vaping.gr

Παρουσιάσεις και κριτικές προϊόντων => Επισκευάσιμοι ατμοποιητές => [Περί αντιστάσεων (τεχνικά)] => Μήνυμα ξεκίνησε από: tzifos_f1 στις Αυγούστου 25, 2016, 15:38

Τίτλος: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Αυγούστου 25, 2016, 15:38
Πόσο καλά σας παίζει το SS σε μηχανικό mod όσοι το έχετε δοκιμάσει ?

Εχω την εντύπωση πως το καλύτερο ή έστω ένα από τα καλύτερα σύρματα για μηχανικά mods είναι το SS και γενικά όσα έχουν TCR κοντά σε αυτό.

Για παράδειγμα, αν έχουν ένα SS316L coil (http://www.steam-engine.org/coil.asp?mat=ss316l&r=1.4&awg=32&id=2.5),  σύρμα 0.2mm (32AWG), πυρήνα 2.5mm , 6 σπείρες, 1.4Ω (Heat Flux από 7 έως 10W) και σχεδόν φορτισμένη μπαταρία που μετά από το mod+atmo volt drop μας δίνει 3.8V. Τότε με κρύο το σύρμα θα παίρνουμε 10.3Watt (http://www.steam-engine.org/ohm.asp (http://www.steam-engine.org/ohm.asp)) από το μηχανικό. Όσο όμως πατάμε το κουμπί και τραβάμε (στην ίδια τζούρα πάντα) λόγω αύξησης της θερμοκρασίας του σύρματος η αντίστασή του (TCR) μεγαλώνει φτάνοντας τα 1.7Ω στους 250oC (http://www.steam-engine.org/wirewiz.asp (http://www.steam-engine.org/wirewiz.asp)) όπου εκεί το mod μας πλέον δίνει 8.5W αφού έχει μεγαλώσει 1.2 φορές η αντίσταση !!! Δεν χρειάζονται και περισσότερα αφού ήδη έχει φτάσει η θερμοκρασία (και μπορεί να έχει ξεπεράσει) τους βαθμούς που χρειάζονται για την ατμοποίηση. Αντίθετα με Kanthal σύρμα ή οποιοδήποτε άλλο μη μεταβλητής αντίστασης το mod θα δίνει το αρχικό ρεύμα / ισχύ που έδωσε στην αρχή της τζούρας. Με το SS έχουμε κάτι σαν "preheat" δηλαδή.

Ισχύουν τα παραπάνω ?

=================================================================================

Από το Συντονισμό:

Ενδιαφέρον θέμα! :thumpup: Αρκεί να είναι κατανοητό σε όλους ότι περισσότερο αναφέρεται σε σύρματα τύπου SS, NiFe κλπ, τα οποία ναι μεν έχουν μεγάλο TCR αλλά και μεγάλη σχετικά ωμική αντίσταση. Με απλά λόγια, ΔΕΝ βάζουμε Ni200 και Ti01 σε μηχανικό!



Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: nikos523 στις Αυγούστου 25, 2016, 16:21
Αν σου αρέσει η αίσθηση του μηχανικού γενικά, δηλαδή απαλό ρεύμα και πτώση σιγά σιγά, τότε το ss θα το απολαύσεις.
Η πρώτη απόπειρα που έκανα με το ss ήταν κάπου πριν μπει το 16.
Το θεώρησα αποτυχία για τα δικά μου γούστα και έκανα μια δοκιμή σε μηχανικό. Από τότε μόνο με ss δουλεύω σε μηχανικό και για τα δικά μου γούστα είναι απλά άψογο.
Θεωρώ εύστοχο το παράδειγμα σου, είναι σαν να έχεις ένα pre heat και μετά η τζούρα έρχεται απαλά.
Επίσης, οταν το βαμβακι στεγνώνει προλαβαίνεις το καμμενο πιο εύκολα γιατι όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία, ανεβαίνουν και τα ωμ. Στην δική μου χρήση τουλάχιστον που είναι low και όχι γκανγκστερικη :D
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Αυγούστου 25, 2016, 20:42
Ωραία η λογική και με έβαλε να σκεφτώ κάποια πράγματα και ήρθε και την κατάλληλη στιγμή για μένα!  :thumpup:
Επειδή ούτε εμένα μου άρεσε το ατσάλι σε ηλεκτρονικό mod θα το δοκιμάσω και εγώ έτσι!
Ψάχνοντας λίγο τις ρυθμίσεις στο παράδειγμα και αλλάζοντας το σύρμα σε custom resistivity μέχρι να πετύχω τις 6 σπείρες πάλι στα 1,7 Ohm ώστε να έχω όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα ενδείξεις, βγήκε αυτό (http://www.steam-engine.org/coil.asp?a=true&rstv=0.0284&r=1.7&hfnw=8.5&awg=32&id=2.5) στα 8,5 watt! (http://www.steam-engine.org/coil.asp?a=true&rstv=0.0284&r=1.7&hfnw=8.5&awg=32&id=2.5)
Heat Flux 224!
Όντως το ατσάλι απο αυτή την άποψη δείχνει ιδανικό με αυτό τον τρόπο λειτουργίας! Άλλωστε όταν βγήκε δεν προοριζόταν για έλεγχο θερμοκρασίας!
Επειδή είμαι περίεργος όμως, έκανα ένα παρόμοιο έλεγχο με σύρμα NiFe30 της dicodes που έχει το αμέσως μικρότερο TCR. Πιστεύω ότι αν δεν προλάβει να εξατμιστεί το βαμβάκι στα πρώτα δέκατα του δευτερολέπτου της τζούρας, ίσως καταφέρουμε και να ατμίσουμε... :tongue_smilie:
Μια απορία έχω μόνο η οποία μάλλον θα μου λυθεί στην πράξη...δεν είναι πολύ μικροί οι χρόνοι που συμβαίνει όλο αυτό ώστε να καταλάβουμε την οποιαδήποτε διαφορά...?
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Αυγούστου 25, 2016, 21:31
Παράθεση
. Πιστεύω ότι αν δεν προλάβει να εξατμιστεί το βαμβάκι στα πρώτα δέκατα του δευτερολέπτου της τζούρας, ίσως καταφέρουμε και να ατμίσουμε... (http://vaping.gr/Smileys/smileyz/tongue_smilie.gif)
Μα γιατί να συμβεί αυτό. Σε μηχανικό, ακόμα και με full φορτισμένη μπαταρία (4.2V) και με το ελάχιστο volt drop, θα πάνε 3.9V στο coil, δηλαδή 9Watt για αντίσταση 1.7Ω   6 σπείρες 0.2mm αντέχουν και παίζουν άνετα με 9Watt, τροφοδοσία σωστή χρειάζετε όπως παντού που δεν υπάρχει TC. Επίσης μην ξεχνας ότι η 1.4Ω φτάνει στα 1.7Ω στους 250oC. Όταν πλησιάζουμε επικύνδυνα την 300άρα η αντίσταση από 1.4Ω * 1.207 (στους 250) γίνεται 1.4Ω * 1.246  1.75 άρα τραβά και λιγότερο ρεύμα.

Ίσως πρέπει να ανεβούμε αντίσταση στο coil πχ στα 1.5Ω (~7 σπείρες) ώστε να ανέβει η αντίσταση στα 1.8Ω.


Παράθεση
Μια απορία έχω μόνο η οποία μάλλον θα μου λυθεί στην πράξη...δεν είναι πολύ μικροί οι χρόνοι που συμβαίνει όλο αυτό ώστε να καταλάβουμε την οποιαδήποτε διαφορά...?
Διαφορά δεν ειλικρινά δεν ξέρω αν θα καταλάβουμε, αλλά εμένα και μόνο η ιδέα ότι όταν πατάω το κουμπί δίνει 11W και στα 2 δευτερόλεπτα που τραβώ τζούρα έχει πέσει στα 9W χωρίς να υπάρχουν πλακέτες και κουμπάκια, και όλα αυτά χρησιμοποιώντας μόνο την φυση/φυσική των υλικών με εξιτάρει.

Δεν ξέρω μόνο πως οι μπαταρίες δίνουν το πραγματικό τους ρεύμα, για παράδειγμα, αν έχουμε σταθερή αντίσταση που δεν μεταβάλετε από θερμοκρασίες, τότε η μπαταρία θα δώση για ΟΛΗ την διάρκεια τις τζούρας (πχ των 3sec) σταθερά, ακετέβατα volt ? Ή θα ξεκινήσει με 4V και στο τέλος της τζούρας θα δίνει ας πούμε 3.9V, μέχρι την επόμενη τζούρα που θα αρχίσει από 3.98V για να φτάσει στα 3.88V ? Είναι άγνωστο σε μένα αυτό, αλλά πολύ θα ήθελα να συμβαίνει κάτι τέτοιο!

Ίσως τέτοιο σύρμα https://www.zivipf.com/epages/63862298.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/63862298/Products/V2A-0.20/SubProducts/V2a-0.20-10m με TCR105 αντί για 088 να είναι καλύτερο για αυτή την δουλειά, 7 σπείρες 2.5mm για 1.5Ω κρύα αντίσταση, 1.8Ω στους 200oC
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Αυγούστου 25, 2016, 22:51
Δεν διάβασες καλά τί έγραψα... :)
Το ότι θα εξατμιστεί το βαμβάκι το έγραψα για το σύρμα NiFe30 της dicodes που είπα να τσεκάρω αντίστοιχα. Αν βάλεις και εσύ τα αντίστοιχα νούμερα θα δεις τι εννοώ!
Για το ατσάλι μια χαρά μου φαίνονται όσα είπες και συμφώνησα.
Αν βάλεις 7 σπείρες όπως λες, το οποίο βγάζει 1,6 Ohm, τα watt γίνονται 9 και έχεις heat flux 208. Για εμένα και τις δικές μου προτιμήσεις, αυτό είναι ένα ιδανικό νούμερο. Στους 250 βαθμούς όμως, η 1,6 Ohm αντίσταση θα γίνει 1,94 περίπου. Σε αυτά τα Ohm έχεις 7,44 watt και το heat flux γίνεται 172 που πιστεύω εμένα δεν θα μου άρεσε...οπότε για μένα τουλάχιστον τα νούμερα που έβαλες στην αρχή ίσως είναι και τα καλύτερα.
Για το 304 που λες μάλλον πρέπει να ανέβεις λίγο σε διάμετρο γιατί το 0,20 mm σου δίνει ένα αρχικό heat flux 225 το οποίο όσο πάει πέφτει. Στους 200 βαθμούς μάλιστα που η αντίσταση μεγαλώνει, γίνεται 190. Έχει μικρότερη αντίσταση απο το 316L. Φαντάζομαι θα είναι λίγο αδύναμο αλλά νομίζω αρκετά κάηκα και απόψε με τόσους υπολογισμούς :tongue_smilie:
Πάντως ένα ατσάλι 304 στα 0,25 mm, δίνει αρχικό heat flux 253 και στους 200 πέφτει στο 212 που τουλάχιστον για εμένα είναι πιο ικανοποιητικό! :)

Όλα αυτά εννοείται ότι είναι τελείως θεωρητικά και σύμφωνα με τη δική μου λογική και τους υπολογισμούς βάση του steam engine και των αντιστάσεων βάση του TCR του κάθε σύρματος για κάθε δεδομένη θερμοκρασία.
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Αυγούστου 26, 2016, 00:37
Σίγουρα θα δούμε διάρκεια στην μπαταρία αν δουλέψουμε σωστά ένα σύρμα με TCR από ότι ένα σύρμα με σχεδον μηδενικό TCR πάνω στα μηχανικά mod. Όταν η σύγκριση γίνει μάλιστα με ηλεκ. mod τότε η διαφορά θα φαίνεται ακόμη μεγαλύτερη. Αυτονομία λοιπόν το πρώτο που θα δούμε. Μένει να δούμε αν θα ικανοποιεί ο ατμός. Ελπίζω να στείλει γρήγορα ο κινέζος το modακι να δώ τι λένε επιτέλους αυτά τα μηχανικά.
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Αυγούστου 26, 2016, 00:51
Lol... και εγώ μηχανικό περιμένω και συμμετείχα στην κουβέντα... :tongue_smilie:
Για αυτό είπα ήρθε την κατάλληλη στιγμή... ;)
Βέβαια εγώ θα το συνδύαζα με nichrome αλλά μ'άρεσε η ιδέα με το ατσάλι! Και όχι τίποτα άλλο...έχω και 304 0,25mm του γερμανού... ;D
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Αυγούστου 26, 2016, 11:29
Ωραίο TCR (στο 120) έχει το Zirconium αλλά έχει κάπως χαμηλή ωμική αντίσταση, περίπου ίδια με το SS, αλλά δεν υπάρχει σε διαστάσεις μικρότερες των 0.35mm έτσι για παράδειγμα 6 σπείρες, 0.35mm, σε 2.5mm άξονα βγαίνουν ~0.6Ω  που σημαίνει πολλά watt από το μηχανικό (~22watt μετα τα volt drops) και προσωπικά στα watt αυτά δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω οποιονδήποτε άτμο. Ακόμα και με 15watt "πνίγομαι". TCR120 σημαίνει ότι με κρύα αντίσταση 1Ω θα παίρνουμε ~14watt με καλοφορτισμένη μπαταρία και στους 250oC θα έχουμε ~1.3Ω και συνεπώς ~11watt.

Ποια άλλα ασφαλή σύρματα πέρα από αυτά με TCR κοντά στο 100 ξέρουμε ?

ΥΓ: thanks Cruiser79 για την μεταφορά
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: giorgos maniadakis στις Αυγούστου 26, 2016, 11:36
Έχοντας στην κατοχή μου 3 μηχανικά Μοντ,  είπα τι στα κομματια τόσο ατσάλι έχω και κάθεται κανε μια δοκιμή να δεις κατά πόσο ευσταθούν όλες αυτές η πληροφορίες.!!!
λόγο του ότι στων ένα από τους 3 φαινόμενο είχα αντίσταση με σύρμα κανθαλ στα 0.8 ωμ έφτιαξα μια με ατσάλι περίπου στα ίδια ωμ ....
SS 0.25
6 σπείρες
2.4 πυρήνα
0.9 ωμ
το αποτέλεσμά που πήρα δεν ηταν κακό  και μπορώ να πω ότι ει ναι όπως του κανθαλ ,,
το δε ρεύμα στο μηχανικό Μοντ ερχόταν χωρίς σκαμπανεβασματα όπως ακριβώς και στο κανθαλ,,
καμένο δεν πήρα ακόμα και με μακρόσυρτη τζούρα....
σαν αποδώσει παίζει πάρα πολύ καλα αλλά για τα δικά μου γούστα η γεύση είναι ποιο χαμηλού επίπεδου από αυτή που παίρνω από το κανθαλ με το ίδιο υγρό ....
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: Cruiser79 στις Αυγούστου 26, 2016, 12:39
Κατά τη γνώμη μου, "ασφαλή" θεωρώ τα σύρματα τα οποία έχουν υψηλή σχετικά ωμική αντίσταση σε διατομές από 0.28 και άνω. Προσοχή θέλει μόνο το ατσάλι SS430 καθώς σε μεγάλες θερμοκρασίες γίνεται εύθραυστο. Εισαγωγικά χρησιμοποιώ καθώς όταν μιλάμε για ασφάλεια, δεν πρέπει να μιλάμε εμπειρικά. Διαβάζει και κόσμος με μικρότερη εμπειρία από άλλους, και μπορεί το Ti02 πχ να είναι ασφαλέστατο στα χέρια μου, στα χέρια κάποιου όχι και τόσο εξοικειωμένου όμως, μπορεί να είναι εφάμιλλο του C4...

Θεωρώ πάντως για το παράδειγμα του Ζιρκονίου, ότι τα 22W δεν είναι άσχημα για 0.35 σύρμα...
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Αυγούστου 26, 2016, 13:08
Παράθεση
Κατά τη γνώμη μου, "ασφαλή" θεωρώ τα σύρματα τα οποία έχουν υψηλή σχετικά ωμική αντίσταση σε διατομές από 0.28 και άνω.
Θεωρείς ότι ένα SS, 0.2mm ή ένα 0.25mm δεν είναι ασφαλές ? Γιατί?

Το ότι δεν μου κάνει το Zirconium στα 0.35mm είναι καθαρά θέμα ατμιστικού γούστου, γιατί έγραψα ότι δεν μπορώ να ατμίσω σε πολλά watt. Άλλοι έχουν 20Watt για all-day και για γούστα φτάνουν 40 ή και περισσότερα watt. Εγώ δεν μπορώ.
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: drum στις Αυγούστου 26, 2016, 13:09
Κατά τη γνώμη μου, "ασφαλή" θεωρώ τα σύρματα τα οποία έχουν υψηλή σχετικά ωμική αντίσταση σε διατομές από 0.28 και άνω. Προσοχή θέλει μόνο το ατσάλι SS430 καθώς σε μεγάλες θερμοκρασίες γίνεται εύθραυστο.

συμφωνω απολυτα. :thumpup:
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: Cruiser79 στις Αυγούστου 26, 2016, 13:58
Θεωρείς ότι ένα SS, 0.2mm ή ένα 0.25mm δεν είναι ασφαλές ? Γιατί?

Εγώ δεν το έγραψα καλά. Αυτό που έπρεπε να γράψω είναι ότι θεωρώ ασφαλές ένα σύρμα με μεγάλο TCR όταν δίνει σχετικά μεγάλη ωμική αντίσταση σε διατομές 0.28 και άνω. Περισσότερο με επηρρεάζει το γεγονός ότι φοβάμαι μην από τα γραφόμενα, αποφασίσει κανείς να βάλει Ni200 σε μηχανικό!

Τα 0.2 και 0.25 SS, τα θεωρώ εξ' ορισμού ασφαλή καθώς το τελικό αποτέλεσμα θα έχει μεγάλη σχετικά ωμική αντίσταση.

Επανέρχομαι στο κομμάτι των 22W του Ζιρκονίου: Οκ, καλά τα λέμε ότι τα W είναι το αποτέλεσμα το οποίο τελικά ατμίζουμε. Είναι όμως έτσι?
Άλλο 22W με 0.25 σύρμα και 2Ω αντίσταση, άλλο με 40ρι σύρμα και 0.3Ω αντίσταση. Στην πρώτη περίπτωση, μαζί σου, δεν παλεύεται (αν και αυτές οι συνθήκες δεν μπορούν να υπάρξουν σε μηχανικό, εκτός αν βάλεις δύο μπαταρίες σε σειρά). Στη δεύτερη όμως, με τα 22W ούτε που θα ανάβει το σύρμα. Και στη δεύτερη φυσικά, με φρέσκια καλή μπαταρία και νορμάλ απώλειες, στο μηχανικό θα πάρεις κάπου στα 51W.

Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα τίποτα γραφήματα από τη μεταβολή της αντίστασης με SS σύρματα σε μηχανικό, ώστε να δούμε και πόσο προσπάθεια χρειάζεται να καταβάλλει η μπαταρία μας για να ανταπεξέλθει σε αυτά τα δεδομένα... Έχω το προαίσθημα πάντως ότι σε μια τέτοια περίπτωση, η μπαταρία θα καταπονείται λιγότερο από ένα τυπικό TC άτμισμα σε ηλεκτρονικό μοντ...
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Αυγούστου 26, 2016, 14:27
Σύρμα με μεγάλο TCR σε μηχανικό, αυτό είναι κάτι πολύ περίεργο και πιστεύω ότι δεν προκειτε να δουλέψει σωστά ή καλά.
  
Ας πούμε ότι έχουμε ένα σύρμα με τις ιδιότητες του Titanium1 χωρίς την επικινδυνότητά του με τα οξείδια, με TCR360, αρκετά μεγάλο αλλά υπάρχουν και σύρματα με μεγαλύτερο TCR.  Η αντίσταση 2.5mm, 6 σπέιρες, 0.32mm πάχος, βγαίνει ας πούμε 0.5Ω. Στους 250 βαθμούς και με αυτό το TCR η αντίσταση θα λέει 0.93Ω !!!

Πολύ γρήγορα, δηλαδή μέσα σε 3 δέκατα/μισό δευτερόλεπτο η μπαταρία εκεί που έδινε ~29Watt θα δίνει 15.5Watt σχεδόν τα μισά! Είναι παρα πολύ μεγάλη η διαφορά της αντίστασης "κρύου"/"ζεστου" και αυτό δεν ξέρω τι επιπτώσεις θα έχει στο ατμιστικό αποτέλεσμα.
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: Cruiser79 στις Αυγούστου 26, 2016, 14:44
Αυτά θα τα διαπιστώσετε εσείς με τα μηχανικά!

Από κινητό.

Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Αυγούστου 26, 2016, 15:45
Για αυτό μιλάω:

https://youtu.be/4hxB2bv4cvE

Αριστερά με σύρμα SS316, βλέπετε πως ανεβαίνει από 1.7Ω στα +2Ω  
Δεξιά το mod με KanthalA1.
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Αυγούστου 26, 2016, 20:26
Αφού λοιπόν συνεχίζεται το θέμα ανεξάρτητο...ας κάνουμε μερικούς ακόμα υπολογισμούς...  ;D
Καταρχάς για το NiFe. Δεν πιστεύω ότι με κανένα θα έχουμε ικανοποιητικό αποτέλεσμα γιατί απο όσο είδα σύρματα με TCR πάνω απο 200 το πολύ θα έλεγα ότι είναι ακατάλληλα... Όσο μεγαλώνει το TCR, αυξάνεται και η ψαλίδα μεταξύ αρχικών και "τελικών" watt αφού η αντίσταση μεγαλώνει περισσότερο. Έτσι έχουμε και πιο κρύο ατμό ακόμα και σε σημείο μέχρι να μην έχουμε καθόλου. Αν δεν κάνω λάθος, το NiFe48 της zivipf έχει τη μεγαλύτερη αντίσταση απο όλα τα NiFe. Υπολογίζοντας με αυτό, που έχει TCR 400, στα 0,20mm που βγάζει και μια αντίσταση 1 Ohm στις 9 σπείρες, ξεκινάει με ένα heat flux 263 το οποίο στους 200 βαθμούς πέφτει στο 153 και όσο αυξάνεται η θερμοκρασία πέφτει κι άλλο. Επιμένω στους 200 βαθμούς γιατί για εμένα εκεί αρχίζει το αποτέλεσμα να είναι καλό. Έβαλα το "τελικών" watt σε " " γιατί τα τελικά εξαρτώνται απο τη δύναμη της τζούρας, τον αέρα, την τροφοδοσία... :dontknow:
Με μία δοκιμή με το NiFe30 της zivipf πάλι, που έχει το μεγαλύτερο TCR, 520, θα δούμε ότι ξεκινάμε με ένα heat flux της τάξης του 487 και καταλήγουμε στο 252 στους 200 βαθμούς. Εδώ η μικρή μου εμπειρία δεν μου επιτρέπει να γνωρίζω πόσο γρήγορα θα ανέβει η αντίσταση ώστε να πέσουν τα watt και να προλάβουμε το καμένο... :dontknow:   κάτι μου λέει όμως ότι δεν... ;)
Για αυτό θεώρησα και εγώ ότι το ατσάλι θα ήταν ιδανικό για τέτοια λειτουργία...και αντίσταση της προκοπής βγάζει και πιο λίγο μεταβάλλεται η αντίστασή του. ;)
Μόνο το NiFe30 της dicodes ίσως να μπορούσε να παίξει καλά σε μηχανικό, με TCR 320 και αντίσταση νορμάλ στα 0,20 mm όμως που δυστυχώς δεν υπάρχει...η dicodes το βγάζει μόνο σε 0,28... :hmmm:

Αυτόματη συγχώνευση συνεχόμενων μηνυμάτων (http://e-kapnisma.gr/index.php/topic,6.msg40659.html#msg40659)
Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα τίποτα γραφήματα από τη μεταβολή της αντίστασης με SS σύρματα σε μηχανικό, ώστε να δούμε και πόσο προσπάθεια χρειάζεται να καταβάλλει η μπαταρία μας για να ανταπεξέλθει σε αυτά τα δεδομένα... Έχω το προαίσθημα πάντως ότι σε μια τέτοια περίπτωση, η μπαταρία θα καταπονείται λιγότερο από ένα τυπικό TC άτμισμα σε ηλεκτρονικό μοντ...

Μετά απο αυτό είπα να κάτσω να φτιάξω ένα γράφημα αν και θα ήταν πιο χρήσιμο αν μπορούσα να προσθέσω και το heat flux.
Αποτελείται απο τα watt, το ρεύμα και την αντίσταση ανά 10 βαθμούς κελσίου και μετά απο κάποιες δοκιμές είδα ότι τελικά το σύρμα στο παράδειγμα του tzifos_f1 φαίνεται ιδανικό.
Έβαλα σύρμα απο zivipf που ξέρουμε το TCR για να είναι όσο το δυνατόν πιο ακριβείς οι υπολογισμοί, στα 0,20mm με 6,5 σπείρες περίπου στα 1,5 Ohm. Στο steam engine έβαλα SS316 και όχι SS316L γιατί η αντίσταση του πρώτου είναι πιο κοντά στο σύρμα του γερμανού.
Σύμφωνα με το γράφημα, αν υποθέσουμε ότι στους 150 βαθμούς αρχίζουμε να έχουμε μια ικανοποιητική ατμοποίηση, βρίκουμε το heat flux να είναι στο 215 ενώ ξεκινάει με 244 για την αρχική τιμή αντίστασης. Φτάνοντας στους 200 βαθμούς, το heat flux γίνεται 206 που για εμένα είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο.

Ξαναλέω ότι όλα αυτά είναι πολύ θεωρητικά και η θερμοκρασία, οπότε και τελικά η αντίσταση τα watt και το heat flux εξαρτώνται απο διάφορους παράγοντες όπως είναι η διάρκεια της τζούρας...ο τρόπος...η τροφοδοσία του υγρού...η κατασκευή του ατμοποιητή και άλλα...
Πιστεύω πως σε κάποια στιγμή θα σταθεροποιείται η απόδοση σε ένα πολύ καλό επίπεδο επιλέγοντας το κατάλληλο σύρμα, και η εμπειρία θα είναι παρόμοια με τον έλεγχο θερμοκρασίας, με τα ρεύματα του μηχανικού όμως. Θα έχουμε δηλαδή και εδώ ένα γρήγορο ανέβασμα της θερμοκρασίας, όπως στον έλεγχο θερμοκρασίας αν βάλουμε πολλά watt, η οποία τελικά θα σταθεροποιείται σε ένα πολύ καλό σημείο!
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 06, 2016, 21:55
Και αφού ήρθε το μηχανικό...άρχισαν τα πειράματα...  ;)
Τελικά η πράξη είχε μεγάλη διαφορά σε κάποια πράγματα απο το πως τα είχα στο μυαλό μου και με εξέπληξε ευχάριστα αφού τελικά δεν τα είχα σκεφτεί και πολύ καλά...
Πρώτη δοκιμή με ατσάλι. Το αποτέλεσμα αναμενόμενο, γρήγορη ατμοποίηση με σταθεροποίηση σε ικανοποιητικό σημείο οπότε πολύ καλό αποτέλεσμα. Κρίμα που δεν μου αρέσει το ατσάλι... :tongue_smilie:  Για ακόμα μία φορά δεν μου έβγαλε έντονη γεύση...στην άκρη λοιπόν...
Επόμενη δοκιμή με nichrome. Εδώ δεν χρειάζεται να αναφερθώ ιδιαίτερα...πολύ καλό αποτέλεσμα και καλύτερη γεύση για τα γούστα μου. Για τα ρεύματα του μηχανικού δεν θα κουράσω, όσοι έχουν δοκιμάσει ξέρουν και τα διαβάζουμε κατά καιρούς.
Το θέμα μας εδώ είναι άλλο και φτάνω στην έκπληξη. Αφού έχω δοκιμάσει το nichrome όλη μέρα και παίζει τέλεια, αρχίζω να σκέφτομαι αν τελικά θα μου έκανε κάποιο απο τα NiFe. Πλακώθηκα πάλι στους υπολογισμούς...τα έφερα απο δω, τα έφερα απο εκεί, αποφασίζω να δοκιμάσω NiFe48 zivipf. Βάζω τα νούμερα και καταλήγω, 8 σπείρες περίπου, στα 0,28mm, 2.5mm διάμετρος μου δίνουν κάπου 0.5 Ohm. Στα 0.5 Ohm τα watt μου είναι 28 περίπου. Αυτό μου δίνει ένα heat flux της τάξης του 370. Πολύ, αλλά αυτό είναι στους 20 βαθμούς κελσίου! ;)
Συνεχίζω και ανεβάζω θερμοκρασία. Φτάνω στους 150. Στους 150 ούτε το βαμβάκι δεν καίγεται. Εκεί η αντίστασή μου έχει γίνει 0.76 Ohm. Αυτό μου δίνει 19 watt και έτσι αυτόματα το heat flux πέφτει στο 245. Πολύ καλά μέχρι εδώ!
Συνεχίζω και φτάνω στους 220. Η αντίσταση έχει πάει στα 0.9 Ohm. Τα watt στα 16 περίπου. Το heat flux στο 206. :thumpup:
Φτάνει με τη θεωρία, αρχίζουν οι δοκιμές! Στρίβω όπως τα υπολόγισα. Βγαίνει όντως 0.5 Ohm. Ποτίζω, περιμένω και ατμίζω! Μαγεία! Άμεση ατμοποίηση, γεύση η γνωστή πολύ καλή για μένα του NiFe και στρωτό βελούδινο άτμισμα!

ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΜΕΡΑ? Για όλη τη μέρα! ΠΙΠΙΛΑ? Πιπίλα! 8)

Αυτά για αρχή...θα γίνουν και άλλες δοκιμές, αν έχω κάτι συνταρακτικό θα αναφερθώ! Προς το παρόν απολαμβάνω "έλεγχο θερμοκρασίας" σε μηχανικό! :bye:
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 06, 2016, 22:39
Ωραία !! Δεν περίμενα σύρμα με τόσο μεγάλο TCR να παίξει τόσο καλά με μηχανικό. Περίμενα ότι θα παίρνεις κάπως ασθενική τζούρα τόσο πολύ που πέφτουν τα Watt.

To παραπάνω γράφημα το έκανες με V=3.8, μπορείς να κάνεις το παραπάνω γράφημα με v=3.6, v=3.4 & v=3.2V & v=3 volts για να συγκρίνουμε τις καμπύλες ? Να δούμε ΠΟΣΟ επηρεάζει η δυνατότητα της μπαταρίας σε ρεύμα ?

Εμένα ακόμα να μου έρθει το SMPL :(
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 07, 2016, 00:53
Εγώ από ότι βλέπω, αφού σταθεροποιείται η θερμοκρασία με τη τζούρα, σταθεροποιείται και η αντίσταση και κατά συνέπεια και τα watt. Άρα στους υπολογισμούς που χρησιμοποιώ εγώ, βολεύει τελικά να βρω το heat flux που αντιστοιχεί στην αντίσταση στους 200 με 220 βαθμούς τελικά.
Και ας είναι το αρχικό πολύ υψηλό, δεν επηρεάζει τόσο ούτε θα κάψει το βαμβάκι γιατί αυτή είναι η τιμή που αντίστοιχεί στους 20 βαθμούς. Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία, ανεβαίνει η αντίσταση και πέφτουν τα watt, οπότε πρέπει να βρούμε τη χρυσή τομή για το κάθε σύρμα και στήσιμο που βολεύει στις θερμοκρασίες που θα δουλεύαμε το σύρμα αυτό και σε έλεγχο θερμοκρασίας ας πούμε!
Τώρα όσο πέφτει η μπαταρία, η απόδοση πέφτει δραματικά! Αλλά αυτό είναι κάτι που το ξέρουμε και το περιμένουμε οπότε φροντίζουμε καταλλήλως!  ;)
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 09, 2016, 21:43
Νέο πείραμα γιατί δεν κάθομαι και στα αυγά μου...  :tongue_smilie:

Αποφάσισα να μελετήσω το αγαπημένο μου σύρμα...NiFe30 της stealthvape. Μικρή αντίσταση βγάζει αλλά λέω θα το παλέψω.
Διάμετρος 0,28. Πυρήνας στα 3mm με 9 σπείρες. Αντίσταση 0,35 Ohm. Τα watt ξεκινάνε απο 41,2 και στους 220 βαθμούς έχουν πέσει στα 20,6. Στιγμιαία ζητάω απο τη μπαταρία μου 10,8Α τα οποία πέφτουν και αυτά στους 220 βαθμούς στα 5,4.
Το heat flux στους 220 βαθμούς είναι στο 213. Λίγο παραπάνω απο το προηγούμενο πείραμα με το NiFe48, πράγμα το οποίο και επιδίωξα γιατί ήθελα λίγο πιο ζεστό αποτέλεσμα.
Τα λόγια περιττεύουν...απλά...
Ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα...η γεύση απογειώθηκε, ντουμάνι φουλ στα αναμενόμενα και φυσικά για άλλη μια φορά βελούδινο άτμισμα! Δάκρυσα! :o
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 09, 2016, 22:47
Απλά δεν παίζεσαι ! :respect: :respect: 0.35Ω σε μηχανικό !!!


Μια χάρη, σε excel το έχεις αυτό ? Μπορείς κάπου να το ανεβάσεις να το πάρω να πειραματιστώ με μερικά νούμερα ?
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 09, 2016, 23:05
Τα 0,35 είναι για πολύ λίγο, μετά όπως βλέπεις στο γράφημα ανεβαίνουν τα Ohm, ξεκουράζεται η μπαταρία...
Ήδη στους 150 βαθμούς που μπορείς να πεις ξεκινάει να γίνεται ικανοποιητική η ατμοποίηση, η αντίσταση έχει ανέβει στα 0,58 Ohm και τα watt έχουν πέσει στα 25.
Η αλήθεια είναι ότι δουλεύοντάς το αυτές τις μέρες, έχω πολύ καλή αυτονομία. Εγώ φαντάσου το δουλεύω με 18500, μια tensai στα 1100mAh που αντέχει και 22A, για να μειώσω και το μέγεθος και είμαι πολύ ευχαριστημένος... Βέβαια εγώ ατμίζω λίγο, αλλά τώρα με το μηχανικό έχω αυξήσει λίγο την κατανάλωση...  ;D

Το excel στο στέλνω και με email, στείλε σε pm να το κανονίσουμε!
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 12, 2016, 16:23
Από το πρωί πιπίλα :) SS316 , 0.2m, 6σπείρες 2.5mm ~1.7Ω. Μάλιστα έβαλα μπαταρία 3.7V και στα 3.4V (που την μέτρησα όταν την έβγαλα) μου ψιθύριζε "άλλαξέ με" :)

--------
Έτσι για να θέσουμε σε καλές & ασφαλείς βάσεις τa παραπάνω τα ασφαλή σύρματα για μηχανικό είναι:
SS316/L, SS317, SS304, Zirconium, NiFe30, NiFe48, Nichrome N80 και φυσικά Kanthal A1.


Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: teo77 στις Σεπτεμβρίου 12, 2016, 19:33
Βρε παιδες για να καταλαβω και εγω τα NiFe παιζουν σε μηχανικο ή vw??
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 12, 2016, 20:57
Από το πρωί πιπίλα :) SS316 , 0.2m, 6σπείρες 2.5mm ~1.7Ω. Μάλιστα έβαλα μπαταρία 3.7V και στα 3.4V (που την μέτρησα όταν την έβγαλα) μου ψιθύριζε "άλλαξέ με" :)

--------
Έτσι για να θέσουμε σε καλές & ασφαλείς βάσεις τa παραπάνω τα ασφαλή σύρματα για μηχανικό είναι:
SS316/L, SS317, SS304, Zirconium, NiFe30, NiFe48, Nichrome N80 και φυσικά Kanthal A1.

Καλά μην το λέμε έτσι απλά αυτό χωρίς διευκρινίσεις...
Zirconium και NiFe θέλουν μια μελέτη πρώτα πριν τα χρησιμοποιήσουμε σε μηχανικό...για όποιον έχει την όρεξη να ασχοληθεί δηλαδή...πρέπει να ξέρουμε τί αντίσταση θα βγεί, πόσα A θα ζητάμε απο τη μπαταρία ανα πάσα στιγμή, πόσο θα φτάσει η αντίσταση αυτή με τη θερμοκρασία γιατί μεταβάλλεται όσο ανεβαίνει...πόσο θα φτάσει τελικά αυτή η θερμοκρασία σε σχέση με την αρχική μας αντίσταση και τα watt που θα αποδώσει το μηχανικό...τόσες παράμετροι... :dontknow:


@teo77
Τα NiFe κανονικά παίζουν μόνο σε έλεγχο θερμοκρασίας. Απλά γίνεται μια κουβέντα εδώ για να διαπιστωθεί αν μπορούμε να τα δουλέψουμε και σε μηχανικό. Σε vw, αν δεν έκανες λάθος και εννοούσες έλεγχο θερμοκρασίας, εγώ προσωπικά δεν το έχω μελετήσει το θέμα. Γιατί εκεί έχουμε σταθερά watt ενώ στο μηχανικό τα watt αλλάζουν όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία του σύρματος και συνεπώς και η αντίστασή του.  :hmmm:
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: antonelos στις Σεπτεμβρίου 13, 2016, 23:25
0.4mm  SS316L
7 σπειρες
2.5 τρυπανακι
0.5ωμ
δεν εχω εμπειρια απο μηχανικα αλλα τουτο δω παιζει πολυ ωραια στο κλωνονεμεσις με κλωνοτυφωνα...
δεν καταλαβαινω διαφορα στο ατμισμα λογο μεταβολης αντιστασης
Γιαννη σου ηρθε το μοντ? γνωμη?

Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 13, 2016, 23:40
Κοίτα να δεις, με το ατσάλι δεν έχεις μεγάλες διαφορές στις θερμοκρασίες και κατά συνέπεια στο άτμισμα γιατί η διαφορά στην αντίσταση και κατ' επέκταση στα watt είναι μικρή. Εσύ ας πούμε στο παράδειγμα που έδωσες ξεκινάς με ένα heat flux στα 265 και καταλήγεις με ένα στα 221 στις τιμές που αντιστοιχούν στους 220 βαθμούς. Αν δείς παραπάνω έγραψα τις εμπειρίες μου στο μηχανικό με ατσάλι, nichrome και NiFe. Στο NiFe που η αντίσταση μεταβάλεται περισσότερο, θέλει μεγαλύτερη προσοχή για να βγάλεις ένα καλό αποτέλεσμα.
Η διαφορά στα ρεύματα είναι εμφανής. Για μένα όμως δεν ήταν εμφανής η διαφορά κατά τη διάρκεια της τζούρας όσον αφορά το NiFe κυρίως που έχει και τις μεγαλύτερες μεταβολές. Ίσως γιατί το σύρμα αρπάζει πολύ γρήγορα με τα watt που παράγονται στην αρχή, τα οποία όμως πέφτουν όσο μεγαλώνει η αντίσταση και έχουμε το αποτέλεσμα που έχουμε υπολογίσει. Αυτό γίνεται στιγμιαία σχεδόν και εγώ τουλάχιστον δεν το καταλαβαίνω κάπως... :dontknow:
Σίγουρα όμως το αποτέλεσμα είναι καλύτερο μόνο και μόνο λόγω ρευμάτων...
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 14, 2016, 11:33
@estrifan ο χρόνος για να φτάσει στους 200-250 βαθμούς μπορεί να υπολογιστεί προσεγγιστικά και σε ιδανικές συνθήκες. Υπάρχει τρόπος να υπολογίσουμε το έργο/ενέργεια που χρειάζεται ένα σύρμα για να φτάσει στους βαθμούς αυτούς. 

Για παράδειγμα μπορούμε να βάλουμε τον ατμοποητή μας σε μοντάκι με TC και αφού βεβαιωθούμε ότι δουλεύει σωστά το TC, βάζουμε μια θερμοκρασία πχ 110 βαθμούς (ίσα να μην αρχίσει ατμοποίηση). Για αντίσταση ας πούμε ότι έχουμε μία που μας αρέσει στα 20watt, δηλαδή αρκετά περισσότερα από τα watt που θα χρησιμοποιήσουμε. Μαζί βάζουμε και watt χαμηλά, ας πούμε 5watt ("σταθερά" αυτά, στο μηχανικό ... :). Πατάμε fire χωρίς να τραβάμε τζούρα και μετράμε τον χρόνο που χρειάζεται για να δείξει η οθόνη 100oC, λίγο πριν κόψει το TC δηλαδή γιατί ρίχνει και τα watt (έχω το VTC mini κατά νου). Ας πούμε ότι θέλει 1.5sec, συνεπώς με 5watt θέλουμε 5*1.5 = 7.5WattSecs (κατα το Wh βατώρα)  για dT = 70βαθμούς Celcius. Συνεπώς για να φτάσουμε τους 240βαθμούς (dT=210 = 3*70) θέλουμε 3*7.5 WattSecs = 22.5Ws. Αυτά σε ιδανικές συνθήκες - ατμοποίηση=0, γιατί σε πραγματικές δεν με 5watt και 230Βαθμούς στο TC δεν θα δούμε ποτέ "Protection" με τέτοια αντίσταση. Τώρα αν βάλεις μέσα στην εξίσωση ότι από τους 120 βαθμούς αρχίζει ατμοποίηση και "χάνεις" από εκεί ενέργεια + την ενέργεια που πάει στα περιβάλλοντα με την μορφή θερμότητας, τον ρυθμό διάχυσης της θερμότητας στο βαμβάκι/υγρο  κτλ κτλ πολλές οι παράμετροι...... Ένας Φυσικός θα βοηθούσε φαντάζομαι περισσότερο, αυτά είναι ότι θυμάμαι από την φυσική του Γυμνασίου.

Πολύ χοντρικά εγώ υπολογίζω περί τα 0.2-0.3secs για 30οC --> 220oC, μέσα σ'αυτά η αντίσταση έχει αλλάξει και το ρευμα που περνά. Καταλήγω στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να στρίβουμε την αντισταση στα Ω που θέλουμε όπως την υπολογίζουμε  όταν αυτή είναι στους 200-220 βαθμούς. Έτσι αυτά τα 0.2-0.3secs είναι απλά ένα "boost" :)

Δεν ξέρω αν είναι εύκολο το το δουλέψουμε περισσότερο το παραπάνω.
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 14, 2016, 15:54
Τα 0.2 - 0.3 δευτερόλεπτα που λες μάλλον είναι πολύ λίγα για να καταλάβουμε τη διαφορά, ή τουλάχιστον εγώ δεν την καταλαβαίνω...
Ακόμα και το καινούριο preheat του vtc mini το βάζουμε και ένα δευτερόλεπτο...
Δεν κατάφερα να ακολουθήσω το συλλογισμό σου να σου πω την αλήθεια, γιατί και η τζούρα παίζει ρόλο στην ανάπτυξη της θερμοκρασίας και τα watt δεν είναι σταθερά στο μηχανικό (σε σύρμα για έλεγχο θερμοκρασίας) όπως στο ηλεκτρονικό αλλά ούτε και ο ρυθμός αυτής της ανάπτυξης είναι σταθερός.
Δεν ξέρω αν υπάρχει τρόπος να υπολογίσω το χρόνο, δεν έχω καν τη γνώση και δεν θα ασχοληθώ και τόσο να σου πω την αλήθεια, ήδη πονοκεφαλιάζομαι να βγάλω "καλή" αντίσταση με NiFe στο μηχανικό.  :tongue_smilie:
Απο την άλλη βέβαια, γιατί να κάνεις αυτές τις μετρήσεις σε ηλεκτρονικό χοντρικά και να μην τις κάνεις εξίσου χοντρικά κατευθείαν στο μηχανικό? Να δεις σε πόσο χρόνο έστω αρχίζει η ατμοποίηση...δεν ξέρω...   :dontknow:  :)
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 14, 2016, 17:46
Ναι όπως έγραψα, σε "ιδανικές συνθήκες" μπορούμε να μετρήσουμε τον χρόνο (μετρώντας την ενέργεια) στο πολυ χοντρικά με "σταθερή" την ισχύ, στο παράδειγμα τα 5Watt. Στο μηχανικό που δεν έχουμε σταθερά watt είναι ακόμα πιο δύσκολο. Γι' αυτό δεν μπήκα καν στο τριπάκι αυτό. Δεν κατέχω τα μαθηματικά και την φυσική που χρειάζονται τέτοιοι υπολογισμοί. Έτσι το υπολογίζω και πολύ χοντρικά στα 0.2s/0.3s. για τους ~200 (??!!??), και από κει πολύ πιο αργά για τους ~240

Μια ιδέα λοιπόν από το video στο μήνυμα  #15  Δες πόσο γρήγορα η μικρή SS αντίσταση με τα λίγα watt φτάνει κοντά στο μαξιμουμ ~2Ω και πως πέφτει ο ρυθμός αύξησης της αντίστασης μέχρι να φτάσει στα 2.05Ω. Το video είναι σε "slow motion".

Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 14, 2016, 19:05
Και δεν είσαι και σίγουρος καν αν θα φτάσει τους 240 ε...είπαμε πολλοί παράγοντες το επηρεάζουν αυτό...απο το πως είναι στημένη η αντίσταση ώστε τα watt να είναι ικανά να τη φτάσουν τόσο, μέχρι το πως παίρνουμε τζούρα.
Αυτό στο video θα γίνει με όλες τις αντιστάσεις ανάλογα και τα watt που έχουμε βάλει... Κάποια στιγμή αν δεν σταματήσει η αύξηση της θερμοκρασίας, θα γίνει πολύ πιο αργός ο ρυθμός της.
Στο ατσάλι έχουμε την πολυτέλεια να καταλαβαίνουμε πότε σταματάει η αύξηση λόγω της μεταβολής της αντίστασης. Ξεκινάει γρήγορα να ζεσταίνεται αφού τα αρχικά watt είναι και τα περισσότερα και όσο πάει πέφτει ο ρυθμός αφού μειώνονται και τα watt. Αν ρυθμίζαμε σταθερά watt, θα βλέπαμε την αντίσταση να ανεβαίνει ακόμα περισσότερο και να έφτανε και πιο γρήγορα τα 2.05 Ohm.
Η συγκεκριμένη αντίσταση είναι πολύ μεγάλη για ατσάλι που σημαίνει ότι είτε οι σπείρες είναι πολλές, είτε το σύρμα είναι λεπτό. Μαντεύω ότι είναι πολύ λεπτό το σύρμα και φτάνει τόσο, με πιο χοντρό και περισσότερες σπείρες θα ανέβαινε ελάχιστα. Τα αρχικά watt με σύρμα 0.20 ας πούμε βγάζουν ένα heat flux στο 190 ενώ όταν η αντίσταση φτάνει τα τελικά 2.05 Ohm, το heat flux πέφτει στο 157. Αυτή η τιμή δεν έχει τη δύναμη να ζεστάνει και άλλο την αντίσταση, πως θα μπορούσε άλλωστε αφού αν ανέβαιναν κι άλλο τα Ohm θα έπεφταν τα watt, οπότε και σταθεροποιείται. Μαζί με τζούρα είμαι σίγουρος ότι η θερμοκρασία δεν θα έφτανε όυτε στους 150 βαθμούς.
Αν στο video η αντίσταση ήταν μικρότερη, αναλογικά θα μεγάλωνε περισσότερο.
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 14, 2016, 20:07
Έτσι. Είναι 7 σπείρες SS316 0.2mm, σε 2.5mm άξονα.


Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 15, 2016, 00:57
Ακριβώς έτσι το υπολόγισα και έβγαλα αυτά τα νούμερα που είπα. Δεν μου έβγαιναν με άλλο συνδυασμό άλλωστε...
Ενδεικτικά πάντως, στα 2.05 Ohm η θερμοκρασία έχει φτάσει 250 βαθμούς. Σταμάτησε σε αυτή τη θερμοκρασία. Αυτό όμως χωρίς να περνάει αέρας απο μέσα...
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 15, 2016, 01:08
Έτσι, αν και πρακτικά είναι λίιιγο πιο κάτω γιατί και οι πλακέτες δεν μετρούν σωστά, και μετράνε την συνολική αντίσταση από τις κολλήσεις της πλακέτας μέχρι το coil (κολλήσεις, καλώδια, 510, ατμοποιητής, coil). To καλό είναι ότι με αντίσταση 2Ω αυτές οι "εξτρα" αντιστάσεις μιας και είναι σχετικά μικρές δεν επηρεάζουν πολύ το αποτέλεσμα. Το πολύμετρο που έχω δεν είναι και πολύ σόι, είναι της πλάκας του 30Ευρου για να μπορέσω να κάνω καλύτερες μετρήσεις.

Φιλε Estrifan έχουμε πέσει σε βαθιά νερά νομίζω αλλά το αποτέλεσμα με SS και  με Ζιρκόνιο στο μηχανικό με αποζημιώνει :D

Edit: Δύσκολα να δούμε μεγαλύτερες θερμοκρασίες από 240-250 Βαθμούς σε μια καλοστημένη αντίσταση με αφράτο βαμβάκι που τροφοδοτείτε σωστά. Όπως το μάτι της κατσαρόλας (το κλασικό το εμαγιέ όχι τα νέα τα "έξυπνα" κεραμικά) παρόλο που έχει τόσους πολλούς βαθμούς δεν θα κοκκινίσει την κατσαρόλα όσο αυτή έχει νερό. Μόλις εξατμιστεί αυτό και η κατσαρόλα θα κοκκινίσει και το μάτι.

Είναι κάποιος νόμος της Φυσικής. Γιαυτό και ο @Shadockan λέει ότι αν ξέρεις τι κάνεις όλα τα σύρματα (ακόμα και Νι & Τι) είναι κατάλληλα και ασφαλή για power mode & μηχανικά.




Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 15, 2016, 01:17
Καλά ναι για να κάνεις ακριβείς μετρήσεις θέλεις και ακριβά εργαλεία...ειδικά αν μιλάμε για sub ohm.
Στο ατσάλι και το ζιρκόνιο που δεν ματαβάλεται πολύ η αντίσταση ναι, δεν επηρεάζεται τόσο. Εγώ αποζημιώθηκα με το NiFe τελικά.
Και εν τέλη, πρακτικά, φάνηκε ότι όντως αν υπολογίσουμε την αντίσταση και τις υπόλοιπες παραμέτρους σε τιμές που αντιστοιχούν γύρω στους 220 βαθμούς, θα έχουμε και το καλύτερο αποτέλεσμα! :thumpup:
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 15, 2016, 01:20
Έτσι, επίσης γρήγορη μεταβολή στην αντίσταση μέχρι να αρχίσει να ατμίζει (~160οC) και μετά πιο ήπιο γλυκό ανέβασμα μέχρι τους 220-230 :) Και το ωραίο, τραβάς δυνατή τζούρα --> κρυώνει πιο πολύ η αντίσταση --> πέφτουν Ω -> δίνει πιο πολύ η μπαταρία να αντισταθμίσει, και όλα αυτά χωρίς κανένα κινέζικο κύκλωμα να παρεμβάλεται :)
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 15, 2016, 01:31
Edit: Δύσκολα να δούμε μεγαλύτερες θερμοκρασίες από 240-250 Βαθμούς σε μια καλοστημένη αντίσταση με αφράτο βαμβάκι που τροφοδοτείτε σωστά. Όπως το μάτι της κατσαρόλας (το κλασικό το εμαγιέ όχι τα νέα τα "έξυπνα" κεραμικά) παρόλο που έχει τόσους πολλούς βαθμούς δεν θα κοκκινίσει την κατσαρόλα όσο αυτή έχει νερό. Μόλις εξατμιστεί αυτό και η κατσαρόλα θα κοκκινίσει και το μάτι.

Είναι κάποιος νόμος της Φυσικής. Γιαυτό και ο @Shadockan λέει ότι αν ξέρεις τι κάνεις όλα τα σύρματα (ακόμα και Νι & Τι) είναι κατάλληλα και ασφαλή για power mode & μηχανικά.

Για αυτό δεν είμαι τόσο σίγουρος...
Δεν ξέρω στο πείραμα με το NiFe στα 0.35 Ohm αν η αντίσταση έμενε σταθερή, με τα watt στα 41.2 και το heat flux στο 429 τι θα γινόταν... :dontknow:
Ποντάρω πάντως στο ότι θα έπαιρνα μόνο καμένο. Άρα και θερμοκρασία πάνω απο 250 βαθμούς σίγουρα. Δεν θα προλάβαινε να τροφοδοτηθεί το βαμβάκι.
Το "αν ξέρεις τι κάνει", εμπεριέχει και το να ξέρεις πόσα watt θα ρυθμίσεις και τί αντίσταση θα φτιάξεις αντίστοιχα για power mode και μηχανικά. Δεν νομίζω ότι αρκεί μόνο ένα καλό στήσιμο και αφράτο βαμβάκι... ;)
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 15, 2016, 01:51
Ναι εννοείτε, δεν θα βάλεις σε 0.2mm σύρμα 6 σπείρες (ότι σύρμα, SS, Kanthal NiFe κλπ) 60Watt ή σε 0.4mm σύρμα 10Watt !

Και φυσικά πάντα προσοχή στην μπαταρία, 20Αμπερη είναι, υπολογισέ την για 12-14Α για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο και πράξε.
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: estrifan στις Σεπτεμβρίου 15, 2016, 02:13
Απλά καλό είναι να τα λέμε και να τα διευκρινίζουμε γιατί δεν μιλάμε και μόνοι μας. Δεν χρειάζεται οι δικές μας ανησυχίες να αποτελέσουν κίνδυνο για κάποιον άλλο! :thumpup:
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: tzifos_f1 στις Σεπτεμβρίου 15, 2016, 02:20
Έχεις δίκιο, το θέμα χρειάζεται ένα μεγάλο spoiler ψηλά ψηλά. :-[
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: THED στις Μαρτίου 22, 2017, 18:13
Ss 316l 0.40 mm. Να το δοκιμάσω σε μηχανικό? Μήπως ζορισω την μπαταρία? Ποια η γνώμη σας? 
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: antonelos στις Μαρτίου 22, 2017, 18:24
δεν μας ειπες την μπαταρια σου ομως
εγω με τις lg το δουλευω κοντα στο 0.5-0.6 ωμ ανετα
χωρις dry burn
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: THED στις Μαρτίου 22, 2017, 18:27
Κι εγώ LG hg2 έχω και τις αλλάζω συχνά με καινούργιες. 
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: antonelos στις Μαρτίου 22, 2017, 20:23
τοτε δεν εχεις κανενα προβλημα με αντιστασεις πανω απο 0.20ωμ
Τίτλος: Απ: Χρήση Συρμάτων που προορίζονται για TC σε μηχανικά mods
Αποστολή από: nwlis στις Μαρτίου 22, 2017, 20:48
Ss 316l 0.40 mm. Να το δοκιμάσω σε μηχανικό? Μήπως ζορισω την μπαταρία? Ποια η γνώμη σας?
Αν ζοριστει η μπαταρια θα συμβει λογω χαμηλης αντιστασης, δεν την ενδιαφερει αν εχεις βαλει SS, kanthal η οτιδηποτε.
Γενικα σε μηχανικο Νι80>SS>Kanthal σε ταχυτητα θερμανσης. Που συνεπαγεται μικροτερες τζουρες,που συνεπαγεται μεγαλυτερη αυτονομια μπαταριας  :)

Εννοειται πως μετραει και η ποσοτητα συρματος! Για το ποσο γρηγορα θα αρπαζει το συρμα σου να κοιτας το Heat capacity στο Steam-engine.