watts.
Aκομα και οταν ρυθμιζαμε τα Volts στα Lava , U-Z-V max , Provari κ.α. , στην ουσια ρυθμιζαμε την ποσοτητα του ρευματος , με την οποια η παλκετα αλλαζε τα Watts.
Mεχρι το πρωι μπορουμε να γραφουμε διαφορα και παλι δεν θα τελειωσουμε.......
Ειναι δυστυχως παρα πολλα αυτα που παιζουν ρολο και δε γινεται με μια κουβεντα να ειπωθούν ολα.
Ο ηλεκτρισμός ειναι ενα συνολο παραμετρων , που δεν μπορεις απλα να αλλαξεις αυτο χωρις να αλλαξει το αλλο.
Το θεμα ομως ειναι οτι τα Volts ειναι η πιεση που ασκειται σε δυο σημεια και για το λογο αυτο λεγεται ''διαφορα δυναμικου''.
Αν ειχε επιδραση στο ατμισμα θα ειχε αλλη ονομασια......
Στο νερο θα δουμε οτι απο την πολυ πιεση το λαστιχο μπορει να σπασει.
Το ιδιο και 'δω με το συρμα. Απο την πολυ πιεση θα κοπει.
Θα κοπει γιατι το ρευμα θα παραγει μεγαλη θερμοκρασια και θα το λιωσει.
Αυτη τη θερμοκρασια (η αιτια που ατμιζουμε ειναι η θερμοκρασια) , θα τη δουμε να ανεβαινει , απλα γιατι η ποσοτητα του ρευματος θα ειναι μεγαλη για να χωρεσει στο συρμα και ετσι θα εχουμε συσσωρευση , τριβη , αυξηση θερμοκρασιας.
Αν το συρμα ειναι χοντρο , θα δουμε οτι δεν θα ανεβασει τοσο ευκολα θερμοκρασια.
Αρα θα χρειαστουμε περισσοτερη ποσοτητα ρευματος για να δημιουργησουμε αυτη τη συσσωρευση και να εχουμε αναλογη θερμοκρασια.
Θα εχουμε ομως και μικροτερη αντισταση και ετσι η διαφορα της πιεσης απο το ενα σημειο στο αλλο , θα ειναι μικροτερη γιατι στο χοντρο συρμα περναει περισσοτερη ποσοτητα ρευματος και ετσι βλεπουμε μικροτερα Volts με μικροτερη Ωμικη αντισταση.
....................... μπλα μπλα μπλα............ σταματηστε με............
margo ,
μηπως κατι δεν περιγραφεις σωστα ;;;;
Καπου δεν μου κολλαει οτι ατμιζεις με 6.5W και συρμα 32αρι στα 1.40Ωμ.
Mηπως ηθελες να γραψεις 6.5 Volts
?
Αν ηθελες να γραψεις Volts , τοτε εισαι στα 25 Watts και ολα κολλανε.....