Οποια και να παρεις απο τις 20Α , ειναι ικανες για να σου δωσουν αυτο που θελεις , αλλα ετσι για να το δουμε και με ονοματα :
Sony VTC6
LG HG2
Samsung 30Q
Sanyo NSX
Sony VTC5A
LG HE4
Samsung 25R
Αν και προσωπικα θα σου προτεινω κατι αλλο.
Kανε τις αντιστασεις σου με πιο λεπτο συρμα ωστε να εχεις μεγαλυτερη αντισταση και πιο ευκολο πυρωμα του συρματος και δεν εχεις αναγκη το 0.1Ωμ.
Αν μπεις στο steam engine και βαλεις το παχος του συρματος στο 0.25 - 0.30 , τα Ωμ (π.χ. 0.5Ωμ) , θα δεις δεξια ενα εξτρα παραθυρο.
Εκει σε ενα σημειο αναφερεται το heat flux.
Θα δεις οτι με πιο λεπτο συρμα μπορεις να εχεις τη θερμοκρασια που απαιτεις ωστε να σου δωσει το αποτελεσμα που θελεις , χωρις να κατεβεις τοσο χαμηλα σε Ωμικοτητα .
Δεν ατμιζουμε ουτε με Watts , ουτε με Volts , ουτε με Ohms ........
Ατμιζουμε με την ανοδο της θερμοκρασιας σε ενα αγωγο , στην περιπτωση μας το συρμα της αντιστασης , το οποιο ειναι σε επαφη με καποιο τροφοδοτικο υλικο.
Οποτε οσο μεγαλυτερη θερμοκρασια εχει ο αγωγος ο οποιος ερχεται σε επαφη με το τροφοδοτικο υλικο , τοσο μεγαλυτερη ποσοστητα υγρου θα ατμοποιηθει.
Το τελικο μετρησιμο μεγεθος που βλεπουμε εμεις , ειναι τα Watts .
Στον κοσμο της πλακετας ομως , αυτο που κανουμε ειναι να δωσουμε εντολη στην πλακετα μας ή στην αντισταση μας να τραβηξει την 'Α ποσοστητα ρευματος απο τη μπαταρια .
Αν αυτη η ποσοτητα δεν υπερτερεί της ζητησης , τοτε στραγγιζουμε τη μπαταρια μας με αποτελεσμα να μην υπαρχει αποθεμα ενεργειας ωστε να εχουμε το αποτελεσμα που θελουμε .
Απο τη στιγμη λοιπον που οι κατασκευαστες δηλωνουν οτι οι μπαταριες τους ειναι κατασκευασμενες για να αποδιδουν μεχρι 20 Amps , αν αποφορτισω εγω τη μπαταρια με 30 Αmps , τοτε αυτο που κανω ειναι να ζηταω περισσοτερο ρευμα απο αυτο που εχει η μπαταρια .
Αρα οπως ειναι φυσικο θα φτασω σε σημειο να ζορισω τη μπαταρια μου να μου δωσει ΤΑ ΠΑΝΤΑ ...... , οτι εχει και δεν εχει δηλαδη , αλλα το τιμημα θα ειναι να φτασει η πτωση τασης σε σημειο που να μην ειναι ικανη η μπαταρια μου να αποδωσει αυτο που ζηταω.
Βαζοντας πολυ χοντρο συρμα , απο ενα σημειο και μετα , η μπαταρια μας δεν εχει την αναλογη δυναμη ωστε να θερμανει ικανοποιητικα το συρμα (το χοντρο) και ετσι παρα τα χαμηλα Ωμ και τα πολλα Amperes , λογο της μεγαλης πτωσης τασης , το ρευμα δεν ειναι αρκετο ωστε να εχουμε την επιθυμητή θερμοκρασια και ετσι αντι να εχουμε πιο ''πλουσιο'' αποτελεσμα , στην πραγματικοτητα θα εχουμε κατωτερο ή πιο ασθενες ατμισμα .
Οι μπαταριες Li-Ion 18650 , ειναι ικανες να αποδωσουν μεχρι 50 Watts .
Απο 'κει και πανω , ξεφευγουμε απο τις προδιαγραφες και εχουμε υπερβολικο ζορισμα του στοιχειου.
Αποτελεσμα απο αυτο , ειναι η πρόωρη γυρανση αλλα και η μειωμενη αποδοση λογο μεγαλης αποφορτισης .... Mεγαλυτερης απο τα στανταρτς της καθε εταιριας κατασκευης .
Eτσι στην ουσια και ενώ με μεγαλυτερη αντισταση (λιγοτερα Amperes) λογο λεπτοτερου συρματος , η μπαταρια μας μπορει ευκολα να θερμανει το συρμα , με χοντρα συρματα και τοσο χαμηλες αντιστασεις λογο παχους συρματος (πλεον εχουμε ξεφυγει απο το ''μέτρο'' των Ohms) , αυτο που κανουμε ειναι να τραβαμε πολυ ποσοτητα ρευματος , αλλα ''απο πισω'' δεν εχουμε ενα συσσωρευτη ο οποιος θα μπορει να αναπληρωσει αυτο το ρευμα που απελευθερωνεται με τη μορφη της θερμοτητας στην ατμοσφαιρα και το αποτελεσμα απο αυτη την αναλογια , ειναι ασθενέστερο ατμισμα .
Οποτε το να κανω μια αντισταση 0.1 Ωμ ζητωντας απο μια μπαταρια σε μηχανικο να μου δωσει πανω απο 50W , ειναι το ιδιο με το να κανω μια αντισταση σε ηλεκτρονικο και να ζητω πανω απο 50W.
Θα παρω δυο - δεκα τζουρες και μετα θα δω την πλακετα να μου δινει 50 - 40 - 30........ Watts , απλα γιατι το ρευμα που εχει απομεινει δεν ειναι ικανο να καλυψει τη ζητηση της ποσοτητας του ρευματος απο την πλακετα .
Ετσι και στο μηχανικο , η μπαταρια μας δεν ειναι ικανη να δωσει τοσο μεγαλη ποσοτητα ρευματος , με αποτελεσμα να μην εχουμε αρκετη ενταση στο ατμισμα μας , απο τη στιγμη που δεν μπορει να δωσει την ποσοτητα ρευματος που απαιτει η αντισταση μας .
Ενα αλλο σημειο ομως που πρεπει να προσεξουμε εδω , ειναι και οι αντοχες της μπαταριας .
Ετσι λοιπον εχουμε τη συσταση των εταιριων , οι οποιες δηλωνουν ανετη λειτουργια με χαμηλη πτωση τασης αναμεσα στους 25 - 40°C.
Με ζητηση εντασης αποδοσης (Amperes) μεγαλυτερης απο αυτη που εχει κατασκευαστει η μπαταρια να λειτουργει , θα εχουμε και ανοδο θερμοκρασιας μεγαλυτερη απο το σημειο που οι κατασκευαστες δηλωνουν και ετσι κανουμε τη μπαταρια μας να ξεφευγει απο τις προδιαγραφες για τις οποιες εχει κατασκευαστει .
Το να αποφορτισω εγω με ενα μηχανημα των 100 - 1000 € μια μπαταρια με 50 Amps , δε σημαινει οτι το αποτελεσμα που θα βγαλω θα ειναι και το ιδανικο για τη λειτουργια της καθε μπαταριας .
Η Sony VTC5A για παραδειγμα , δεν ειναι μπαταρια ουτε των 30 , ουτε των 35 , ουτε των 40 Amperes .
Ειναι μια μπαταρια των 20 Amps η οποια μπορει να αποφορτιστει ακομα και με 35 Α μεχρι να φτασει η θερμοκρασια στους 80°C ή μπορουμε να αποφορτισουμε τη μπαταρια με 35Α με εξωτερικη μοναδα ψυξης με σκοπο να μη φτασει η θερμοκρασια στους 80°C.
Αυτο ομως ακριβως μπορουμε να το κανουμε με ΟΛΕΣ τις μπαταριες IMR ή NMC της αγορας , οπως η Sam 25R , LG HE2/4 , Sanyo NSX , Sam 30Q , LG HG2 .
Απλα η Sony το αναφερει και στο datasheet των high drain μπαταριων της και ο κοσμος δεν βλεπει ή δεν διαβασει τη συσταση της εταιριας .
Απλα βλεπει το 30Α και νομιζει οτι οι Sony ειναι μπαταριες των 30Α .
Και οι Sony ............ -- ολες οι high drain Sony -- , ειναι μπαταριες των 20Α.