Αφού λοιπόν συνεχίζεται το θέμα ανεξάρτητο...ας κάνουμε μερικούς ακόμα υπολογισμούς...
Καταρχάς για το NiFe. Δεν πιστεύω ότι με κανένα θα έχουμε ικανοποιητικό αποτέλεσμα γιατί απο όσο είδα σύρματα με TCR πάνω απο 200 το πολύ θα έλεγα ότι είναι ακατάλληλα... Όσο μεγαλώνει το TCR, αυξάνεται και η ψαλίδα μεταξύ αρχικών και "τελικών" watt αφού η αντίσταση μεγαλώνει περισσότερο. Έτσι έχουμε και πιο κρύο ατμό ακόμα και σε σημείο μέχρι να μην έχουμε καθόλου. Αν δεν κάνω λάθος, το NiFe48 της zivipf έχει τη μεγαλύτερη αντίσταση απο όλα τα NiFe. Υπολογίζοντας με αυτό, που έχει TCR 400, στα 0,20mm που βγάζει και μια αντίσταση 1 Ohm στις 9 σπείρες, ξεκινάει με ένα heat flux 263 το οποίο στους 200 βαθμούς πέφτει στο 153 και όσο αυξάνεται η θερμοκρασία πέφτει κι άλλο. Επιμένω στους 200 βαθμούς γιατί για εμένα εκεί αρχίζει το αποτέλεσμα να είναι καλό. Έβαλα το "τελικών" watt σε " " γιατί τα τελικά εξαρτώνται απο τη δύναμη της τζούρας, τον αέρα, την τροφοδοσία...
Με μία δοκιμή με το NiFe30 της zivipf πάλι, που έχει το μεγαλύτερο TCR, 520, θα δούμε ότι ξεκινάμε με ένα heat flux της τάξης του 487 και καταλήγουμε στο 252 στους 200 βαθμούς. Εδώ η μικρή μου εμπειρία δεν μου επιτρέπει να γνωρίζω πόσο γρήγορα θα ανέβει η αντίσταση ώστε να πέσουν τα watt και να προλάβουμε το καμένο...
κάτι μου λέει όμως ότι δεν...
Για αυτό θεώρησα και εγώ ότι το ατσάλι θα ήταν ιδανικό για τέτοια λειτουργία...και αντίσταση της προκοπής βγάζει και πιο λίγο μεταβάλλεται η αντίστασή του.
Μόνο το NiFe30 της dicodes ίσως να μπορούσε να παίξει καλά σε μηχανικό, με TCR 320 και αντίσταση νορμάλ στα 0,20 mm όμως που δυστυχώς δεν υπάρχει...η dicodes το βγάζει μόνο σε 0,28...
Αυτόματη συγχώνευση συνεχόμενων μηνυμάτων
Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα τίποτα γραφήματα από τη μεταβολή της αντίστασης με SS σύρματα σε μηχανικό, ώστε να δούμε και πόσο προσπάθεια χρειάζεται να καταβάλλει η μπαταρία μας για να ανταπεξέλθει σε αυτά τα δεδομένα... Έχω το προαίσθημα πάντως ότι σε μια τέτοια περίπτωση, η μπαταρία θα καταπονείται λιγότερο από ένα τυπικό TC άτμισμα σε ηλεκτρονικό μοντ...
Μετά απο αυτό είπα να κάτσω να φτιάξω ένα γράφημα αν και θα ήταν πιο χρήσιμο αν μπορούσα να προσθέσω και το heat flux.
Αποτελείται απο τα watt, το ρεύμα και την αντίσταση ανά 10 βαθμούς κελσίου και μετά απο κάποιες δοκιμές είδα ότι τελικά το σύρμα στο παράδειγμα του tzifos_f1 φαίνεται ιδανικό.
Έβαλα σύρμα απο zivipf που ξέρουμε το TCR για να είναι όσο το δυνατόν πιο ακριβείς οι υπολογισμοί, στα 0,20mm με 6,5 σπείρες περίπου στα 1,5 Ohm. Στο steam engine έβαλα SS316 και όχι SS316L γιατί η αντίσταση του πρώτου είναι πιο κοντά στο σύρμα του γερμανού.
Σύμφωνα με το γράφημα, αν υποθέσουμε ότι στους 150 βαθμούς αρχίζουμε να έχουμε μια ικανοποιητική ατμοποίηση, βρίκουμε το heat flux να είναι στο 215 ενώ ξεκινάει με 244 για την αρχική τιμή αντίστασης. Φτάνοντας στους 200 βαθμούς, το heat flux γίνεται 206 που για εμένα είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο.
Ξαναλέω ότι όλα αυτά είναι πολύ θεωρητικά και η θερμοκρασία, οπότε και τελικά η αντίσταση τα watt και το heat flux εξαρτώνται απο διάφορους παράγοντες όπως είναι η διάρκεια της τζούρας...ο τρόπος...η τροφοδοσία του υγρού...η κατασκευή του ατμοποιητή και άλλα...
Πιστεύω πως σε κάποια στιγμή θα σταθεροποιείται η απόδοση σε ένα πολύ καλό επίπεδο επιλέγοντας το κατάλληλο σύρμα, και η εμπειρία θα είναι παρόμοια με τον έλεγχο θερμοκρασίας, με τα ρεύματα του μηχανικού όμως. Θα έχουμε δηλαδή και εδώ ένα γρήγορο ανέβασμα της θερμοκρασίας, όπως στον έλεγχο θερμοκρασίας αν βάλουμε πολλά watt, η οποία τελικά θα σταθεροποιείται σε ένα πολύ καλό σημείο!