Οι
Panasonic/Sanyo NCR 18650 GA
LG INR 18650 MJ1
Samsung INR 18650 35E
ειναι μπαταριες που μπορουν να δουλεψουν ανετα ακομα και στα 25 W.
Απο τα 20 και πανω Watts , η αποδοση αυτων των μπαταριων σαν διαρκεια θα ειναι αναλογη με των 3000mAh μπαταριων LG HG2 - Sam 30Q.
Οποτε τα 500mAh παραπανω δεν παιζουν ρολο.........
Απο εκει και πανω ομως οι 20μπερες θα εχουν καλυτερη αποδοση διαρκειας , λογο του οτι οσο περισσοτερα Amperes μπορει να αποδωσει μια μπαταρια , τοσο μικροτερη πτωση τασης θα εχει.
Αρα οταν για παραδειγμα μια 10Α μπαταρια θα εχει φτασει στα 3.50V και εμεις ζηταμε 30 + Watts , με τις απωλειες η πλακετα θα διαβασει καπου στα 3.10 - 3.20 V .
Εκει θα δουμε το μηνυμα Low Volts.....
Στα 3.50 V ομως με μια 20μπερη μπαταρια , η πλακετα θα διαβαζει 3.30 - 3.40 V και ετσι θα εχουμε παραπανω διαρκεια , παρα το οτι η μπαταρια μας θα ειναι λιγοτερων mAh.
Eτσι λοιπον φτανουμε στο συμπερασμα , οτι οι 20μπερες μπαταριες διαρκουν περισσοτερο απο τις 10μπερες σε υψηλες δυναμης .
Αυτο θα το δουμε στο ηλεκτρονικο μοντακι.
Στο μηχανικο ειναι ακομα περισσοτερο εμφανη η ανωτερότητα των μπαταριων με 20Α.
Κι αυτο γιατι εκει θα δουμε καθαρα οτι η πτωση τασης λογο μεγαλυτερης εσωτερικης αντιστασης των NCA μπαταριων και η μικροτερη ικανοτητα αποδοσης ποσοτητας ρευματος , παιζει πολυ σημαντικο ρολο στην αποδοση της .
Θα δουμε δηλαδη οτι η πτωση τασης ειναι πολυ μεγαλυτερη απο αυτη που θα εχει μια 20Α μπαταρια και σαν αποτελεσμα θα εχει να δουμε στον ατμοποιητη μια διαφορα της ταξης των 0.20 και πανω Volts .
Αν θα παρω δηλαδη στον ατμοποιητη 3.80V απο μια 20μπερη μπαταρια , με μια 10μπερη NCA θα δουμε στην καλυτερη περιπτωση 3.60V.
Eνα αλλο σημειο που δηλωνει την κατωτεροτητα των NCA , ειναι οτι θα σηκωσουν θερμοκρασια σε κατασταση εντασης πιεσης .
Aπο τα 3.70V θα δουμε αισθητη πτωση αποδοσης γιατι........ (κοιταμε παρακατω....)
Μετα τα 3.60 V καμια απο τις NCA δεν θα εχει καλη αποδοση γιατι πολυ απλα τα Volts που θα καταλήγουν στον ατμ/τη θα ειναι ............. κατω απο 3.40V........
Μια οποιαδηποτε μπαταρια NCA ομως , δεν ειναι η μπαταρια που ενδείκνυνται η χρηση της για μηχανικο μοντακι , λογο της ασταθους χημικης τους συνθεσης σε σχεση με αυτη των IMR ή των NMC , οι οποιες αντεχουν πολυ παραπανω πιεση λειτουργιας , εχουν πολυ μικροτερη καταπόνηση σε θεματα θερμοκρασιων και ειναι αυτη τη στιγμη οι πιο ασφαλεις Li-Ion μπαταριες.
Οποτε κραταμε μοναχα οτι οι NCA (οι NCR , NCO , INR/NCR , INR/NCO ειναι ολες NCA) , ειναι μπαταριες που θα πρεπει για την καλυτερη δυνατη ασφαλεια μας και για την καλυτερη δυνατη εκμεταλλευσης της ενεργειας των , να χρησιμοποιουνται σε ηλεκτρονικα μοντακια μονης μπαταριας .
Αν παλι καποιος θελει μπαταριες για μοντακι με δυο ή παραπανω μπαταριες και ιδιαιτερα σε σειρα , τοτε οι IMR και οι NMC ειναι καλυτερη λυση , λογο του οτι σε μια στραβη δεν θα ειναι εντονη η αντιδραση τους , σε συγκριση παντα με τις NCA.