Όπως ειπώθηκε και πιο πριν, το θέμα σου δεν είναι μόνο τα mAh. Κλασσικό παράδειγμα η Panasonic NCR18650B, 3400mAh, 6.5A αν δεν κάνω λάθος για το τελευταίο.
Αν το στήσιμό σου απαιτεί 5Α ρεύματος, άλλο να έχεις μία τέτοια και άλλο δύο σε σειρά. Στην πρώτη περίπτωση είσαι στο 77% της διαθέσιμης δύναμης ενώ στη δεύτερη στο 38. Βλέπεις στην ουσία μεγαλύτερη διάρκεια στη δεύτερη περίπτωση παρόλο που τα mAh είναι τα ίδια, καθώς η μπαταρία σου ταλαιπωρείται λιγότερο. Σε πιο κραυγαλέο παράδειγμα, μπορείς να δεις 3*INR25R 2500mAh να έχουν την ίδια αυτονομία με μικρή απόκλιση με 3*NCR18650B, απλά και μόνο γιατί το στήσιμο απαιτεί περισσότερα A δύναμης.
Καλά τα λέω ω Μάστερ Shado?
Nαι.
Οι αδυναμες μπαταριες θα δουμε να χανουν την ενεργεια τους πιο γρηγορα απο τις δυνατες.
Αποτελεσμα σ' αυτο ειναι οτι παρα τα 3400mAh η NCR B να ειναι στα ιδια σχεδον επιπεδα με τις 25R σε απαιτησεις μεχρι 3-4
AmpsΑπο 'κει και περα οι δυνατες μπαταριες που υπαρχουν τωρα στην αγορα , λογο του οτι μπορουν να διαχειριστούν μεγαλυτερες αποφορτισεις και το ρευμα που θα δωσουν σαν ποσοτητα και σαν ενταση ειναι μεγαλυτερο , δεν χρειαζεται να καταναλωσουν πολλα mAh για να μας δωσουν αυτο που θελουμε.Aντιθετα οι μπαταριες σαν τις NCR B για παραδειγμα , για να καλυψουν τις απαιτησεις μεγαλων φορτιων , θα χρειαστει να καταναλωσουν πολλα mAh .Οποτε οσο μεγαλυτερη ειναι η ζητηση σε ρευμα , τοσο οι μπαταριες μας θα πρεπει να εχουν ικανοτητα αποφορτισης μεγαλης ποσοτητας και εντασης ρευματος.
Ενα απλο παραδειγμα , ειναι η σύγκριση ενος αγύμναστου ανθρωπου των 150 κιλων , κοντρα σε καποιον γυμνασμενο των 80 κιλων.
Ο ενας μπορει να σηκώσει 50 κιλα βαρος και ο αλλος 150. Ο ενας μπορει να τρεξει 1500 μετρα και ο αλλος 100......
παραδειγματα ειναι οι αριθμοι Το οτι γραφω για τις NCR B , δεν σημαινει οτι δεν ειναι καλες μπαταριες. Αντιθετως , ειναι μια απο τις κορυφαιες , αλλα για το σκοπο και τις αποφορτισεις τις οποιες εχουν κατασκευαστει.
Προσωπικα πιστευω οτι καλο ειναι για την υγεια των μπαταριων μας , οι αποφορτισεις να μη ξεπερνουν το
ανωτερο τα μισα Amperes απο αυτα που μπορουν να αποδώσουν σαν μεγιστη ενταση ρευματος.
Οι 20αμπερες μπαταριες του σημερα , με αποφορτισεις των 3-5 Amps και λογο της τεχνολογιας που εχουν πλεον , ειναι ικανες να δωσουν ρευμα για πολλες ωρες και μαλιστα τοσο ανετα (πολυ μικρες εσωτερικες αντιστασεις κινησης του ρευματος), που οι απωλειες ειναι σχεδον μηδαμινες.
Αυτο σημαινει οτι μια μπαταρια που εχει πολλα Amps , στα χαμηλα επιπεδα φορτισης ( 3.5 - 3.6 V και κατω ) θα μπορει να αποδωσει αρκετο ρευμα ωστε να εχουμε καλο αποτελεσμα.
Σε VV/VW θα δουμε οτι ακομα και με 3.5 V , η πλακετα διαβαζει αρκετο ρευμα ωστε να μας δωσει αυτο που θελουμε ακομα και αν ζηταμε 20 Watts και με αντ/σεις κατω του 1 Ωμ , οπου χρειαζεται να ρουφηξει μεγαλες ποσοτητες ρευματος ωστε να αποδωσει ενταση 4 + Amps.