vaping.gr

Παρουσιάσεις και κριτικές προϊόντων => Mods => [Μηχανικά mods] => Μήνυμα ξεκίνησε από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 29, 2017, 16:40

Τίτλος: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 29, 2017, 16:40
[justify]Ξεθάβω το συγκεκριμένο νήμα για τον κυριότερο λόγο που ξεκίνησε: να δούμε όσα ντρεπόμαστε να ρωτήσουμε. Λοιπόν. Εδώ και αρκετό καιρό χρησιμοποιώ και μηχανικά μοντ. Όμως, όμως. Πόσοι γνωρίζουμε τι είναι η παράλληλη σύνδεση μπαταριών (π.χ. 2 x 18650), και τι η σε σειρά σύνδεση; (π.χ. αν σε διμπάταρο μηχανικό με παράλληλες 2x18650 τροφοδοτήσω μόνο με 1 μπαταρία 18650 θα λειτουργήσει, κι αν ναι, θα λειτουργήσει σωστά; ). Θετικά, αρνητικά, τι να προσέξω, κ.λπ. [/justify]

[justify]Πρόσφατα, θέλησα να επιλέξω, αγορά ξύλινου μηχανικού ή κιτ κατασκευής του. Βρήκα πολλά κι ενδιαφέροντα πράγματα, αμέτρητες πληροφορίες και ανταλλακτικά, (και από πηγές ηλεκτρονικού εξοπλισμού αλλά και από ατμιστικές). Από απλό μπουτόν μέχρι ακριβούς κονέκτορες 510, καλώδια, μονωτικά, ασφάλειες παντός τύπου κ.λπ. κ.λπ. [/justify]

[justify]Θα επανέλθω στο θέμα (ελπίζω σύντομα), αφού πρώτα μας ενημέρωναν σωστά τα μέλη που γνωρίζουν:[/justify]

[justify]α) Σε παράλληλη σύνδεση μπαταριών:............................[/justify]

[justify]β) Σε σειρά σύνδεση μπαταριών:....................................     [/justify]

----------------------------------------------------

Το θέμα δημιουργήθηκε από διαχωρισμό μηνυμάτων. Παρακαλούμε να μην γίνει άλλο ένα "Ερωτήσεις Εξπρές", έχουμε ήδη. Ας περιοριστούμε σε θέματα που αφορούν μόνο τη χρήση 2+ μπαταριών σε μηχανικά. Εννοείται πως σε καμία περίπτωση δεν προτείνουμε τέτοιες πρακτικές σε χρήστες που δεν ξέρουν ΑΚΡΙΒΩΣ τι κάνουν.
Από το Συντονισμό.
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: Diver στις Ιανουαρίου 29, 2017, 17:06
Για τι αντιστάσεις μιλάς ;

Στην παράλληλη σύνδεση μπαταριών , η χωρητικότητα θα διπλασιαστεί , η τάση τροφοδοσίας στον ατμοποιητή θα παραμείνει ή ίδια όπως και με μία μπαταρία .
Όμως το ρεύμα που θα περνάει από κάθε μπαταρία θα είναι το μισό σε σχέση με τη μονή , άρα θα ζεσταίνονται λιγότερο.
Αν τα βατ που θα προκύψουν από την αντίσταση , είναι εντός των προδιαγραφών της μπαταρίας , τότε ναι, μπορείς να το δουλέψεις με ασφάλεια και με μία
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 29, 2017, 18:12
[justify]@Diver, καλησπέρα. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση. Γιατί έσβησες τα περί αντίστασης; πάρα πολύ καλά έκανες που το έγραψες κι αυτό. Εγώ για παράδειγμα, αν θέλω να φτιάξω μία αντίσταση 0.1Ω ή 0.2Ω σε κάποιο μηχανικό μοντ (ούτε που θα δω ποιο είναι, αν είναι με 1 ή 2 μπαταρίες ή αν είναι σε σειρά ή παράλληλα), θα έχω πρόβλημα; [/justify]

[justify]Θέλω να πω δηλ. πως, με 1 x 18650 υπάρχει τυφλοσούρτης: φτιάξε από 0.4 έως 1.2Ω και απόλαυσε. Αν τώρα, πάρω μηχανικό με 2x18650 και δεν δω ούτε καν τροφοδοσία σειράς ή παράλληλης, και καρφώσω μία αντίσταση 0.1Ω. Πού θα πάω; Κόλαση ή παράδεισο...; ή μήπως κάπου αλλού;  ;D[/justify]
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: kotsos75 στις Ιανουαρίου 29, 2017, 18:18
πλακα κανεις έτσι?
0.1 σε μηχανικό με 2 μπαταρίες σε σειρά θα πάρεις 700 watt
σου φτάνουν?
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 29, 2017, 18:22
[justify]@kotsos75, καλησπέρα. Πολύ καλά κάνεις και με μαλώνεις, είναι πολλά αυτά που δεν ξέρω αλλά (και δεν πλησιάζω όσο δεν ξέρω). Ας πούμε τι να προσέξω. Εγώ λέω πως δεν φτιάχνω αντίσταση 0.1Ω. Τι όρια θέτουμε και πού;[/justify]
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: kotsos75 στις Ιανουαρίου 29, 2017, 18:33
μηχανικό mod με μπαταρίες σε σειρά είναι πολύ επικίνδυνο και δεν το συζητάω καν
τώρα με μπαταρίες παράλληλα είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα γιατί θα σου δώσει τα ίδια ρεύματα που θα σου έδινε και i μια μπαταρία αλλα θα δουλεύουν πιο ξεκούραστα οι μπαταρίες
εγώ σε μηχανικό δεν θα κατέβαινα κάτω από το 1ohm
πριν από δυο χρονια θα σου έλεγαν ποτε κάτω από 1.5ohm
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 29, 2017, 18:38
Τώρα που μιλάμε, ατμίζω με μηχανικό μίας μπαταρίας 18650, με Nichrome 0.5mm, 0.45Ω.
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: Diver στις Ιανουαρίου 29, 2017, 18:54
Το έσβησα γιατί το συμπεριέλαβα παρακάτω πιο γενικά .
Κατά τη γνώμη μου , μηχανικά μόντ πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο από έμπειρους χρήστες που δεν έχουν πλέον τέτοιου είδους απορίες , εκτός και αν χρησιμοποιούν εργοστασιακές αντιστάσεις που συνήθως δουλεύουν στο εύρος 3,5-4,2 βολτ.
Οπότε πολύ καλά κάνεις και ρωτάς , άσχετα αν το κάνεις επειδή δεν ξέρεις ή απλά για να περάσεις κάποιο μήνυμα στους νεότερους  ;).
Και όπως λέει και ο Κώστας , τα βατ σε σύνδεση σε σειρά θα ανέβουν πολύ .
Από παράλληλη σύνδεση σε σειρά .η ίδια αντίσταση θα δώσει 4πλάσια βάτ , με τις ανάλογες πιθανές συνέπειες .
Στα μηχανικά θέλει πρώτα να ξέρεις που θες να φτάσεις ,αν το αντέχει το κύκλωμα , υπολογίζεις αντίσταση και τύπο σύρματος και μετά προχωράς.
Δεν υπάρχει μπούσουλας αν είσαι εντός προδιαγραφών

Με 0,45 ω στα 30-35 βατ είσαι νομίζω εντός ορίων
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: kotsos75 στις Ιανουαρίου 29, 2017, 19:09
Τώρα που μιλάμε, ατμίζω με μηχανικό μίας μπαταρίας 18650, με Nichrome 0.5mm, 0.45Ω.
αυτό που πρέπει να προσεχεις περισσότερο είναι το βραχυκύκλωμα
εκεί δεν έχεις καμια προστασία σε μηχανικό
χρησιμοποίησα λίγο στην αρχή μηχανικό με αντιστάσεις 1.5ohm και πάνω
δεν είμαι ειδικός να σου απαντήσω αλλα θα σου έλεγα να μην κανεις και πολλά πειράματα με αυτά τα ματσούκια :tongue_smilie:
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 29, 2017, 19:09
[justify]@Diver, καλησπέρα. Χίλια ευχαριστώ και στους δύο φίλους που απαντήσατε. Ναι, η αλήθεια είναι πως αν σου έλεγα τα μισά απ' όσα δεν ξέρω θα τρόμαζες. Αυτό που ήθελα πιο πολύ είναι να δούμε είναι τι γίνεται όταν πιάνω κάτι που δεν ξέρω, όταν απορώ γιατί σκάνε προβλήματα από το πουθενά, ενώ η πραγματικότητα λέει πως ο χρήστης δεν έκατσε κάτω να δει τι πάει να κάνει και πώς. [/justify]

[justify]Άρα, είδα μέχρι τώρα: Αν η επιλογή είναι μηχανικό με 2x18650, καλύτερη επιλογή είναι με παράλληλη σύνδεση, γενικότερα, προσέχω τις χαμηλές τιμές στην αντίστασή μου, όταν δεν ξέρω τα βασικά, και μέχρι να τα μάθω, τζιζ. [/justify]
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: antonelos στις Ιανουαρίου 29, 2017, 20:29
επισης να τσεκαρεις την νεα σου αντισταση σε ενα ηλεκτρονικο μοντακι για τυχον βραχυκυκλωμα και για να δεις ακριβως την τιμη της.
το τσεκαρισμα πρεπει να γινει με τον ατμο πληρως "δεμενο", γιατι αν τσεκαρεις χωρις να εχεις τοποθετησει την καμπανα και ειναι οκ, υπαρχει περιπτωση να την ακουμπαει δεμενος...ειδικα αν εχεις σηκωσει αρκετα την αντισταση στο ντεκ.
τελος παντα κλειδωμενο σε τσεπες κτλ :yes:
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: camber στις Ιανουαρίου 29, 2017, 23:49
H απορία μου είναι γιατί να χρησιμοποιήσεις μηχανικό με 2 ή περισσότερες μπαταρίες.
Για μία, ΟΚ να το καταλάβω. Ίσως είσαι λάτρης των σωλήνων και θέλεις το μικρότερο δυνατό μέγεθος.
Για 2 ή περισσότερες μπαταρίες όμως μιλάμε για κουτάκι και η διαφορά στο μέγεθος είναι ασήμαντη σε σχέση με κάποιο ηλεκτρονικό ενώ αντίθετα ο κίνδυνος είναι δυσανάλογα μεγαλύτερος.

Τα μηχανικά mod άνθισαν πριν 4-5 χρόνια επειδή τότε τα ηλεκτρονικά ήταν πανάκριβα και η πλειοψηφία τους έδινε απαράδεκτα ρεύματα. Όμως τα σημερινά ηλεκτρονικά mod έχουν φθηνήνει δραματικά και πολλά από αυτά έχουν μεγάλη ακρίβεια στο ρεύμα τους.

Τέλος off topic, on topic

Με 1 20άμπερη μπαταρία μπορείς να κάνεις αντιστάσεις έως 0.2Ω.
Με 2 σε παράλληλη σύνδεση μπορείς να κατέβεις στα 0.1Ω, με περισσότερες ακόμη πιο χαμηλά.
Με 2 σε σύνδεση εν σειρά μπορείς να κατέβεις στα 0.4Ω αλλά η ισχύς που θα πάρεις θα είναι ίδια με την αντίσταση 0.1Ω σε παράλληλη σύνδεση.

Για τους κινδύνους τα είπαν οι από πάνω. Στην πρώτη στραβή ή αν δεν ξέρεις τι κάνεις είσαι μια ανάσα από πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες.
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 30, 2017, 00:20
[justify]@camber, καλησπέρα κι ευχαριστώ για την απάντηση. Πρώτα απ' όλα να πω κι εγώ πόσο σημαντική είναι η πράσινη σημείωση-προειδοποίηση απ΄ τον Συντονισμό (Cruiser79). Αν κάτι δεν γνωρίζω δεν προχωράω βήμα, δεν παίζουμε ποτέ με την ασφάλειά μας.[/justify]

[justify]Από τη μεριά μου τώρα. Χρησιμοποιώ μηχανικά μοντ με μία 18650, το πώς και το γιατί το αφήνω για άλλη ώρα, σε άλλη συζήτηση. Το συγκεκριμένο θέμα με τις 2 μπαταρίες 18650, το έβαλα γιατί βλέπω και σε μένα, πόσο εύκολα μπαίνει ο χρήστης σε αχαρτογράφητα νερά χωρίς να ξέρει κάποια βασικά πράγματα για τη δική του ασφάλεια, του αρκεί να πάει κατευθείαν στο γοητευτικό τού θέματος (όμορφες συσκευές, ιδιαίτερο άτμισμα, “αναβάθμιση χρήσης/εμπειρίας”). Γι' αυτό χαίρομαι διπλά όταν απαντούν μέλη όπως εσύ, αγαπητέ camber.[/justify]

[justify]Μέσα σε λίγα μόνο 24ωρα, είδα αρκετά θολά στοιχεία, αρκετά κενά που πρέπει να καλυφθούν. Π.χ., τι σύνδεση μπαταριών; ιδιοκατασκευές χωρίς πολλά πολλά (!), φθηνές πάφθηνες μπαταριοθήκες με ανάγλυφες γοργόνες και άγνωστα χαρακτηριστικά (ναι, χαρακτηριστικά), πανάκριβα μηχανικά χωρίς πολλά στοιχεία κι εδώ (τι υλικά, καλώδια, μόνωση, ασφάλεια, οπές διαφυγής αερίων κ.ο.κ.). Είδα αρκετές συζητήσεις, σχόλια αγοραστών, βιντεάκια με προειδοποιήσεις (αφού το άνοιξαν, το λειτούργησαν, και ζεματίστηκαν). Και με 1 μπαταρία μπορεί να γίνει το κακό. Βλέπω ενθουσιασμό (και σε μένα ασφαλώς), δεν βλέπω γνώση του τι πάω να κάνω. Ας μου επιτραπεί να σκεφτώ δυνατά: αν ρωτήσεις τους περισσότερους από εμάς, εδώ στο φόρουμ, οι περισσότεροι δεν θα πιάσουμε ούτε τη βάση.  [/justify]
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: ramon στις Ιανουαρίου 30, 2017, 00:34
οποτε για να κανουμε και λιγο χιουμορ το αφηνουμε το μηχανικο τελειως...και ξαναερχομαστε το σεπτεμβριο να γραψουμε εξετασεις...
:laugh1: :laugh1: :laugh1: :laugh1: γιατι πανω απο ολα ειναι η ασφαλεια και μετα η απολαυση..
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 30, 2017, 00:45
Δεν είναι καλύτερο απ' το να χάσω μία σειρά δόντια; (στην καλύτερη).  ;D

Σημ. Ένα τυχαίο κι ελάχιστο παράδειγμα (https://www.fasttech.com/products/0/10019582/4118301-authentic-advken-v3-wooden-mechanical-mod). Δείτε κάτω κάτω, reviews & discussions. Μέρα και νύχτα οι γνώμες, τα στοιχεία, οι δοκιμές κ.λπ. 
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: microchip στις Ιανουαρίου 31, 2017, 21:16
Πριν χρησιμοποιήσουμε μηχανικό μοντ με 2 και άνω μπαταρίες, οφείλουμε να μάθουμε κάποια βασικά πράγματα.
 
Εννοείται ότι έχουμε ηλεκτρονικό μοντ.
Πρώτα κατεβάζουμε σε φωτογραφία το νόμο του Ωμ.
Γκουγκλάρουμε "Ohm law", κατεβάζουμε και κάνουμε μπακράουντ στον υπολογιστή μας όποια φωτογραφία μας αρέσει περισσότερο.
Παράδειγμα:
 
(http://i68.tinypic.com/1043swy.jpg)
 
Μελετάμε κάμποση ώρα, για να καταλάβουμε τι δείχνει και πως συμβολίζει τις έννοιες.
Στα ηλεκτρικά που διέπουν τα μηχανικά μοντ, υπάρχουν 4ις παράμετροι που πρέπει να γνωρίζουμε.
Βολτ = Volt = V = Τάση
Ωμ = Ohm = Ω = R = Αντίσταση
Αμπέρ = Ampere = A = Ι = Ένταση (συχνά αναφέρεται και ως Ρεύμα)
Βατ = Watt = W = P = Ισχύς
Αν γνωρίζουμε 2, μπορούμε να βρούμε τις άλλες 2.
Αν γνωρίζουμε μόνο μία, δεν μπορούμε να βρούμε τίποτα.
Σε κάθε μία παράμετρο, υπάρχουν 3εις διαφορετικοί τύποι υπολογισμού.
Ο λόγος είναι ότι μπορεί να βρεθεί από τον συνδυασμό 2 από τις 3εις άλλες παραμέτρους.
Αν θέλουμε να βρούμε την Αντίσταση και γνωρίζουμε την Τάση και την Ισχύ, θα χρησιμοποιήσουμε την πρώτη εξίσωση.
Αν γνωρίζουμε την Τάση και την Ένταση, θα χρησιμοποιήσουμε την δεύτερη εξίσωση.
Αν γνωρίζουμε την Ισχύ και την Ένταση, θα χρησιμοποιήσουμε την τρίτη εξίσωση.
Οι καμένοι, το νόμο του Ωμ, τον λένε νόμο του Βιρ (V=I*R), οι υπόλοιποι δεν χρειάζεται να αποστηθίσουμε τίποτα.
Αφού τα μελετήσουμε και τα κατανοήσουμε, φτιάχνουμε ένα εξελόφυλλο, χρησιμοποιώντας τους τύπους.
Παράδειγμα:
 
(http://i67.tinypic.com/23urds8.jpg)
 
Σε 2 από τις 4ις πρώτες στήλες γράφουμε τα 2 που γνωρίζουμε.
Στις στήλες μετά την πράσινη, θα δούμε τα 2 που δεν γνωρίζουμε.
Π.χ. γνωρίζουμε και γράφουμε Αντίσταση και Ισχύ.
Στη στήλη G θα εμφανιστεί η Τάση και στη Ν η Ένταση.
Τα 0 και τα #xxxxxxx θα εμφανιστούν στις στήλες που δεν μπορεί να υπολογίσει.
Αμέσως αντιλαμβανόμαστε ότι από αυτά που μας εμφανίζει το VW μοντ στην οθόνη, μπορούμε να υπολογίσουμε την Τάση που χτυπάει και την Ένταση που διαρρέει το πηνίο του ατμοποιητή μας.
 
 
Στο μηχανικό μοντ μπορούμε να ρυθμίσουμε μόνο την αντίσταση του πηνίου του ατμοποιητή.
Όσο μικρότερη είναι η αντίσταση, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η Ένταση και συνεπακόλουθα η Ισχύς.
 
Μία ατμομπαταρία έχει Τάση 2.5-4.2V.
Όταν μία μπαταρία δεν ατμίζει (δεν είναι υπό φορτίο) η Τάση της εξαρτάται από το πόσο είναι φορτισμένη.
Τυπικά, πλήρως φορτισμένη είναι 4.1-4.2V.
Εντελώς άδεια είναι 2.5V.
Δεν θέλουμε η μπαταρία μας να βρεθεί κάτω από 3V.
 
Όταν μία μπαταρία ατμίζει (είναι υπό φορτίο) η Τάση της εξαρτάται και από την Ισχύ στην οποία ατμίζει.
Τυπικά, πλήρως φορτισμένη είναι 3.5-4.0V ανάλογα με την αντίσταση του πηνίου.
Εντελώς άδεια είναι 2.5V.
Δεν θέλουμε η μπαταρία μας να βρεθεί κάτω από κάτι παραπάνω από 2.5V.
 
2 ή περισσότερες παράλληλα συνδεμένες μπαταρίες, έχουν Τάση 3-4V.
2 ή περισσότερες σε σειρά συνδεμένες μπαταρίες έχουν Τάση 3-4V Χ τον αριθμό των μπαταριών.
 
Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε την Τάση και απαραίτητα έχουμε μετρήσει την Αντίσταση του πηνίου πριν βάλουμε τον ατμοποιητή στο μηχανικό μοντ.
Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ πολύμετρο για να μετρήσουμε την αντίσταση.
Χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικό μοντ.
Στην αντίσταση που θα μετρήσει το ηλεκτρονικό μοντ, θα προσθέσουμε 0.05Ω
 
Γνωρίζοντας Τάση και Αντίσταση, πάμε στο εξελόφυλλο και υπολογίζουμε Ένταση και Ισχύ.
Πριν τραβήξουμε την πρώτη τζούρα λοιπόν, ξέρουμε σε πόσα Βατ θα ατμίσουμε και πόσα Αμπέρ θα τραβήξουμε από την ή τις μπαταρίες.
Όταν έχουμε τις μπαταρίες συνδεμένες σε σειρά, τα Αμπέρ είναι ίδια σε κάθε μπαταρία.
Όταν οι μπαταρίες είναι παράλληλα, τα Αμπέρ μοιράζονται ισόποσα στις μπαταρίες.
 
Μπορούμε να πάμε 1 βήμα πίσω.
Φτιάχνουμε την αντίσταση και ατμίζουμε σε ηλεκτρονικό μοντ, ρυθμίζοντας τα Βατ εκεί που μας ικανοποιούν.
Σημειώνουμε τα ελάχιστα Βατ που μπορούμε να ατμίσουμε και τα μέγιστα που μπορούμε να ανεχτούμε.
Πάμε στο εξελόφυλλο και βλέπουμε αν ήμαστε στα Βολτ που μπορεί να δώσει η μπαταρία του μηχανικού και αν τα Αμπέρ είναι στις προδιαγραφές της μπαταρίας μας.
 
Πάντα όταν χρησιμοποιείς μηχανικό μοντ, είσαι "σε επαφή" με την μπαταρία σου.
Η θερμοκρασία της, είναι η καλύτερη ένδειξη για το τι στη νικοτίνη γίνεται μέσα της.
Η βαθιά εκφόρτιση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της και ένα από τα μελανότερα σημεία των μηχανικών μοντ.
 
 
 
ΠΡΟΣΟΧΗ
Τα νούμερα είναι κατά μικρή ή μεγάλη προσέγγιση.
Δεν αλλάζουν στο παραμικρό την ουσία, καθώς επίσης τα πράγματα με τα οποία πρέπει να ασχοληθείς και οφείλεις να γνωρίζεις.
Κανείς δεν μπορεί να σου δώσει τα απόλυτα νούμερα του συγκεκριμένου εξοπλισμού που εσύ χρησιμοποιείς.
Με πειραματισμό και κόπο θα τα βρεις.
Εμένα ξέρεις…    Δεν μου πέφτει λόγος.
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: kostasmoke στις Ιανουαρίου 31, 2017, 21:19
 :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Ιανουαρίου 31, 2017, 21:49
[justify]@microchip, καλησπέρα. Όαση οι αναρτήσεις σας. Εύχομαι ειλικρινά να μην αρκεστούμε στα μπράβο και στις υποκλίσεις, αυτές είναι δεδομένες πλέον. [/justify]

[justify]Παραπάνω είχα πει πως μέσα σε λίγα 24ωρα είδα και διάβασα τ' απίθανα στο Διαδίκτυο (αλλά και σε ζωντανή σύνδεση...). Είδα αγοραστές να καίγονται κυριολεκτικά, διάβασα επιλογές διμπάταρων μηχανικών με άθλια υλικά [γυμνά σύρματα, ακατάλληλοι διακόπτες (και χρήστες), μεταλλικές τριχιές ν' απλώνονται σε εκτεθειμένους πόλους, και πολλά άλλα]. Σε ζωντανή σύνδεση, εχθές το απόγευμα: ατμιστής αρκετών μηνών, έβγαλε ήρεμος μία 18650 από δερμάτινη τσάντα. Μπαταρία σε ελεύθερη τοποθέτηση ανάμεσα σε κλειδιά, κινητά, χαρτιά χαρτάκια. Ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε μηχανικό. Το επικίνδυνο είναι, όχι πως καταστράφηκε η τσάντα και η μπαταρία, αλλά η άνεσή του πως “απλά έτυχε”. [/justify]

Ο Νόμος του Ωμ, έχει πλήρη εφαρμογή στην ατμιστική μας καθημερινότητα, κι όχι μόνο. Στο σπίτι, τι συνδέσεις έχω, ξέρω; Γιατί να ντραπώ και να προσπεράσω μία τόσο σημαντική ανάρτηση σαν τη δική σου; 
Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: camber στις Φεβρουαρίου 01, 2017, 23:10
Μηχανικό mod και ασφάλεια είναι σχήμα οξύμωρο. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μηχανικό 2 ή περισσότερων μπαταριών.

Κάθε κινητό, laptop, ηλεκτρικό κατσαβίδι κλπ έχει μέσα του μια συστοιχία λιθίου. Τα ατυχήματα σε σχέση με τον όγκο των συσκευών που κυκλοφορούν είναι πραγματικά μηδαμινά. Οι μπαταρίες λιθίου είναι ότι ασφαλέστερο μπορεί να μας προσφέρει σήμερα η τεχνολογία που όμως ειρωνικά στηρίζονται στην πιο επικίνδυνη και ανασφαλή χημεία.

Είναι χιλιοειπωμένη η οδηγία ασφαλείας να μην αφήνουμε τις συσκευές να φορτίζουν χωρίς επίβλεψη, όμως σπάνια την ακολουθούμε. Ο λόγος που οι μπαταρίες λιθίου δεν μας σκοτώνουν ή δεν μας καίνε το σπίτι είναι ότι πάντα οι συσκευές μας τις ελέγχουν και τις παρακολουθούν αντί για μας.

Μέσα σε κάθε laptop, κινητό ή ηλεκτρονικό mod υπάρχουν αόρατοι ηλεκτρονικοί μπάτσοι που φροντίζουν να μην υπερφορτίζει η μπαταρία και διακόπτουν την λειτουργία της στην υπερβολική αποφόρτιση ή άνοδο θερμοκρασίας οποιουδήποτε κελιού. Φροντίζουν επίσης την ομοιόμορφη φόρτιση και αποφόρτιση των κελιών μιας συστοιχίας.

Ο λόγος που παρακολουθείται τόσο στενά μια μπαταρία λιθίου είναι γιατί πραγματικά είναι επικίνδυνη. Και δεν πρέπει ποτέ να τη χρησιμοποιούμε χωρίς προστατευτικό κύκλωμα ασφαλείας.

Οι μπαταρίες NiMH και αντίστοιχης τεχνολογίας είναι σχετικά ασφαλούς χημείας. Αφενός δεν είναι υπό πίεση και αφετέρου ο ηλεκτρολύτης τους δεν είναι εύφλεκτος. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν με σχετική ασφάλεια σαν σκέτα κελιά χωρίς κύκλωμα προστασίας. Αν υπερθερμανθούν θα εκτονωθούν αλλά δεν μας κάψουν το σπίτι.

Οι μπαταρίες λιθίου έχουν μια εκ διαμέτρου αντίθετη χημεία. Είναι σαν μπουκάλες αερίου και το εσωτερικό τους είναι υπό πίεση. Κατά τη φόρτιση, ιόντα λιθίου πηδούν μέσα στα μόρια του υλικού της ανόδου, τεντώνοντας τους δεσμούς των ατόμων και με τον τρόπο αυτό αποθηκεύουν ενέργεια. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται ενδοπαρεμβολή. Κατά την αποφόρτιση τα ιόντα φεύγουν από την άνοδο και επιστρέφουν στην κάθοδο. Αυτό γίνεται με ηλεκτρομηχανικό τρόπο και τόσο η άνοδος όσο και η κάθοδος υφίστανται αξιοσημείωτη καταπόνηση. Ο φυσικός όγκος της ανόδου και της καθόδου μεγαλώνει ή μικραίνει ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης. Αυτό δημιουργεί σημαντική πίεση μέσα στο κέλυφος της μπαταρίας. Επιπρόσθετα ο ηλεκτρολύτης τους είναι εξαιρετικά εύφλεκτος.

Βέβαια υπάρχουν αρκετές παραλλαγές Li-ion. Οι λεγόμενες ασφαλούς χημείας δεν έχουν εύφλεκτο ηλεκτρολύτη οπότε δεν θα αρπάξουν φωτιά. Σε γενικές γραμμές όμως όλες οι Li-ion αν για κάποιο λόγο ανεβάσουν υπερβολική θερμοκρασία στο εσωτερικό τους θα εκτονωθούν βίαια λόγω της εσωτερικής πίεσης και καλό θα ήταν να προσέχουμε τα δόντια μας. Οι ασφαλούς χημείας δεν θα αρπάξουν φωτιά αλλά θα ανεβάσουν θερμοκρασία πάνω από 100οC οπότε πιθανόν δεν θα γλυτώσουμε το εγκαυματάκι.

Οι μπαταρίες λιθίου στρεσάρονται από την υψηλή τάση. Επειδή κατά τη φόρτιση αυξάνει ο όγκος του στοιχείου της ανόδου, η υπερφόρτιση τις κάνει ασταθείς. Για αυτό είναι βασικό να έχουμε ένα καλό φορτιστή ή ένα ηλεκτρονικό mod με αξιόπιστο ενσωματωμένο φορτιστή.

Όμως και η υπερβολική αποφόρτιση είναι εξίσου καταστροφική. Προκαλούνται χημικές αντιδράσεις στην κάθοδο που δημιουργούν μεταλλικές ενώσεις. Αυτές οι ενώσεις είναι φαινομενικά άκακες μέχρις ότου κατά τη φόρτιση διασταλεί αρκετά η άνοδος ώστε να τρυπήσουν τη διαχωριστική μεμβράνη και να προκαλέσουν βραχυκύκλωμα. Μπορεί δηλαδή η μπαταρία μας να βραχυκυκλώσει κατά τη φόρτιση ενώ το πρόβλημα δημιουργήθηκε στην αποφόρτιση. Ή να περιμένει σαν νάρκη να τη φορτίσουμε και να κάνει τη ζημιά της μόλις τραβήξουμε λίγες τζούρες.

Ένα ηλεκτρονικό mod παρακολουθεί συνεχώς την τάση της μπαταρίας και δεν επιτρέπει την υπερβολική αποφόρτιση. Σ' ένα μηχανικό θα πρέπει να αναλάβουμε εμείς αυτά τα καθήκοντα. Από τη στιγμή που μιλάμε για 2 ή περισσότερες μπαταρίες θα πρέπει το πολύμετρο να γίνει ο καλύτερος μας φίλος αλλά και πάλι δεν μπορούμε να πετύχουμε τη συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο ενός ηλεκτρονικού mod.

Οι μπαταρίες μας θα πρέπει να είναι παντρεμένες. Δηλαδή θα πρέπει να είναι ίδιες και να αγοραστούν μαζί από το ίδιο κατάστημα. Έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να έχουν ίδιες επιδόσεις σε διαφορετικούς ρυθμούς αποφόρτισης.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό ιδιαίτερα αν οι μπαταρίες είναι συνδεδεμένες εν σειρά. Αν η μία μπαταρία είναι πιο αδύνατη τότε κατά την αποφόρτιση η τάση της θα πέφτει χαμηλότερα από τη δυνατότερη και κατά συνέπεια θα πρέπει να δίνει περισσότερο ρεύμα για να αντεπεξέλθει. Αυτό θα την καταπονεί ακόμη περισσότερο.
Αν οι μπαταρίες είναι συνδεδεμένες παράλληλα τότε θα υπάρχει πάντα εξισορρόπηση των τάσεων και οι μπαταρίες θα συμπεριφέρονται σαν μία. Αυτό αυξάνει την ασφάλεια αλλά πάλι θα καταπονείται περισσότερο η δυνατότερη μπαταρία αφού θα φορτίζει αυτόματα συνεχώς την πιο αδύνατη. Με την πάροδο του χρόνου η αδύνατη μπαταρία θα κάνει τη δυνατότερη σαν τα μούτρα της.

Αν βραχυκύκλωσε η αντίσταση και πατήσουμε το κουμπί θα πρέπει να αφαιρέσουμε κάποιους πόντους από την υγεία των μπαταριών μας. Αν πατήθηκε κατά λάθος στο τσαντάκι θα πρέπει να αφαιρέσουμε ακόμη περισσότερους. Ο καθένας πρέπει να πάρει τα ρίσκα του στους πόσους πόντους θα αλλάξει τις μπαταρίες του.
Θα πρέπει να ελέγχουμε συνεχώς και σχολαστικά το μονωτικό τους περίβλημα και την κατάσταση του θετικού πόλου.

Θα πρέπει να ελέγχουμε συχνά τις τάσεις των μπαταριών. Αν δούμε απόκλιση μεταξύ τους πάνω από 0.05V δεν τις χρησιμοποιούμε και αγοράζουμε άλλες.

Θα παρομοίαζα ένα μηχανικό mod με πολλές μπαταρίες σαν αυτοκίνητο χωρίς ζώνη και αερόσακο. Αν οδηγούμε προσεκτικά δεν θα εμπλακούμε ποτέ σε ατύχημα. Αν όμως συμβεί κάτι απρόοπτο τότε δεν έχουμε τίποτα να μας προστατέψει.

Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Φεβρουαρίου 11, 2017, 20:05
[justify]Μία ερώτηση. Σε περίπτωση επιλογής καλωδίου για μηχανικό διμπάταρο μοντ (π.χ. συνδέσεις πόλων, κονέκτορα), ποιες είναι οι επιλογές και τα όρια; (διαβάζω ένα χάος στα θέματα καλωδίων / για διάμετρο-διατομή, θερμοκρασία, κατηγορίες αγωγού, υλικό μόνωσης, ονομαστικές τάσεις, κ.λπ. όμορφα). Η επιλογή γίνεται αυστηρά με υπολογισμό στοιχείων; αν π.χ. επιλέξω πιο ανθεκτικό καλώδιο, αυτόματα έχω απώλειες τις οποίες θα μπορούσα να αποφύγω; [/justify]

[justify](δεν κάνω πειράματα, μην παρεξηγηθώ, απλώς είδα υπέροχες κατασκευές χωρίς πληροφορίες) [/justify]


Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: camber στις Φεβρουαρίου 11, 2017, 20:53
H επιλογή της διατομής γίνεται με βάση τα αμπέρ που υπολογίζεις να περάσουν μέσα από τα καλώδια. Όσο πιο χοντρό καλώδιο επιλέξεις τόσο καλύτερα αλλά θα πρέπει να είναι εύκαμπτα και να χωράνε μέσα στο mod οπότε δεν μπορείς να βάλεις καλώδια της ΔΕΗ.
Η μόνωση σιλικόνης θερμαίνεται λιγότερο από το PVC και αντέχει περισσότερα βολτ.

Χρησιμοποίησε 18AWG για τη σύνδεση της μπαταρίας και 14AWG για τη σύνδεση του κονέκτορα 510. Εναλλακτικά 16AWG παντού και προτίμησε μόνωση σιλικόνης

Τίτλος: Απ: Χρήση 2 και άνω μπαταριών σε μηχανικό μοντ. Ερωτήσεις, απαντήσεις και εμπειρίες.
Αποστολή από: JoeBarTeam στις Φεβρουαρίου 11, 2017, 21:59
[justify]Αγαπητέ camber, καλησπέρα. Η όλη αναζήτησή μου είναι όχι για κάποια άμεση κατασκευή, απλώς εδώ και αρκετό διάστημα εντοπίζω απίστευτες κατασκευές, σε όσες σταματάω για περισσότερα στοιχεία, συνήθως δεν έχουν πληροφορίες για όλα τα κομμάτια-τμήματα της κατασκευής. Καλώς ή κακώς, οι φθηνές λύσεις είναι τραγικές (ημίγυμνα καλώδια ή ακατάλληλα / ακόμα και με οπτική παρατήρηση ακατάλληλα), από την άλλη, οι ακριβές επιλογές είναι απλησίαστες. Για το συγκεκριμένο θέμα των καλωδίων, τυχαία έπεσα επάνω σε σιλικόνης γιατί έψαχνα στα εύκαμπτα. Ευχαριστώ για όλα, πάντα υπερπολύτιμες οι απαντήσεις σας.[/justify]