vaping.gr

Προειδοποίηση

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το site και η δημόσια συζήτησή μας απευθύνεται μόνο σε άτομα ήδη εξαρτημένα στη νικοτίνη τα οποία ενδιαφέρονται να πληροφορούνται για θέματα γύρω από το άτμισμα και είναι άνω των 18 ετών


Προς τους ενήλικες: Το μήνυμα αυτό δεν θα είναι ορατό μετά την εγγραφή σας στο φόρουμ

507 επισκέπτες, 6 χρήστες
dkostas, tony1976, camber, antiklitos140, petr@n, Sergios

Twitter

Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« στις: Δεκεμβρίου 24, 2009, 21:33 »
Μπαταρίες
Μεγάλο κεφάλαιο και καινοτομία στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά , εδω και πολλές 10ετίες.
Έχουν κατηγορηθεί για πολλά . Αλλά μας είναι απαραίτητες
Σκέφτηκα να ανοίξω αυτό το τόπικ με μια αισιόδοξη (?)  νότα  - είδηση.
Το ερωτηματικό αναφέρεται στους κινδύνους που κρύβει κάθε καινούρια ανακάλυψη
Αλλα , για σκεφτείτε μπαταρία με 5 χρόνια ενέργεια , ας πούμε 1.000.000 mah  :idiot1:

........
Ερευνητές παρουσίασαν μια μπαταρία σε μέγεθος νομίσματος η οποία παράγει ενέργεια από την αποσύνθεση ραδιοισοτόπων.
Κατα την αποσύνθεση των ραδιενεργών αυτών υλικών απελευθερώνονται φορτισμένα σωματίδια τα οποία όταν συλλεγούν σωστά μπορούν να παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Οι πυρηνικές μπαταρίες υπάρχουν εδώ και καιρό, αλλά χρησιμοποιούνται κυρίως σε στρατιωτικές και αεροδιαστημικές εφαρμογές.

Η ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου του Μιζούρι ισχυρίζεται ότι οι μπαταρίες αυτές διαρκούν ένα εκατομμύριο φορές περισσότερο από τις κλασικές μπαταρίες, αλλά προσανατολίζει την έρευνά της στην προσπάθεια μείωσης του όγκου τους έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συσκευές κλίμακας micro και nano-ηλεκτρομηχανικών συστημάτων. (Mems & Nems)

Οι πυρηνικές μπαταρίες αποτελούν δελεαστική πρόταση για πολλές χρήσεις, μια και τα ραδιοισότοπα μπορούν να παρέχουν ικανοποιητικά ποσά ηλεκτρικού ρεύματος για απίστευτα μεγάλο χρονικό διάστημα. (εκατοντάδες χρόνια ή και περισσότερο). Γι'αυτό και έχουν χρησιμοποιηθεί κυρίως σε διαστημικές εφαρμογές.
Στην Γή το μεγάλο τους μέγεθος είναι ανασταλτικός παράγοντας για την ευρεία χρήση τους.

Η ομάδα του πανεπιστημίου του Μιζούρι με αρχηγό τον Jae Wan Kwon, εφήυρε ένα υγρό ημιαγωγό για την συλλογή και χρήση των σωματιδίων που αποσπούνται από τα ραδιενεργά υλικά της μπαταρίας. Ο λόγος που δεν χρησιμοποιείται απλός ημιαγωγός για την συλλογή είναι ότι λόγω της τεράστιας ενέργειας που περιέχουν τα εν'λόγω σωματίδια οι ημιαγωγοί αυτοί φθείρονται εύκολα. Για να έχουν λοιπόν την ίδια διάρκεια ζωής με το ραδιενεργό υλικό έπρεπε μέχρι σήμερα οι μπαταρίες αυτές να αποτελούνται από τεράστιες συστοιχίες ημιαγωγών. Η λύση του υγρού ημιαγωγού της ομάδας του πανεπιστημίου του Μιζουρι αποτέλεσε την λύση στο πρόβλημα αυτό, καθώς ο ημιαγωγός αυτός δεν υπόκειται σε φθορά κατα την συλλογή των σωματιδίων.

Τώρα δουλεύουν προς την κατεύθυνση της σμίκρυνσης των μπαταριών αυτής της τεχνολογίας. Και παρότι το όλο εγχείρημα βασίζεται σε ραδιενεργά υλικά, είναι απόλυτα ασφαλής η χρήση τέτοιων μπαταριών κάτω από φυσιολογικές συνθήκες.

Ο Dr Jae δήλωσε πως "οι άνθρωποι φοβούνται οτιδήποτε φέρει την λέξη "πυρηνικό" σκεπτόμενοι ότι πρόκειται για κάτι πολύ επικίνδυνο", και προσθέτει πως "οι πυρηνικές πηγές ενέργειας χρησιμοποιούνται ήδη σε μεγάλη γκάμα συσκευών, όπως βηματοδότες, δορυφόροι και υποβρύχια συστήματα"

Πηγή BBC Tech News (http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8297934.stm)

Αποσυνδεδεμένος Kostas

  • *****
  • 1830
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #1 στις: Δεκεμβρίου 24, 2009, 22:38 »
Μόλις το πρόσεξα.
Πολύ καλό άρθρο που δείχνει πως τα που θα κινηθεί η τεχνολογία.

Ένα πρόβλημα βλέπω με μπαταρίες τόσο μεγάλης διάρκειας.
Η βιομηχανία πιθανώς να μην μπορεί να έχει μεγάλα κέρδη, εκτός και εάν το αρχικό κόστος είναι πολύ υψηλό.

Αποσυνδεδεμένος lionor

  • ****
  • 1167
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #2 στις: Δεκεμβρίου 24, 2009, 23:21 »
Τετοιου ειδους μπαταριες δεν προκειται να βγουν στην αγορα για κοινη χρηση. Τι νοημα π.χ. θα ειχε να ειχες μια τετοια μπαταρια για το κινητο σου που να σου κραταει 100 χρονια; Ασε το ποσο θα κοστιζε :) Παντως εχει ενδιαφερον ποσο μακρυα μπορει να φτασει η τεχνολογια.

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #3 στις: Δεκεμβρίου 25, 2009, 16:06 »
admin , μηπως ειναι σωστο να μεταφερθει το τοπικ στις ιδιοκατασκευές ?
Κυριως σε αυτες απευθύνονται οι πληροφορίες, αφου οι  μπαταρίες των ΗΤ  εχουν πολλά  ISO οσον αφορά τη χρήση τους για ατμισμα και έχουν πάρει τις αντίστοιχες διεθνείς εγκρίσεις.
Αντίθετα στα mods απ ότι έκανα μια έρευνα και αφού μου ζεστάθηκαν 2 μπαταρίες απο βραχυκύκλωμα, έκατσα το εψαξα και το ψαχνω ακόμα.


επι του θέματος ...
Κάποια στοιχεία για τις μπαταρίες
πηγή , το site των αερομοντελιστών
http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-073e.htm


Στοιχεία ΛΙΘΙΟΥ-ΙΟΝΤΩΝ (Li-Io)

Το στοιχείο Λιθίου Ιόντων, έχει ένα θετικό ηλεκτρόδιο που περιέχει οξείδιο του λιθίου. Τα ιόντα του λιθίου μεταφέρονται κατά την φόρτιση ή την εκφόρτιση από το ένα στο άλλο ηλεκτρόδιο, μέσω ενός πορώδους διαχωριστικού φύλλου εμβαπτισμένου σε ηλεκτρολύτη.

Τα στοιχεία Li-Io έχουν ονομαστική τάση 3,7 V, και προσφέρονται σε ελάχιστα μεγέθη/χωρητικότητες (ποιό γνωστά τα 450mAh και 700mAh).

    * Δεν μπορούν να εκφορτιστούν με ρεύμα μεγαλύτερο από 2C.
    * Για ασφάλεια από υπερβολικό ρεύμα φόρτισης, ή εκφόρτισης, πρέπει να έχουν ενσωματωμένο ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα προστασίας. Χωρίς αυτό το κύκλωμα η χρήση τους εγκυμονεί κινδύνους έκρηξης. Το κύκλωμα αυτό ανοίγει όποτε η τιμή του ρεύματος ξεπεράσει το ασφαλές όριο, αλλά δεν επανέρχεται (δεν ξανακλείνει) μόνο του, παρά μόνο αν αποσυνδεθεί πρώτα η μπαταρία από την κατανάλωση, και συνδεθεί εκ νέου.

Η φόρτιση των Li-Io γίνεται με ειδικο φορτιστή ή ειδικό πρόγραμμα σε σύνθετο φορτιστή. Δεν κάνει να χρησιμοποιηθεί για την φόρτισή τους πρόγραμμα για Li-Po, γιατί το τελευταίο δίνει μεγαλύτερη τάση από την επιτρεπόμενη για τα Li-Io **  (ενώ επιτρέπεται το αντίστροφο).

** Στοιχεία ΛΙΘΙΟΥ-ΙΟΝΤΩΝ-ΠΟΛΥΜΕΡΟΥΣ (Li-Io-Po)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 25, 2009, 16:16 από Abet »

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #4 στις: Ιανουαρίου 03, 2010, 21:34 »
Μπαταρίες Λιθίου απο Κίνα , Κορέα , Ιαπωνία

http://www.batteryspace.com/18650seriesli-ioncells--oemfromjapankorea.aspx

Αποσυνδεδεμένος Kostas

  • *****
  • 1830
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #5 στις: Ιανουαρίου 03, 2010, 21:46 »
    * Δεν μπορούν να εκφορτιστούν με ρεύμα μεγαλύτερο από 2C.
Το ρεύμα εκφόρτισης μπορεί να φτάσει μέχρι και 5C στις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Μια πιο λεπτομερείς ανάλυση για το θέμα της εκφόρτισης που είναι σημαντικό για την χρήση τους στο ηλεκτρονικό, και εδώ:
http://e-kapnisma.gr/index.php/topic,430.msg5795.html#msg5795
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 03, 2010, 21:52 από Kostas »

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #6 στις: Ιανουαρίου 03, 2010, 21:49 »
Μήπως εννοεί 2c με το κύκλωμα προστασίας σε λειτουργία ?

Αποσυνδεδεμένος Kostas

  • *****
  • 1830
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #7 στις: Ιανουαρίου 03, 2010, 21:50 »
Μήπως εννοεί 2c με το κύκλωμα προστασίας σε λειτουργία ?

Δε νομίζω, μάλλον για ορθογραφικό το βλέπω.

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #8 στις: Ιανουαρίου 13, 2010, 23:46 »
ερώτηση
Όταν η μπαταρία (εμπορίου , όχι ΗΤ) γράφει επάνω οτι το cut off της είναι στα 2,7 V. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι είναι και protected ?  ?   (δεν το λέει επάνω το protected )
και μια διαπίστωση
OI 14500 που παρείγγειλα λένε επάνω "battery with  PCB" (κυκλωμα προστασίας). Δεν ζεστάθηκαν όταν βραχυκύκλωσαν.
Οι 1ο440 (τύπου BL passthrough) ζεστάθηκαν άσχημα σε ανάλογη περίπτωση.

Αποσυνδεδεμένος marbass

  • ****
  • 1139
  • Φύλο: Άντρας
  • Smoke free since 24/9/2009
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #9 στις: Ιανουαρίου 14, 2010, 00:17 »
To cut off στα 2.7v, όπως το αναφέρεις, πρέπει να σημαίνει ότι σταματά η παροχή ρεύματος όταν η τάση πέσει κάτω από τα 2.7v. Άρα προστασία για περαιτέρω αποφόρτιση και καταστροφή της μπαταρίας. Δεν ξέρω όμως αν σημαίνει και προστασία απο υπερφόρτιση.
To PCB είναι το κύκλωμα προστασίας και εννοεί το ίδιο ακριβώς με το protected (νομίζω σημαίνει Protection Circuit Board). Το PCB (ή/και το protected) παρέχει προστασία και για αποφόρτιση και για υπερφόρτιση.
Θα μου πεις τώρα είναι δυνατόν μια μπαταρία να έχει μόνο προστασία αποφόρτισης (cut off) και όχι υπερφόρτισης? Δεν ξέρω  :)
 

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #10 στις: Ιανουαρίου 14, 2010, 00:20 »
Αναφέρει και υπερφόρτιση στα 4.2 αλλά δεν το ανέφερα γιατί στα βραχυκύκλωματα λόγω mods, η αποφόρτιση μας ενδιαφέρει  ε ?

Αποσυνδεδεμένος marbass

  • ****
  • 1139
  • Φύλο: Άντρας
  • Smoke free since 24/9/2009
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #11 στις: Ιανουαρίου 14, 2010, 00:47 »
E, εάν αναφέρει και την υπερφόρτιση στα 4.2v είσαι κομπλέ. Είναι protected.
To protected προστατεύει τη μπαταρία , όχι εσένα. Σε περίπτωση βραχυκυκλώματος λοιπόν η μπαταρία θα αποφορτιστεί μέχρι τα 2.7v αλλά ότι ζημιά είναι να την κάνει μέχρι τότε, θα την κάνει. Νομίζω? (δεν είμαι και ηλεκτρολόγος ή ηλεκτρονικός. Η κοινή λογική μου τα υπαγορεύει αυτά).

Αποσυνδεδεμένος Abet

  • *****
  • 3073
  • Φύλο: Άντρας
  • Ατμιζω απο 9/9/09 τυχαίο ?
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #12 στις: Ιανουαρίου 14, 2010, 01:20 »
Ουτε και γω είμαι , αλλά απ όσο ξέρω βραχυκύκλωμα = ταχεία αποφόρτιση  ε ?
οπότε αν το κόβει στα 2,7  γιατί να κάνει ζημιά ?

Παράθεση
To protected προστατεύει τη μπαταρία , όχι εσένα
Αυτό να μου το έλεγες όταν την είδα να καίει το πλαστικό της  :laugh1: :laugh1: :laugh1:
και τα έπαιξα ( μιλαω για την 10440 unprotected)

Αποσυνδεδεμένος koalex

  • **
  • 181
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #13 στις: Ιανουαρίου 14, 2010, 15:11 »
Αυτο μοιάζει να είναι το μέλλον στις μπαταρίες και να μην είναι μακρυά  :thumpup: (μερικα χρόνια μόνο  :thumpdown: )

http://news.stanford.edu/news/2008/january9/nanowire-010908.html

Εν ολίγης βρήκαν τρόπο να πάρουν 10 φορές παραπάνω διάρκεια απο τις ιόντων-λιθίου στην ίδια διάσταση και παραμένοντας ιόντων-λιθίου μιας και η πατέντα έχει να κάνει με την αλλάγη του υλικού του ανοδίου.

Οι περιορισμένες γνωσεις μου στις μπαταριες (φορτιζω-ατμιζω και πάμε απο την αρχη  :)) ) δεν μου επιτρέπουν περεταίρω ανάπτυξη του θέματος αλλα κάποιος απο τους ειδικούς του φόρουμ μπορεί να καταλάβει και να εξηγήσει περισσότερα.

Αλλα μια 10440 με 3500 mah μοιαζει παράδεισος...

Και το ακόμα καλύτερο είναι πως η Hitachi είναι ήδη ανακατεμένη στο κολπο.

Αποσυνδεδεμένος tronicgr

  • **
  • 210
  • Φύλο: Άντρας
  • eGo + Vinirette e-liquids
    • Home Motion Flight Simulator
Απ: Μπαταρίες, τι να πούμε γι αυτές ?
« Απάντηση #14 στις: Ιανουαρίου 14, 2010, 17:43 »

Εν ολίγης βρήκαν τρόπο να πάρουν 10 φορές παραπάνω διάρκεια απο τις ιόντων-λιθίου στην ίδια διάσταση και παραμένοντας ιόντων-λιθίου μιας και η πατέντα έχει να κάνει με την αλλάγη του υλικού του ανοδίου.


Κοιτα, με 10 φορες μεγαλητερη χωρητικοτητα θα επρεπε λογικα να χρειαζεται 10 φορες περισσοτερο χρονο φορτισης... ΑΛΛΑ... λογω της δομης των νανοσωληνων η διαδικασια φορτισης θα μπορει να μοιραστει σε μεγαλο ογκο του υλικου της σιλικονης διχως προβλημα καταστροφης της δομης. Αυτο σημαινει οτι απλα θα μπορουσαμε να χρησιμοποιησουμε μεγαλυτερο ρευμα φορτισης πχ 10Αμπερ για τον ιδιο χρονο φορτισης με τις κοινες μπαταριες.

Εδω μπαινει ενα νεο προβλημα... φορτιστες 10Αμπερ... ειναι λιγο ακριβουτσικοι... ααα και ξεχαστε τους φορτιστες USB...

Και αν δεν ειδαμε ακομα τετοιες μπαταριες στην αγορα ειναι γιατι προφανως δεν εχουν λυσει ακομα το προβλημα της υπερθερμανσης κατα την φορτιση...  :eyesplash:

Θανος



 

Τελευταία θέματα

Τίτλος Πίνακας Απαντήσεις Εμφανίσεις Τελευταίο μήνυμα
Νέα και ερωτήσεις εξπρές για φορτιστές μπαταριών mods [Φορτιστές μπαταριών mod] 1456 171707 Τελευταίο μήνυμα Σήμερα στις 21:15
από treloneritis
Shake and Vape - Ερωτήσεις εξπρές και γενικές πληροφορίες Shake and Vape 1808 275664 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 03, 2024, 21:18
από antiklitos140
GeekVape Aegis Solo [Ηλεκτρονικά mods] 83 15264 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 03, 2024, 17:55
από ipomonias
Vaporesso Swag 2 [Ηλεκτρονικά mods] 56 13972 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 03, 2024, 17:15
από ipomonias
INNOKIN ZENITH II Ατμοποιητές "εμπορίου" 41 9309 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 02, 2024, 23:53
από Xxristos
Ποιά σύρματα θεωρείτε Κορυφή (ποιοτικά), (Kanthal A1, Nichrome, SS, Εξωτικά....) [Περί αντιστάσεων (τεχνικά)] 202 42843 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 02, 2024, 20:48
από Tem
VOOPOO Doric Galaxy Pod kit [AIO (Όλα σε ένα)] 7 407 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 01, 2024, 20:07
από Aoratix
Υγρά αναπλήρωσης Black Note Έτοιμα υγρά 126 35134 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 01, 2024, 15:45
από Haruspex
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές- Νέες κυκλοφορίες Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 2707 557943 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 01, 2024, 11:43
από Tem
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΠΡΕΣ για τα υγρά γενικά. Βασικές πληροφορίες ΥΓΡΑ (γενικά) 1689 182203 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 01, 2024, 06:50
από Tem
Σωστό μαγνητικό καλώδιο usb, πως να μην χαλάσετε ποτέ την θύρα φόρτισης του mod Μπαταρίες, USB pass-through και φορτιστές 0 184 Τελευταίο μήνυμα Μαΐου 01, 2024, 00:54
από ipomonias
καλύτερες γεύσεις φράουλας Shake and Vape 21 9280 Τελευταίο μήνυμα Απριλίου 29, 2024, 17:49
από KORG N364