vaping.gr

Προειδοποίηση

ΠΡΟΣΟΧΗ

Το site και η δημόσια συζήτησή μας απευθύνεται μόνο σε άτομα ήδη εξαρτημένα στη νικοτίνη τα οποία ενδιαφέρονται να πληροφορούνται για θέματα γύρω από το άτμισμα και είναι άνω των 18 ετών


Προς τους ενήλικες: Το μήνυμα αυτό δεν θα είναι ορατό μετά την εγγραφή σας στο φόρουμ

243 επισκέπτες, 5 χρήστες
Tem, manoslykos, Milarepa, paulxan, camber

ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ
« στις: Ιουλίου 23, 2011, 03:53 »
Μπαταρίες

Οι μπαταρίες των η.τ. είναι επαναφορτιζόμενες (rechargeable) λιθίου (lithium) και λειτουργούν συνήθως στα 3,7 Volt. Μια μπαταρία των 3,7 Volt σημαίνει ότι πλήρως φορτισμένη μπορεί να ξεπεράσει ελαφρώς τα 4 Volt ενώ όταν αρχίζει και αποφορτίζεται μπορεί να πέσει και κάτω από τα 3 V. Οι αντιστάσεις των ατμοποιητών βέβαια μπορούν να λειτουργήσουν και με περισσότερα volt χωρίς να καούν, όχι αμέσως τουλάχιστον αλλά με σημαντική μείωση στο χρόνο ζωής τους. Υπάρχουν όμως και ειδικοί ατμοποιητές HV (High Voltage) που είναι φτιαγμένοι να λειτουργούν με τάσεις πάνω από 5 V.  Γενικός κανόνας είναι ότι όσο μειώνεται αντίσταση (Ohm) των ατμοποιητών ή αυξάνεται η τάση (Volt) των μπαταριών, τόσο αυξάνεται η κατανάλωση σε ρεύμα αλλά και η θερμότητα της αντίστασης. Για τη χωρητικότητα των μπαταριών θα μιλήσουμε παρακάτω.  

Οι μπαταρίες των εργοστασιακών ηλεκτρονικών τσιγάρων είναι ειδικά κατασκευασμένες για κάθε μοντέλο ατμοποιητή. Η πρωταρχική συμβατότητα που πρέπει να υπάρχει μεταξύ μπαταρίας και ατμοποιητή είναι το σπείρωμά τους αλλά δεν είναι και η μοναδική όπως θα δούμε παρακάτω.

Αν ανοίξουμε μια μπαταρία από η.τ. θα δούμε στις περισσότερες των περιπτώσεων (ή μάλλον σε όλες μέχρι στιγμής) ότι ο μεταλλικός σωλήνας της μπαταρίας δεν είναι ακριβώς η μπαταρία, αλλά μέσα του περιέχει μια «ταπεινή» μπαταρία με το γνωστό κυλινδρικό σχήμα και τους δύο πόλους, σαν αυτές που συναντάμε σε πολλές φορητές ηλεκτρικές συσκευές όπως φακούς τσέπης κτλ. με τη διαφορά ότι είναι επαναφορτιζόμενες λιθίου στα 3,7 Volt.
Ο σωλήνας όμως είναι απαραίτητος γιατί περιέχει το διακόπτη (αυτόματο ή manual με κουμπί), ένα τσιπάκι με διάφορες λειτουργίες, την καλωδίωση, ένα λαμπάκι led για διάφορες ενδείξεις (όχι πάντα)  και βέβαια το σπείρωμα στην άκρη του όπου βιδώνει ο ατμοποιητής.


Στο σπείρωμα καταλήγουν τα καλώδια από τους δύο πόλους της μπαταρίας. Αυτό μπορεί να είναι θηλυκό ή αρσενικό ανάλογα με το μοντέλο. Η κατασκευή του σπειρώματος είναι τέτοια ώστε να διαχωρίζονται οι δύο πόλοι και να έρχονται σε επαφή με τους αντίστοιχους του ατμοποιητή. Ο θετικός πόλος είναι στη μέση και διαχωρίζεται από τον αρνητικό με ένα μονωτικό «δαχτυλίδι» σιλικόνης.
Μερικές φορές από τα πολλά βιδώματα – ξεβιδώματα αυτός ο πόλος μπορεί να μετατοπιστεί προς το εσωτερικό του σωλήνα και να μην κάνει επαφή με τον αντίστοιχο του ατμοποιητή. Σε αυτή την περίπτωση με ένα προσεκτικό τράβηγμα, χρησιμοποιώντας κάποιο αιχμηρό εργαλείο ως μοχλό, η επαφή αποκαθίσταται. Αντίστοιχο τέτοιο πρόβλημα μπορεί να υπάρξει και στους πόλους του ατμοποιητή.
Ένα άλλο πρόβλημα που μπορεί να παρουσιαστεί στις επαφές των μπαταριών και των ατμοποιητών είναι το φαινόμενο να βρομίζουν με τη χρήση είτε από μικροδιαρροές υγρών είτε για άλλους λόγους και να έχουν μειωμένη απόδοση. Εδώ η λύση είναι πολύ απλή: Καθάρισμα των επαφών με ένα πανάκι με νοτισμένο με οινόπνευμα.


Το τσιπάκι ελέγχου που έχουν μέσα οι μπαταρίες των η.τ. μπορεί να έχει διάφορες λειτουργίες όπως π.χ. να μην επιτρέπει την υπερφόρτιση ή την υπερβολική εκφόρτιση της μπαταρίας ή μπορεί να μετράει τον συνεχόμενο χρόνο χρήσης και αν η π.χ. η τζούρα υπερβαίνει τα 6 ή 10 δευτερόλεπτα (ανάλογα το μοντέλο) διακόπτει προσωρινά το ρεύμα για να προστατεύσει τον ατμοποιητή. Αυτό το ονομάζουν cut-off  αλλά το έχουν πια λίγα μοντέλα.

Σε πολλές μπαταρίες η.τ. υπάρχει επίσης και ένα λαμπάκι LED που με το άναμά του μπορεί να μας δώσει διάφορες πληροφορίες για την κατάσταση της μπαταρίας. Μπορεί π.χ. να αναβοσβήνει όταν χρειάζεται φόρτιση ή να παραμένει αναμμένο όταν την έχουμε βιδωμένη στο φορτιστή για να μας δείξει ότι τελείωσε την φόρτιση κτλ. Επίσης το λαμπάκι αυτό σε αρκετά μοντέλα έχει και κοσμητικό ρόλο παίζοντας τον ρόλο της καύτρας του τσιγάρου, ανάβοντας κατά την εισπνοή. Ακόμα και το καπάκι του LED σε πολλά η.τ. μοιάζει με καύτρα τσιγάρου.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 01, 2022, 04:08 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Αυτόματες μπαταρίες
« Απάντηση #1 στις: Ιουλίου 23, 2011, 03:58 »
Αυτόματες μπαταρίες

Οι πρώτες μπαταρίες των η.τ. ήταν αυτόματες για να προσομοιάζουν περισσότερο στη χρήση των κ.τ. Αυτό σημαίνει ότι είχαν μέσα έναν πνευματικό διακόπτη ο οποίος ενεργοποιούνταν με την υποπίεση που δημιουργούνταν με το ρούφηγμα της τζούρας. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι η ο σωλήνας που φιλοξενεί την μπαταρία θα πρέπει να είναι ανοιχτός από πάνω, έστω και με μια μικρή τρυπούλα, στο σπείρωμα που βιδώνει στον ατμοποιητή.
Αυτό όμως ήταν και το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτών των μπαταριών. Αν υπήρχαν κάποιες διαρροές υγρού από τον ατμοποιητή, το υγρό περνούσε από την τρυπούλα του σπειρώματος και κατέληγε στο τσιπάκι ελέγχου ή στον πνευματικό διακόπτη ο οποίος καταστρεφόταν και τότε όλος ο σωλήνας με το περιεχόμενό του ήταν για πέταμα παρόλο που η μπαταρία που φιλοξενούσε μέσα του μπορούσε ακόμα να αποδώσει ρεύμα. (βλέπε «Συμβατότητες μπαταριών και ατμοποιητών» παρακάτω).


Ένα άλλο πρόβλημα που παρουσίαζαν οι αυτόματες μπαταρίες ήταν ότι ο αυτόματος διακόπτης τους ήταν ευαίσθητος και στους κραδασμούς. Μερικές φορές φαινόταν να λειτουργεί σαν μικρόφωνο: ενεργοποιούνταν από δυνατούς ήχους (λόγω των κραδασμών πιθανώς) και σε περιπτώσεις που δεν έπρεπε, όπως σε δυνατό αέρα, οδήγηση πάνω σε μοτοσυκλέτα κτλ. Αυτά τα προβλήματα έχουν λυθεί σε μεγάλο βαθμό σε αυτόματες μπαταρίες νεότερης γενιάς αλλά οι χρήστες είχαν ήδη στραφεί στις manual με χειροκίνητο διακόπτη (κουμπάκι).
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:21 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Manual μπαταρίες (με κουμπί)
« Απάντηση #2 στις: Ιουλίου 23, 2011, 04:02 »
Manual μπαταρίες

Λόγω των προβλημάτων των αυτόματων μπαταριών που αναφέραμε παραπάνω, οι βιομηχανίες (ακολουθώντας τους moders πάλι) άρχισαν να κατασκευάζουν χειροκίνητες (manual) εκδόσεις των μπαταριών τους με κουμπάκι που το πατάει ο χρήστης τη στιγμή που τραβάει την τζούρα. Η αρχή έγινε με την μπαταρία του 510 (βλ. Βασικά μοντέλα η.τ.) και στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλοι. Και εδώ έχουμε το τσιπάκι ελέγχου που αναφέραμε παραπάνω αλλά συνήθως λείπει η λειτουργία cut-off, ιδίως σ’ αυτές που έχουν «ασφάλεια» (βλ. παρακάτω), μιας και ο χρήστης έχει τον πλήρη έλεγχο.
Το πρόβλημα με αυτές τις μπαταρίες ήταν κατά τη μεταφορά τους. Πολλές φορές το κουμπάκι πατιόταν κατά λάθος (π.χ. μέσα στην τσέπη) με αποτέλεσμα να θερμαίνεται ο ατμοποιητής χωρίς λόγο. Και εδώ όμως βρέθηκε λύση: Τα νεότερα μοντέλα έχουν ασφάλεια, δηλ. δίνουν τη δυνατότητα να απενεργοποιηθεί ο διακόπτης (και να ενεργοποιηθεί πάλι στη συνέχεια) με 5 γρήγορα επαναλαμβανόμενα πατήματα. Έτσι με 5 κλικ η μπαταρία απενεργοποιείται και βάζουμε το η.τ. στην τσέπη χωρίς φόβο. Όταν το βγάλουμε να ατμίσουμε, με άλλα 5 κλικ ανοίγει. Από εκεί και πέρα το χειριζόμαστε κανονικά με ένα πάτημα  που διαρκεί όσο και η τζούρα μας κάθε φορά.


Στην παραπάνω εικόνα δεν έχει λυθεί το σπείρωμα ώστε να διαχωριστεί ο θετικός πόλος μιας και αυτό είναι ορατό στα προηγούμενα κεφάλαια. Ο χειροκίνητος διακόπτης με το κουμπάκι, που είναι ενσωματωμένος πάνω στο τσιπ ελέγχου, έχει διαλυθεί κάπως στην προσπάθεια να βγει μέσα από το μεταλλικό σωλήνα με αποτέλεσμα να μην είναι καλά ορατή η επαφή που ενεργοποιείται με το πάτημα του κουμπιού.

Ενημέρωση συνδέσμων
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2021, 12:41 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Χωρητικότητα και διάρκεια των μπαταριών
« Απάντηση #3 στις: Ιουλίου 23, 2011, 04:08 »
Χωρητικότητα και διάρκεια των μπαταριών

Από τη στιγμή που σχεδόν όλες οι μπαταρίες των η.τ. αποδίδουν 3,7 Volt, αυτό που μετράει στη συνέχεια είναι η χωρητικότητά τους σε ρεύμα. Η χωρητικότητα μετριέται σε mAh (μιλιαμπερώρια) δηλαδή mili-Amper ανά ώρα (hour).
Τα πιο μικρά η.τ., σε μέγεθος κ.τ. (8-9 εκ.) μπορεί να αρχίζουν ακόμα κι από τα 100 mAh. Όσο μεγαλώνει ο όγκος της μπαταρίας τους, τόσο μεγαλώνει και η χωρητικότητά τους σε ρεύμα. Μικρή μπαταρία με πολλά mΑh δεν υπάρχει. Εδώ ισχύει απόλυτα το «size matter» : το μέγεθος μετράει. Στα τσιγάρα που μοιάζουν αρκετά με κ.τ. αλλά είναι λίγο μεγαλύτερα (11 εκ.) η χωρητικότητα των μπαταριών τους κυμαίνεται κάπου κοντά στα 180 mAh ενώ στα Pen Style (15 εκ.) μπορεί να φτάσει και τα 280. Όλα αυτά τα μοντέλα έχουν πάχος ίσο η λίγο μεγαλύτερο από ένα κ.τ.
Μια μπαταρία των 180 mAh μπορεί να μας φτάσει για 2 ώρες, άντε 3 με το ζόρι με μέτρια χρήση. Για πολλούς χρήστες φτάνει μόνο για 1 το πολύ μιάμιση ώρα.
Αν θέλουμε να κάνουμε μια χοντρική αντιστοίχηση, θα λέγαμε ότι μπορούμε να βάλουμε 100 mAh ανά ώρα άτμισης με μέτρια χρήση.


Αυτός ήταν και ο λόγος της εμφάνισης χοντρότερων μπαταριών όπως αυτή του eGo που στη μικρότερη εκδοχή της βγάζει 650 mAh το οποίο σημαίνει πάνω από 6 ώρες άτμισης (με μέτρια χρήση πάντα).
Οι moders βέβαια δεν περίμεναν τις μεγάλες μπαταρίες των βιομηχανιών η.τ.. Ήδη από καιρό είχαν βρει τις δικές τους λύσεις στο θέμα της τροφοδοσίας με ρεύμα και έδειξαν το δρόμο στις βιομηχανίες φτιάχνοντας μπαταριοθήκες (mod) που έπαιρναν μπαταρίες ακόμα και 2.500 mAh που μπορούσαν να ξεπεράσουν και το ένα 24ωρο χωρίς φόρτιση. Πάνω σε αυτές τις μπαταριοθήκες βιδώνουν έναν εργοστασιακό ατμοποιητή και ατμίζουν με τις ώρες. Αν και τελευταία οι moders έχουν αρχίζει να βγάζουν και χειροποίητους ατμοποιητές που μπορούν να επισκευάσουν μέχρι και την αντίσταση και το φιτίλι τους.

Για την συνολική ζωή των μπαταριών  μετά από πολλές επαναφορτίσεις, διαπιστώσαμε ότι μπορεί να φτάσει και πολλούς μήνες. Εδώ η ποιότητα κατασκευής παίζει ρόλο όπως παίζει επίσης ρόλο και στο κατά πόσο θα έχει σταθερή απόδοση από τη στιγμή που είναι φρέσκια φορτισμένη μέχρι να χρειαστεί επαναφόρτιση.




Μπαταρίες και mAh

Με τα mAh (μιλιαμπέρ ανά ώρα) προσδιορίζουμε κυρίως τη διάρκεια της μπαταρίας σε συγκεκριμένη χρήση από πλήρη φόρτιση έως πλήρη εκφόρτισή της. Έτσι:
Αν μία μπαταρία είναι 250 mAh σημαίνει ότι μέχρι να εκφορτιστεί πλήρως θα διαρκέσει:
1ώρα (1h) σε ένα κύκλωμα που ένταση του ρεύματος είναι 250 mA (μιλιαμπέρ)
Μισή ώρα (1/2h) σε κύκλωμα που ένταση του ρεύματος είναι 500 mA
15 λεπτά (1/4h) σε κύκλωμα που ένταση του ρεύματος είναι 1000 mA (=1Αμπέρ) κτλ.

Τι άλλο όμως μπορούν να προσδιορίσουν τα mAh μιας μπαταρίας;
Προσδιορίζουν τα μέγιστα mA (ένταση ρεύματος) στα οποία επιτρέπεται να δουλεύουν σύμφωνα με τις προδιαγραφές λειτουργίας τους. Έτσι στα χαρακτηριστικά που δίνει ο κατασκευαστής στο Datasheet της μπαταρίας αναγράφονται π.χ. το μέγεθός της, ο αριθμός κύκλων φόρτισης - εκφόρτισης, ο μέγιστος επιτρεπόμενος ρυθμός φόρτισης, καθώς και τα μέγιστα συνιστώμενα μιλιαμπέρ λειτουργίας με την κωδικοποίηση C (π.χ. 1C, 2C, 10C κ.λ.π.).

Τι σημαίνει όμως ο κωδικός 1C ;
1C σημαίνει ότι η μπαταρία αυτή έχει προδιαγραφές καλής λειτουργίας σε κύκλωμα με ανώτερη ένταση τόση όση μία φορά τα mAh της. Έτσι:
Μπαταρία με προδιαγραφές 250mah, 1c, 1000κύκλοι λειτουργίας σημαίνει ότι:
Σε κύκλωμα με ένταση 250 mA θα εκφορτιστεί πλήρως σε μία ώρα (1h) και θα έχει καλή λειτουργία εντός προδιαγραφών που θα της επιτρέψει να επαναφορτιστεί 1000 φορές.
Τι θα γίνει αν εμείς αυτή τη μπαταρία την βάλουμε να τροφοδοτήσει κύκλωμα 500ma ;
α) Θα δουλέψει εκτός προδιαγραφών και συνήθως αυτό οδηγεί στη μείωση των κύκλων φόρτισης - εκφόρτισής της π.χ. απο 1000 σε 500 κύκλους. Αυτό το ονομάζουμε στρεσάρισμα μπαταριών.
β) Επίσης δεν θα μπορέσει το κύκλωμα αυτό να λειτουργήσει κατά τα αναμενόμενα, διότι η ένταση του ρεύματος δεν θα είναι η ζητούμενη π.χ. 500ma.

Εδώ να θυμηθούμε ότι η ένταση του ρεύματος δεδομένου κυκλώματος, εξαρτάται από την τάση της μπαταρίας (Volt) και την αντίσταση του κυκλώματος R (Ohm) στην οποία συνυπολογίζουμε και την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας r (Ohm) από τον τύπο   Ι=V/R

Τι προδιαγραφές σε C έχουν συνήθως οι μπαταρίες;
Όλες είναι 1C αν δεν αναγράφεται διαφορετικά: Li-Ion ΧΧ-fire (ultrafire, trustfire κτλ.). καθώς και οι eGo, Riva κτλ.
Οι IMR είναι συνήθως 5-10C (High drain).
Οι aw ανάλογα με το μοντέλο είναι περισσότερο από 2C.

Και σε τι μας είναι χρήσιμα όλα αυτά;
Αν υπολογίσουμε την ένταση ρεύματος ενός η.τ. πχ τάση = 3,7V, αντίσταση = 2,5Ω άρα ένταση=V/R = 1,48 Αμπέρ συμπεραίνουμε ότι:
α) Για να έχει καλή λειτουργία η μπαταρία σε έναν νορμάλ ατμοποιητή θα πρέπει να είναι το ελάχιστο:
1500mah αν είναι 1C ή
300mah αν είναι 5C (IMR)
β) Για να δουλέψει σωστά με LR (1,5Ω) ατμοποιητή Ι=3,7/1,5= 2,46Αμπέρ, ή μπαταρία θα πρέπει να είναι το ελάχιστο :
2500mah σε 1C ή
500mah σε 5C (IMR).

Και γιατί τα εργοστάσια βγάζουν 510 με 250 mah 1C μπαταρία;
Για το μέγεθος, γιατί λιγότερα mah -> μικρότερο μέγεθος.
Και ποια είναι τα αρνητικά του;
α) Μικρή διάρκεια ζωής μπαταριών.
β) Αδύναμη λειτουργία.
thanks to kkostas
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 01, 2022, 04:06 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Οι κωδικοί των μπαταριών εμπορίου (για mod)
« Απάντηση #4 στις: Ιουλίου 23, 2011, 04:12 »
Οι κωδικοί των μπαταριών εμπορίου (για mod)

Οι μπαταρίες (λιθίου κατά 99%) που μπαίνουν στα mod (μπαταριοθήκες) είναι διαφόρων υψών, παχών και χωρητικοτήτων. Καθένας επιλέγει το ύψος και το πάχος που ταιριάζει στην κατασκευή του. Οι περισσότερες από αυτές τις μπαταρίες έχουν έναν πενταψήφιο κωδικό από τον οποίο μπορούμε να βγάλουμε αρκετά συμπεράσματα σχετικά με το μέγεθός τους. Τα δύο πρώτα ψηφία σημαίνουν τη διάμετρο της μπαταρίας σε χιλιοστά, τα δύο επόμενα το ύψος της σε χιλιοστά και το τελευταίο το σχήμα της (0 = κυλινδρικό). Έτσι λοιπόν μια μπαταρία με αριθμό μοντέλου 18650 σημαίνει 18 χιλιοστά διάμετρο 65 χιλιοστά ύψος και το «0» ότι είναι κυλινδρική. Πάντα βέβαια θα πρέπει να αναφέρεται και η χωρητικότητά τους σε ρεύμα π.χ. 2500 mAh καθώς και τα Volt π.χ. 3,7 Volt.  Παρακάτω έχουμε μερικές αντιπροσωπευτικές του είδους:

Φωτογραφία: Τριπολίτης
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 01, 2022, 04:05 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Συμβατότητες μπαταριών και ατμοποιητών
« Απάντηση #5 στις: Ιουλίου 23, 2011, 04:19 »
Συμβατότητες μπαταριών και ατμοποιητών

Το πρώτο που θα κοιτάξουμε στις εργοστασιακές μπαταρίες η.τ. είναι το σπείρωμά τους (βλ. Βασικά μοντέλα η.τ.). Αν το σπείρωμά τους ταιριάζει με αυτό του ατμοποιητή, τότε πάμε στο επόμενο βήμα. Βέβαια σήμερα έχει επικρατήσει σχεδόν παντού το σπείρωμα eGo/510. Το επόμενο που θα κοιτάξουμε είναι αν η μπαταρία είναι αυτόματη η manual. Αν είναι π.χ. manual και ο ατμοποιητής μας είναι φτιαγμένος για λειτουργία με αυτόματη μπαταρία, υπάρχει περίπτωση να μη λειτουργήσει. Πολλοί από αυτούς τους ατμοποιητές έχουν τρυπούλα στο σπείρωμά τους που επικοινωνεί με την τρυπούλα του σπειρώματος της αυτόματης μπαταρίας για να περνάει ο αέρας από μέσα της όταν τραβάμε την τζούρα και να ενεργοποιείται ο αυτόματος πνευματικός διακόπτης. Οι manual μπαταρίες όμως δεν έχουν τρυπούλα στο σπείρωμά τους και αν ο ατμοποιητής μας δεν έχει κάποια άλλη τρυπούλα στο πλάι για να παίρνει αέρα, δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Θα είναι σαν να προσπαθήσετε να ρουφήξετε από ένα εντελώς βουλωμένο καλαμάκι.

Το ίδιο πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπίσουμε και αν ο ατμοποιητής μας είναι για manual μπαταρία και αυτή είναι αυτόματη. Σε αυτή την περίπτωση δε θα έχει ο ατμοποιητής μας τρυπούλα στο σπείρωμά του από το κάτω μέρος που θα επικοινωνήσει με αυτήν της μπαταρίας ώστε να ενεργοποιήσει τον πνευματικό διακόπτη της μπαταρίας.

Και εδώ πρέπει να πούμε ότι σήμερα πια έχουν επικρατήσει οι manual μπαταρίες πλην ελαχίστων περιπτώσεων σε μερικά "mini" μοντέλα.

Ακόμα όμως κι αν οι δύο παραπάνω προϋποθέσεις ικανοποιούνται (σπείρωμα και ροή αέρα), ή αν "εκβιάσουμε" εμείς την συνδεσιμότητα με αντάπτορες που μας δίνουν τη δυνατότητα να μετατρέψουμε το σπείρωμα, το αποτέλεσμα δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι πάντα ό.τι καλύτερο εμφανισιακά.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 01, 2022, 04:04 από Tem »

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Η φόρτιση των μπαταριών
« Απάντηση #6 στις: Ιουλίου 23, 2011, 04:22 »
Η φόρτιση των μπαταριών

Σχεδόν όλες οι μπαταρίες έρχονται προφορτισμένες σήμερα. Αν δεν υπάρχουν κάποιες άλλες οδηγίες από τον κατασκευαστή, μπορείτε κάλλιστα να αρχίσετε να ατμίζετε με το που θα την παραλάβετε μέχρι να σας ειδοποιήσει (με το λαμπάκι της ή με πτώση της απόδοσης) ότι χρειάζεται επαναφόρτιση.
Επίσης δεν είναι απαραίτητο να τις αφήνετε να αποφορτίζονται εντελώς για να προβείτε σε νέα φόρτιση. Τις φορτίζετε όποτε μπορείτε και όποτε το χρειάζεστε εσείς. Μερικοί μας λένε ότι μια πλήρης αποφόρτιση (μέχρι να ανάψει το λαμπάκι τους) είναι καλό να γίνεται μια φορά κάθε μήνα ή και πιο συχνά.
Αυτό που θα πρέπει να προσεχθεί είναι να χρησιμοποιείται ο φορτιστής που ταιριάζει στην κάθε μπαταρία. Θα πρέπει κάποιος να είναι γνώστης του θέματος ώστε να χρησιμοποιεί φορτιστές με μόνο κριτήριο το ότι απλά ταιριάζουν στο σπείρωμα. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η φόρτιση γίνεται κανονικά αλλά ίσως αυτό να παίξει ρόλο στη μακροζωία της μπαταρίας.

Αποσυνδεδεμένος Atmos

  • *****
  • 5632
  • Φύλο: Άντρας
    • Ηλεκτρονικό κάπνισμα
Protected και unprotected μπαταρίες
« Απάντηση #7 στις: Ιουλίου 23, 2011, 04:24 »
Protected και unprotected μπαταρίες

Οι μπαταρίες λιθίου είναι ευαίσθητες στις γρήγορες αποφορτίσεις και στα βραχυκυκλώματα. Κάτι τέτοιο μπορεί να τις καταστρέψει εσωτερικά και να μην λειτουργούν ή ακόμα και να πάρουν φωτιά. Επίσης αν μια μπαταρία λιθίου πέσει κάτω από ένα όριο αποφόρτισης μπορεί να πέσει σε «νάρκη» και να μην ξυπνήσει ποτέ ξανά όσο κι αν εμείς προσπαθούμε να τη φορτίσουμε. Για το λόγο αυτό πολλές μπαταρίες έχουν προστασία, είναι protected όπως λέμε. Η προστασία είναι ένα τσιπάκι που αντιλαμβάνεται αυτές τις καταστάσεις και διακόπτει την απότομη ή βαθειά αποφόρτισή τους. Το τσιπάκι αυτό καταλαμβάνει βέβαια κάποιο χώρο μέσα στην μπαταρία με αποτέλεσμα οι protected μπαταρίες να έχουν ελαφρώς μικρότερη αυτονομία από τις unprotected.

Καλό είναι να χρησιμοποιούνται πάντοτε protected μπαταρίες. Οι μπαταρίες χωρίς προστασία χρειάζονται προσεκτική επίβλεψη ή χρησιμοποιούνται με φορτιστές και συσκευές που διαθέτουν αυτές το απαραίτητο κύκλωμα προστασίας.

 

Τελευταία θέματα

Τίτλος Πίνακας Απαντήσεις Εμφανίσεις Τελευταίο μήνυμα
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΠΡΕΣ για τα υγρά γενικά. Βασικές πληροφορίες ΥΓΡΑ (γενικά) 1708 217217 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 18, 2024, 20:43
από funes
MODS - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ EXPRESS Mods 2135 367952 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 17, 2024, 17:53
από kon95
HELLVAPE DEAD RABBIT MTL 2 RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 1 2226 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 16, 2024, 03:18
από chkontog
VOOPOO VMATE E2 [PODS - AIO (Όλα σε ένα)] 0 1430 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 17:59
από zamploutos
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές. Ερωτήσεις EXPRESS Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 4711 575476 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 16:01
από billythekid
KUMA ULTON RTA clone [Κλώνοι επισκευάσιμων] 148 60865 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 13, 2024, 00:51
από slayer
Γενικά περί αεροπλάνων-αεροδρομίων - προτεινόμενες λυσεις και συμβουλές [Άτμισμα δημοσίως] 1047 282569 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 09, 2024, 00:14
από mathimatikos1966
Επισκευάσιμοι ατμοποιητές- Νέες κυκλοφορίες Επισκευάσιμοι ατμοποιητές 2720 630050 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 08, 2024, 13:35
από babis1993
Ηλεκτρονικά mods - Νέες κυκλοφορίες [Ηλεκτρονικά mods] 4072 866007 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 06, 2024, 06:48
από memostrikas
Απορία Mods 2 2686 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 06, 2024, 00:15
από memostrikas
Ambition Mods Gate MTL RTA [Με φιτιλοαντίσταση] 214 33894 Τελευταίο μήνυμα Δεκεμβρίου 04, 2024, 14:28
από dinos_74
Κλώνοι επισκευάσιμων - Ερωτήσεις εξπρές και νέες κυκλοφορίες [Κλώνοι επισκευάσιμων] 2925 461067 Τελευταίο μήνυμα Νοεμβρίου 28, 2024, 19:10
από billythekid