To φορουμ απλα ειναι πλεον τεραστιο , αλλα αυτο που εγραψα το εγραψα γιατι και στην προηγουμενη σελιδα για αυτες τις μπαταριες μιλαμε και στην πιο προηγουμενη , αλλα και στις προ, προ, προ, προ, προηγουμενη και παλι για τις μπαταριες αυτες μιλαμε.
Δεν πειραζει ομως . Εξαλλου και 'γω τωρα δεν εχω να κανω κατι καλυτερο...........
Υπαρχουν 3 oμαδες μπαταριων Li-Ion με τις οποιες ασχολουμαστε καθε μερα και εχουμε οι περισσοτεροι απο εμας.
Αυτες οι ομαδες ειναι :
IMR
INR
ICR
Οι IMR ειναι οι πιο αποδοτικες , ασφαλης και δυνατοτερες μπαταριες.
Οι INR ειναι αυτες που λεμε υβριδικες , και στην ουσια ειναι οι μπαταριες με τις οποιες ατμιζουμε οι περισσοτεροι ατμιστες.
Οι ICR ειναι πιο παλαιας τεχνολογιας και τεχνοτροπιας , αλλα εδω εχουμε και ενα μεγαλο κακο , που ειναι η χαμηλου επιπεδου ασφαλεια.
Η πρωτη ομαδα ειναι αυτη των IMR , η οποια εχει σαν βασικα στοιχεια της τα Ιοντα Λιθιου και το Μαγγανιο.Eιναι η πιο αφαλεις Li-Ion μπαταριες (ακομα και σημερα) παρα την καποια ηλικια της.
Ειναι η μονη ομαδα μπαταριων που εχει αποδοση εντασης ρευματος πανω απο 20 Amps , αλλα εχει σαν κοστος την χωρητικότητα σε mAh .
H μεγαλυτερη και δυνατοτερη IMR μπαταρια ειναι η Sanyo UR 18650 RX 2050mAh 20 Amps.
Mπαταριες οπως η
Sanyo UR 18650 W / WX
|| LG ICR 18650 HB2
|| Panasonic CGR 18650 K / KA
|| Sony US 18650 V / VT
ειναι μπαταριες IMR με 20 + Amperes , αλλα εχουν απο 1400 μεχρι 1750 mAh.
Η δευτερη ομαδα ειναι αυτη των υβριδικων μπαταριων. Το INR ειναι τα αρχικα που δηλωνουν την υβριδικοτητα και χωριζονται σε δυο υποομαδες.Τις INR/IMR και τις INR/NCR(NCA-NCO).
Εδω εχουμε τις INR/IMR , που με την προσθικη του Κοβαλτιου σε μικρο ποσοστο , εχουν καταφερει οι εταιριες κατασκευης μπαταριων , να ανεβασουν τα mAh απο τα 2000 στα 2500 + , εχοντας διατηρησει την ενταση αποδοσης ρευματος σε πολυ υψηλα επιπεδα.
Τα βασικα στοιχεια των μπαταριων αυτων ειναι τα Ιοντα Λιθιου , το Νικελιο , το Μαγγανιο και μικρη ποσοτητα Κοβαλτιου.
Εχουμε δηλαδη μπαταριες σχεδον ομοιες με τις IMR εμπλουτισμενες με ενα στοιχειο που βοηθαει στην ''αποθυκευση'' (Co-Koβαλτιο) μεγαλυτερης ποσοτητας ρευματος , εχοντας παντα σχεδον αναλογη ασφαλεια με τις IMR και ενίσχυση της αντοχης του στοιχειου μεσο υλικων που επιτρεπουν χαμηλες εσωτερικες αντιστασεις ως προς την κινηση του ρευματος , που σημαινει χαμηλοτερη θερμοκρασια λειτουργιας , αρα και μικροτερη η καταπόνηση του στοιχειου.
Πιο κατω βλεπουμε τη δευτερη υποομαδα των υβριδικων μπαταριων . Τις INR/NCR.
Aυτες οι μπαταριες εχουν μεγαλες διαφορες απο τις δυο προηγουμενες και ο στοχος τους δεν ειναι η αποδοση εντασης / δυναμης , αλλα η διαρκεια με οσο το δυνατον μεγαλυτερη ισχυ.
Οι μπαταριες αυτες , εχουν σαν βασικα στοιχεια τα Ιοντα Λιθιου , το Νικελιο , το Κοβαλτιο και το Αλουμινιο.
Η κυρια εργασια για την οποια κατασκευαζονται αυτες οι μπαταριες , ειναι με μικρης εντασης αποφορτισεις να μπορουν να δωσουν μεγαλη διαρκεια λειτουργιας.
Κορυφαια δειγματα απο αυτη την ομαδα σημερα , αλλα και καποια στοιχεια απο το παρελθον , ειναι οι μπαταριες :
Panasomic/Sanyo NCR A/B/BD/BE/BF/BL/PD/PF/G/GA || Samsung 29E/32E/35E || LG E1/MH1/MJ1.
Οι παραπανω μπαταριες ειναι απο 2900 μεχρι 3600mAh και απο 6 μεχρι 12 Amperes .
Η μπαταρια με τα περισσοτερα Amperes σ' αυτη τη κατηγορια ειναι η Panasonic NCR 18650 E 2250mAh 15 Amps.
Ειναι μπαταριες μεγαλης αντοχης , σχετικα καλης ασφαλειας , εχουν ομως μεγαλες εσωτερικες αντιστασεις με αποτελεσμα σε υψηλη ζητηση ρευματος , να εχουμε αύξηση θερμοκρασιας πολλες φορες σε επικινδυνα επιπεδα .
Δεν ειναι μπαταριες με τις οποιες θα εχεις το κεφαλι σου ησυχο οτι και αν συμβει (κανονικα με καμια μπαταρια δεν πρεπει να εχουμε αυτη την αισθηση) , γιατι δεν εχουν την προοδευτικη και ήπια αντιδραση των IMR - INR/IMR , αλλα μπορει ξαφνικα σε μια κακια στιγμη , να ανεβασουν μεγαλη θερμοκρασια και στην καλυτερη περιπτωση να χαλασουν.
Στην τριτη ομαδα εχουμε τις μπαταριες ICR.
Tα κυρια στοιχεια της συστασης τους ειναι τα Ιοντα Λιθιου , το Κοβαλτιο και το Οξυγονο.
Οξυγονο βεβαια εχουμε σε ολα τα ειδη , αλλα εδω το Κοβαλτιο και το Οξυγονο , ειναι σε μεγαλα ποσοστα.
Ειναι μπαταριες με πολυ χαλαρους χημικους δεσμους και αυτη ειναι και η αιτια που τις κανει εξερετικα επικινδυνες σε υψηλες θερμοκρασιες.
Οπως σε ολες τις μπαταριες , με τη μεγαλη θερμοκρασια μπορει να χαλασουν αυτοι οι δεσμοι και να εχουμε Οξυγονο ελευθερο μεσα σε ενα στενο σωληνα , με διαφορα αλλα χημικα στοιχεια που ειναι ευλεκτα και επικινδυνα ακομα και για αυταναυλεξη.
Η πιεση που μπορει να δημιουργηθεί μεσα σε ενα στενο σωληναριο οπως η μπαταρια , απο μια ανεξελεγκτη χημικη αντιδραση που κανεις δεν ξερει πια θα ει
ναι και στη συνεχεια απο μια ενδεχομενη αναφλεξη ειναι τετοια που πολυ συχνα βλεπουμε στο youtube τι ειναι ικανη να κανει.Αυτες ειναι οι μπαταριες που δεν παρεχουν καμια ασφαλεια σε 'μας και ειναι ακαταλληλες για καποιον απειρο χρηστη , ιδιαιτερα οσο αφορα τα μηχανικα μοντακια.
Στα VV/VW εχουμε την ασφαλεια της πλακετας , αλλα με τις μπαταριες αυτες και την ξαφνικη και πολυ μεγαλη θερμοκρασια που μπορει να ανεβασουν σε χρονο μηδεν , ακομα και σε μοντακια με πλακετες , εχουμε δει ατυχηματα και πολυ κακη συμπεριφορα.
Μερικα απο τα καλυτερα δειγματα της αγορας σ' αυτη την κατηγορια ειναι :
Sanyo F/FM/FH/ZT/ZTA/ZY || LG D1 || Samsung 28A/30A.
Μπαταριες οπως Efest , AW , AWT , Οbtronic , Keeppower , EH (Eizfan,Efan) , MXJO , Shockli και τοσες αλλες , δεν ειναι κατασκευαστες και απλα αγοραζουν μπαταριες απο τις Panasonic/Sanyo , LG , Samsung , Sony και βαζουν επανω ετικετες με το ονομα τους.
Εταιριες σαν την Keeppower , AWT , Obtronic , AW , Powerdan κ.α. , ειναι εταιριες που προσεχουν τι στοιχεια αγοραζουν και στις περισσοτερες των περιπτωσεων , εχουν στην ετικετα την πραγματικη πειργαφη του στοιχειου που εχουν κατω απο την ετικετα.
Eλπιζω με αυτη την οσο μπορουσα πιο απλη αναλυση των αρχικων των μπαταριων , να βοηθησα εστω και στο ελαχιστο.
[size=78%]
εχει κανεις αποψη για αυτες?
www.zerobacco.gr/analosima/mpataries-gia-mods/panasonic-18500-18490-ncr18500-2000mah-unprotected-li-ion-battery.html
δειχνουν πολυ καλες για 18500.
[/size]
[size=78%]
Ειναι μια απο τις καλυτερες μπαταριες 18500 , αλλα οχι για αποφορτιση μεγαλυτερη των 3 Amps.
Σε 18500 υπαρχουν οι AW με πολυ καλα στοιχεια και οι Tensai .
Οι Tensai ειναι καπως πιο δυνατες , αλλα εχει ακουστει οτι καποια στοιχεια ηταν αναξιοπιστα.
Τεσσερεις μπαταριες Tensai που αγορασα παντως , δεν ειδα κατι κακο . Αντιθετα πραγματι ειναι λιγο πιο δυνατες απο τις AW , αλλα κανεις δεν μπορει να πει οτι οι AW δεν ειναι καλες , αφου εδω και τοσα χρονια στα μεγεθη 14500-18350-18490-18500 εχουν διξει την καλυτερη διαγωγη απο καθε αλλη μπαταρια.
Μην κοιτατε ποσα mAh εχουν , αλλα ποσα Amperes μπορουν να αποδοσουν και με τι ρυθμο. Δηλαδη τα κυριοτερα κριτηρια σε μια μπαταρια , δεν ειναι τα mAh αλλα τα A , C και IR
A = Amperes
C = Coulomb
IR = εσωτερικη αντισταση.
Μια μπαταρια των 2000 mAh με ρυθμο αποφορτισης 10C , μπορει να δωσει 20Αmps ενταση ρευματος.
Τετοια ενταση ρευματος ειναι ικανη να υπερνικησει μπαταρια με 3000mAh και ενταση αποδοσης ρευματος καπου στα 6 Amps.
[/size]