Επειδη αυτο το νημα ειναι απο τα πιο κυρια (κατα τη γνωμη μου) , καλο θα ηταν να ξεκαθαρισουμε λιγο τα πραγματα.
Δεν θελω ουτε να φοβηθει κανεις , ουτε να απογοητευτει διαβαζοντας ολες αυτες τις συζητησεις.
Οι μπαταριες IMR και INR/IMR ειναι εξισου αξιες και ασφαλης για οποια χρηση και αν τις θελουμε.
Ολοι οι καλοι φορτιστες ειναι ικανοι να παρεχουν την ασφαλεια που χρειαζομαστε (ο.κ. υπαρχουν και στραβες , αλλα αυτο δεν αποτελει κανονα.) , αλλα ας εχουμε στο μυαλο μας και το ''
παν μετρον αριστον ''.
Οπως εχουμε ενα αυτοκινητο που μπορει να ανεβασει 10.000 στροφες και να πιασει 300 klm τελικη , ετσι εχουμε και 'δω καποιες μπαταριες που μπορουν να απελευθερωσουν μεγαλες δυναμεις , χωρις κανενα προβλημα.
Αυτο ομως δε σημαινει οτι ειναι καλο ή οτι πρεπει να πιεζουμε συνεχεια στο τερμα , ειτε τον κινητηρα , ειτε τις μπαταριες μας.
Οι ανοχες και οι αντοχες ειναι μεγαλες και μπορει για μια ζωη ολοκληρη ενας τετοιος κινητηρας να μη ζητησει ουτε μια σταγονα λαδι , αλλα μπορει ακομα και αυριο να βρουμε το στροφαλο σε 10 κομματια .
Ε
τσι και οι μπαταριες μας μπορει να αντεχουν τα παντα , αλλα μπορει και να τις βρουμε ψοφιες μετα την τελευταια φορτιση.Οπως λοιπον για τα τελευταιας και κορυφαιας τεχνολογιας αυτοκινητα συνεχιζουμε να εχουμε καποια στανταρ , ετσι και για τις μπαταριες μας , ας ειναι κατω απο αυτο που αντεχουν , οι φορτισεις και οι αποφορτισεις τους , εχουν καποια σημεια ασφαλειας , τα οποια η αληθεια ειναι οτι στηρίζονται πιο πολυ στη γνωστη οδο και οχι τοσο στις προδιαγραφες .
Αυτο φυσικα δε σημαινει οτι αναιρουνται οι προδιαγραφες . Απλα οι μπαταριες του σημερα , μπορουν να φορτιστουν και να αποφορτιστουν με πολυ μεγαλυτερες δυναμεις.
Ουτε με μεγαλες ουτε με μικρες δυναμεις θα παθουν κατι , ουτε διαφορα θα δουμε στην αποδοση.
Εξαλλου και απο τις αποφορτισεις τους με μεγαλες δυναμεις βλεπουμε οτι η διαφορα απο τα αρχικα mAh δεν ειναι και μεγαλες .
Αρα αντεχουν το μεγαλο ζορι.
'' Παιζω '' συνεχεια με καποιες ιδιοκατασκευες και συνεχεια καταστρεφω τις πιο πολλες φορες καποιες μπαταριες (και οχι μονο...
) .
Επι ενα χρονο φορτιζα μια Panasonic NCR B στο 1 Α και την αποφορτιζα στα 5 A.
Aντεξε 1 χρονο η μπαταρια και ηταν ηδη 3 χρονων.
Σε ιδιοκατασκευη με λαμπτηρες , αποφορτιζα συνεχεια μια Samsung 25R με 20 Amperes (17.5 για την ακρίβεια) καθημερινα και μαλιστα οχι μια φορα τη μερα , αλλα μπορει να την αποφορτιζα / φορτιζα και τεσσερεις φορες τη μερα.
Η φορτιση ηταν στα 1 ή 2 Amperes.
Kι αυτη ενα χρονο αντεξε.
Εχω ομως και καποιες μπαταριες που δουλευουν ακομα σα καινουριες και εχουν στην πλατη τους τεσσερα χρονακια .
Αποφορτισεις απο 3 - 7 Amperes και φορτισεις απο 500 - 750mAh.Αυτο ειναι και το στανταρ που ξερουμε εδω και τοσα χρονια. Οι εποχες και η τεχνολογια αλλαζουν , αλλα οσο και να προχωρήσει , παντα θα μπορει καποιος να εφαρμωσει τα γνωστα και να εχει αποτελεσμα.
Kαι με 1 Α δεν θα παθει τιποτα καμια απο τις μπαταριες που εχουμε σημερα στα χερια μας. Με 2 Amps θα πρεπει να εχουμε στο μυαλο μας και το οτι η θερμ/σια της μπαταριας και του φορτιστη θα ειναι σε αποδεκτα επιπεδα , γιατι τα 2 Amps ειναι 2000mAh.
Η Samsung 25R για παραδειγμα ,αν τη βαλουμε για φορτισμα στα 3.3V,εχει αποφορτισει 1800mAh απο τα 2500 που εχει. Αν της περασω 2000mAh στη φορτιση , θα τη ζορισω οποτε θα εχω και καποια ανοδο της θερ/σιας.
Δεν εχουμε θεμα ασφαλειας αν γινει κατι τετοιο , αλλα μπορει να χασει καποιο '' ποσοστο υγειας ''.
Μεγαλο ρολο εδω παιζει και η εσωτερικη αντ/ση των μπαταριων μας. Αν δεν ειναι χαμηλης αντ/σης , τοτε σηγουρα θα εχουμε μεγαλη θερ/σια . Οι ''δικες μας '' βεβαια ειναι χαμηλης αντ/σης και δεν υπαρχει καποιο προβλημα πιστευω.
Με φορτιστες balance , γνωριζω προσωπικα οτι δεν υπαρχει τετοιος κινδυνος , αλλα οι φορτιστες αυτοι δεν ειναι απλοι και στην ουσια οταν αναγνωρισουν οτι κατι δεν ειναι σωστο χαμηλωνουν το ρευμα φορτισης , ωστε η μπαταρια να μη ζοριζεται καθολου στη φορτιση και αυτο γινεται σε ολη τη διαρκεια της φορτισης.
Μπορει να ειναι και ο OPUS 3100 V2 ικανος να κανει κατι τετοιο (
αυτο το ξερει καλυτερα ο Camber που τον εχει)
Δεν ξερω αν ειμαι κατανοητος . Καπου μπορει να μη περιεγραψα σωστα κατι και ζητω σηγνωμη γιαυτο .
Το νοημα σε ολο το ποστ ομως ειναι οτι μπορουμε να φορτισουμε ή να αποφορτισουμε αυτου του ειδους τις μπαταριες με μεγαλες δυναμεις , αλλα η ηρεμια σε φορτιση και αποφορτιση , παντα θα ειν αι υπερ των μπαταριων μας.