Και για όσους βαριούνται να τσεκάρουν το λινκ, ιδού τα σημεία που αφορούν εμάς:
Στρασβούργο
Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα δεν θα ελέγχονται ως φαρμακευτικά προϊόντα εφόσον ο κατασκευαστής δεν τα διαφημίζει ως μέθοδο για τη διακοπή του καπνίσματος, προβλέπει η πρόταση για τη νέα αντικαπνιστική νομοθεσία που ενέκρινε την Τρίτη το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η έγκριση της πρότασης αποτελεί ουσιαστικά νίκη της καπνοβιομηχανίας, καθώς τα μέτρα είναι λιγότερο αυστηρά από αυτά που ζητούσαν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι χώρες-μέλη.
Το Reuters επικαλείται δηλώσεις Ιρλανδού αξιωματούχου, ο οποίος προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα για έντονες πιέσεις από τη Philip Morris και άλλες εταιρείες. «Το επίπεδο των πιέσεων ξεπερνά οποιαδήποτε άλλη πρόταση που έχει κατατεθεί στο Ευρωκοινοβούλιο τα τελευταία χρόνια» είπε ο αξιωματούχος χωρίς να κατονομάζεται.
..............
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ευρωκοινοβουλίου, «τα ηλεκτρονικά τσιγάρα θα πρέπει να διέπονται από ένα ρυθμιστικό πλαίσιο, αλλά δεν πρέπει να υπόκεινται στους ίδιους κανόνες με αυτούς των φαρμακευτικών προϊόντων, εκτός εάν παρουσιάζονται ώς έχοντα θεραπευτικές ή προληπτικές ιδιότητες».
Με άλλα λόγια, τα ηλεκτρονικά τσιγάρα θα υποβάλλονται σε ελέγχους και κλινικές δοκιμές μόνο εάν ο κατασκευαστής τα διαφημίζει ως προϊόντα για τη διακοπή του καπνίσματος.
«Τα προϊόντα εκείνα τα οποία δεν έχουν τέτοιες ιδιότητες δεν θα πρέπει να περιέχουν πάνω από 30mg/l νικοτίνης, θα πρέπει να φέρουν προειδοποιητικά μηνύματα για την υγεία και δεν θα πρέπει να πωλούνται σε άτομα κάτω των 18 ετών» συνεχίζει η ανακοίνωση.
«Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς θα πρέπει να προμηθεύουν τις αρμόδιες αρχές με μια λίστα όπου θα αναγράφονται τα συστατικά που περιέχει το ηλεκτρονικό τσιγάρο.
»Τέλος, το προϊόν θα υπόκειται στους ίδιους διαφημιστικούς περιορισμούς με τα προϊόντα καπνού.
Έπειτα από το νέο γύρο διαπραγματεύσεων ανάμεσα στο Ευρωκοινοβούλιο, την Επιτροπή και τις χώρες-μέλη, η τελική Οδηγία για τα Προϊόντα Καπνού προγραμματίζεται να έχει εγκριθεί έως το Μάιο του 2014.
ΣΣ: αν προσέξατε, τα η.τ. υπάγονται στους ίδιους διαφημιστικούς περιορισμούς με τα προϊόντα καπνού, πρακτικά δηλαδή δεν μπορούν να διαφημιστούν.