Φιλε @Cruiser79, κατ αρχας για να ξεκαθαρισω κατι, αυτο που λεω ειναι οτι η ολη φιλοσοφια γυρω απο το ηλεκτρικο κομματι ειναι σε φαση beta και σε μια συσκευη τελοιοποιημενη που προοριζεται για ατομικη η οικιακη χρηση ΔΕΝ πρεπει να υπαρχουν τετοια θεματα, και επιβαλλεται να ειναι τα παντα plug and play.
Πως θα σου φαινοταν αν σου διναν ενα πλυντηριο οπου θα κανονιζες εσυ τους χρονους του προγραμματος? ΝΑΙ, απο τεχνικη αποψη ειναι πολυ καλυτερο αυτο γιατι εχεις τον απολυτο ελεγχο, αλλα αν ηταν ετσι τα πλυντηρια το 99% των απλων ανθρωπων θα πλεναν τα ρουχα τους σε σκαφες ακομα κι αν τα πλυντηρια ηταν τζαμπα.
Ακομα και τα ψυγεια ελαχιστα απ αυτα εχουν θερμομετρα και συνηθως εχουν μια απλη κλιμακα που ναι μεν δε σημαινει τιποτα, αλλα απ την αλλη εξυπηρετει τον απλο χρηστη.
Στο θεμα του ΗΤ τα watt ειναι μια χαρα απο τη στιγμη που ξερεις το καθε συρμα ποσα watt σηκωνει. (αυτο δεν ειναι ακριβως ετσι αλλα το απλοποιησα μπακαλιστικα, θα εξηγησω παρακατω) Μια χαρα και ακομα καλυτερα επισεις θα ηταν τα Ampere, αλλα τα volts ειναι ΑΧΡΗΣΤΑ (και δεν υπαρχει περιπτωση να βρεις ανθρωπο σχετικο με τον ηλεκτρισμο που να εχει σωστη επαγγελματικη καταρτηση και να σου πει το αντιθετο).
ΤΑ ΒΟΛΤ ΔΕ ΖΕΣΤΑΙΝΟΥΝ!
Ουσιαστικα δεν κανουν απολυτως τιποτα. Διαφορες δυναμικου κυκλοφορουν παντου και ειναι εντελως ασημαντη μοναδα αν δεν κλεισει κυκλωμα μεσω ενος φορτιου και δε το διαρρευσει ρευμα. Και κεραυνος να σε χτυπησει που ειναι εκατομμυρια βολτ, αν δεν κανεις κυκλωμα με "κατι" ωστε να διαρρευσει ρευμα δεν τρεχει απολυτως τιποτα.
Αυτο που ζεσταινουν εναν αγωγο ειναι το ΡΕΥΜΑ (τα Αμπερ) ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟ!
Απο κει και περα, για να περασουν Χ ampere απο εναν αγωγο Ψ διαμετρου χρειαζονται Ζ volts αρα θα πρεπει να καταναλλωθουν watts τα οποια ισουνται με Χ x Z
Ειτε ενας αγωγος ειτε χιλιοι πααλληλα αυτο που μας ενδιαφερει για να βρουμε τη θερμοκρασια που θα αναπτυξουν ειναι το ρευμα που χρειαζεται να διαρευσει, και το ρευμα στο οποιο αντεχει ο αγωγος.
Απο τη στιγμη που οι κατασκευαστες καναν την εξυπναδα να μη βαλουν τα ampere ως μοναδα μετρησης, τα watt ειναι αρκετα καλη προσεγγιση.
Να στο θεσω με ενα παραδειγμα: αν εχεις ενα αγωγο οπου η θερμικη του συμπεριφορα θα τον κανει να αναπτυξει θερμοκαρασια 100 βαθμων στο 1 Αμπερ, και αν η αντισταση του ειναι 1Ω ανα μετρο (νομιζω ειναι κατανοητο γιατι χρησιμοποιω αυτα τα νουμερα) τοτε αν φτιαξεις μια αντισταση 1 μετρου για να καταφερεις να περασει το 1 αμπερ και να φτασει στους πολυποθητους 100 βαθμους θες 1 βολτ. Αν τωρα ο αγωγος σου ειναι 100 μετρα, για να φτασει το 1 αμπερ και παλι να αναπτυξει 100 βαθμους θερμοκρασια θα πρεπει να του δωσεις 100 βολτ. Στην πρωτη περιπτωση Η καταναλωση σου ειναι 1W και στη δευτερη 100, η θερμοκρασια ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ η ιδια αλλα οχι και το ΕΡΓΟ (αυτο κανονικα εκφραζεται σε joule αλλα αφου watt εχουμε μπορουμε να παρεκτραπουμε ελαφρως και να ορισουμε τα watt ως εργο) το οποιο σαφως ειναι 100 φορες μεγαλυτερο στη δευτερη περιπτωση.
Στο παραδειγμα που εθεσες το προβλημα δεν ειναι οτι δινεις λιγα βολτ, αλλα οτι εχεις μεγαλυτερη επιφανεια η οποια ζηταει περισσοτερα αμπερ για να ζεσταθει, οποτε εχουμε να κανουμε με τα θεματα διατομων κι οχι με το βολταζ.
Αν το παραδειγμα σου πεφτει πολυ τεχνικο, θα στο πω ακομα πιο απλοποιημενα: μια ασφαλεια τηξης εχει σκοπο να υπερθερμανθει και να καει σε καποια συγκεκριμενα αμπερ. Η ταση η οποια δουλευει το κυκλωμα που τροφοδοτει δεν εχει καμια απολυτως σχεση με τη λειτουργια της. Ειτε τροφοδοτει μια συσκευη 1 volt ειτε 100000 αυτο που θα την κανει να πυρακτωθει στη συγκεκριμενη θερμοκρασια τηξης της ειναι τα αμπερ που θα διαρρευσουν απο μεσα της.
Αν υποθεσουμε τωρα οτι η ασφαλεια αυτη δεν μπαινει σε σειρα με καποιο φορτιο και ειναι η ιδια το φορτιο (τα παντα εχουν μια αντισταση οποτε φυσικα και με ενα τροφοδοτικο πολυ χαμηλων υασεων αυτο γινεται). Αφου θελω να την καψω ακριβως στα ορια της λοιπον, ξεκινα ως και της δινω ταση (εντελως αδιαφορη) βλεποντας το αμπερομετρο μου το οποιο οταν θα δειξει το ρευμα διακοπης η ασφαλεια πρεπει να καει.
Αν τωρα βαλω δυο παραλληλες ιδιες ασφαλειες θα χρειαστω διπλασιο ρευμα για να τις καψω (οκ θα μου πεις οτι αφου εχουμε R/2 θα εχουμε και V2 αλλα επειδη ειναι μαζοχισμος να κατσω να βρω το ποση αντισταση εχει η ασφαλεια με μιλιωμομετρα και να κατσω να υπολογισω σε ποια ταση θα περασει το συγκεκριμενο ρευμα τη στιγμη που μπορω να μετρησω ακριβεστατα το ιδιο το ζητουμενο, δηλαδη το ρευμα και τιποτε αλλο)