vaping.gr

Προειδοποίηση

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το site και η δημόσια συζήτησή μας απευθύνεται μόνο σε άτομα ήδη εξαρτημένα στη νικοτίνη τα οποία ενδιαφέρονται να πληροφορούνται για θέματα γύρω από το άτμισμα και είναι άνω των 18 ετών


Προς τους ενήλικες: Το μήνυμα αυτό δεν θα είναι ορατό μετά την εγγραφή σας στο φόρουμ

648 επισκέπτες, 9 χρήστες
Tem, Methodios, Milarepa, PsykieG, dallaskdp, camber, manoslykos, chris4, Buliwyf

Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.

Αποσυνδεδεμένος microchip

  • ****
  • 1436
  • Φύλο: Άντρας
  • 11/01/2013 18:30
Πριν χρησιμοποιήσουμε μηχανικό μοντ με 2 και άνω μπαταρίες, οφείλουμε να μάθουμε κάποια βασικά πράγματα.
 
Εννοείται ότι έχουμε ηλεκτρονικό μοντ.
Πρώτα κατεβάζουμε σε φωτογραφία το νόμο του Ωμ.
Γκουγκλάρουμε "Ohm law", κατεβάζουμε και κάνουμε μπακράουντ στον υπολογιστή μας όποια φωτογραφία μας αρέσει περισσότερο.
Παράδειγμα:
 

 
Μελετάμε κάμποση ώρα, για να καταλάβουμε τι δείχνει και πως συμβολίζει τις έννοιες.
Στα ηλεκτρικά που διέπουν τα μηχανικά μοντ, υπάρχουν 4ις παράμετροι που πρέπει να γνωρίζουμε.
Βολτ = Volt = V = Τάση
Ωμ = Ohm = Ω = R = Αντίσταση
Αμπέρ = Ampere = A = Ι = Ένταση (συχνά αναφέρεται και ως Ρεύμα)
Βατ = Watt = W = P = Ισχύς
Αν γνωρίζουμε 2, μπορούμε να βρούμε τις άλλες 2.
Αν γνωρίζουμε μόνο μία, δεν μπορούμε να βρούμε τίποτα.
Σε κάθε μία παράμετρο, υπάρχουν 3εις διαφορετικοί τύποι υπολογισμού.
Ο λόγος είναι ότι μπορεί να βρεθεί από τον συνδυασμό 2 από τις 3εις άλλες παραμέτρους.
Αν θέλουμε να βρούμε την Αντίσταση και γνωρίζουμε την Τάση και την Ισχύ, θα χρησιμοποιήσουμε την πρώτη εξίσωση.
Αν γνωρίζουμε την Τάση και την Ένταση, θα χρησιμοποιήσουμε την δεύτερη εξίσωση.
Αν γνωρίζουμε την Ισχύ και την Ένταση, θα χρησιμοποιήσουμε την τρίτη εξίσωση.
Οι καμένοι, το νόμο του Ωμ, τον λένε νόμο του Βιρ (V=I*R), οι υπόλοιποι δεν χρειάζεται να αποστηθίσουμε τίποτα.
Αφού τα μελετήσουμε και τα κατανοήσουμε, φτιάχνουμε ένα εξελόφυλλο, χρησιμοποιώντας τους τύπους.
Παράδειγμα:
 

 
Σε 2 από τις 4ις πρώτες στήλες γράφουμε τα 2 που γνωρίζουμε.
Στις στήλες μετά την πράσινη, θα δούμε τα 2 που δεν γνωρίζουμε.
Π.χ. γνωρίζουμε και γράφουμε Αντίσταση και Ισχύ.
Στη στήλη G θα εμφανιστεί η Τάση και στη Ν η Ένταση.
Τα 0 και τα #xxxxxxx θα εμφανιστούν στις στήλες που δεν μπορεί να υπολογίσει.
Αμέσως αντιλαμβανόμαστε ότι από αυτά που μας εμφανίζει το VW μοντ στην οθόνη, μπορούμε να υπολογίσουμε την Τάση που χτυπάει και την Ένταση που διαρρέει το πηνίο του ατμοποιητή μας.
 
 
Στο μηχανικό μοντ μπορούμε να ρυθμίσουμε μόνο την αντίσταση του πηνίου του ατμοποιητή.
Όσο μικρότερη είναι η αντίσταση, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η Ένταση και συνεπακόλουθα η Ισχύς.
 
Μία ατμομπαταρία έχει Τάση 2.5-4.2V.
Όταν μία μπαταρία δεν ατμίζει (δεν είναι υπό φορτίο) η Τάση της εξαρτάται από το πόσο είναι φορτισμένη.
Τυπικά, πλήρως φορτισμένη είναι 4.1-4.2V.
Εντελώς άδεια είναι 2.5V.
Δεν θέλουμε η μπαταρία μας να βρεθεί κάτω από 3V.
 
Όταν μία μπαταρία ατμίζει (είναι υπό φορτίο) η Τάση της εξαρτάται και από την Ισχύ στην οποία ατμίζει.
Τυπικά, πλήρως φορτισμένη είναι 3.5-4.0V ανάλογα με την αντίσταση του πηνίου.
Εντελώς άδεια είναι 2.5V.
Δεν θέλουμε η μπαταρία μας να βρεθεί κάτω από κάτι παραπάνω από 2.5V.
 
2 ή περισσότερες παράλληλα συνδεμένες μπαταρίες, έχουν Τάση 3-4V.
2 ή περισσότερες σε σειρά συνδεμένες μπαταρίες έχουν Τάση 3-4V Χ τον αριθμό των μπαταριών.
 
Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε την Τάση και απαραίτητα έχουμε μετρήσει την Αντίσταση του πηνίου πριν βάλουμε τον ατμοποιητή στο μηχανικό μοντ.
Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ πολύμετρο για να μετρήσουμε την αντίσταση.
Χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικό μοντ.
Στην αντίσταση που θα μετρήσει το ηλεκτρονικό μοντ, θα προσθέσουμε 0.05Ω
 
Γνωρίζοντας Τάση και Αντίσταση, πάμε στο εξελόφυλλο και υπολογίζουμε Ένταση και Ισχύ.
Πριν τραβήξουμε την πρώτη τζούρα λοιπόν, ξέρουμε σε πόσα Βατ θα ατμίσουμε και πόσα Αμπέρ θα τραβήξουμε από την ή τις μπαταρίες.
Όταν έχουμε τις μπαταρίες συνδεμένες σε σειρά, τα Αμπέρ είναι ίδια σε κάθε μπαταρία.
Όταν οι μπαταρίες είναι παράλληλα, τα Αμπέρ μοιράζονται ισόποσα στις μπαταρίες.
 
Μπορούμε να πάμε 1 βήμα πίσω.
Φτιάχνουμε την αντίσταση και ατμίζουμε σε ηλεκτρονικό μοντ, ρυθμίζοντας τα Βατ εκεί που μας ικανοποιούν.
Σημειώνουμε τα ελάχιστα Βατ που μπορούμε να ατμίσουμε και τα μέγιστα που μπορούμε να ανεχτούμε.
Πάμε στο εξελόφυλλο και βλέπουμε αν ήμαστε στα Βολτ που μπορεί να δώσει η μπαταρία του μηχανικού και αν τα Αμπέρ είναι στις προδιαγραφές της μπαταρίας μας.
 
Πάντα όταν χρησιμοποιείς μηχανικό μοντ, είσαι "σε επαφή" με την μπαταρία σου.
Η θερμοκρασία της, είναι η καλύτερη ένδειξη για το τι στη νικοτίνη γίνεται μέσα της.
Η βαθιά εκφόρτιση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της και ένα από τα μελανότερα σημεία των μηχανικών μοντ.
 
 
 
ΠΡΟΣΟΧΗ
Τα νούμερα είναι κατά μικρή ή μεγάλη προσέγγιση.
Δεν αλλάζουν στο παραμικρό την ουσία, καθώς επίσης τα πράγματα με τα οποία πρέπει να ασχοληθείς και οφείλεις να γνωρίζεις.
Κανείς δεν μπορεί να σου δώσει τα απόλυτα νούμερα του συγκεκριμένου εξοπλισμού που εσύ χρησιμοποιείς.
Με πειραματισμό και κόπο θα τα βρεις.
Εμένα ξέρεις…    Δεν μου πέφτει λόγος.

Αποσυνδεδεμένος kostasmoke

  • *****
  • 1606
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωη ειναι ενα αγγουρι......δικο σας!!!

Αποσυνδεδεμένος JoeBarTeam

  • *****
  • 2478
  • 01.11.2015 00:00
[justify]@microchip, καλησπέρα. Όαση οι αναρτήσεις σας. Εύχομαι ειλικρινά να μην αρκεστούμε στα μπράβο και στις υποκλίσεις, αυτές είναι δεδομένες πλέον. [/justify]

[justify]Παραπάνω είχα πει πως μέσα σε λίγα 24ωρα είδα και διάβασα τ' απίθανα στο Διαδίκτυο (αλλά και σε ζωντανή σύνδεση...). Είδα αγοραστές να καίγονται κυριολεκτικά, διάβασα επιλογές διμπάταρων μηχανικών με άθλια υλικά [γυμνά σύρματα, ακατάλληλοι διακόπτες (και χρήστες), μεταλλικές τριχιές ν' απλώνονται σε εκτεθειμένους πόλους, και πολλά άλλα]. Σε ζωντανή σύνδεση, εχθές το απόγευμα: ατμιστής αρκετών μηνών, έβγαλε ήρεμος μία 18650 από δερμάτινη τσάντα. Μπαταρία σε ελεύθερη τοποθέτηση ανάμεσα σε κλειδιά, κινητά, χαρτιά χαρτάκια. Ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε μηχανικό. Το επικίνδυνο είναι, όχι πως καταστράφηκε η τσάντα και η μπαταρία, αλλά η άνεσή του πως “απλά έτυχε”. [/justify]

Ο Νόμος του Ωμ, έχει πλήρη εφαρμογή στην ατμιστική μας καθημερινότητα, κι όχι μόνο. Στο σπίτι, τι συνδέσεις έχω, ξέρω; Γιατί να ντραπώ και να προσπεράσω μία τόσο σημαντική ανάρτηση σαν τη δική σου; 

Συνδεδεμένος camber

  • *****
  • 3887
  • Φύλο: Άντρας
    • camber
Μηχανικό mod και ασφάλεια είναι σχήμα οξύμωρο. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μηχανικό 2 ή περισσότερων μπαταριών.

Κάθε κινητό, laptop, ηλεκτρικό κατσαβίδι κλπ έχει μέσα του μια συστοιχία λιθίου. Τα ατυχήματα σε σχέση με τον όγκο των συσκευών που κυκλοφορούν είναι πραγματικά μηδαμινά. Οι μπαταρίες λιθίου είναι ότι ασφαλέστερο μπορεί να μας προσφέρει σήμερα η τεχνολογία που όμως ειρωνικά στηρίζονται στην πιο επικίνδυνη και ανασφαλή χημεία.

Είναι χιλιοειπωμένη η οδηγία ασφαλείας να μην αφήνουμε τις συσκευές να φορτίζουν χωρίς επίβλεψη, όμως σπάνια την ακολουθούμε. Ο λόγος που οι μπαταρίες λιθίου δεν μας σκοτώνουν ή δεν μας καίνε το σπίτι είναι ότι πάντα οι συσκευές μας τις ελέγχουν και τις παρακολουθούν αντί για μας.

Μέσα σε κάθε laptop, κινητό ή ηλεκτρονικό mod υπάρχουν αόρατοι ηλεκτρονικοί μπάτσοι που φροντίζουν να μην υπερφορτίζει η μπαταρία και διακόπτουν την λειτουργία της στην υπερβολική αποφόρτιση ή άνοδο θερμοκρασίας οποιουδήποτε κελιού. Φροντίζουν επίσης την ομοιόμορφη φόρτιση και αποφόρτιση των κελιών μιας συστοιχίας.

Ο λόγος που παρακολουθείται τόσο στενά μια μπαταρία λιθίου είναι γιατί πραγματικά είναι επικίνδυνη. Και δεν πρέπει ποτέ να τη χρησιμοποιούμε χωρίς προστατευτικό κύκλωμα ασφαλείας.

Οι μπαταρίες NiMH και αντίστοιχης τεχνολογίας είναι σχετικά ασφαλούς χημείας. Αφενός δεν είναι υπό πίεση και αφετέρου ο ηλεκτρολύτης τους δεν είναι εύφλεκτος. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με σχετική ασφάλεια σαν σκέτα κελιά χωρίς κύκλωμα προστασίας. Αν υπερθερμανθούν θα εκτονωθούν αλλά δεν μας κάψουν το σπίτι.

Οι μπαταρίες λιθίου έχουν μια εκ διαμέτρου αντίθετη χημεία. Είναι σαν μπουκάλες αερίου και το εσωτερικό τους είναι υπό πίεση. Κατά τη φόρτιση, ιόντα λιθίου πηδούν μέσα στα μόρια του υλικού της ανόδου, τεντώνοντας τους δεσμούς των ατόμων και με τον τρόπο αυτό αποθηκεύουν ενέργεια. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται ενδοπαρεμβολή. Κατά την αποφόρτιση τα ιόντα φεύγουν από την άνοδο και επιστρέφουν στην κάθοδο. Αυτό γίνεται με ηλεκτρομηχανικό τρόπο και τόσο η άνοδος όσο και η κάθοδος υφίστανται αξιοσημείωτη καταπόνηση. Ο φυσικός όγκος της ανόδου και της καθόδου μεγαλώνει ή μικραίνει ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης. Αυτό δημιουργεί σημαντική πίεση μέσα στο κέλυφος της μπαταρίας. Επιπρόσθετα ο ηλεκτρολύτης τους είναι εξαιρετικά εύφλεκτος.

Βέβαια υπάρχουν αρκετές παραλλαγές Li-ion. Οι λεγόμενες ασφαλούς χημείας δεν έχουν εύφλεκτο ηλεκτρολύτη οπότε δεν θα αρπάξουν φωτιά. Σε γενικές γραμμές όμως όλες οι Li-ion αν για κάποιο λόγο ανεβάσουν υπερβολική θερμοκρασία στο εσωτερικό τους θα εκτονωθούν βίαια λόγω της εσωτερικής πίεσης και καλό θα ήταν να προσέχουμε τα δόντια μας. Οι ασφαλούς χημείας δεν θα αρπάξουν φωτιά αλλά θα ανεβάσουν θερμοκρασία πάνω από 100οC οπότε πιθανόν δεν θα γλυτώσουμε το εγκαυματάκι.

Οι μπαταρίες λιθίου στρεσάρονται από την υψηλή τάση. Επειδή κατά τη φόρτιση αυξάνει ο όγκος του στοιχείου της ανόδου, η υπερφόρτιση τις κάνει ασταθείς. Για αυτό είναι βασικό να έχουμε ένα καλό φορτιστή ή ένα ηλεκτρονικό mod με αξιόπιστο ενσωματωμένο φορτιστή.

Όμως και η υπερβολική αποφόρτιση είναι εξίσου καταστροφική. Προκαλούνται χημικές αντιδράσεις στην κάθοδο που δημιουργούν μεταλλικές ενώσεις. Αυτές οι ενώσεις είναι φαινομενικά άκακες μέχρις ότου κατά τη φόρτιση διασταλεί αρκετά η άνοδος ώστε να τρυπήσουν τη διαχωριστική μεμβράνη και να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα. Μπορεί δηλαδή η μπαταρία μας να βραχυκυκλώσει κατά τη φόρτιση ενώ το πρόβλημα δημιουργήθηκε στην αποφόρτιση. Ή να περιμένει σαν νάρκη να τη φορτίσουμε και να κάνει τη ζημιά της μόλις τραβήξουμε λίγες τζούρες.

Ένα ηλεκτρονικό mod παρακολουθεί συνεχώς την τάση της μπαταρίας και δεν επιτρέπει την υπερβολική αποφόρτιση. Σ' ένα μηχανικό θα πρέπει να αναλάβουμε εμείς αυτά τα καθήκοντα. Από τη στιγμή που μιλάμε για 2 ή περισσότερες μπαταρίες θα πρέπει το πολύμετρο να γίνει ο καλύτερος μας φίλος αλλά και πάλι δεν μπορούμε να πετύχουμε τη συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο ενός ηλεκτρονικού mod.

Οι μπαταρίες μας θα πρέπει να είναι παντρεμένες. Δηλαδή θα πρέπει να είναι ίδιες και να αγοραστούν μαζί από το ίδιο κατάστημα. Έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να έχουν ίδιες επιδόσεις σε διαφορετικούς ρυθμούς αποφόρτισης.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό ιδιαίτερα αν οι μπαταρίες είναι συνδεδεμένες εν σειρά. Αν η μία μπαταρία είναι πιο αδύνατη τότε κατά την αποφόρτιση η τάση της θα πέφτει χαμηλότερα από τη δυνατότερη και κατά συνέπεια θα πρέπει να δίνει περισσότερο ρεύμα για να αντεπεξέλθει. Αυτό θα την καταπονεί ακόμη περισσότερο.
Αν οι μπαταρίες είναι συνδεδεμένες παράλληλα τότε θα υπάρχει πάντα εξισορρόπηση των τάσεων και οι μπαταρίες θα συμπεριφέρονται σαν μία. Αυτό αυξάνει την ασφάλεια αλλά πάλι θα καταπονείται περισσότερο η δυνατότερη μπαταρία αφού θα φορτίζει αυτόματα συνεχώς την πιο αδύνατη. Με την πάροδο του χρόνου η αδύνατη μπαταρία θα κάνει τη δυνατότερη σαν τα μούτρα της.

Αν βραχυκύκλωσε η αντίσταση και πατήσουμε το κουμπί θα πρέπει να αφαιρέσουμε κάποιους πόντους από την υγεία των μπαταριών μας. Αν πατήθηκε κατά λάθος στο τσαντάκι θα πρέπει να αφαιρέσουμε ακόμη περισσότερους. Ο καθένας πρέπει να πάρει τα ρίσκα του στους πόσους πόντους θα αλλάξει τις μπαταρίες του.
Θα πρέπει να ελέγχουμε συνεχώς και σχολαστικά το μονωτικό τους περίβλημα και την κατάσταση του θετικού πόλου.

Θα πρέπει να ελέγχουμε συχνά τις τάσεις των μπαταριών. Αν δούμε απόκλιση μεταξύ τους πάνω από 0.05V δεν τις χρησιμοποιούμε και αγοράζουμε άλλες.

Θα παρομοίαζα ένα μηχανικό mod με πολλές μπαταρίες σαν αυτοκίνητο χωρίς ζώνη και αερόσακο. Αν οδηγούμε προσεκτικά δεν θα εμπλακούμε ποτέ σε ατύχημα. Αν όμως συμβεί κάτι απρόοπτο τότε δεν έχουμε τίποτα να μας προστατέψει.


Αποσυνδεδεμένος JoeBarTeam

  • *****
  • 2478
  • 01.11.2015 00:00
[justify]Μία ερώτηση. Σε περίπτωση επιλογής καλωδίου για μηχανικό διμπάταρο μοντ (π.χ. συνδέσεις πόλων, κονέκτορα), ποιες είναι οι επιλογές και τα όρια; (διαβάζω ένα χάος στα θέματα καλωδίων / για διάμετρο-διατομή, θερμοκρασία, κατηγορίες αγωγού, υλικό μόνωσης, ονομαστικές τάσεις, κ.λπ. όμορφα). Η επιλογή γίνεται αυστηρά με υπολογισμό στοιχείων; αν π.χ. επιλέξω πιο ανθεκτικό καλώδιο, αυτόματα έχω απώλειες τις οποίες θα μπορούσα να αποφύγω; [/justify]

[justify](δεν κάνω πειράματα, μην παρεξηγηθώ, απλώς είδα υπέροχες κατασκευές χωρίς πληροφορίες) [/justify]



Συνδεδεμένος camber

  • *****
  • 3887
  • Φύλο: Άντρας
    • camber
H επιλογή της διατομής γίνεται με βάση τα αμπέρ που υπολογίζεις να περάσουν μέσα από τα καλώδια. Όσο πιο χοντρό καλώδιο επιλέξεις τόσο καλύτερα αλλά θα πρέπει να είναι εύκαμπτα και να χωράνε μέσα στο mod οπότε δεν μπορείς να βάλεις καλώδια της ΔΕΗ.
Η μόνωση σιλικόνης θερμαίνεται λιγότερο από το PVC και αντέχει περισσότερα βολτ.

Χρησιμοποίησε 18AWG για τη σύνδεση της μπαταρίας και 14AWG για τη σύνδεση του κονέκτορα 510. Εναλλακτικά 16AWG παντού και προτίμησε μόνωση σιλικόνης


Αποσυνδεδεμένος JoeBarTeam

  • *****
  • 2478
  • 01.11.2015 00:00
[justify]Αγαπητέ camber, καλησπέρα. Η όλη αναζήτησή μου είναι όχι για κάποια άμεση κατασκευή, απλώς εδώ και αρκετό διάστημα εντοπίζω απίστευτες κατασκευές, σε όσες σταματάω για περισσότερα στοιχεία, συνήθως δεν έχουν πληροφορίες για όλα τα κομμάτια-τμήματα της κατασκευής. Καλώς ή κακώς, οι φθηνές λύσεις είναι τραγικές (ημίγυμνα καλώδια ή ακατάλληλα / ακόμα και με οπτική παρατήρηση ακατάλληλα), από την άλλη, οι ακριβές επιλογές είναι απλησίαστες. Για το συγκεκριμένο θέμα των καλωδίων, τυχαία έπεσα επάνω σε σιλικόνης γιατί έψαχνα στα εύκαμπτα. Ευχαριστώ για όλα, πάντα υπερπολύτιμες οι απαντήσεις σας.[/justify]

 

Τελευταία θέματα

Τίτλος Πίνακας Απαντήσεις Εμφανίσεις Τελευταίο μήνυμα
Vaporesso Eco One 2ml Pod Kit [PODS - AIO (Όλα σε ένα)] 2 847 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 18, 2024, 14:40
από Tem
Stars, δημόσια πρόσωπα, διάσημοι και ηλεκτρονικό τσιγάρο [Άτμισμα δημοσίως] 319 113986 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 14, 2024, 11:09
από karga
MODS - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ EXPRESS Mods 2133 359554 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 14, 2024, 10:22
από camber
Κλώνοι επισκευάσιμων - Ερωτήσεις εξπρές και νέες κυκλοφορίες [Κλώνοι επισκευάσιμων] 2924 449797 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 13, 2024, 20:54
από anetost
Five Pawns mix and vape Shake and Vape 1030 110484 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 13, 2024, 20:16
από Antiprosopos
Σύρματα NiChrome, Kanthal (και άλλα πολλά) και χρήση τους σε αντιστάσεις. [Περί αντιστάσεων (τεχνικά)] 3093 374510 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 11, 2024, 02:04
από neofitosgr
Τσιγαρίσιες γεύσεις (καπνικά υγρά ή αρώματα) ΥΓΡΑ (γενικά) 1463 327805 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 08, 2024, 21:22
από madmama
Vaporesso GEN SE [Ηλεκτρονικά mods] 0 977 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 08, 2024, 20:38
από zamploutos
Zenith -Pro & Zlide Ατμοποιητές "εμπορίου" 13 6302 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 06, 2024, 23:23
από Antiprosopos
Steam Crave Aromamizer Classic MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 20 15153 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 05, 2024, 10:27
από Giorgos F
Ambition Mods Gate MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 208 29187 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 04, 2024, 18:22
από kpoul
Steampunk by Vladimiros Shake and Vape 371 99758 Τελευταίο μήνυμα Οκτωβρίου 29, 2024, 11:10
από Giorgos F