Σπύρο, τα ίδια ακριβώς είχα γράψει και εγώ τέλος Νοέμβρη για τις μηδενικές και τα ζητήματα και σε επόμενα ποστς για το θέμα του αθέμιτου ανταγωνισμού από τα φαρμακεία και τα "και καλά" συμφωνημένα έσοδα με τους θεσμούς.
Σχετικά με τη φορολόγηση ανάλογα με το ποσοστό νικοτίνης, μην ξεχνάμε ότι το όλο θέμα υπάγεται στον αντικαπνιστικό νόμο.
Συνεπώς δύσκολο το βλέπω να φορολογείται το η.τ. ανάλογα του ποσοστού νικοτίνης ενώ το κ.τ. με flat rate. Άσε που το back-end κόστος για κάτι τέτοιο είναι μεγάλο.
Ένα άλλο παράδοξο που σκέφτομαι είναι το εξής. Ουσιαστικά οι βάσεις είναι υψηλής καθαρότητας PG & VG, κάτι που τα φαρμακεία πουλάνε ήδη ως "πρώτη ύλη" για διάφορες χρήσεις.
Δεν εμποδίζει λοιπόν τίποτα ένα φαρμακείο να εισάγει πχ pink mule μηδενικές και να τις πουλάει ως καλλυντικό αφορολόγητα.
Εμ έλα που δεν είναι στον αντικαπνιστικό!
Οι Νόμοι που μας αφορούν αυτή την περίοδο, είναι:
α) Ο αντικαπνιστικός (Ν.3730/2008 )
β) Ο φορολογικός ( Ν. 4389/2016 άρθρο 58, σύμφωνα με τον οποίο προστίθεται το άρθρο 53Α στον Ν.2960/2001 ο οποίος αποτελεί τον Τελωνειακό Κώδικα)
γ) Ο Ν. 4419/2016 ο οποίος αποτελεί την ενσωμάτωση της 2014/40/ΕΕ (TPD) στην Εθνική Νομοθεσία
Στον πρώτο, υπάγεται πλέον και το άτμισμα όπως ρητά αναφέρεται στο γ). Ο δεύτερος, είναι αυτός ο οποίος επιβάλλει τη φορολογία ενώ ο τρίτος είναι που αφορά συσκευασία, περιεκτικότητα ατμοποιητών, σημάνσεις, μέγιστο ποσοστό νικοτίνης κλπ.
Για τη φορολόγηση λοιπόν, αναφέρεται αναλυτικά (Άρθρο 53Α Τελωνειακού Κώδικα): "Στα υγρά αναπλήρωσης, τα οποία περιέχονται στα ηλεκτρονικά τσιγάρα του κωδικού Συνδυασμένης Ονοματολογίας 85437090 ή σε ειδικούς περιέκτες επαναπλήρωσης ή φιαλίδια μίας χρήσης που προορίζονται να ενσωματωθούν σε συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου, τα οποία κατατάσσονται στον κωδικό Σ.Ο. 38249092. Οι συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου του κωδικού Σ.Ο. 85437090 δεν υπόκεινται σε Φόρο Κατανάλωσης, εφόσον αποτελούνται μόνο από την εξωτερική συσκευή και
δεν περιέχουν υγρά τα οποία καταναλώνονται μέσω αυτής"
Ο κωδικός 85437090 περιγράφει τις συσκευές ως "Άλλες Μηχανές και συσκευές ηλεκτρικές που έχουν δική τους λειτουργία, που δεν κατονομάζονται ούτε περιλαμβάνονται αλλού στο κεφάλαιο αυτό"
Ο κωδικός 38249092 στον οποίο πλέον υπάγονται τα υγρά αναπλήρωσης, τα περιγράφει ως "Χημικά προϊόντα και παρασκευάσματα των
χημικών ή συναφών βιομηχανιών (στα οποία περιλαμβάνονται και εκείνα που αποτελούνται από μείγματα φυσικών προϊόντων), που δεν κατονομάζονται ούτε περιλαμβάνονται αλλού"
Και εδώ, έρχεται η ώρα της απόλυτης ικανότητας, της συνδυαστικής! Κάτι λοιπόν το οποίο:
α) "περιέχεται σε ειδικό περιέκτη αναπλήρωσης"
β) "προορίζεται να ενσωματωθεί σε συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου"
αποτελεί σύμφωνα με το άρθρο αυτό
υγρό αναπλήρωσης ασχέτως αν αυτό περιέχει νικοτίνη, άρωμα, WFI, σκόρδο, μουστάρδα κλπ.
Ο ειδικός περιέκτης αναπλήρωσης, ορίζεται: α) Στο Άρθρο 2 περ. 17 Ν. 4419/2016 β) Στο Άρθρο 18 παρ.3 περ α' Ν. 4419/2016. Εκεί μας λέει για τα 10ml.
Για το αν το φαρμακείο έχει το δικαίωμα να πωλεί
βάσεις, δεν το γνωρίζω. Και να το έχει αυτό το δικαίωμα, εφόσον οι
βάσεις προορίζονται να ενσωματωθούν σε συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου, τότε αυτές πρέπει να περιέχονται σε ειδικό περιέκτη επαναπλήρωσης και άρα φορολογούνται. Άσχετα αν πωλούνται από φαρμακείο, ατμομάγαζο ή τα εστιατόρια του Μποτρίνι. Αν βρει ο κατασκευαστής βάσης μια φόρμουλα ώστε να την προωθεί ως κάτι άλλο εκτός βάσης, τότε δεν θα φορολογείται. Με το καθεστώς που περιγράφω αναλυτικότατα πιο πάνω, ο κατασκευαστής ή εισαγωγέας
βάσης θα πρέπει να πληρώσει στο Τελωνείο κατά την εισαγωγή ή την παρασκευή προς διάθεση, ή την έξοδο από τη φορολογική αποθήκη (αν ισχύσει).
Αυτά, ισχύουν σήμερα τη στιγμή που μιλάμε. Το τι θα ισχύει σε λίγο, δεν μπορώ να το γνωρίζω. Σύμφωνα λοιπόν με όλα αυτά, η PG και η VG που πωλούνται ως τέτοιες και όχι ως
βάσεις, δεν περιέχονται σε ειδικούς περιέκτες επαναπλήρωσης, δεν προορίζονται για ενσωμάτωση σε συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου και
δεν φορολογούνται.Σεντονάρα έγραψα πάλι ο θεούλης...